ماجرای لغو اقامت پناهندگان در کانادا چیست؟
رأی دهید
اما حالا دولت کانادا میگوید چطور میشود کسی با یک یا چند بهانه اینچنینی از این کشور پناهندگی و اقامت گرفته باشد، اما پس از مدتی با تهیه پاسپورت زادگاهش، آزادانه به کشور خود رفت و آمد کند.
از نظر دولت محافظهکار کانادا، کسی که میگوید جانش در کشورش در خطر است، قاعدتا نمیتواند با امنیت به کشور خود برود و دوباره آزادانه به کانادا بازگردد؛ این یعنی کاسهای زیر نیم کاسه است.
اکنون رسانههای کانادا گزارش دادهاند که دولت فدرال در اوتاوا مدتی است که برای جبران آن چه تاکنون اتفاق افتاده، اقامت و پناهندگی آن دسته از پناهندگانی را که به کشور خود رفت و آمد دارند، بررسی و احتمالا لغو میکند.
آن گونه که روزنامه «تورنتو استار» نوشته، تغییراتی که از سال ۲۰۱۲ در قوانین مهاجرتی کانادا به وجود آمده به دولت اختیارات تازهای داده است که بر اساس آن دولت فدرال میتواند اقامت آن دسته از پناهندگان را که «دوباره از سرزمین مادریشان نفع میبرند» لغو کند.
خطر برای پناهندگان ایرانی
علیرغم این که در این قانون، نامی از پناهندگان کشور خاصی مطرح نیست، اما تعداد نامشخصی پناهنده ایرانی هم میتوانند مشمول این قانون شوند و با از دست دادن اقامت و لغو پناهندگیشان، چارهای جز بازگشت به ایران نداشته باشند.
کانادا که از مرفهترین و پیشرفتهترین کشورهای دنیا و یکی از بهترینهای آنها برای زندگی است، سالهاست که میزبان صدها هزار ایرانی مهاجر و پناهنده است.
آویده مطمئنفر، روزنامهنگار آزاد در تورنتو، به رادیوفردا میگوید که با قانون جدید، فردی که پس از دریافت پناهندگی از کانادا مجددا به کشور خود رفت و آمد داشته باشد، به صورت خودکار هم پناهندگی و هم مجوز اقامت دائم خود را در این کشور از دست میدهد.
خانم مطمئنفر در عین حال میگوید که هنوز قانونی درباره لغو شهروندی و پاسپورت آن دسته از پناهندگانی که پس از پناهندگی به تابعیت این کشور درآمدهاند، به تصویب نرسیده است.
به گفته این روزنامهنگار، قوانین جدید از سال ۲۰۱۲ و با هدف بهبود و اصلاح قوانین سابق تصویب شده و هدف از آن تنها لغو پناهندگی و اقامت افرادی نیست که از کشور زادگاه خود نفع میبرند.
او میگوید که با قوانین جدید، فرایند بررسی درخواست پناهندگی از حداکثر ۱۰۳۸ روز به بین ۴۵ تا نهایتا ۲۱۶ روز – بسته به پرونده – محدود شده که کمک بزرگی به بسیاری از پناهجویان است.
گزارش تورنتو استار در عین حال افزوده است تعداد افرادی که توسط دولت کانادا در سال ۲۰۱۴ سلب اقامت شدهاند، تقریبا پنج برابر آمار این افراد در سال ۲۰۱۲ است.
در همین حال یک سند دولتی که در اختیار شورای کانادایی پناهندگان قرار گرفته نشان میدهد که دولت کانادا برای لغو پناهندگی و اقامت این افراد سهمیه سالانه ۸۷۵ پناهنده را تعیین کرده است.
پیش از این، خبرگزاری ایرانشهر که در آمریکا فعالیت میکند، نوشته بود که انتشار این گزارشها در میان جامعه ایرانیان مقیم کانادا، نگرانیهای زیادی را باعث شده است.
به نوشته این سایت، رفت و آمد «گروه چشمگیری» از ایرانیان به ایران پس از پناهندگی و استفاده گروه بزرگتری از خدمات دولتی و کنسولی بر اساس هویت ایرانی، «این شائبه را ایجاد میکند که این ایرانیتباران مشمول قانون مزبور قرار گرفته و از سوی شورای مهاجرت و پناهندگی کانادا پرونده آنها برای لغو اقامت کانادا فراخوانده شود».
بحث و جدل ایرانیان
این در حالی است که عده دیگری از ایرانیان، نه تنها نگرانیای از قوانین جدید ندارند بلکه با امضای یک فراخوان اینترنتی، ضمن حمایت از این اقدام دولت کانادا، از تمام دولتهای جهان خواستهاند تا «تصمیم مشابهی» برای «ایرانیان پناهنده دروغین» اتخاذ کنند.
مهدی میرقادری، از پناهجویان ایرانی ساکن ترکیه که این فراخوان را تنظیم کرده، نوشته است که «دولتهای جهان باید آگاه باشند که افرادی که این چنین به دروغ وارد کشورهای دموکرات دنیا شده و مجددا قادر هستند به ایران سفر کنند، یا از عوامل جمهوری اسلامی هستند که امنیت ملی شما را به خطر میاندازند و اقدام به کارهای جاسوسی و خرابکارانه علیه کشور شما و ایرانیانی که واقعا جانشان در خطر است میکنند و یا افرادی فرصتطلب هستند که از خدمات رایگان برای پناهندگان واقعی سوءاستفاده کرده و موجب ضرر و زیانهای اقتصادی و فرهنگی در کشور شما شده و اصل تقلب و دروغ را به کشورهای شما وارد میکنند.»
اما ایرانیانی هم هستند که با قانون جدید دولت کانادا به شدت مخالفاند.
یکی از کاربران صفحه فیسبوک رادیوفردا که در کانادا ساکن است و میگوید که پناهنده هم نیست، نوشته که پناهندگانی را میشناسد که ۲۰ تا ۳۰ سال پیش، جانشان در ایران در خطر بود و به اروپا و آمریکا پناهنده شدند، اما به دلیل تغییرات سیاسی ایران یا تغییر عقاید خود، دیگر خطری آنها را تهدید نمیکند.
این ایرانی ساکن کانادا پرسیده که آیا این افراد حق ندارند با سفر به کشور خود، با اعضای خانوادهشان ملاقات کنند؟
علیرغم استدلالهای اینچنینی، کفه ترازو در صفحه فیسبوک رادیوفردا و با اختلافی فاحش، به سوی ایرانیانی سنگینی میکند که هم از اقدام دولت کانادا حمایت کردهاند و هم بعضا خواستار اتخاذ تصمیم مشابهی توسط کشورهای اروپایی و آمریکا شدهاند.
دیدگاه خوانندگان
۴۹
elief - ایذه، ایران
کشور ایران وقتی متهم به نقض حقوق بشر میشود پاسپورتهایی راکه اشخاص ازسفارتخانه های خوددردنیاداردبه همان کشورپناهنده پذیرنشان میدهدواینطوری خودش راتبرىه میکنداماکسانی راکه بعنوان جاسوس دران کشورهاداردبانام ومشخصات واقعی نیستندوبنابراین هیچ مشکلی واسه آدمهای خودشون ندارند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
در ضمن لابی جمهوری اسلامی در کانادا هم از این قضیه حمایت خواهد کرد خوبه دیگه ایران گلستان هست و ایرانیان به دروغ از کشور خود فرار میکنند به به ..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
اگر چه نام از کشور خاصی برده نشده ولی اکثر این دزدها ایرانی هستند. دم دولت کانادا گرم که در این امور همیشه پیشتاز هست. امیدوارم آلمان و اتحادیه اروپا هم این دزدها را هر چه زودتر برگرداند تا با رهبر دزدشان محشور بشوند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
۴۴
vahid_ - گلاسگو، انگلستان
کسی که پناهنده سیاسی هست و میخواد با خانوادش ملاقات کند , خیلی آسون میتونه به ترکیه یا کشور همسایه سفر کند . این دیگه نشد بهانه . بسیار تصمیم گیری خوبی هست و امیدوارم کشورهای دیگه هم این قانون به اجرا در بیارن .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
آن .... که میگوید تغییرات سیاسی انجام شده ببفرمایند که چه تغییراتی را دیده که مردم۷۰ میلیونی ما نمیبینند آیا شکنجه کمتر شده، اعدام کمتر شده، سرکوب کمتر شده، نه خیر فیل شماها یاد هندوستان کرده و با پول خون مردم میخواهید به آنها فخر بفروشید. و من به اینجور آدم نماها فقط میتوانم بگویم دزد
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
۳۴
Roxenda - لندن، انگلستان
این قانون شامل حال کسانی میشود که پناهندگیشون قبول شده ولی هنوز سیتیزن نشدند و پاسپورت کانادایی ندارند و با همون اقامت دائم به ایران سفر میکنند ، کسانی که پاسپورت کانادایی دارند و سیتیزنِ کانادا هستند شامل این قانون نمیشوند ، نگران نباشید دوستان .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
خوب این که از قدیم واضح و روشن بوده ،که بین ما ایرانیها همیشه یه عده تنگ نظر ، و خود بر تر بین وجود داشته و دارد،تا یه موضوعی هم میشه میگن ایرانیها ایرانیها ،هر کی ندونه فکر میکنه اینا همشون قانون مدار و آدم حسابی هستند ،همون یارو توی ترکیه پاش که برسه اینور خودش هزار و یک رنگ عوض میکنه ولی حالا که دستش کوتاهست از اینور واسمون قوانین کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو را یاد آوری میکنه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
قانون بسیار خوبی هست
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۴۲
mehran_pahlavichi - انزلی، ایران
طرف اگه میخواد خانواده ش رو ببینه بهتره بره کشورهای همسایه ایران. خیلی ها میان ایران برای اینکه کلاس بزارن. طرف داره با پول سوسیال توو اروپا زندگی می کنه ولی توو ایران کلی کلاس میزاره واسه بقیه. دیدم که میگم. البته شامل همه هم نمی شه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
۵۴
احتراز - دورف، آلمان
[::princesse - تهران، ایران::]. باهات موافقم، معمولا کسی این نظر موافق میدان که که خودشون هنوز وضعیت پناهندگیشون رو هواست. من هم موافق نیستم کسی که پاسپورت پناهندگی داره بره ایران، ولی وقتی سیتی زن نمیتونه تا آخر امرش تو یه کشور زندانی بشه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
افرین بر دولت کانادا , امیدوارم در کشورهای دیگر پناهنده پذیر هم چنین قانونی را به کار اندازند تا کسانیکه واقعا" از ایران به هر دلیلی قاچاق نیستند نتوانند حق کسانی را پایمال کنند که پناه بردن به کشورهای پناهنده پذیر حقشان است.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۴۶
koros_nl - امستردام، هلند
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
جوابی کوتاه به جمله اقای کاربرفیسبوک رادیو فردا ومقیم کانادا -"" اما به دلیل تغییرات سیاسی ایران یا تغییر عقاید خود، دیگر خطری آنها را تهدید نمیکند."" اقای محترم . رژیم میرود توی 37 سال . کدام تغییرات سیاسی درایران رخ داده ? به رقم اعدام ها در زمان همین اقای حسن روحانی در 100 روزاول ریاست جمهوری اش نظری بیافکن و بگیروببندها تا وبلاک نویس . زنده یاد ستاربهشتی وندا اقاسلطان وسهراب و کیوانها و حشمت اله طبرزدی ها و مجید توکلی ها واقای کاظمینی بروجردی. ایا ازاد شدند ? بله درست اشاره کردید و تغییر عقاید . ایرانی هم از توبره میخوره .هم ازاخور . یارانه میگیرند و مزایای دیگر از ایران و هم درخارج از مزایای پناهندگی . چرا که عقیده شان بر نگردد . بهمین دلیل رژیم جهل وجنون ودیکتاتور میرود توی 37 سال بقای ننگ خودش..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
۴۰
karaji - کرج ، ایران
همه اینها پشمه و چرت ! موضوع تقویت روابط غرب با ملاها است که این وسط مردم مثل همیشه پشم میشند حالا چهار تا مثل خاوری هم رد و بدل میشند !! کاسهای زیر نیم کاسه هست .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
۴۲
be_pa.khaste - هارلم، هلند
من نمیدونم یه عده آدم چرا همیشه دوست دارن کاسه داغتر از اش باشن .خوب معلومه شماها چرا نمیرید ایران چون اونجا اگه برید باید شب زیر پًل بخوابید
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
۷۶
omidvar4 - استکهلم، سوئد
[::Roxenda - لندن، انگلستان::]. من با نظر شما موافقم.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
ukguy4u - لندن، انگلستان
یعنی تا الان باطل نمیکردن؟!!! تو انگلیس هر کی گندش در بیاد سه سوته باطلش میکنن. مورد دیدم طرف تو ایران بوده انگلیس بهش پیغام داده همونجا بمون مدارکت باطل شده!
