رئیس سازمان امنیت آلمان: عملیات داعش به منزله آغاز جنگ جهانی تروریستی است

ماسون: آلمان بیش از بریتانیا و آمریکا در معرض تهدید تروریستی قرار داردرئیس سازمان امنیت داخلی آلمان هشدار داده که ممکن است هر شهری در اروپا هدف حملات تروریستی گروه دولت اسلامی (داعش) قرار گیرد و عملیات داعش را به جنگ جهانی تروریستی تعبیر کرده است.
 
هانس گیورگ ماسون، رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است که کشورش "با تهدید جدی" از سوی گروه‌های تروریستی به ویژه داعش مواجه است. وی افزوده است که با توجه به اهداف داعش "باید فرض کنیم که هرلحظه ممکن است در هر شهر اروپایی، چه پاریس، چه بروکسل و چه لندن، واقعه‌ای مانند حملات پاریس به وقوع بپیوندند."
 
آقای ماسون گفته است در دهه‌های اخیر، آلمان به زندگی بدون واهمه از اقدامات تروریستی عادت کرده بود اما پس از واقعه پاریس و همچنین لغو مسابقه فوتبال آلمان و هلند این وضعیت تغییر یافته است. وی گفت: "حالا آلمان‌ها متوجه می‌شوند که تا کنون با آسودگی خیال زندگی می‌کردند و حالا باید یاد بگیرند در کنار خطر زندگی کنند." بازی آلمان و هلند که قرار بود روز سه‌شنبه با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در باشگاهی در هانوور برگزار شود چند ساعت قبل از آغاز بازی به دلیل وجود خطرات امنیتی لغو شد.
 
رئیس سازمان امنیت آلمان گفته است: "واقعیت این است که ما در دنیایی سرشار از خطر وتهدید زندگی می‌کنیم و می‌توانیم بگوییم که آنچه که دولت اسلامی انجام می‌دهد، آغاز جنگ جهانی تروریستی است." وی افزوده است که آلمان نیز باید موقعیت و سیاست امنیتی خود را مورد بازنگری قرار دهد.
رئیس سازمان امنیت آلمان خواستار "قانونمند شدن" مهاجرت به کشورش شده استدر مورد اینکه ممکن است در میان پناهجویان افرادی برای خرابکاری به آلمان راه یابند، هانس ماسون گفته است که "مدرک قاطعی در دست نیست که نشان دهد برخی از پناهچویان یا مهاجران غیرقانونی تروریست هستند یا طرح‌های تروریستی دارند اما اگر آنها از عراق یا سوریه بیایند، می‌توان فرض کرد که با توجه به چهار سال جنگ داخلی، احتمالا با استفاده از اسلحه آشنایی دارند که این خود باعث نگرانی است."
 
وی گفته است: "ما می‌خواهیم مهاجرت غیرقانونی به آلمان، به مهاجرت قانونی و نظام یافته تبدیل شود به نحوی که بدانیم چه کسانی در آلمان هستند، چه می‌خواهند، چه هدفی دارند و آیا آموزش کاربرد اسلحه دیده‌اند یا نه. سازمان‌های امنیتی خواستار چنین نظارتی هستند." وی گفت که شنیده است گروه‌های اسلامگرا در صدد جذب داوطلب در آلمان هستند و این روند را نگران کننده توصیف کرد.
 
از آقای ماسون سئوال شد که با توجه به سیاست خارجی آلمان و اینکه این کشور مستقیما در حملات هوایی علیه داعش در سوریه شرکت نمی‌کند، آیا به همان اندازه کشورهای دیگر غربی در معرض حمله داعش قرار دارد؟
 
وی گفت "فکر می‌کنم دولت اسلامی به اروپا به عنوان یک هدف واحد نگاه می‌کند" و افزود: "واقعیت این است که احتمالا بریتانیا با خطر کمتری مواجه است زیرا دولت اسلامی می‌داند که اگر علیه این کشور یا آمریکا دست به اقدام تروریستی سنگینی بزند، با واکنش تلافی‌جویانه و کوبنده این دو کشور مواجه می‌شود که ممکن است به نابودی این گروه منجر گردد اما آلمان و فرانسه و سایر کشورهای اروپایی هدف‌هایی چنین پر خطر برای این گروه محسوب نمی‌شوند."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
لانه .جاسوسی تروریستها . درمغازه های کوچک خواربارفروشی و میوه فروشی .خارجیان .ازجمله افعانیهای وترکهای حامی اسلامگرا . واینهمه مساجد درالمان . اجازه ساخت مسجد جدید ندهید و تحقیق وکنترل بیشتر درمساجد ورفت وامدها داشته باشید .همینطور کنسولگری ها ی خارجیان ایرانی .ترک و افغانی ..مگر هر10 سال افشاگری نمیکنید و دراخرین افشاگری شما . فقط دریک شهرالمان " هامبورگ" 1500 نفر با مسجد وکنسولات رژیم همکاری دارند ..درست میگم یا نه ...
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
۲۵
romano - تهران، ایران
راضی نیستم خون از دماغ هیچ کسی در اروپا و نه در هیچ جای جهان بریزد اما ما زندگی آرامی در ایران داشتیم همه عوض دشمن اعراب بودن به آهنگ ام کلثوم و فریدالاطرش و عبدالحلیم گوش می کردند کابل دانشگاهش مشهور بود اما به لطف بربری شما بعد از جنگ جهانی دوم زندگی در کنار اهریمن انقلاب اسلامی ، زندگی در کنار صفهای طولانی، زندگی در کنار فقر و فحشا زندگی در کنار ترور سگهای مجاهد فرانسویتون ، زندگی در کنار مواد شیمیایی فروخته شده توسط جرمنها فرانسوی ها به صدام، درکنار شعله چراغ نفتی و بمب و موشک و مشق شب در کنار جنازه های جنگ برادران پدران و دوستانمان در کنار سفارت خانه ها ، در کنار اسلحه های فروخته شده شما به سعودی در کنار تحریم حتی داروی سرطان (کی جانیه ما یا اینها)، در غربت در کنار آل سعود در کنار الهام علیف طالبان در کنار کودتای حکومتی مورد حمایت غربی در انتخابات 88 در کنار اجساد بهاییها در فحاشی به یکدیگر در آرزوی کار و ازدواج بودن در خیلی بدوی ترین چیزها که می توان برای آنها یک کتاب سیاه نوشت را تجربه کردیم تازه بازهم از انسانیتمان کم نشد شمع برای 11 سپتامبر و فرانسه روشن کردیم چقدر شما خوبید.
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.