آنها به زودی تمام جامعه را فرا خواهند گرفت. خیلی زود!

علی حق شناس روزنامه نگار می نویسد :
آنها بسیارند. کتاب نمی خوانند. در شبکه‌های اجتماعی فقط به جوک و فان و سوژه های خاله‌زنک روی خوش نشان می دهند. روزنامه و مجله نمی خرند مگر برای خواندن مصاحبه ستاره‌ای مثل سحرقریشی یا النازشاکردوست ...
تلوزیون هم برای آنها محدود می شود به کارتون یا فیلم و سریال هایی در حد فیلمِ "سه خط موازی" یا سریال جومونگ و برنامه‌های جم تی‌وی و امثالهم.
برای رفتارشان همان برهان قاطعی را دارند که سحر قریشی در برابر رشیدپور گفت:

خبرهای بد اذیتم می کند، پس از هر چه خبر است دوری می کنم!آنها تمایل شدیدی دارند به زندگی سرخوشانه.
لذت بردن از زندگی در بدوی ترین حالت ممکن ایده آل آنهاست. زندگی در تعریف آنها فقط کسب لذت است. پس، چه نیازی به آگاهی؟

چه نیازی به دانستن؟
اما تاسف آور ،
تفاخر آنهاست به جهل شان.
شرمنده نیستند. به صراحت از این جهل می گویند و از بی فایده بودن آگاهی.
عده شان هم کم نیست،
زیادند، خیلی زیاد.
به اطرافتان نگاه کنید.
آنها را می یابید. سحر قریشی نماینده آنها بود. و الحق که نماینده شایسته ای هم بود برای این جماعت.
جماعتی که برای شان مهم نیست که فرق ترکیه و عربستان را نمی دانند،
مهم نیست که نمی توانند نام یک نویسنده و کتابش را ببرند،
مهم نیست که سعدی و حافظ  را از هم تمیز نمی دهند،
مهم نیست که از هیچ چیز خبر ندارند.
اما برای شان مهم است که مارک لباس شان پرادا باشد یا گوچی!
آنها در حال تکثیرند. روز به روز بیشتر می شوند.
آنها به زودی تمام جامعه را فرا خواهند گرفت. خیلی زود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Cyrus749 - برایتون، انگلستان

بسیار متن مزخرفی بود، مگه همه قراره دانشمند بشن ؟ جوونای تمام کشورهای جهان همینجوری هستن. اینکه این مطلب رو نوشته مشکله روانی‌ داشته
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
۴۴
Afshin51 - کلن، آلمان

مسایل یاد شده و سقوط جوانان ایرانى به درهء نادانى ، خود فراموشى ،اعتیاد و معزلات بیشمار دیگر تنها گوشه اى از سناریوى پیش نوشته شده براى نابودى جامعهء ایرانیست که پیش از انقلاب داعیهء پیشرفت و ابادانى روزافزون این ملک را در سر داشت ! حیف از جوانهایى که پرپر شدند و مىشوند و استعدادهایى که براه خطا از بین میروند!واقعاً حیف..
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
۴۲
sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

فوق العاده گفتی! یک زمان که تازه اینترنت تو ایران برپا شده بود و عده کمی دسترسی به کامپیوتر داشتند همیشه در صف خوانندگان بودیم چون جرات نمی کردیم در برابر بزرگانی که مثلا در یک انجمن در حال بحث بر سر یک موضوع هستند دخالت کنیم. سعی می کردیم دیدگاه های متفاوت را تجزیه تحلیل کنیم و بقول معروف آنها را درک کنیم و همیشه هم ماحصل آن انجمن ها یک خروجی مثبت با اندیشه ای نوین در جامعه خوانندگان بود. اما یواش یواش اینترنت عرصه متقلب ها شد و عوض دکتر مهندس ها و اساتید واقعی تبدیل شد به پروفسورها و دانشمندان تقلبی که هرکدام پشت یک آیدی تقلبی پنهان می شدند و در افشانی می کردند. این موضوع نه فقط در اینترنت بلکه در فضای رسانه ای کشور هم به نهایت خودش رسید تا جایی که حتی خبرنگاران هم فله ای شدند و هرکسی رسید برای خودش در و دکانی باز کرد. تجربه شخصی بنده در سایتی بود که با برخی کاربران در ارتباط با فوتبال به بحث و تبادل نظر می نشستیم. طبق معمول هرکسی خودش را عقل کل می دانست و تعریف جدیدی از فوتبال شناس ارائه میداد تا اینکه بطور کلی همه چیز رنگ و بوی عجیبی گرفت.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
۳۴
پروردگار - تهران، ایران