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
۵۱
behzad50 - مونیخ، آلمان
بیش از صدها و بلکه هزاران نفر از پناهندگان عزیز کشور ایران را افرادی تشکیل میدهند که مستقیماً خطر جانی یا زندان آنها را تهدید نمیکند ،اما به دلایل مختلف اجتماعی همچون پاکسازی ، بازخرید و اخراج از کار یا وابستگی به اقلیتهای قومی و مذهبی و یا مشکلات عدیده مادی با چشمانی گریان و به اجبار جلای وطن نموده اما دل به جای گذاردهاند از لحاظ انسانی اینها باید مستحق این باشند که در کشوری که به آن پناه آوردهاند بمانند و کارو زندگی کنند و همچنین به اقوام و وطنشان نیز سرکشی کنند چرا که از لحاظ پناهندگی افراد به ۲ دسته سیاسی و اجتماعی در کشور پناهنده پذیر تقسیم میگردند و در کانادا یا هر کشور دیگر باید تحلیل و تفسیر درست تری از شرایط گفته شده صورت گرفته و از هر نوع اخراج و آزار پناهندگان جلوگیری کنند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
princesse - تهران، ایران. حالا چرا شما ناراحتی؟! یک عده پا میشن میان بیرون با بی آبرویی و هزار داستان سازی پناهندگی میگیرن در حالی که پناهنده های واقعی که باید از این امکانات استفاده کنند دستشون از این ماجراها کوتاه هستش.الان من خانومی رو میشناسم که خواهرش انگلیس دانشجو بود و با ویزای توریستی با هواپیما آمدند انگلیس و بعدش درخواست پناهندگی دادند؟! آخه پناهندگی واسه چی؟ هم وضعشون خوب بود و هیچ مشکلی سیاسی و غیره هم نداشتند.درست یکسال هم نشد که پناهنده شد رفتند ایران شمال عشق وحال. واسه همین تعداد بهایی ها تو انگلیس زیاد شده واسه این پناهنده بازی ها.الان یک عده راه می افتن میگن ما بهایی هستیم و تهدید به مرگ شدیم!بعضی ها هزار فیلم و زندان و غیره درست میکنند میگم جانشون در خطره.الان هشتاد درصد پناهنده های انگلیس ادعای بهایی بودن کردن و همشون هم می رن ایران و برمیگردن و تو پاسپورت ایرانیشون هم خورده مسلمان شیعه،و باهاشون حرف میزنی هیچ اعتقادی به بهایت ندارن تازه مسخره هم میکنند. اوضاع انگلیس و آلمان خیلی خرابه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
با سلام دوستان. فقط خواستم بگم که این مهدی میر قادری بیخود کرده فراخوان داده، هر کس از ایران اومده بیرون و پناهنده شده مشکله خاصه خودشو داشته، مگر نه هیچکس دوست نداره کشورشو، خانوادشو، دوستاشو، و خیلی چیزها دیگه رو بذاره پشت سر و بیاد تو غربت، خوب یه موقعه هم مجبور میشی به یک دلیل موجه بعد از چندین سال به کشورت برگردی
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
کشورهای اروپایی اینقدر شعور دارن که این موضوع رو درک کنن، ولی متعاسفم از نظر آقای میر قادری، به امید خدا زودتر پاش برسه اروپا تا بلایی سر خودش نیاورده
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
در انگلیس دو حزب نژاد پرست بی ان پی و یوکیپ فعال هستند که شعار اصلیشون این هست که اگر به قدرت برسند میخواهند پروندهائ پناهندگی کسانی رو که سیتیزن شدهاند رو دوباره بررسی کنند و تمام طرفداراشون اراذل و اوبش و قشر بیسواد انگلیس هستند. از خود انگلیسیهأی آدم حسابی سوال میکنی میگن اینها هیچ جائی تو پارلمانی ما نخواهند داشت و این دو حزب رو سکومبگ مینامند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::احتراز - دورف، آلمان::]. کی گفت تما عمرشون رو باید تو یک کشور بمونن؟؟ دولت کانادا میگه اگر از ترس جونت از ایران در رفتی و آمدی اقامت کانادا رو گرفتی، چی جوری میتونی دو روز بعدش بری کارداری جمهوری اسلامی و پاسپورت ایرانی بگیری برگردی ایران مسافرت؟ مگه جونت در خطر نیست؟ پس دروغ گفته ای. تفاوت کانادا با ایران اینه که دروغ گفتن یک جرم هست و نتیجتاً کسی که با دروغگویی اقامت میگیره شایستگی اقامت در اونجا رو نداره.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::aliuk60 - لندن، انگلستان::]. این که تعداد زیادی از ایرانیها مشکل دیگهای غیر از سیاسی دارن درش حرفی نیست. دولت کانادا هم با اونها مشکلی نداره. اما شما نمیتونی بیای دروغ بگی که اقامت بگیری. اصولا غربیها دروغگویی رو چندان میانه خوبی باهاش ندارن و اگر مچت رو بگیرن بهت گیر میدن.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
شاه میبخشه ولی کفش بردار مسجد شاه (تازه اونم اگه به کفش برداری بپذیر ندش)داره خودشو میکشه،بابا قانون مدار.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
طرف سالها اینجاست بچهاش پوز میدند ما از قبل از انقلاب اینجا بودیم، پاپا و مامی پرفسور بودند ،بعدش از اشناهاشون میفهمی قابل از انقلاب اینجا بود با پاس ایرانی که ویزا نمی خواسته یا راحت ویزا میدادند بعد انقلاب رفته گفته جونم در خطر و از این حرفا اقامت گرفته ،حالا این پناهنده نیست؟یا یارو با ویزا کار اومده یا ویزا دانشجویی یا دیدن اقوام بعدش .... میان ما پناهنده نیستیم ، یارو تو گونی سیب زمینی قایم شده اومده اینجا اقامت گرفته بد زنو بچشو آورده حالا بچهاش میگه پیف پیف پناهنده ،برو با با بذار با د بیاد، دست از ادا و اتوارتون بردارید،مهربان باشید با هم به خدا، خدا به قد نیت آدمها بخشنده هست ،با هم وطنتون خوب باشید ،تو ایران که یه عده ارث بابای نداشتنشون از مردم طلبکارند ،خارج از ایران هم هی تو من میکنید،ایولا به این مرام
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
۴۹
Ali-London - لندن، انگلستان
یک سوال از انهایی که از اخراج هموطنان خود اینقدر به شعف امده اند: . اگر این قانون موجب اخراج خواهر , برادر و یا سایر عزیزان شما هم میشد , باز هم اینقدر ابراز خوشحالی میکردید؟؟؟ مسلما نه !!!!. واقعا متاسفم از اینهمه حسد و کینه و تنگ نظری یکسری اشخاص نسبت به هموطنانشان. خدا شفا بده. امین
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
۵۸
ali-Dk - لونگبو، دانمارک
این قانون خیلی خوبی است اگر جان کسی در خطر است و پناهندگی گرفته چگونه آزادانه به ایران رفت آمد می کند ؟ در دانمارک خیلیها هستند جانشان در خطر نیست به ایران هم رفت آمد می کنند و می گویند باید حقمان را از دولت دانمارک بگیریم من نمی دانم چه حقی را باید از دولت دانمارک می خواهد بگیرد خدا کند این قانون در اروپا هم اجرا شود .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۵۴
payamak - منچستر، انگلستان
تمام کسانی که این اقدام رو درست میدونن ،عضو مجاهدین هستن،به چشم خودم دیدم در آلمان عضو فعال منافقین پاس ایرانی گرفت ،رفت و برگشت
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
قدیما که تو ایران بودم،با چند تا یهودی سلام و علیکی داشتم ،همیشه به خودم میگفتم مگه اینا چشونه که در کل تاریخ و همچنین همه ملتها کم و بیش ازشون ....،،بعدها که چند جای مختلف و این یهودیها شو دیدم فهمیدم بابا بی دلیل نیست، از بس که اکثرشون پرو،دغل باز،کنس شامورتی باز،زود هم ننه من غریبم بازی در میارن موقعی که زورشون به طرف نمیسه،البته اینو اضافه کنم که توشون خوب هم دیدم و همه اینجوری نیستن(من که بی وجدان مثل بی همتا و این باراک ....نباید باشم که ،به هر حال آدم ... باید یه فرقی با هم داشته باشند)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
