احمد جنتی خطاب به حسن روحانی: اگر اقتصاد مقاومتی محقق نشده عذرخواهی کنید

احمد جنتی با ذکر اینکه "مساله فتنه را نباید سبک گرفت این مساله دوم است حتی اگر اول نباشد" افزود: "فتنه... خاموش نشده حتی عده‌ای دوباره به دنبال آن هستند" احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، با درخواست از حسن روحانی رئیس جمهور برای گزارش‌دهی در مورد میزان تحقق"اقتصاد مقاومتی" گفت: "اگر کارهایی شده بگویید تا مردم خوشحال شوند، اگر نشده از مردم عذرخواهی کنید و بگویید چرا کاری نشده است."
 

آقای جنتی این سخنان را امروز سه شنبه ۱۷ اسفند، در دومین نشست سالانه مجلس خبرگان رهبری و در حضور آقای روحانی بیان کرد و افزود: "یکی از درماندگی‌های ما این است که به مردم گزارش نمی‌دهیم."

 
منظور از "اقتصاد مقاومتی" در اظهارات مسئولان حکومتی ایران، اقتصادی است که به کشورهای دیگر وابستگی نداشته باشد و بتواند در مقابل تحریم های احتمالی مقاومت کند.
 
به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای جنتی در ادامه با انتقاد از "مشکلات سیاسی و فرهنگی کشور" و "بیکاری" گفت: "چه کسی در مقابل این‌ها مسئول است؟ مسائل سیاسی ما هم سر جای خودش است، مساله فتنه سر جایش است."
 
رئیس مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه "مساله فتنه را نباید سبک گرفت این مساله دوم است حتی اگر اول نباشد" افزود: "فتنه... خاموش نشده حتی عده‌ای دوباره به دنبال آن هستند."
 
محافظه کاران حاکم در ایران، اعتراضات صورت گرفته به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ را "فتنه" می نامند.
  صندلی خالی برای اکبر هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری. وی دو ماه پیش درگذشت احمد جنتی هشدار داد: "الان مواردی در نظام اسلامی هست که فتنه‌گرها پست‌هایی دارند." وی همچنین خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری، که بسیاری از آنها امامان جمعه شهرهای مختلف ایران هستند، گفت: "شما تریبون‌های زیادی در نماز جمعه در اختیار دارید، مردم به شما رای داده‌اند، باید آنان را روشن کنید که مساله فتنه چیست."
 
نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، که عمدتا از روحانیون به‌شدت محافظه کار هستند، در پی انتخابات اسفند ۱۳۹۴ به این مجلس راه یافته اند. در انتخابات سال پیش خبرگان، احمد جنتی به عنوان آخرین و حسن روحانی به عنوان اولین نماینده پایتخت به این مجلس رفتند.
 
آقای جنتی در بخش دیگری از سخنرانی خود در مجلس خبرگان رهبری، از نمایندگان این مجلس خواست "مراقب" دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که در ۲۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد باشند.
 
دبیر شورای نگهبان با انتقاد از فقدان "نظارت" بر انتخابات شوراها گفت: "انتخابات شورای شهر و روستا واقعا مصیبت است چون حساب و کتابی ندارد، مشخص نیست صلاحیت افراد چگونه تعیین می‌شود."
 
طبق قوانین ایران، انتخابات شوراها تنها انتخاباتی است که نظارت بر آن بر عهده شورای نگهبان نیست. تایید صلاحیت کاندیداهای شوراها، با مجلس است که هم اکنون، حامیان دولت روحانی در آن در اکثریت هستند.
*********************************************************************
حمله جنتی و روزهای دشوار روحانیجمشید برزگر، تحلیلگر بی بی سی در امور ایران
 
سخنان احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری نشان می دهد که حسن روحانی و طرفداران اصلاح طلب او نه تنها تحقق خواسته خود مبنی بر آشتی ملی را اکنون دور از دست می بینند، بلکه باید خود را برای روزهایی دشوار در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آماده کنند.
 
آقای جنتی، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، در جلسه ای که حسن روحانی نیز به عنوان یکی از اعضا در آنجا حضور داشت، خواستار عذرخواهی او شد و تاکید کرد که رییس جمهوری باید توضیح دهد که چرا در زمینه اقتصاد مقاومتی و حل و فصل مشکلات مردم کاری نکرده است.
 
آقای جنتی که سخنانش مواضع طیف تندرو نزدیک به آیت الله علی خامنه ای قلمداد می شود، همچنین خدا را شکر گفته که رهبر جمهوری اسلامی قاطعانه به پیشنهاد آشتی ملی مطرح شده از سوی محمد خاتمی جواب رد داده است.
 
