گفتگو با طراح لباسهای ترانه علیدوستی در جشنواره فیلم کن
رأی دهید
او ادامه داد: جواهرات مورد نیاز و متناسب با این لباس را یک برند معتبر سوییسی به اعتبار خانم علیدوستی بهصورت امانی در اختیار ما قرار داد. این برند یکی از معروفترین برندهای جواهر است که هنرمندان بسیاری در جشنواره کن از آن استفاده میکنند.
این طراح لباس درباره لباس ترانه علیدوستی در مراسم افتتاحیه جشنواره کن نیز توضیح داد: همکاری با ترانه علیدوستی را در فیلم «پذیرایی ساده» که طراحی لباس آن را برعهده داشتم، تجربه کرده بودم. خانم علیدوستی برای طراحی لباسهایش در جشنواره کن با من تماس گرفت و برای همکاری، از من دعوت کرد. او نظرات خود را درباره اینکه چه لباسی میخواهد بپوشد، مطرح و به من اعتماد کرد. بنابراین من بنا به شرایط، با حرفهایترین افراد فنی کار را شروع کردم.
نعمتی افزود: برای انجام این کار، طرحهایم را طی جلساتی که با خانم علیدوستی داشتیم، نهایی کردیم و با همکاری مزونی به سرپرستی «شهین صفوی» در نهایت به لباسهایی رسیدیم که روی فرش قرمز جشنواره کن دیدید.
او ادامه داد: با توجه به محدودیتهایی که برای حضور یک بانوی ایرانی از کشوری اسلامی در جشنوارههای خارجی وجود دارد، یک پیراهن و شِنل حریر را طراحی کردم؛ این شِنل روی لباس دوخته شد تا در حال حرکت تکان نخورد. پیشنهاد رنگ کِرم برای این لباس نیز از سوی خانم علیدوستی مطرح شد.
طراح لباس فیلم «اژدها وارد میشود» درباره طراحی کلاهها نیز بیان کرد: با توجه به اینکه چشم تماشاگران ایرانی به خانم علیدوستی بعد از سریال «شهرزاد» به کلاه عادت کرده بود، تصمیم گرفتیم برای لباسها از کلاه بهعنوان پوشش سر استفاده کنیم. به عقیده من، اینکه مردم چه شناختی از یک بازیگر دارند اهمیت زیادی دارد. تماشاگران ایرانی با توجه به بازیهایی که خانم علیدوستی در مجموعه کارهایش داشته، او را بهعنوان یک زن مستقل، باهوش، با وقار، با سواد و با معصومیتی که در چهرهاش وجود دارد، میشناسند. بنابراین من بدون نگرانی سراغ کلاه بهعنوان پوشش سر رفتم و ژاله زکیزاده (طراح لباس سریال شهرزاد) در ساخت سربند این لباس به من کمک کرد. این کلاه را با گلی با پولک سیاه ساختهی الهام غلامی تزیین کردیم.
نعمتی گفت: کیفی که با لباسهای شب سِت شده بود، بهدلیل خطوط اسلیمی قلمکاریشده روی آن، از مجموعه کارهای «سورمه سرفراز» انتخاب شد.
او درباره اینکه تا چه اندازه از المانهای ایرانی در لباسهای ترانه علیدوستی استفاده شده است، اظهار کرد: هر کاری که ما انجام دهیم، در نهایت ایرانی هستیم. نوع نگاه، حرکت، ایستایی ما، ایرانی بودن را با خودش به همراه دارد. اینکه بخواهیم یک طرح را بهزور ایرانی جلوه دهیم، عجیب است.
او درباره جواهرات استفادهشده در شب اختتامیه جشنواره کن نیز گفت: گُلِ مروارید در پشت کلاه و گوشوارهها در شب اختتامیه را کلکسیون جواهرات «محمد شهرابی» در اختیار ما قرار داد. در نهایت، از مجموعهی بهترینها برای پوشش خانم علیدوستی در جشنواره فیلم کن استفاده کردیم.
نگار نعمتی اولین کار طراحی لباسش را در تئاتر با «مهمانسرای دو دنیا» به کارگردانی سهراب سلیمی در سالن اصلی تئاترشهر در سال 86 شروع کرد و اولین طراحی لباس در سینما را با «پذیرایی ساده» مانی حقیقی تجربه کرد. او بعد از 10 سال فعالیت در طراحی صحنه و لباس در سینما، برای نخستینبار لباس یک بازیگر را در جشنواره بینالمللی کن 2016 طراحی کرد.
دیدگاه خوانندگان
۴۳
nima13591111 - تهران، ایران
بیشتر یک رپرتاژ آگهی بود تا مصاحبه. تو هر دو خط اسم یکی از همکاراشو آورده بود
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۳۶
سخت باور - کردستان ، ایران
درود بر بانوان زیبای ایرانی.
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
۳۶
سخت باور - کردستان ، ایران
درود بر بانوان زیبای ایرانی.
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
۴۳
nima13591111 - تهران، ایران
بیشتر یک رپرتاژ آگهی بود تا مصاحبه. تو هر دو خط اسم یکی از همکاراشو آورده بود
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۴۳
nima13591111 - تهران، ایران
بیشتر یک رپرتاژ آگهی بود تا مصاحبه. تو هر دو خط اسم یکی از همکاراشو آورده بود
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۳۶
سخت باور - کردستان ، ایران
درود بر بانوان زیبای ایرانی.
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
۳۶
سخت باور - کردستان ، ایران
درود بر بانوان زیبای ایرانی.
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
۴۳
nima13591111 - تهران، ایران
بیشتر یک رپرتاژ آگهی بود تا مصاحبه. تو هر دو خط اسم یکی از همکاراشو آورده بود
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۴۳
nima13591111 - تهران، ایران
بیشتر یک رپرتاژ آگهی بود تا مصاحبه. تو هر دو خط اسم یکی از همکاراشو آورده بود
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
۳۶
سخت باور - کردستان ، ایران
درود بر بانوان زیبای ایرانی.
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