قدیما که تو ایران بودم،با چند تا یهودی سلام و علیکی داشتم ،همیشه به خودم میگفتم مگه اینا چشونه که در کل تاریخ و همچنین همه ملتها کم و بیش ازشون ....،،بعدها که چند جای مختلف و این یهودیها شو دیدم فهمیدم بابا بی دلیل نیست، از بس که اکثرشون پرو،دغل باز،کنس شامورتی باز،زود هم ننه من غریبم بازی در میارن موقعی که زورشون به طرف نمیسه،البته اینو اضافه کنم که توشون خوب هم دیدم و همه اینجوری نیستن(من که بی وجدان مثل بی همتا و این باراک ....نباید باشم که ،به هر حال آدم ... باید یه فرقی با هم داشته باشند)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
۵۴
payamak - منچستر، انگلستان
تمام کسانی که این اقدام رو درست میدونن ،عضو مجاهدین هستن،به چشم خودم دیدم در آلمان عضو فعال منافقین پاس ایرانی گرفت ،رفت و برگشت
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۵۸
ali-Dk - لونگبو، دانمارک
این قانون خیلی خوبی است اگر جان کسی در خطر است و پناهندگی گرفته چگونه آزادانه به ایران رفت آمد می کند ؟ در دانمارک خیلیها هستند جانشان در خطر نیست به ایران هم رفت آمد می کنند و می گویند باید حقمان را از دولت دانمارک بگیریم من نمی دانم چه حقی را باید از دولت دانمارک می خواهد بگیرد خدا کند این قانون در اروپا هم اجرا شود .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۴۹
Ali-London - لندن، انگلستان
یک سوال از انهایی که از اخراج هموطنان خود اینقدر به شعف امده اند: . اگر این قانون موجب اخراج خواهر , برادر و یا سایر عزیزان شما هم میشد , باز هم اینقدر ابراز خوشحالی میکردید؟؟؟ مسلما نه !!!!. واقعا متاسفم از اینهمه حسد و کینه و تنگ نظری یکسری اشخاص نسبت به هموطنانشان. خدا شفا بده. امین
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
طرف سالها اینجاست بچهاش پوز میدند ما از قبل از انقلاب اینجا بودیم، پاپا و مامی پرفسور بودند ،بعدش از اشناهاشون میفهمی قابل از انقلاب اینجا بود با پاس ایرانی که ویزا نمی خواسته یا راحت ویزا میدادند بعد انقلاب رفته گفته جونم در خطر و از این حرفا اقامت گرفته ،حالا این پناهنده نیست؟یا یارو با ویزا کار اومده یا ویزا دانشجویی یا دیدن اقوام بعدش .... میان ما پناهنده نیستیم ، یارو تو گونی سیب زمینی قایم شده اومده اینجا اقامت گرفته بد زنو بچشو آورده حالا بچهاش میگه پیف پیف پناهنده ،برو با با بذار با د بیاد، دست از ادا و اتوارتون بردارید،مهربان باشید با هم به خدا، خدا به قد نیت آدمها بخشنده هست ،با هم وطنتون خوب باشید ،تو ایران که یه عده ارث بابای نداشتنشون از مردم طلبکارند ،خارج از ایران هم هی تو من میکنید،ایولا به این مرام
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
شاه میبخشه ولی کفش بردار مسجد شاه (تازه اونم اگه به کفش برداری بپذیر ندش)داره خودشو میکشه،بابا قانون مدار.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::aliuk60 - لندن، انگلستان::]. این که تعداد زیادی از ایرانیها مشکل دیگهای غیر از سیاسی دارن درش حرفی نیست. دولت کانادا هم با اونها مشکلی نداره. اما شما نمیتونی بیای دروغ بگی که اقامت بگیری. اصولا غربیها دروغگویی رو چندان میانه خوبی باهاش ندارن و اگر مچت رو بگیرن بهت گیر میدن.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::احتراز - دورف، آلمان::]. کی گفت تما عمرشون رو باید تو یک کشور بمونن؟؟ دولت کانادا میگه اگر از ترس جونت از ایران در رفتی و آمدی اقامت کانادا رو گرفتی، چی جوری میتونی دو روز بعدش بری کارداری جمهوری اسلامی و پاسپورت ایرانی بگیری برگردی ایران مسافرت؟ مگه جونت در خطر نیست؟ پس دروغ گفته ای. تفاوت کانادا با ایران اینه که دروغ گفتن یک جرم هست و نتیجتاً کسی که با دروغگویی اقامت میگیره شایستگی اقامت در اونجا رو نداره.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
در انگلیس دو حزب نژاد پرست بی ان پی و یوکیپ فعال هستند که شعار اصلیشون این هست که اگر به قدرت برسند میخواهند پروندهائ پناهندگی کسانی رو که سیتیزن شدهاند رو دوباره بررسی کنند و تمام طرفداراشون اراذل و اوبش و قشر بیسواد انگلیس هستند. از خود انگلیسیهأی آدم حسابی سوال میکنی میگن اینها هیچ جائی تو پارلمانی ما نخواهند داشت و این دو حزب رو سکومبگ مینامند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
کشورهای اروپایی اینقدر شعور دارن که این موضوع رو درک کنن، ولی متعاسفم از نظر آقای میر قادری، به امید خدا زودتر پاش برسه اروپا تا بلایی سر خودش نیاورده
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
با سلام دوستان. فقط خواستم بگم که این مهدی میر قادری بیخود کرده فراخوان داده، هر کس از ایران اومده بیرون و پناهنده شده مشکله خاصه خودشو داشته، مگر نه هیچکس دوست نداره کشورشو، خانوادشو، دوستاشو، و خیلی چیزها دیگه رو بذاره پشت سر و بیاد تو غربت، خوب یه موقعه هم مجبور میشی به یک دلیل موجه بعد از چندین سال به کشورت برگردی
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۴۲
paksan - ایران، ایران
princesse - تهران، ایران. حالا چرا شما ناراحتی؟! یک عده پا میشن میان بیرون با بی آبرویی و هزار داستان سازی پناهندگی میگیرن در حالی که پناهنده های واقعی که باید از این امکانات استفاده کنند دستشون از این ماجراها کوتاه هستش.الان من خانومی رو میشناسم که خواهرش انگلیس دانشجو بود و با ویزای توریستی با هواپیما آمدند انگلیس و بعدش درخواست پناهندگی دادند؟! آخه پناهندگی واسه چی؟ هم وضعشون خوب بود و هیچ مشکلی سیاسی و غیره هم نداشتند.درست یکسال هم نشد که پناهنده شد رفتند ایران شمال عشق وحال. واسه همین تعداد بهایی ها تو انگلیس زیاد شده واسه این پناهنده بازی ها.الان یک عده راه می افتن میگن ما بهایی هستیم و تهدید به مرگ شدیم!بعضی ها هزار فیلم و زندان و غیره درست میکنند میگم جانشون در خطره.الان هشتاد درصد پناهنده های انگلیس ادعای بهایی بودن کردن و همشون هم می رن ایران و برمیگردن و تو پاسپورت ایرانیشون هم خورده مسلمان شیعه،و باهاشون حرف میزنی هیچ اعتقادی به بهایت ندارن تازه مسخره هم میکنند. اوضاع انگلیس و آلمان خیلی خرابه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
۵۱
behzad50 - مونیخ، آلمان
بیش از صدها و بلکه هزاران نفر از پناهندگان عزیز کشور ایران را افرادی تشکیل میدهند که مستقیماً خطر جانی یا زندان آنها را تهدید نمیکند ،اما به دلایل مختلف اجتماعی همچون پاکسازی ، بازخرید و اخراج از کار یا وابستگی به اقلیتهای قومی و مذهبی و یا مشکلات عدیده مادی با چشمانی گریان و به اجبار جلای وطن نموده اما دل به جای گذاردهاند از لحاظ انسانی اینها باید مستحق این باشند که در کشوری که به آن پناه آوردهاند بمانند و کارو زندگی کنند و همچنین به اقوام و وطنشان نیز سرکشی کنند چرا که از لحاظ پناهندگی افراد به ۲ دسته سیاسی و اجتماعی در کشور پناهنده پذیر تقسیم میگردند و در کانادا یا هر کشور دیگر باید تحلیل و تفسیر درست تری از شرایط گفته شده صورت گرفته و از هر نوع اخراج و آزار پناهندگان جلوگیری کنند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
ukguy4u - لندن، انگلستان
یعنی تا الان باطل نمیکردن؟!!! تو انگلیس هر کی گندش در بیاد سه سوته باطلش میکنن. مورد دیدم طرف تو ایران بوده انگلیس بهش پیغام داده همونجا بمون مدارکت باطل شده!