چقد این نویسنده مقاله بیمار است! آقای عزیز همانقدر که شما آزادی همه هفتاد سال عمرت را برای فهمیدن فرق ترکیه و عربستان صرف کنی این انسانها هم آزادند همه هفتاد سال عمرشان را صرف نفهمیدن فرق ترکیه و عربستان کنند. آقای روشنفکر چرا فکر می کنی حالا که سعدی و حافظ و تاریخ آنگولا می خوانی پس مفید تری؟
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
۵۰
forogh - اصفهان، ایران

نویسنده این مقاله درست میگه که اتفاقا جهل این افراد باعث تفاخر آنهاست .ولی‌ این واقعیت جامعه ماست هرچی‌ بیسوادتر باشند موفقتر هستند و این ارمغان آخوند است. شما در سطح اداره مملکت نگاه کنید مدیریت مملکت دست افراد نا آگاه است.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
۶۳
greatpersian1 - وین، اتریش
امین
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
۴۲
sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

همان کاربری که تا دیروز در مورد فوتبال بحث می کرد به یکباردر یک جدل خودش را مهندسی معرفی کرد که کلی کارگر زیر دستش کار می کنند. بعدها شاید حدود 3ماه بعد متوجه شدیم که در ارتباط با پزشکی هم اطلاعات زیادی دارد و تا جایی پیش رفت که فهمیدیم ایشان دکتر هم هستند. این موضوع یواش یواش آنقدر پیچیده شد که فهمیدیم ایشان دکتر مهندس بزرگی هستند که کلی آدم زیر دستشون کار میکنه و جدیدا هم در علم دامپزشکی و عمل یک مارمولک به موفقیت بزرگی رسیده اند (مزاح کردم البته فقط در ارتباط با مارمولک چون بحث بر سر آفتاب پرست بود). یک روز بدجور قاطی کردم و گفتم آقا چرا اینجا همه اینقدر بزرگ هستین اما تو اینترنت پلاسین؟ آقای دکتر کی به کی عمل میکنی که 24/7 تو سایتی؟ آقای مهندس پروژه ها را چجوری انجام میدی و به کارگرهای زیر دستت دستور میدی که هر وقت حرفت میشه بدو میای جواب میدی؟ خلاصه اینکه این موضوع عجیب در عرض چند سال به امروز رسیده و همه تبدیل شده اند به همان دکتر مهندس پروفسور دامپزشک خلبان نویسنده و غیره معروف. بقول شما هر روز هم تکثیر می شوند.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
۴۲
sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

اما هچنان نه میزان سواد جامعه بالاتر میره، نه کتابخوانی، نه اخذ مدرک. این مردم هستند که دائما به خودشون رنگ و لعاب های متفاوتی در پشت یک آیدی میزنند و با بهره گیری از ویکیپدیا و گوگل سرچ به آنچه که میخواهند تبدیل می شوند. بقول جمع دوستان بارباپاپاهای عصر حاضر! اطلاعاتی هم می دهند که متخصص اون قضیه میخواهد با تی ان تی وجود خودش را از صفحه روزگار پاک کنه! اما اگر بخواهیم به این موضوع فراتر از اینترنت و کاربران با بازیهای بچه گانه نگاه کنیم این مسیر غلط را خبرگزاری های کشور و خبرنگاران پیش پای آنها گذاشتند. مدرک های تقلبی، القاب صلواتی، مسئولین بی صلاحیت و غیره که حالا قبح آنها به حدی ریخته که بچه 12 ساله هم میاد به راحتی خودش را پروفسور معرفی میکنه و با استفاده از اطلاعات ویکیپدیا و گوگل کردن هر موضوعی برای خودش پایگاهی در اینترنت درست میکنه. برخی عوام هم به راحتی با اعتماد به آنها شروع به آب دادن به ریشه این گیاه هرز می کنند تا بقول شما تکثیر بشوند و روز به روز بر تعدادشون افزوده بشه.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
۴۳
aarian - تهران، ایران

نویسنده محترم این قطعه. مطمئن باشید این مساله با هدف برنامه ریزی شده. جمهوری اسلامی چیزی به جز این نمیخواهد. اگر همه مثل سحر قریشی باشند حکومت چه دغدغه ائ‌ خواهد داشت؟ فکر می‌کنید علت تنگ شدن عرصه و مهاجرت گروهی نخبگان به خارج از ایران چیست؟ مغزهای ایرانی‌ باید در گوشه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیق در کشورهای خارجی‌ جای بگیرند و تهی مغزان شیپور به دست در سراسر مملکت رژه بروند...
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
۴۱
Iran e forozan - لندن، انگلستان