آقای جنتی، به صراحت معنای درخواست آشتی ملی را تمایل و اصرار اصلاح طلبان برای بازگشت به عرصه قدرت و به دست گرفتن سمت های مدیریتی دانسته و گفته است:"مدتی برخی مملکت را به آشوب کشیدند خدا خواست سر جایشان نشستند و مردم آنها را از صحنه طرد کردند ولی بیکار نشستند. الان مواردی در نظام اسلامی هست که فتنه‌گرها پست‌هایی دارند و می‌بینید چطور با جوانان ما برخورد می‌کنند. اینها آشتی ملی را مطرح می‌کنند یعنی چه؟ یعنی ما هر بلایی سر مردم آوردیم، امروز ما را بپذیرید ما می‌خواهیم برای پست‌های مدیریتی اقدام کنیم."
 
این موضع گیری سرسختانه بار دیگر نشان می دهد که طیفی که اکنون دست بالا را در جمهوری اسلامی دارد تا چه اندازه در برابر جناح رقیب خود انعطاف ناپذیر است و در این حتی آماده است عرصه را بر رییس جمهوری که تنها از حمایت اصلاح طلبان برخوردار و خود متعلق به آنان محسوب نمی شود، تنگ تر از گذشته کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Dara20 - تهران، ایران

فسیل بی‌ شرف آیا شما جنازه‌های متحرک بابت تمامی خطا‌ها و اشتباهات پی‌ در پی‌ که در عرض ۳۸ سال گذشته مرتکب شدید و بابت جنایاتی که کردید از مردم پوزش خواستید که روحانی زباله صفت دومیش باشه؟
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
۴۲
sama128 - شیراز، ایران
اصلا خودت را نگران نکن محقق شد اقتصاد مقاربتی با قدرت محقق شد . اخه گوشگوب رئیس شورای نگهبانش که از تبار دایناسورها باشه اقتصاد مقاومتیش هم میشه مقاربتی اونهم از نوع خاصش
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

تو دیگه خفه بمیر! مگه تو آخوند زاری بابت دزدی های میلیاردی و آدمکشی ها وقدرت طلبی هات واینهمه ظلم و بخور بخوروبگیرو ببند ازمردم عذر خواهی کردی ؟گرچه دیگه خیلی دیره و جات بالای دار مکافات هست به زودی زود....لعنت بهت و اربابهات.....
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
حالا گیریم که عذرخواهی کنه، آیا عذرخواهی واسه مردم نون و آب میشه؟ خاک بر سر همتون که یکی از یکی گندتر و بی خاصیت ترین ! :o
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
۴۴
شیرمردان - سیدنی، استرالیا
مگه شمایی که رهبر را تعیین کردید هیچ گونه نظارتی روی او دارید. مگر در زمان مموتی در ایران نبودید؟ اگر بودید چرا نظارت نکردید که کسانی چون خاوری ها یا زنجانی ها پول مملکت را نبرند. شما خود را به خرییت زده اید و گمان میبریید مردم نمی فهمند. تمام این دزدیها و مشکلات به خاطر وجود افراد کاسه لیسی مانند شماست. مگر هنر خود تو چیست که به مدت بیش از 30 سال در راس حکومتید؟ مردم هر روز بیدارتر میشوند و روزی که تو و امثال تو پاسخگوی اعمال وقیح خود نبودید رو به پایان است.
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اینا هم از مدیریت یه عذر خواهی یاد گرفتن. درس اول مدیریت اینه که همه چی تقصیر توست و قدرت همراه با مسولیت میاد. این یعنی با توجه به قدرت مطلقه جناب عظمی جون، تمام تقصیرها متوجه شخص شخیص ایشونه. یعنی وضعیت معیشتی مردم و انزوای ایران و ورشکستگی اقتصاد، کارنامه ٣٠ سال رهبری داهیانه ایشونه و لاغیر. البته میشه یه جور دیگه هم به قضیه نگاه کرد و اون اینه که برای خودی ها بسیار خوب کار کردن و کلی نون داشته براشون ولی دیگه اون اسمش رهبر نمیشه، میشه شیاد وطن فروش.
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
۵۵
toghrol59 - گنت، بلژیک
اینکه ایده علی‌ خامه‌ای بود..؟ :(
‌سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
۵۴
مغربی - لوآندا، آنگولا
قوم به حج رفته بالانشین. لکه ننگید به دامان دین. پشت به آداب خدا کرده اید. این چه دکانیست که وا کرده اید. دین که متاع سر بازار نیست. سیم و زر و درهم و دیتار نیست
‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
آخه پوفیوز تو خودت چند بار به خاطر حماقتت وکارهایی که قول داده بودید انجام بدید وندادید عذر خواهی کردی که به دیگران توصیه میکنی
‌پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.