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
۷۶
omidvar4 - استکهلم، سوئد
[::Roxenda - لندن، انگلستان::]. من با نظر شما موافقم.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
۴۲
be_pa.khaste - هارلم، هلند
من نمیدونم یه عده آدم چرا همیشه دوست دارن کاسه داغتر از اش باشن .خوب معلومه شماها چرا نمیرید ایران چون اونجا اگه برید باید شب زیر پًل بخوابید
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
۴۰
karaji - کرج ، ایران
همه اینها پشمه و چرت ! موضوع تقویت روابط غرب با ملاها است که این وسط مردم مثل همیشه پشم میشند حالا چهار تا مثل خاوری هم رد و بدل میشند !! کاسهای زیر نیم کاسه هست .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
جوابی کوتاه به جمله اقای کاربرفیسبوک رادیو فردا ومقیم کانادا -"" اما به دلیل تغییرات سیاسی ایران یا تغییر عقاید خود، دیگر خطری آنها را تهدید نمیکند."" اقای محترم . رژیم میرود توی 37 سال . کدام تغییرات سیاسی درایران رخ داده ? به رقم اعدام ها در زمان همین اقای حسن روحانی در 100 روزاول ریاست جمهوری اش نظری بیافکن و بگیروببندها تا وبلاک نویس . زنده یاد ستاربهشتی وندا اقاسلطان وسهراب و کیوانها و حشمت اله طبرزدی ها و مجید توکلی ها واقای کاظمینی بروجردی. ایا ازاد شدند ? بله درست اشاره کردید و تغییر عقاید . ایرانی هم از توبره میخوره .هم ازاخور . یارانه میگیرند و مزایای دیگر از ایران و هم درخارج از مزایای پناهندگی . چرا که عقیده شان بر نگردد . بهمین دلیل رژیم جهل وجنون ودیکتاتور میرود توی 37 سال بقای ننگ خودش..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
۴۶
koros_nl - امستردام، هلند
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
افرین بر دولت کانادا , امیدوارم در کشورهای دیگر پناهنده پذیر هم چنین قانونی را به کار اندازند تا کسانیکه واقعا" از ایران به هر دلیلی قاچاق نیستند نتوانند حق کسانی را پایمال کنند که پناه بردن به کشورهای پناهنده پذیر حقشان است.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۵۴
احتراز - دورف، آلمان
[::princesse - تهران، ایران::]. باهات موافقم، معمولا کسی این نظر موافق میدان که که خودشون هنوز وضعیت پناهندگیشون رو هواست. من هم موافق نیستم کسی که پاسپورت پناهندگی داره بره ایران، ولی وقتی سیتی زن نمیتونه تا آخر امرش تو یه کشور زندانی بشه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
۴۲
mehran_pahlavichi - انزلی، ایران
طرف اگه میخواد خانواده ش رو ببینه بهتره بره کشورهای همسایه ایران. خیلی ها میان ایران برای اینکه کلاس بزارن. طرف داره با پول سوسیال توو اروپا زندگی می کنه ولی توو ایران کلی کلاس میزاره واسه بقیه. دیدم که میگم. البته شامل همه هم نمی شه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
قانون بسیار خوبی هست
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
خوب این که از قدیم واضح و روشن بوده ،که بین ما ایرانیها همیشه یه عده تنگ نظر ، و خود بر تر بین وجود داشته و دارد،تا یه موضوعی هم میشه میگن ایرانیها ایرانیها ،هر کی ندونه فکر میکنه اینا همشون قانون مدار و آدم حسابی هستند ،همون یارو توی ترکیه پاش که برسه اینور خودش هزار و یک رنگ عوض میکنه ولی حالا که دستش کوتاهست از اینور واسمون قوانین کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو را یاد آوری میکنه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
۳۴
Roxenda - لندن، انگلستان
این قانون شامل حال کسانی میشود که پناهندگیشون قبول شده ولی هنوز سیتیزن نشدند و پاسپورت کانادایی ندارند و با همون اقامت دائم به ایران سفر میکنند ، کسانی که پاسپورت کانادایی دارند و سیتیزنِ کانادا هستند شامل این قانون نمیشوند ، نگران نباشید دوستان .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
آن .... که میگوید تغییرات سیاسی انجام شده ببفرمایند که چه تغییراتی را دیده که مردم۷۰ میلیونی ما نمیبینند آیا شکنجه کمتر شده، اعدام کمتر شده، سرکوب کمتر شده، نه خیر فیل شماها یاد هندوستان کرده و با پول خون مردم میخواهید به آنها فخر بفروشید. و من به اینجور آدم نماها فقط میتوانم بگویم دزد
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
۴۴
vahid_ - گلاسگو، انگلستان
کسی که پناهنده سیاسی هست و میخواد با خانوادش ملاقات کند , خیلی آسون میتونه به ترکیه یا کشور همسایه سفر کند . این دیگه نشد بهانه . بسیار تصمیم گیری خوبی هست و امیدوارم کشورهای دیگه هم این قانون به اجرا در بیارن .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
اگر چه نام از کشور خاصی برده نشده ولی اکثر این دزدها ایرانی هستند. دم دولت کانادا گرم که در این امور همیشه پیشتاز هست. امیدوارم آلمان و اتحادیه اروپا هم این دزدها را هر چه زودتر برگرداند تا با رهبر دزدشان محشور بشوند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
در ضمن لابی جمهوری اسلامی در کانادا هم از این قضیه حمایت خواهد کرد خوبه دیگه ایران گلستان هست و ایرانیان به دروغ از کشور خود فرار میکنند به به ..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
۴۹
elief - ایذه، ایران
کشور ایران وقتی متهم به نقض حقوق بشر میشود پاسپورتهایی راکه اشخاص ازسفارتخانه های خوددردنیاداردبه همان کشورپناهنده پذیرنشان میدهدواینطوری خودش راتبرىه میکنداماکسانی راکه بعنوان جاسوس دران کشورهاداردبانام ومشخصات واقعی نیستندوبنابراین هیچ مشکلی واسه آدمهای خودشون ندارند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
۴۹
elief - ایذه، ایران
کشور ایران وقتی متهم به نقض حقوق بشر میشود پاسپورتهایی راکه اشخاص ازسفارتخانه های خوددردنیاداردبه همان کشورپناهنده پذیرنشان میدهدواینطوری خودش راتبرىه میکنداماکسانی راکه بعنوان جاسوس دران کشورهاداردبانام ومشخصات واقعی نیستندوبنابراین هیچ مشکلی واسه آدمهای خودشون ندارند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
در ضمن لابی جمهوری اسلامی در کانادا هم از این قضیه حمایت خواهد کرد خوبه دیگه ایران گلستان هست و ایرانیان به دروغ از کشور خود فرار میکنند به به ..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
اگر چه نام از کشور خاصی برده نشده ولی اکثر این دزدها ایرانی هستند. دم دولت کانادا گرم که در این امور همیشه پیشتاز هست. امیدوارم آلمان و اتحادیه اروپا هم این دزدها را هر چه زودتر برگرداند تا با رهبر دزدشان محشور بشوند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
۴۴
vahid_ - گلاسگو، انگلستان
کسی که پناهنده سیاسی هست و میخواد با خانوادش ملاقات کند , خیلی آسون میتونه به ترکیه یا کشور همسایه سفر کند . این دیگه نشد بهانه . بسیار تصمیم گیری خوبی هست و امیدوارم کشورهای دیگه هم این قانون به اجرا در بیارن .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
آن .... که میگوید تغییرات سیاسی انجام شده ببفرمایند که چه تغییراتی را دیده که مردم۷۰ میلیونی ما نمیبینند آیا شکنجه کمتر شده، اعدام کمتر شده، سرکوب کمتر شده، نه خیر فیل شماها یاد هندوستان کرده و با پول خون مردم میخواهید به آنها فخر بفروشید. و من به اینجور آدم نماها فقط میتوانم بگویم دزد
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
۳۴
Roxenda - لندن، انگلستان
این قانون شامل حال کسانی میشود که پناهندگیشون قبول شده ولی هنوز سیتیزن نشدند و پاسپورت کانادایی ندارند و با همون اقامت دائم به ایران سفر میکنند ، کسانی که پاسپورت کانادایی دارند و سیتیزنِ کانادا هستند شامل این قانون نمیشوند ، نگران نباشید دوستان .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
خوب این که از قدیم واضح و روشن بوده ،که بین ما ایرانیها همیشه یه عده تنگ نظر ، و خود بر تر بین وجود داشته و دارد،تا یه موضوعی هم میشه میگن ایرانیها ایرانیها ،هر کی ندونه فکر میکنه اینا همشون قانون مدار و آدم حسابی هستند ،همون یارو توی ترکیه پاش که برسه اینور خودش هزار و یک رنگ عوض میکنه ولی حالا که دستش کوتاهست از اینور واسمون قوانین کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو را یاد آوری میکنه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
قانون بسیار خوبی هست
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۴۲
mehran_pahlavichi - انزلی، ایران
طرف اگه میخواد خانواده ش رو ببینه بهتره بره کشورهای همسایه ایران. خیلی ها میان ایران برای اینکه کلاس بزارن. طرف داره با پول سوسیال توو اروپا زندگی می کنه ولی توو ایران کلی کلاس میزاره واسه بقیه. دیدم که میگم. البته شامل همه هم نمی شه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
۵۴
احتراز - دورف، آلمان
[::princesse - تهران، ایران::]. باهات موافقم، معمولا کسی این نظر موافق میدان که که خودشون هنوز وضعیت پناهندگیشون رو هواست. من هم موافق نیستم کسی که پاسپورت پناهندگی داره بره ایران، ولی وقتی سیتی زن نمیتونه تا آخر امرش تو یه کشور زندانی بشه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
افرین بر دولت کانادا , امیدوارم در کشورهای دیگر پناهنده پذیر هم چنین قانونی را به کار اندازند تا کسانیکه واقعا" از ایران به هر دلیلی قاچاق نیستند نتوانند حق کسانی را پایمال کنند که پناه بردن به کشورهای پناهنده پذیر حقشان است.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۴۶
koros_nl - امستردام، هلند
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
جوابی کوتاه به جمله اقای کاربرفیسبوک رادیو فردا ومقیم کانادا -"" اما به دلیل تغییرات سیاسی ایران یا تغییر عقاید خود، دیگر خطری آنها را تهدید نمیکند."" اقای محترم . رژیم میرود توی 37 سال . کدام تغییرات سیاسی درایران رخ داده ? به رقم اعدام ها در زمان همین اقای حسن روحانی در 100 روزاول ریاست جمهوری اش نظری بیافکن و بگیروببندها تا وبلاک نویس . زنده یاد ستاربهشتی وندا اقاسلطان وسهراب و کیوانها و حشمت اله طبرزدی ها و مجید توکلی ها واقای کاظمینی بروجردی. ایا ازاد شدند ? بله درست اشاره کردید و تغییر عقاید . ایرانی هم از توبره میخوره .هم ازاخور . یارانه میگیرند و مزایای دیگر از ایران و هم درخارج از مزایای پناهندگی . چرا که عقیده شان بر نگردد . بهمین دلیل رژیم جهل وجنون ودیکتاتور میرود توی 37 سال بقای ننگ خودش..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
۴۰
karaji - کرج ، ایران
همه اینها پشمه و چرت ! موضوع تقویت روابط غرب با ملاها است که این وسط مردم مثل همیشه پشم میشند حالا چهار تا مثل خاوری هم رد و بدل میشند !! کاسهای زیر نیم کاسه هست .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
۴۲
be_pa.khaste - هارلم، هلند
من نمیدونم یه عده آدم چرا همیشه دوست دارن کاسه داغتر از اش باشن .خوب معلومه شماها چرا نمیرید ایران چون اونجا اگه برید باید شب زیر پًل بخوابید
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
۷۶
omidvar4 - استکهلم، سوئد
[::Roxenda - لندن، انگلستان::]. من با نظر شما موافقم.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
ukguy4u - لندن، انگلستان
یعنی تا الان باطل نمیکردن؟!!! تو انگلیس هر کی گندش در بیاد سه سوته باطلش میکنن. مورد دیدم طرف تو ایران بوده انگلیس بهش پیغام داده همونجا بمون مدارکت باطل شده!