همه چیز شده تظاهر ، تکنولوژى بجاى اینکه سطح فکرى مردم رو ارتقاء بده فقط شده پلى واسه ى فساد.نسلى که همه چى رو مسخره میکنن حتى مردن أدمها رو صورتها فقط مصنوعى نشده بلکه دلها و مغزها هم پلاستیکی شده.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
۵۵
نام خانوادگی - فرانکفورت، آلمان

اتفاقا این همون چیزی هست که حکومت سالهاست دنبالشه. جوری مردم رو بار آورده که از هر خبری گریزون باشن مردم، چون اینقدر گرفتاری و مشکلات ریز و درشت دارن مردم که فرار می‌کنن از گرفتن ۴ تا خبر صحیح. بر حسب اتفاق اون کسی‌ هم که ذهن پرسشگری داشته باشه جاش گوشه زندونه یا فرار کرده از ایران
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
۴۹
agha-javad - تهران، ایران

تا زمانی‌ که اکثریت انسانها نادانند و فقط به مارک لباس و زیبایی چهره می‌پردازند و یا در باوری غرق و تحمیل با زور به دیگران میکنند، هیچ ارزشی در آن جامعه رشد و تغییر بهبودی نخواهد کرد بلکه آن رشد ناچیز بدست آماده نیز سیر نزولی خواهد داشت!
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
۵۲
Big_Bang - دورتموند، آلمان

آقای روزنامه نگار، من فکر می‌کنم شما نیاز به اپ دیت دارید. شما فکر می‌کنید که خیلی‌ آگاه هستید ؟ و از اخبار و علم و معرفت مطلعید؟ اگه اینطور باشه که برای شما جالب نخواهد بود زیرا پس یا باید آدم چند شخصیتی و پوست کلفتی‌ باشی‌ (خائن) یا اینکه عادت کردی که به واقعیت و افکارو نظر دیگران توهین کنی‌. شما که در اوج دانسته‌هات قبول کردی که در کنار نادانان لقمه چریبی به بدن فرو کنی‌. اینو فراموش نکن، همون رفته گری که آشغالای خونت رو جمع می‌کنه یه چیزی در زندگیش میدونه و تجربه کرده که مطمئناً شما ازش بی‌ خبری. پس اگر از معرفت سعدی و حافظ صحبت میکنی‌ می‌بایست کمی‌ به طبیعت اطرافت (جاندار و بی‌ جان) زشت و زیبا احترام بگذاری و از خودت شروع کنی‌ البته میدونم که مردانگی چنین کاری را نداری. سحر قریشی شاید اطلاعاتش نسبت به توقع شما کم بود ولی‌ هر چه بود قشنگ بود چون واقعییتش بود. ضرر و زیان دانسته و نادانستهاش همه به خودش ختم میشود. روزنامه نگار یا دولتی که نیست. لطفا کمی‌ درونگر باش و اگه چیزیو امروز نمیدونستی سری به گوگل یا ویکی پدیا بزن.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
۵۰
اصحاب کهف - بروکسل، بلژیک

احمق‌ها هم باید زندگی‌ کنند بهرحال ..!
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
۴۰
دیوید۰۷۰۷ - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا

تفاوت سطح دانش و معلومات عمومی بین اقشار هر جامعه امری بدیهی است و البته هستن جوانانی مشابه با تصویری که نویسنده این مقاله ترسیم کرده اما به عنوان فردی که به واسطه کارم سالهاست با مردمی از ملل مختلف در ارتباطم با جرات میگم که جوانهای ایرانی با تمام کمبودهایی که دارن جزو باهوشترین و مطلعترین ها در دنیا هستن
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
۱۰۴
Berdia-Iran - قم ، ایران

باید برای جامعه ایران گریست که همچین فردی هنر پیشه اش باشد می گفت من سواد سیاسی ندارم،یا این فرد اینقدر شعور و سوادش کمه مه میگفت خوبه که روحانی انگلیسی صحبت میکنه،در تعجبم چطور ایشون تا حالا مصاحبه های روحانی را ندیده کجا انگلیسی حرف میزنه همیشه دو تا مترجم باهاشه،یا مثلا در رشته خودش فکرمیکرد اقای فرانسیس کوپولا اقای الاپاچینوست ننگ بر ما،چرا لیلا حاتمی را نیاوردند اسطوره سینمای ایران ،اینو با لبت صورت پف کردش اوردن دختر باید ضریف صورت استخوانی مثل مدلها باشه
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
۴۱
Pagondeh - سیدنی، استرالیا

