تایید حکم اعدام دو پسر شرور
رأی دهید
زن میانسال در حالی که بهشدت اشک میریخت به قاضی اصغرزاده رئیس وقت شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران گفت: «باور کنید پسرم شرور نبود. او به دام دوستان ناباب افتاد و دست به خلاف زد. پس از مرگ شوهرم او مخارج زندگی من و دو دخترم را تامین میکرد. نمیدانم چطور و چرا دختر جوان را به خانهمان کشاند. اگر پسرم اعدام شود وضع زندگی من و دو دخترم از این بدتر میشود.»
وی ادامه داد: «دختری که مورد آزار قرار گرفته، گفته ممکن است به خاطر من و دو دخترم گذشت کند. یک مرد خیر نیز قول داده به ما کمک کند و قرار است رضایت دختر جوان را جلب کنیم. حالا تقاضای تخفیف در مجازات داریم.»
در همین رابطه قاضی حسین اصغرزاده در گفتوگو با فرهیختگان گفت: «در چنین جرمهایی که تجاوز به عنف صورت گرفته و حکم اعدام صادر و در دیوان عالی کشور تایید شده است رضایت شاکی پرونده در نتیجه آن بیتاثیر است. مگر آنکه متهم اعلام توبه کند و رئیس قوه قضائیه در مورد او تصمیم بگیرد.»
وی در ادامه گفت: «اعتمادهای بیجای دختران جوان به افراد ناشناس، تردد به مکانهای ناشناخته و بدون اطلاع خانواده میتواند پیامدهایی به دنبال داشته باشد که تاوانی سنگین دارد. از این رو لازم است دختران جوان بیش از پیش هوشیار باشند تا گرفتار افراد شیاد نشوند.»
ماجرا چه بود؟
اواسط تابستان سال 90 دختر جوانی به نام شیرین به اداره آگاهی رفت و از چهار پسر متجاوز شکایت کرد. وی گفت: «مدتی پیش با پسری به نام مهران آشنا شده بودم که یک روز در ماشین او یک قمه پیدا کردم. من که خیلی ترسیده بودم تصمیم گرفتم ارتباطم را با او قطع کنم اما مهران مجبورم کرد به خانهاش در اسلامشهر بروم تا با هم صحبت کنیم و تصمیم به ادامه یا قطع این ارتباط بگیریم. برای اینکه تنها نباشم از دوستم و نامزدش هم خواستم همراه من به خانه مهران بیایند.»
وی ادامه داد: «وقتی به آنجا رسیدیم مهران به بهانه خرید غذا از خانه بیرون رفت اما وقتی بازگشت سه پسر همراه او بودند. پسران خشن قصد داشتند مرا آزار دهند اما وقتی با مقاومت من روبهرو شدند به رویم قمه کشیدند. پسران خشن با قمه به صورت نامزد دوستم زدند و او را زخمی کردند.»
به دنبال اظهارات تکاندهنده دختر جوان عملیات ویژه پلیسی برای ردیابی عاملان جنایت سیاه آغاز شد و مهران و دوستش مهدی و دو همدستشان بازداشت شدند.
به این ترتیب پرونده چهار متهم در شعبه 75 دادگاه کیفری استان تحت رسیدگی قرار گرفت و بیست و هفتم فروردین 91 آنها پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند. هیات قضایی با توجه به اینکه شیرین خودش با رضایت به خانه شیطانی رفته بود چهار متهم را تبرئه و به شلاق محکوم کردند. با اعتراض دختر جوان به حکم صادره پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و حکم صادره تایید نشد. به این ترتیب پرونده به شعبه همعرض فرستاده شد.
در آن جلسه که در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار تشکیل شد هیات قضایی مهران و مهدی را به اعدام و دو متهم دیگر را به شلاق محکوم کردند. دیروز این رای از سوی قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.