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
۵۱
behzad50 - مونیخ، آلمان
بیش از صدها و بلکه هزاران نفر از پناهندگان عزیز کشور ایران را افرادی تشکیل میدهند که مستقیماً خطر جانی یا زندان آنها را تهدید نمیکند ،اما به دلایل مختلف اجتماعی همچون پاکسازی ، بازخرید و اخراج از کار یا وابستگی به اقلیتهای قومی و مذهبی و یا مشکلات عدیده مادی با چشمانی گریان و به اجبار جلای وطن نموده اما دل به جای گذاردهاند از لحاظ انسانی اینها باید مستحق این باشند که در کشوری که به آن پناه آوردهاند بمانند و کارو زندگی کنند و همچنین به اقوام و وطنشان نیز سرکشی کنند چرا که از لحاظ پناهندگی افراد به ۲ دسته سیاسی و اجتماعی در کشور پناهنده پذیر تقسیم میگردند و در کانادا یا هر کشور دیگر باید تحلیل و تفسیر درست تری از شرایط گفته شده صورت گرفته و از هر نوع اخراج و آزار پناهندگان جلوگیری کنند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
princesse - تهران، ایران. حالا چرا شما ناراحتی؟! یک عده پا میشن میان بیرون با بی آبرویی و هزار داستان سازی پناهندگی میگیرن در حالی که پناهنده های واقعی که باید از این امکانات استفاده کنند دستشون از این ماجراها کوتاه هستش.الان من خانومی رو میشناسم که خواهرش انگلیس دانشجو بود و با ویزای توریستی با هواپیما آمدند انگلیس و بعدش درخواست پناهندگی دادند؟! آخه پناهندگی واسه چی؟ هم وضعشون خوب بود و هیچ مشکلی سیاسی و غیره هم نداشتند.درست یکسال هم نشد که پناهنده شد رفتند ایران شمال عشق وحال. واسه همین تعداد بهایی ها تو انگلیس زیاد شده واسه این پناهنده بازی ها.الان یک عده راه می افتن میگن ما بهایی هستیم و تهدید به مرگ شدیم!بعضی ها هزار فیلم و زندان و غیره درست میکنند میگم جانشون در خطره.الان هشتاد درصد پناهنده های انگلیس ادعای بهایی بودن کردن و همشون هم می رن ایران و برمیگردن و تو پاسپورت ایرانیشون هم خورده مسلمان شیعه،و باهاشون حرف میزنی هیچ اعتقادی به بهایت ندارن تازه مسخره هم میکنند. اوضاع انگلیس و آلمان خیلی خرابه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
با سلام دوستان. فقط خواستم بگم که این مهدی میر قادری بیخود کرده فراخوان داده، هر کس از ایران اومده بیرون و پناهنده شده مشکله خاصه خودشو داشته، مگر نه هیچکس دوست نداره کشورشو، خانوادشو، دوستاشو، و خیلی چیزها دیگه رو بذاره پشت سر و بیاد تو غربت، خوب یه موقعه هم مجبور میشی به یک دلیل موجه بعد از چندین سال به کشورت برگردی
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
کشورهای اروپایی اینقدر شعور دارن که این موضوع رو درک کنن، ولی متعاسفم از نظر آقای میر قادری، به امید خدا زودتر پاش برسه اروپا تا بلایی سر خودش نیاورده
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
در انگلیس دو حزب نژاد پرست بی ان پی و یوکیپ فعال هستند که شعار اصلیشون این هست که اگر به قدرت برسند میخواهند پروندهائ پناهندگی کسانی رو که سیتیزن شدهاند رو دوباره بررسی کنند و تمام طرفداراشون اراذل و اوبش و قشر بیسواد انگلیس هستند. از خود انگلیسیهأی آدم حسابی سوال میکنی میگن اینها هیچ جائی تو پارلمانی ما نخواهند داشت و این دو حزب رو سکومبگ مینامند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::احتراز - دورف، آلمان::]. کی گفت تما عمرشون رو باید تو یک کشور بمونن؟؟ دولت کانادا میگه اگر از ترس جونت از ایران در رفتی و آمدی اقامت کانادا رو گرفتی، چی جوری میتونی دو روز بعدش بری کارداری جمهوری اسلامی و پاسپورت ایرانی بگیری برگردی ایران مسافرت؟ مگه جونت در خطر نیست؟ پس دروغ گفته ای. تفاوت کانادا با ایران اینه که دروغ گفتن یک جرم هست و نتیجتاً کسی که با دروغگویی اقامت میگیره شایستگی اقامت در اونجا رو نداره.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::aliuk60 - لندن، انگلستان::]. این که تعداد زیادی از ایرانیها مشکل دیگهای غیر از سیاسی دارن درش حرفی نیست. دولت کانادا هم با اونها مشکلی نداره. اما شما نمیتونی بیای دروغ بگی که اقامت بگیری. اصولا غربیها دروغگویی رو چندان میانه خوبی باهاش ندارن و اگر مچت رو بگیرن بهت گیر میدن.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
شاه میبخشه ولی کفش بردار مسجد شاه (تازه اونم اگه به کفش برداری بپذیر ندش)داره خودشو میکشه،بابا قانون مدار.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
طرف سالها اینجاست بچهاش پوز میدند ما از قبل از انقلاب اینجا بودیم، پاپا و مامی پرفسور بودند ،بعدش از اشناهاشون میفهمی قابل از انقلاب اینجا بود با پاس ایرانی که ویزا نمی خواسته یا راحت ویزا میدادند بعد انقلاب رفته گفته جونم در خطر و از این حرفا اقامت گرفته ،حالا این پناهنده نیست؟یا یارو با ویزا کار اومده یا ویزا دانشجویی یا دیدن اقوام بعدش .... میان ما پناهنده نیستیم ، یارو تو گونی سیب زمینی قایم شده اومده اینجا اقامت گرفته بد زنو بچشو آورده حالا بچهاش میگه پیف پیف پناهنده ،برو با با بذار با د بیاد، دست از ادا و اتوارتون بردارید،مهربان باشید با هم به خدا، خدا به قد نیت آدمها بخشنده هست ،با هم وطنتون خوب باشید ،تو ایران که یه عده ارث بابای نداشتنشون از مردم طلبکارند ،خارج از ایران هم هی تو من میکنید،ایولا به این مرام
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
۴۹
Ali-London - لندن، انگلستان
یک سوال از انهایی که از اخراج هموطنان خود اینقدر به شعف امده اند: . اگر این قانون موجب اخراج خواهر , برادر و یا سایر عزیزان شما هم میشد , باز هم اینقدر ابراز خوشحالی میکردید؟؟؟ مسلما نه !!!!. واقعا متاسفم از اینهمه حسد و کینه و تنگ نظری یکسری اشخاص نسبت به هموطنانشان. خدا شفا بده. امین
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
۵۸
ali-Dk - لونگبو، دانمارک
این قانون خیلی خوبی است اگر جان کسی در خطر است و پناهندگی گرفته چگونه آزادانه به ایران رفت آمد می کند ؟ در دانمارک خیلیها هستند جانشان در خطر نیست به ایران هم رفت آمد می کنند و می گویند باید حقمان را از دولت دانمارک بگیریم من نمی دانم چه حقی را باید از دولت دانمارک می خواهد بگیرد خدا کند این قانون در اروپا هم اجرا شود .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۵۴
payamak - منچستر، انگلستان
تمام کسانی که این اقدام رو درست میدونن ،عضو مجاهدین هستن،به چشم خودم دیدم در آلمان عضو فعال منافقین پاس ایرانی گرفت ،رفت و برگشت
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
قدیما که تو ایران بودم،با چند تا یهودی سلام و علیکی داشتم ،همیشه به خودم میگفتم مگه اینا چشونه که در کل تاریخ و همچنین همه ملتها کم و بیش ازشون ....،،بعدها که چند جای مختلف و این یهودیها شو دیدم فهمیدم بابا بی دلیل نیست، از بس که اکثرشون پرو،دغل باز،کنس شامورتی باز،زود هم ننه من غریبم بازی در میارن موقعی که زورشون به طرف نمیسه،البته اینو اضافه کنم که توشون خوب هم دیدم و همه اینجوری نیستن(من که بی وجدان مثل بی همتا و این باراک ....نباید باشم که ،به هر حال آدم ... باید یه فرقی با هم داشته باشند)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
۳۴
Roxenda - لندن، انگلستان
این قانون شامل حال کسانی میشود که پناهندگیشون قبول شده ولی هنوز سیتیزن نشدند و پاسپورت کانادایی ندارند و با همون اقامت دائم به ایران سفر میکنند ، کسانی که پاسپورت کانادایی دارند و سیتیزنِ کانادا هستند شامل این قانون نمیشوند ، نگران نباشید دوستان .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
۵۴
احتراز - دورف، آلمان
[::princesse - تهران، ایران::]. باهات موافقم، معمولا کسی این نظر موافق میدان که که خودشون هنوز وضعیت پناهندگیشون رو هواست. من هم موافق نیستم کسی که پاسپورت پناهندگی داره بره ایران، ولی وقتی سیتی زن نمیتونه تا آخر امرش تو یه کشور زندانی بشه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
خوب این که از قدیم واضح و روشن بوده ،که بین ما ایرانیها همیشه یه عده تنگ نظر ، و خود بر تر بین وجود داشته و دارد،تا یه موضوعی هم میشه میگن ایرانیها ایرانیها ،هر کی ندونه فکر میکنه اینا همشون قانون مدار و آدم حسابی هستند ،همون یارو توی ترکیه پاش که برسه اینور خودش هزار و یک رنگ عوض میکنه ولی حالا که دستش کوتاهست از اینور واسمون قوانین کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو را یاد آوری میکنه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
۴۹
Ali-London - لندن، انگلستان
یک سوال از انهایی که از اخراج هموطنان خود اینقدر به شعف امده اند: . اگر این قانون موجب اخراج خواهر , برادر و یا سایر عزیزان شما هم میشد , باز هم اینقدر ابراز خوشحالی میکردید؟؟؟ مسلما نه !!!!. واقعا متاسفم از اینهمه حسد و کینه و تنگ نظری یکسری اشخاص نسبت به هموطنانشان. خدا شفا بده. امین
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
۵۱
behzad50 - مونیخ، آلمان