واقعا حرف حق رو زده. چند وقت پیش به اصرار پسر عمه ها و فک و فامیل هم سن و سال عضو گروه فامیلی شدم که ساخته بودن بین فامیلا و دوستای نزدیک. توی اون یه ماه جز یه عالمه چرت و پرت و انتشار عکسهای خصوصی فلان ادم پولدار و فلان ادم هرزه و کپی کردن مطالب صد من یه غاز بدون کوچکترین آگاهی از درست یا غلط بودش چیزی ندیدم. وقتی یکی دوبار اعتراض کردم و با دلیل ثابت کردم که مطالب دروغه ، داد اکثریت دروامد که تو چیکار به راست و دروغش داری ما هم کپی کردیم از جای دیگه مسئول درست بودنش که نیستیم. بخون و برو...یه کمی سعی کردم که مثلا متوجه شن که تا از یه چیزی مطمن نشدی انتشار نده و با ابروی مردم بازی نکن ولی دیدم اگه ادامه بدم داره کل ارتباط فامیلی بهم میریزه! و منم بیخیال شدم و لفت دادم. هنوزم که بعضی وقتا کامنتهاشون و رو جاهای دیگه میبینم منو به چشه یه غلط گیر خودشیرین کن منشن میکنن و با افتخار از کاراشون دفاع.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان

مشکل این نیست که عقلها فرار میکنند بلکه مشکل اینجا است که چنین اشخاصی در این مملکت مانده اند.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
۴۴
srdash - تبریز، ایران

جناب نویسنده این مقاله:شماکه این همه فهمیدین کجاروگرفتین چیکارکردین چه خدمتی به جامعه تون کردین شماهاکه فهمیدین چقدراختلاس کردین چقدرجامعه تون روعقب زدین خدایا...
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
۳۷
behnamzahr - رم، ایتالیا

دردود بر اقای علی حق شناس. مقاله جالبت را تکمیل میکنم،آری در پس اراستگی ظاهرشان و آن صورت های جراحی شده و زیبانما ه اشان و در پس هر کلام و گفتارشان جهلی بزرگ نهفته است جهلی که با تمام وجودشان آنان را در مقابل آگاه بودن به مبارزه میطلبد گویا سوگند یار کرده اند هر کلام بیهوده و لاطایل را پذیرا باشند جز کلامی راستین ،و این هرزگی و بیهودگی و مسخ شدگی در جمعیت زنان و دختران ایرانی بسیار بیشتر است که خانم سحر قریشی نماینده نسل دختران پوچ و بیهوده ایران زمین است که دانستن ازارش میدهد آری روح او به بیهودگی و جهل و لذت آنی و زودگذر و دروغ عادت کرده
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
۴۵
setayeshz565 - وین، اتریش

