شورای امنیت ملی ایران خبر اعطای تابعیت به بستگان درجه یک اتباع خارجی 'مدافع حرم' را غیردقیق خواند

دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران با صدور اطلاعیه‌ای خبر مربوط به اعطای تابعیت به بستگان درجه یک اتباع خارجی 'مدافع حرم' را غیردقیق خواند و گفت که این گزارش "مورد تأیید نیست".
 

پیشتر خبرگزاری تسنیم به نقل از عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان‌رضوی نوشته بود: "شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی مبنی بر اعطاء تابعیت به اتباع خارجی مدافع حرم موافقت کردند و مصوبه‌ای گذاشتند تا در استان‌ها کارگروهی برای احراز هویت و اعطاء تابعیت به این افراد تشکیل شود."

 
این خبرگزاری بعدا این خبر را برداشت.
 
بنابر اعلام بنیاد شهید استان خراسان رضوی، لیست خانواده درجه یک "شهدای مدافع حرم" به "دستگاه‌های ذیربط" معرفی شده است.
 
بر اساس اصل چهل و دوم قانون اساسی ایران: "اتباع خارجه می‌توانند در حدود قوانین به تابعیت ایران در آیند و سلب تابعیت اینگونه اشخاص در صورتی ممکن است که دولت دیگری تابعیت آنها را بپذیرد یا خود آنها درخواست کنند."
 
آقای عابدی‌مقدم با اشاره به اینکه قانون اساسی ایران تابعیت مضاعف را نفی کرده گفته بود: "مصوبه شورای عالی امنیت ملی به‌عنوان بالاترین مقام تصمیم‌گیری کشور، این مسئله (تابعیت مضاعف) را برداشته است. بنابراین امیدواریم با پیگیری‌ها هرچه زودتر مشکل حل شود و بتوانیم در خدمت خاندانی که به‌نحوی به‌جای ما جنگیدند و تعلق به نظام جمهوری اسلامی دارند، باشیم."
کمتر از یک سال پیش مجلس ایران در مصوبه‌ای دولت را مجاز به اعطای تابعیت ایرانی به خانواده اتباع خارجی "مدافع حرم" کرد.
 
در این مصوبه آمده بود: "دولت مجاز است به همسران، فرزندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی (غیرایرانی) که در هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت‌های محوله از سوی مراجع ذیصلاح، به شهادت رسیده‌اند حداکثر یک سال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطاء کند."
 
در سال‌های اخیر علاوه بر صدها ایرانی که در سوریه کشته شده‌اند، ده‌ها مهاجر ساکن ایران نیز در نبرد کنار نیروهای وفادار به بشار اسد کشته شده‌اند. اغلب آنها اهل افغانستان بوده‌اند، اما اتباع کشورهای دیگر هم در میان آنها بوده است.
 
منابع نزدیک به سپاه پاسداران می‌گویند که برای سازماندهی داوطلبان افغان و پاکستانی شرکت در جنگ سوریه دو واحد نظامی با عنوان لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون تشکیل شده است.
 
برخی از پناهجویان افغان که خود را به اروپا رسانده‌اند، می‌گویند به آنها وعده اجازه اقامت دائم در ایران و حقوق بالا داده شده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۱
tokyo - توکیو، ژاپن
خاک بر سرشون، که اینقدر چیزهای مهمتر هست و اینها هنوز چسبیدند به شهدایی که استخونهشون هم پوسیده و رفته. دین مرده پرستی‌ اسلام ناب مردیکه ای
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
۳۸
تیتو تیتو - تهران، ایران
مردم کشور ثروتمند ایران سهمی از این حکومت غیر ایرانی ندارند و نداشتند . هر چی پول فروش نفت و گنجینه های کشور بوده خرج شکم حوزه و اخوند و کاخ نشینی و پورشه سواری این ها و فرزندانشون و نوکرشون سپاه شده بقیشم دودستی دادن فلسطین و لبنان و بحرین و کومور و . دریغ از ایجاد اشتغال آبادی ایران اینهمه جوون بیکار و فقیر و برده اینا شدن. ازون ور آخوندای قاچاقچی با واردات چینی و انحصار کمر تولید کشور شکستن . امروز ایران چوب بستنی را هم از چین وارد میکنه .شهرامون بیمارستان ندارن کمر مردم زیر بار گرانی درمان و عدم نظارت شکسته . 38 سال پول ایرانو خرج خودشون کردنو چهار تا خارجی بی مصرف که اگه پول بهشون ندن سریع به عربستان میفروشنشون . ظلمی که آخوند به ایران کرد در تاریخ کم نظیره ، کار به جایی کشیده که امروز ایرانی میره برای کارگری ترکیه (( امروز جوان ایرانی شده کارگر مفت ترکیه )) و آخوند بی مصرف کاخ نشینی میکنه خاک بر سر هر چی آخوند و در راس اونها مقام معظم رهبری
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.