بیش از صدها و بلکه هزاران نفر از پناهندگان عزیز کشور ایران را افرادی تشکیل میدهند که مستقیماً خطر جانی یا زندان آنها را تهدید نمیکند ،اما به دلایل مختلف اجتماعی همچون پاکسازی ، بازخرید و اخراج از کار یا وابستگی به اقلیتهای قومی و مذهبی و یا مشکلات عدیده مادی با چشمانی گریان و به اجبار جلای وطن نموده اما دل به جای گذاردهاند از لحاظ انسانی اینها باید مستحق این باشند که در کشوری که به آن پناه آوردهاند بمانند و کارو زندگی کنند و همچنین به اقوام و وطنشان نیز سرکشی کنند چرا که از لحاظ پناهندگی افراد به ۲ دسته سیاسی و اجتماعی در کشور پناهنده پذیر تقسیم میگردند و در کانادا یا هر کشور دیگر باید تحلیل و تفسیر درست تری از شرایط گفته شده صورت گرفته و از هر نوع اخراج و آزار پناهندگان جلوگیری کنند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
در ضمن لابی جمهوری اسلامی در کانادا هم از این قضیه حمایت خواهد کرد خوبه دیگه ایران گلستان هست و ایرانیان به دروغ از کشور خود فرار میکنند به به ..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
طرف سالها اینجاست بچهاش پوز میدند ما از قبل از انقلاب اینجا بودیم، پاپا و مامی پرفسور بودند ،بعدش از اشناهاشون میفهمی قابل از انقلاب اینجا بود با پاس ایرانی که ویزا نمی خواسته یا راحت ویزا میدادند بعد انقلاب رفته گفته جونم در خطر و از این حرفا اقامت گرفته ،حالا این پناهنده نیست؟یا یارو با ویزا کار اومده یا ویزا دانشجویی یا دیدن اقوام بعدش .... میان ما پناهنده نیستیم ، یارو تو گونی سیب زمینی قایم شده اومده اینجا اقامت گرفته بد زنو بچشو آورده حالا بچهاش میگه پیف پیف پناهنده ،برو با با بذار با د بیاد، دست از ادا و اتوارتون بردارید،مهربان باشید با هم به خدا، خدا به قد نیت آدمها بخشنده هست ،با هم وطنتون خوب باشید ،تو ایران که یه عده ارث بابای نداشتنشون از مردم طلبکارند ،خارج از ایران هم هی تو من میکنید،ایولا به این مرام
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
شاه میبخشه ولی کفش بردار مسجد شاه (تازه اونم اگه به کفش برداری بپذیر ندش)داره خودشو میکشه،بابا قانون مدار.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
با سلام دوستان. فقط خواستم بگم که این مهدی میر قادری بیخود کرده فراخوان داده، هر کس از ایران اومده بیرون و پناهنده شده مشکله خاصه خودشو داشته، مگر نه هیچکس دوست نداره کشورشو، خانوادشو، دوستاشو، و خیلی چیزها دیگه رو بذاره پشت سر و بیاد تو غربت، خوب یه موقعه هم مجبور میشی به یک دلیل موجه بعد از چندین سال به کشورت برگردی
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۴۲
be_pa.khaste - هارلم، هلند
من نمیدونم یه عده آدم چرا همیشه دوست دارن کاسه داغتر از اش باشن .خوب معلومه شماها چرا نمیرید ایران چون اونجا اگه برید باید شب زیر پًل بخوابید
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
کشورهای اروپایی اینقدر شعور دارن که این موضوع رو درک کنن، ولی متعاسفم از نظر آقای میر قادری، به امید خدا زودتر پاش برسه اروپا تا بلایی سر خودش نیاورده
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
در انگلیس دو حزب نژاد پرست بی ان پی و یوکیپ فعال هستند که شعار اصلیشون این هست که اگر به قدرت برسند میخواهند پروندهائ پناهندگی کسانی رو که سیتیزن شدهاند رو دوباره بررسی کنند و تمام طرفداراشون اراذل و اوبش و قشر بیسواد انگلیس هستند. از خود انگلیسیهأی آدم حسابی سوال میکنی میگن اینها هیچ جائی تو پارلمانی ما نخواهند داشت و این دو حزب رو سکومبگ مینامند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
۴۰
karaji - کرج ، ایران
همه اینها پشمه و چرت ! موضوع تقویت روابط غرب با ملاها است که این وسط مردم مثل همیشه پشم میشند حالا چهار تا مثل خاوری هم رد و بدل میشند !! کاسهای زیر نیم کاسه هست .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
۷۶
omidvar4 - استکهلم، سوئد
[::Roxenda - لندن، انگلستان::]. من با نظر شما موافقم.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
ukguy4u - لندن، انگلستان
یعنی تا الان باطل نمیکردن؟!!! تو انگلیس هر کی گندش در بیاد سه سوته باطلش میکنن. مورد دیدم طرف تو ایران بوده انگلیس بهش پیغام داده همونجا بمون مدارکت باطل شده!
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
۴۹
elief - ایذه، ایران
کشور ایران وقتی متهم به نقض حقوق بشر میشود پاسپورتهایی راکه اشخاص ازسفارتخانه های خوددردنیاداردبه همان کشورپناهنده پذیرنشان میدهدواینطوری خودش راتبرىه میکنداماکسانی راکه بعنوان جاسوس دران کشورهاداردبانام ومشخصات واقعی نیستندوبنابراین هیچ مشکلی واسه آدمهای خودشون ندارند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
۴۶
koros_nl - امستردام، هلند
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
قدیما که تو ایران بودم،با چند تا یهودی سلام و علیکی داشتم ،همیشه به خودم میگفتم مگه اینا چشونه که در کل تاریخ و همچنین همه ملتها کم و بیش ازشون ....،،بعدها که چند جای مختلف و این یهودیها شو دیدم فهمیدم بابا بی دلیل نیست، از بس که اکثرشون پرو،دغل باز،کنس شامورتی باز،زود هم ننه من غریبم بازی در میارن موقعی که زورشون به طرف نمیسه،البته اینو اضافه کنم که توشون خوب هم دیدم و همه اینجوری نیستن(من که بی وجدان مثل بی همتا و این باراک ....نباید باشم که ،به هر حال آدم ... باید یه فرقی با هم داشته باشند)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
۴۴
vahid_ - گلاسگو، انگلستان
کسی که پناهنده سیاسی هست و میخواد با خانوادش ملاقات کند , خیلی آسون میتونه به ترکیه یا کشور همسایه سفر کند . این دیگه نشد بهانه . بسیار تصمیم گیری خوبی هست و امیدوارم کشورهای دیگه هم این قانون به اجرا در بیارن .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
۴۲
mehran_pahlavichi - انزلی، ایران
طرف اگه میخواد خانواده ش رو ببینه بهتره بره کشورهای همسایه ایران. خیلی ها میان ایران برای اینکه کلاس بزارن. طرف داره با پول سوسیال توو اروپا زندگی می کنه ولی توو ایران کلی کلاس میزاره واسه بقیه. دیدم که میگم. البته شامل همه هم نمی شه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
آن .... که میگوید تغییرات سیاسی انجام شده ببفرمایند که چه تغییراتی را دیده که مردم۷۰ میلیونی ما نمیبینند آیا شکنجه کمتر شده، اعدام کمتر شده، سرکوب کمتر شده، نه خیر فیل شماها یاد هندوستان کرده و با پول خون مردم میخواهید به آنها فخر بفروشید. و من به اینجور آدم نماها فقط میتوانم بگویم دزد
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
۵۴
payamak - منچستر، انگلستان
تمام کسانی که این اقدام رو درست میدونن ،عضو مجاهدین هستن،به چشم خودم دیدم در آلمان عضو فعال منافقین پاس ایرانی گرفت ،رفت و برگشت
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::احتراز - دورف، آلمان::]. کی گفت تما عمرشون رو باید تو یک کشور بمونن؟؟ دولت کانادا میگه اگر از ترس جونت از ایران در رفتی و آمدی اقامت کانادا رو گرفتی، چی جوری میتونی دو روز بعدش بری کارداری جمهوری اسلامی و پاسپورت ایرانی بگیری برگردی ایران مسافرت؟ مگه جونت در خطر نیست؟ پس دروغ گفته ای. تفاوت کانادا با ایران اینه که دروغ گفتن یک جرم هست و نتیجتاً کسی که با دروغگویی اقامت میگیره شایستگی اقامت در اونجا رو نداره.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::aliuk60 - لندن، انگلستان::]. این که تعداد زیادی از ایرانیها مشکل دیگهای غیر از سیاسی دارن درش حرفی نیست. دولت کانادا هم با اونها مشکلی نداره. اما شما نمیتونی بیای دروغ بگی که اقامت بگیری. اصولا غربیها دروغگویی رو چندان میانه خوبی باهاش ندارن و اگر مچت رو بگیرن بهت گیر میدن.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
قانون بسیار خوبی هست
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۵۸
ali-Dk - لونگبو، دانمارک
این قانون خیلی خوبی است اگر جان کسی در خطر است و پناهندگی گرفته چگونه آزادانه به ایران رفت آمد می کند ؟ در دانمارک خیلیها هستند جانشان در خطر نیست به ایران هم رفت آمد می کنند و می گویند باید حقمان را از دولت دانمارک بگیریم من نمی دانم چه حقی را باید از دولت دانمارک می خواهد بگیرد خدا کند این قانون در اروپا هم اجرا شود .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
princesse - تهران، ایران. حالا چرا شما ناراحتی؟! یک عده پا میشن میان بیرون با بی آبرویی و هزار داستان سازی پناهندگی میگیرن در حالی که پناهنده های واقعی که باید از این امکانات استفاده کنند دستشون از این ماجراها کوتاه هستش.الان من خانومی رو میشناسم که خواهرش انگلیس دانشجو بود و با ویزای توریستی با هواپیما آمدند انگلیس و بعدش درخواست پناهندگی دادند؟! آخه پناهندگی واسه چی؟ هم وضعشون خوب بود و هیچ مشکلی سیاسی و غیره هم نداشتند.درست یکسال هم نشد که پناهنده شد رفتند ایران شمال عشق وحال. واسه همین تعداد بهایی ها تو انگلیس زیاد شده واسه این پناهنده بازی ها.الان یک عده راه می افتن میگن ما بهایی هستیم و تهدید به مرگ شدیم!بعضی ها هزار فیلم و زندان و غیره درست میکنند میگم جانشون در خطره.الان هشتاد درصد پناهنده های انگلیس ادعای بهایی بودن کردن و همشون هم می رن ایران و برمیگردن و تو پاسپورت ایرانیشون هم خورده مسلمان شیعه،و باهاشون حرف میزنی هیچ اعتقادی به بهایت ندارن تازه مسخره هم میکنند. اوضاع انگلیس و آلمان خیلی خرابه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
