دولت ترامپ «تسریع بررسی» ویزای کاری آمریکا را حذف کرد

کابینه پرزیدنت ترامپ اعلام کرد روند «تسریع» دریافت ویزای کاری موقت برای مهارت های خاص در آمریکا موسوم به ویزای H-1B را موقتا به تعلیق درخواهد آمد.
 

بنا به این تصمیم جدید کابینه ترامپ، روند تأیید ویزا برای افرادی که خواهان اشتغال موقت در شرکت های فناوری های پیشرفته در آمریکا هستند، به طور موقت طولانی تر خواهد شد.

 
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز «خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا» (USCIS) روز جمعه ۱۳ اسفند ماه اعلام کرد که از تاریخ سوم آپریل معادل دوشنبه ۱۴ فروردین ماه، گزینه «ویزای تسریع شده» برای متقاضیان اشتغال موقت در آمریکا با مهارت های ویژه، دست کم به مدت ۶ ماه لغو خواهد شد.
 
گزینه «ویزای تسریع شده» به متقاضیان اجازه می دهد تا ویزای کاری خود را طی ۱۵ روز دریافت کنند.
 
ویزای H-1B که یک روادید غیر-مهاجرتی محسوب می شود، به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد تا افراد با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر و دارای مهارت های ویژه را در زمینه های تخصصی همچون فناوری اطلاعات، پزشکی، مهندسی، و ریاضیات استخدام کنند.
 
به گفته مرکز خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا، متقاضیان برای اینگونه روادید، طی شش ماهی که ویزای تسریع شده تعلیق شده، همچنان می توانند درخواستی برای تأیید سریع ویزای خود ارائه دهند، اما باید واجد شرایطی ویژه باشند که از سوی سفارت آمریکا تعیین و بررسی خواهد شد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.