جوونای ایرانی اهل افراط هستن،البته نه در راه مثبت،در راه منفی،مثلا توی کتاب خوندن افراط نمیکنن اما دنبال این هستن که توی عمل جراحی و بروتز صورت و سایر اندامها یا توی میکاب و خیلی جیزای مزخرف دیکه از هم سبقت بکیرند،دخترا همه دارن شبیه هم میشن
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
۳۶
freedom of the press - تهران، ایران
من در عجبم از کسانى که دست به قلم شدند و مقاله نوشتید در مورد کم دانشى و اطلاعات کم این خانم بازیگر. واقعا این مسله اینقدر بزرگ و بغرنج هست !! چرا در مورد بى سوادى و بى دانشى آقاى کفاشیان نمى نویسید!؟ ایشون چند سال پیش در یک برنامه تلویزیونى شرکت کردند و مجرى برنامه سوالهاى فوتبالى از ایشون میپرسید ، کفاشیان حتى اسم یک تیم فوتبال خارجى را نمى دونست اسم یک فوتبالیست خارجى و یا یک مربى خارجى را و همه سؤالات را با لبخند معروفشان رد میکردند. بى سوادى کفاشیان به چشمتون نیامد که براش مقاله بنویسید!!؟ یا رضازاده بى سواد که حتى یک ضرب المثل را نمى تونست کامل بگه در یک برنامه تلویزیونى!!! یا احمدى نژاد و کابینه بى سوادش!!! این مقاله نویسها اون موقع کجا بودند!!! اگه مقاله تویسى پس ٢ زار هم جرات داشته باش که در مورد مقامات هم بنویسى . دیوار کوتاه تر پیدا نکردید. بى سوادى این بازیگر بیشتر ضربه به جامعه میزنه یا بى سوادى مقامات ایرانى. سعى کنید اینقدر سطحى نباشید که با یک تنگر احساساتتون از این رو به اون رو بشه که سریع مخالف کسى بشید یا سریع موافق.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
۴۴
arsham 667 - کپنهاک، دانمارک
[::پروردگار - تهران، ایران::]. [::Cyrus749 - برایتون، انگلستان::]. یه نگاه به منفیی که گرفتین بندازین اونوقت میفهمین کی‌ مزخرف طرز فکرش. البته از نچهای فدا آقااا بیشتر آذین توقعی نیست. شما‌های که با منفی‌ گرفتن حالا میکنینو ...معلومه به کجا وسلینو واسه کی‌ میمالین. این مدل جوونان که جمهوری اسـ...و حفظ کردن با نفهمیشون.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
اخه چجور یک خانوم میاد در سریال و فیلم ها بازى میکند و سواد نداره ؟! این دقیقا نشان دهنده این هست که حرف بانو صدف طاهریان چقدر صحت دارد واقعا شرم اوره
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
۴۴
Cyrus749 - برایتون، انگلستان
[::arsham 667 - کپنهاک، دانمارک::]. اگه چندتا آدم فهمیده اینجا باشن همینان که به این مطلب منفی‌ دادن ، تنها چیزی که این مطلب می‌رسونه توهم و کوتاه فکری نویسندش و همه کسایی‌ که بش مثبت دادن هست، مال کشم خودتی‌ ..
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ
مطمئن باشین که خیلی هم اینجور اشخاص از هر دردی خبر دارن ولی از ترسشون میزنن خودشونو به اون راه و نداستن .
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
۴۳
Daneshjou - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

از آقاى على حق شناس انتظار داشتم به علل این پدیده ى اجتماعى هم اشاره کنه. شخصا تصور مى کنم وقتى نظام ارزش گذارى در یک اجتماع تفاوتى بین ادم با سواد و حرفه اى و ادم بى سواد و کم عمق نگذاره افراد هیچ انگیزه اى براى کتاب خوانى و با سواد شدن و حرفه اى شدن در خود نخواهند دید. در این جوانع خیلى که مغزت به کار بیافته دیر یا زود با سقف کوتاهى که کوتوله هاى فکرى بر افراشته اند بر خورد مى کنه. متاسفانه این سرنوشتى بود که ملت ایران در سال ١٣٥٧ البته با دسیسه ى خارجى براى خود رغم زد. در ممالک متمدن قضیه بر عکسه. نظام ارزش گذارى اجتماع به شکلیه که اگر هر روز سواد و تجربه و مهارتهایت را افزایش ندهى از کاروان اجتماع عقب مى مونى و امتیازات بسیار کمترى بهت تعلق مى گیره.
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
۳۷
behnamzahr - رم، ایتالیا
این دسته افراد حتی برایشان شبکه ماهواره ای خاص درست شده که بجای اخبار بد اخبار خوب شبکه جم را نگاه کنند و در کانال تلگرام بدندید مشغول به بیهوده گری و چرنده گویی و اشاعه حماقت شوند
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
۵۰
re.kimz - هرکجاآبادِ نو، ایالات متحده امریکا
پیش و بیش از همه: کاش منش آقای نویسنده این نوشتار روزنامه‌نگارانه‌تر می‌بود. چرا که می‌توان گریز این جماعتِ معتادِ-سرخوشی-حتا-در-بدترین-شرایط و هر آدمی از تازه‌های خبری بد، هولناک، و گاه جانگداز را فهمید و با ایشان همدل بود، گر چه خرده‌ای که بر پرهیز و مفتخر بودن بر نداشتن دانسته‌های همگانی و اجتماع و سیاستی که گریبانگیر است کاملن به‌جاست. هراس از فراوان بودن چنین کسانی با این اندیشه که «ما را به سیاست چه کار!» هم راست و فهمیدنی، چرا که ساده‌اندیشانه رهرو گول و فریب شده و اکثریت(بیشینه) جامعه را تشکیل می‌دهند! . با این همه نویسنده ایشان را چنان خطاب کرده‌اند که تو گویی «زامبی»هایی درخورِ کشتن یا بی-مصرف برای ریختن به دریای نیستی، و چنین عتاب‌ای که بی‌سوادی یا کم‌سوادی چیزی از انسانیت آدمی می‌کاهد! خب این دیدگاه نیز راست نیست! دانسته باشیم که به هیچ روی و رویه درست نیست!
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.