افرین بر دولت کانادا , امیدوارم در کشورهای دیگر پناهنده پذیر هم چنین قانونی را به کار اندازند تا کسانیکه واقعا" از ایران به هر دلیلی قاچاق نیستند نتوانند حق کسانی را پایمال کنند که پناه بردن به کشورهای پناهنده پذیر حقشان است.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
جوابی کوتاه به جمله اقای کاربرفیسبوک رادیو فردا ومقیم کانادا -"" اما به دلیل تغییرات سیاسی ایران یا تغییر عقاید خود، دیگر خطری آنها را تهدید نمیکند."" اقای محترم . رژیم میرود توی 37 سال . کدام تغییرات سیاسی درایران رخ داده ? به رقم اعدام ها در زمان همین اقای حسن روحانی در 100 روزاول ریاست جمهوری اش نظری بیافکن و بگیروببندها تا وبلاک نویس . زنده یاد ستاربهشتی وندا اقاسلطان وسهراب و کیوانها و حشمت اله طبرزدی ها و مجید توکلی ها واقای کاظمینی بروجردی. ایا ازاد شدند ? بله درست اشاره کردید و تغییر عقاید . ایرانی هم از توبره میخوره .هم ازاخور . یارانه میگیرند و مزایای دیگر از ایران و هم درخارج از مزایای پناهندگی . چرا که عقیده شان بر نگردد . بهمین دلیل رژیم جهل وجنون ودیکتاتور میرود توی 37 سال بقای ننگ خودش..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
اگر چه نام از کشور خاصی برده نشده ولی اکثر این دزدها ایرانی هستند. دم دولت کانادا گرم که در این امور همیشه پیشتاز هست. امیدوارم آلمان و اتحادیه اروپا هم این دزدها را هر چه زودتر برگرداند تا با رهبر دزدشان محشور بشوند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
اگر چه نام از کشور خاصی برده نشده ولی اکثر این دزدها ایرانی هستند. دم دولت کانادا گرم که در این امور همیشه پیشتاز هست. امیدوارم آلمان و اتحادیه اروپا هم این دزدها را هر چه زودتر برگرداند تا با رهبر دزدشان محشور بشوند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
۳۶
*بی همتا* - برلین، آلمان
جوابی کوتاه به جمله اقای کاربرفیسبوک رادیو فردا ومقیم کانادا -"" اما به دلیل تغییرات سیاسی ایران یا تغییر عقاید خود، دیگر خطری آنها را تهدید نمیکند."" اقای محترم . رژیم میرود توی 37 سال . کدام تغییرات سیاسی درایران رخ داده ? به رقم اعدام ها در زمان همین اقای حسن روحانی در 100 روزاول ریاست جمهوری اش نظری بیافکن و بگیروببندها تا وبلاک نویس . زنده یاد ستاربهشتی وندا اقاسلطان وسهراب و کیوانها و حشمت اله طبرزدی ها و مجید توکلی ها واقای کاظمینی بروجردی. ایا ازاد شدند ? بله درست اشاره کردید و تغییر عقاید . ایرانی هم از توبره میخوره .هم ازاخور . یارانه میگیرند و مزایای دیگر از ایران و هم درخارج از مزایای پناهندگی . چرا که عقیده شان بر نگردد . بهمین دلیل رژیم جهل وجنون ودیکتاتور میرود توی 37 سال بقای ننگ خودش..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
افرین بر دولت کانادا , امیدوارم در کشورهای دیگر پناهنده پذیر هم چنین قانونی را به کار اندازند تا کسانیکه واقعا" از ایران به هر دلیلی قاچاق نیستند نتوانند حق کسانی را پایمال کنند که پناه بردن به کشورهای پناهنده پذیر حقشان است.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۴۲
paksan - ایران، ایران
princesse - تهران، ایران. حالا چرا شما ناراحتی؟! یک عده پا میشن میان بیرون با بی آبرویی و هزار داستان سازی پناهندگی میگیرن در حالی که پناهنده های واقعی که باید از این امکانات استفاده کنند دستشون از این ماجراها کوتاه هستش.الان من خانومی رو میشناسم که خواهرش انگلیس دانشجو بود و با ویزای توریستی با هواپیما آمدند انگلیس و بعدش درخواست پناهندگی دادند؟! آخه پناهندگی واسه چی؟ هم وضعشون خوب بود و هیچ مشکلی سیاسی و غیره هم نداشتند.درست یکسال هم نشد که پناهنده شد رفتند ایران شمال عشق وحال. واسه همین تعداد بهایی ها تو انگلیس زیاد شده واسه این پناهنده بازی ها.الان یک عده راه می افتن میگن ما بهایی هستیم و تهدید به مرگ شدیم!بعضی ها هزار فیلم و زندان و غیره درست میکنند میگم جانشون در خطره.الان هشتاد درصد پناهنده های انگلیس ادعای بهایی بودن کردن و همشون هم می رن ایران و برمیگردن و تو پاسپورت ایرانیشون هم خورده مسلمان شیعه،و باهاشون حرف میزنی هیچ اعتقادی به بهایت ندارن تازه مسخره هم میکنند. اوضاع انگلیس و آلمان خیلی خرابه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
۵۸
ali-Dk - لونگبو، دانمارک
این قانون خیلی خوبی است اگر جان کسی در خطر است و پناهندگی گرفته چگونه آزادانه به ایران رفت آمد می کند ؟ در دانمارک خیلیها هستند جانشان در خطر نیست به ایران هم رفت آمد می کنند و می گویند باید حقمان را از دولت دانمارک بگیریم من نمی دانم چه حقی را باید از دولت دانمارک می خواهد بگیرد خدا کند این قانون در اروپا هم اجرا شود .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
قانون بسیار خوبی هست
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::aliuk60 - لندن، انگلستان::]. این که تعداد زیادی از ایرانیها مشکل دیگهای غیر از سیاسی دارن درش حرفی نیست. دولت کانادا هم با اونها مشکلی نداره. اما شما نمیتونی بیای دروغ بگی که اقامت بگیری. اصولا غربیها دروغگویی رو چندان میانه خوبی باهاش ندارن و اگر مچت رو بگیرن بهت گیر میدن.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
۴۳
توفیق - سیاتل، ایالات متحده امریکا
[::احتراز - دورف، آلمان::]. کی گفت تما عمرشون رو باید تو یک کشور بمونن؟؟ دولت کانادا میگه اگر از ترس جونت از ایران در رفتی و آمدی اقامت کانادا رو گرفتی، چی جوری میتونی دو روز بعدش بری کارداری جمهوری اسلامی و پاسپورت ایرانی بگیری برگردی ایران مسافرت؟ مگه جونت در خطر نیست؟ پس دروغ گفته ای. تفاوت کانادا با ایران اینه که دروغ گفتن یک جرم هست و نتیجتاً کسی که با دروغگویی اقامت میگیره شایستگی اقامت در اونجا رو نداره.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
۵۴
payamak - منچستر، انگلستان
تمام کسانی که این اقدام رو درست میدونن ،عضو مجاهدین هستن،به چشم خودم دیدم در آلمان عضو فعال منافقین پاس ایرانی گرفت ،رفت و برگشت
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
آن .... که میگوید تغییرات سیاسی انجام شده ببفرمایند که چه تغییراتی را دیده که مردم۷۰ میلیونی ما نمیبینند آیا شکنجه کمتر شده، اعدام کمتر شده، سرکوب کمتر شده، نه خیر فیل شماها یاد هندوستان کرده و با پول خون مردم میخواهید به آنها فخر بفروشید. و من به اینجور آدم نماها فقط میتوانم بگویم دزد
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
۴۲
mehran_pahlavichi - انزلی، ایران
طرف اگه میخواد خانواده ش رو ببینه بهتره بره کشورهای همسایه ایران. خیلی ها میان ایران برای اینکه کلاس بزارن. طرف داره با پول سوسیال توو اروپا زندگی می کنه ولی توو ایران کلی کلاس میزاره واسه بقیه. دیدم که میگم. البته شامل همه هم نمی شه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
۴۴
vahid_ - گلاسگو، انگلستان
کسی که پناهنده سیاسی هست و میخواد با خانوادش ملاقات کند , خیلی آسون میتونه به ترکیه یا کشور همسایه سفر کند . این دیگه نشد بهانه . بسیار تصمیم گیری خوبی هست و امیدوارم کشورهای دیگه هم این قانون به اجرا در بیارن .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
قدیما که تو ایران بودم،با چند تا یهودی سلام و علیکی داشتم ،همیشه به خودم میگفتم مگه اینا چشونه که در کل تاریخ و همچنین همه ملتها کم و بیش ازشون ....،،بعدها که چند جای مختلف و این یهودیها شو دیدم فهمیدم بابا بی دلیل نیست، از بس که اکثرشون پرو،دغل باز،کنس شامورتی باز،زود هم ننه من غریبم بازی در میارن موقعی که زورشون به طرف نمیسه،البته اینو اضافه کنم که توشون خوب هم دیدم و همه اینجوری نیستن(من که بی وجدان مثل بی همتا و این باراک ....نباید باشم که ،به هر حال آدم ... باید یه فرقی با هم داشته باشند)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
۴۶
koros_nl - امستردام، هلند
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
۴۹
elief - ایذه، ایران
کشور ایران وقتی متهم به نقض حقوق بشر میشود پاسپورتهایی راکه اشخاص ازسفارتخانه های خوددردنیاداردبه همان کشورپناهنده پذیرنشان میدهدواینطوری خودش راتبرىه میکنداماکسانی راکه بعنوان جاسوس دران کشورهاداردبانام ومشخصات واقعی نیستندوبنابراین هیچ مشکلی واسه آدمهای خودشون ندارند
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
ukguy4u - لندن، انگلستان
یعنی تا الان باطل نمیکردن؟!!! تو انگلیس هر کی گندش در بیاد سه سوته باطلش میکنن. مورد دیدم طرف تو ایران بوده انگلیس بهش پیغام داده همونجا بمون مدارکت باطل شده!
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
۷۶
omidvar4 - استکهلم، سوئد
[::Roxenda - لندن، انگلستان::]. من با نظر شما موافقم.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
۴۰
karaji - کرج ، ایران
همه اینها پشمه و چرت ! موضوع تقویت روابط غرب با ملاها است که این وسط مردم مثل همیشه پشم میشند حالا چهار تا مثل خاوری هم رد و بدل میشند !! کاسهای زیر نیم کاسه هست .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
در انگلیس دو حزب نژاد پرست بی ان پی و یوکیپ فعال هستند که شعار اصلیشون این هست که اگر به قدرت برسند میخواهند پروندهائ پناهندگی کسانی رو که سیتیزن شدهاند رو دوباره بررسی کنند و تمام طرفداراشون اراذل و اوبش و قشر بیسواد انگلیس هستند. از خود انگلیسیهأی آدم حسابی سوال میکنی میگن اینها هیچ جائی تو پارلمانی ما نخواهند داشت و این دو حزب رو سکومبگ مینامند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
کشورهای اروپایی اینقدر شعور دارن که این موضوع رو درک کنن، ولی متعاسفم از نظر آقای میر قادری، به امید خدا زودتر پاش برسه اروپا تا بلایی سر خودش نیاورده
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
۴۲
be_pa.khaste - هارلم، هلند
من نمیدونم یه عده آدم چرا همیشه دوست دارن کاسه داغتر از اش باشن .خوب معلومه شماها چرا نمیرید ایران چون اونجا اگه برید باید شب زیر پًل بخوابید
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
۴۶
aliuk60 - لندن، انگلستان
با سلام دوستان. فقط خواستم بگم که این مهدی میر قادری بیخود کرده فراخوان داده، هر کس از ایران اومده بیرون و پناهنده شده مشکله خاصه خودشو داشته، مگر نه هیچکس دوست نداره کشورشو، خانوادشو، دوستاشو، و خیلی چیزها دیگه رو بذاره پشت سر و بیاد تو غربت، خوب یه موقعه هم مجبور میشی به یک دلیل موجه بعد از چندین سال به کشورت برگردی
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
شاه میبخشه ولی کفش بردار مسجد شاه (تازه اونم اگه به کفش برداری بپذیر ندش)داره خودشو میکشه،بابا قانون مدار.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
طرف سالها اینجاست بچهاش پوز میدند ما از قبل از انقلاب اینجا بودیم، پاپا و مامی پرفسور بودند ،بعدش از اشناهاشون میفهمی قابل از انقلاب اینجا بود با پاس ایرانی که ویزا نمی خواسته یا راحت ویزا میدادند بعد انقلاب رفته گفته جونم در خطر و از این حرفا اقامت گرفته ،حالا این پناهنده نیست؟یا یارو با ویزا کار اومده یا ویزا دانشجویی یا دیدن اقوام بعدش .... میان ما پناهنده نیستیم ، یارو تو گونی سیب زمینی قایم شده اومده اینجا اقامت گرفته بد زنو بچشو آورده حالا بچهاش میگه پیف پیف پناهنده ،برو با با بذار با د بیاد، دست از ادا و اتوارتون بردارید،مهربان باشید با هم به خدا، خدا به قد نیت آدمها بخشنده هست ،با هم وطنتون خوب باشید ،تو ایران که یه عده ارث بابای نداشتنشون از مردم طلبکارند ،خارج از ایران هم هی تو من میکنید،ایولا به این مرام
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
در ضمن لابی جمهوری اسلامی در کانادا هم از این قضیه حمایت خواهد کرد خوبه دیگه ایران گلستان هست و ایرانیان به دروغ از کشور خود فرار میکنند به به ..
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
۵۱
behzad50 - مونیخ، آلمان
بیش از صدها و بلکه هزاران نفر از پناهندگان عزیز کشور ایران را افرادی تشکیل میدهند که مستقیماً خطر جانی یا زندان آنها را تهدید نمیکند ،اما به دلایل مختلف اجتماعی همچون پاکسازی ، بازخرید و اخراج از کار یا وابستگی به اقلیتهای قومی و مذهبی و یا مشکلات عدیده مادی با چشمانی گریان و به اجبار جلای وطن نموده اما دل به جای گذاردهاند از لحاظ انسانی اینها باید مستحق این باشند که در کشوری که به آن پناه آوردهاند بمانند و کارو زندگی کنند و همچنین به اقوام و وطنشان نیز سرکشی کنند چرا که از لحاظ پناهندگی افراد به ۲ دسته سیاسی و اجتماعی در کشور پناهنده پذیر تقسیم میگردند و در کانادا یا هر کشور دیگر باید تحلیل و تفسیر درست تری از شرایط گفته شده صورت گرفته و از هر نوع اخراج و آزار پناهندگان جلوگیری کنند.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
۴۹
Ali-London - لندن، انگلستان
یک سوال از انهایی که از اخراج هموطنان خود اینقدر به شعف امده اند: . اگر این قانون موجب اخراج خواهر , برادر و یا سایر عزیزان شما هم میشد , باز هم اینقدر ابراز خوشحالی میکردید؟؟؟ مسلما نه !!!!. واقعا متاسفم از اینهمه حسد و کینه و تنگ نظری یکسری اشخاص نسبت به هموطنانشان. خدا شفا بده. امین
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
۵۴
Hameye Iran - ایران، ایران
خوب این که از قدیم واضح و روشن بوده ،که بین ما ایرانیها همیشه یه عده تنگ نظر ، و خود بر تر بین وجود داشته و دارد،تا یه موضوعی هم میشه میگن ایرانیها ایرانیها ،هر کی ندونه فکر میکنه اینا همشون قانون مدار و آدم حسابی هستند ،همون یارو توی ترکیه پاش که برسه اینور خودش هزار و یک رنگ عوض میکنه ولی حالا که دستش کوتاهست از اینور واسمون قوانین کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو را یاد آوری میکنه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
۵۴
احتراز - دورف، آلمان
[::princesse - تهران، ایران::]. باهات موافقم، معمولا کسی این نظر موافق میدان که که خودشون هنوز وضعیت پناهندگیشون رو هواست. من هم موافق نیستم کسی که پاسپورت پناهندگی داره بره ایران، ولی وقتی سیتی زن نمیتونه تا آخر امرش تو یه کشور زندانی بشه.
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
۳۴
Roxenda - لندن، انگلستان
این قانون شامل حال کسانی میشود که پناهندگیشون قبول شده ولی هنوز سیتیزن نشدند و پاسپورت کانادایی ندارند و با همون اقامت دائم به ایران سفر میکنند ، کسانی که پاسپورت کانادایی دارند و سیتیزنِ کانادا هستند شامل این قانون نمیشوند ، نگران نباشید دوستان .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
۱۰۷
princesse - تهران، ایران
این یارو مهدی میر قادری فکر کنم تو ترکیه خیلی داره بهش فشار میادا اخه بگو به تو چه؟ چیکار به زندگی مردم داری اونی که عوامل جمهوری اسلامی باشه نمیاد پناهنده بشه بلکه با تمام امکانات وارد هر کشوری که بخواد میشه چیکار به زندگی بقیه دارید . اونی که به گفت شما پناهنده واقعی هست حتما اونقدر مدرک داره که نگران اقامت نگرفتن نباشه . مشکل اینجاست ملت ما اکثرا حسود هستن و چشم دیدن وضعیت بهتر همنوع خودشون رو ندارند. متاسفم .
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