دیدگاه خوانندگان
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
دادگاه های ایران اینقدر ابکی استکه احکامش از تبرئه تا اعدام متغیر است
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
۵۳
a.sadriuk - لندن، انگلستان
برای کسی که اینقدر نامرده که روی یک دختر بی دفاع قمه میکشه بخدا اعدام هم کمه بابا وحشیگری تا کجا چه بلایی سر این مردم اومده
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
A-sadriuk لندن ،انگلستان گرامى چرا علت این خشونت ها را نگاه نمیکنید شما فکر میکنید اگر این جوانها موقعیت خوبى داشتند و تربیت درست میشدن اینکارها را میکردن یک جوان وقتى در تنگنا هست إز نظر جنسى فکر میکنید تا چقدر میتواند موفق به سرکوب غریزه جنسى آش بشه گرامى در وحشیگرى و نامردى انها شکى نیست ولى یک نگاهى کنیم به زندگى سخت این جوانها نداشتن هزار چیز مختلف پول کار تفریح همان دختر هم براى نیاز خودش رفته با او خیلى ها مقصر او را هم میدانند ولى باور کنید اگر به مشکلات این جوانها إز ریشه نگاه کنیم و نجاتشان دهیم خیلى بهتر إز اعدام انها هست با اعدام این چند نَفَر مشگل همچنان براى باقى جوانان هست ولى کمک کردن به نیازهاى جوانان میتواند خیلى جلوى اینگونه اتفاقات وحشتناک را بگیرد
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۹
۴۶
بیدار58 - بابلسر، ایران
[::farokhzad - کنت، انگلستان::]. با نظرتون مخالفم.چون خیلیا هم هستن که تو تنگناهای زیادی بودن اما دست از پا خطا نکردن.هر وقت یکی مثل شما ازین دست دلائل میاره منو یاد این جمله قدیمی که میگه"من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود "میندازه
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
[::بیدار58 - بایلسر، ایران::]. گرامى همه نمیتوانند یکجور باشند شما براى نگاه دقیق میتوانید نگاهى به قدیم تَر کنید کمتر این حادثه ها اتفاق میافتاد من فقط اینرا را میدانم شما با اعدام این افراد نمیتوانید جلوى این حرکت هاى وحشیانه را بگیرید
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
۵۱
hovakhshatare - تهران، ایران
بیدار58 - بابلسر، ایران. بله خیلیها هم دست از پا خطا نمیکنند اما تمام انسانها مثل هم نیستند و انسان جایزالخطاست. اعدام هم چیزی رو عوض نمیکنه و در واقع فقط مقدار اعمال خشونت رو بیشتر میکنه. ما که از قدیمالایام توی کشورمون مجازات اعدام رو داشتهایم پس چرا کسی عبرت نگرفته و هنوز جرم و جنایت اینقدر میزانش بالاست در کشور ما؟ چون اعدام حقیقتا کاربرد بازدارنده نداره. مخصوصا در کشوری مثل ایران. فرض کنید یک نفر بنا به دلایل شخصی خودش تصمیم گرفته شخص دیگهای رو به قتل برسونه. این شخص مسلما فکر دستگیر شدن و اعدام رو هم میکنه. اما گاهی در کشورهایی مثل ایران اعدام شدن خودش یک راه برای خلاص شدن از فلاکته! یعنی طرف به خودش میگه «میکشمش فوقش اعدامم میکنن خلاص میشم»! در حالی که اگر فرضا مجازات قتل 30 سال زندان باشه کسی به خودش نمیگه «میکشمش فوقش سی سال میرم زندان» چون تحمل یک حبس طولانی مدت بسیار طاقتفرساتر از خلاص شدن یکباره است. ضمن این که با اعدام قاتل یک قتل دومی هم اتفاق میافته که به عادی شدن هر چه بیشتر مفهوم قتل کمک میکنه. اعدام هم قتله، قتل با مجوز!
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
۵۱
hovakhshatare - تهران، ایران
بیدار58 - بابلسر، ایران. بله خیلیها هم دست از پا خطا نمیکنند اما تمام انسانها مثل هم نیستند و انسان جایزالخطاست. اعدام هم چیزی رو عوض نمیکنه و در واقع فقط مقدار اعمال خشونت رو بیشتر میکنه. ما که از قدیمالایام توی کشورمون مجازات اعدام رو داشتهایم پس چرا کسی عبرت نگرفته و هنوز جرم و جنایت اینقدر میزانش بالاست در کشور ما؟ چون اعدام حقیقتا کاربرد بازدارنده نداره. مخصوصا در کشوری مثل ایران. فرض کنید یک نفر بنا به دلایل شخصی خودش تصمیم گرفته شخص دیگهای رو به قتل برسونه. این شخص مسلما فکر دستگیر شدن و اعدام رو هم میکنه. اما گاهی در کشورهایی مثل ایران اعدام شدن خودش یک راه برای خلاص شدن از فلاکته! یعنی طرف به خودش میگه «میکشمش فوقش اعدامم میکنن خلاص میشم»! در حالی که اگر فرضا مجازات قتل 30 سال زندان باشه کسی به خودش نمیگه «میکشمش فوقش سی سال میرم زندان» چون تحمل یک حبس طولانی مدت بسیار طاقتفرساتر از خلاص شدن یکباره است. ضمن این که با اعدام قاتل یک قتل دومی هم اتفاق میافته که به عادی شدن هر چه بیشتر مفهوم قتل کمک میکنه. اعدام هم قتله، قتل با مجوز!
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
[::بیدار58 - بایلسر، ایران::]. گرامى همه نمیتوانند یکجور باشند شما براى نگاه دقیق میتوانید نگاهى به قدیم تَر کنید کمتر این حادثه ها اتفاق میافتاد من فقط اینرا را میدانم شما با اعدام این افراد نمیتوانید جلوى این حرکت هاى وحشیانه را بگیرید
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
۴۶
بیدار58 - بابلسر، ایران
[::farokhzad - کنت، انگلستان::]. با نظرتون مخالفم.چون خیلیا هم هستن که تو تنگناهای زیادی بودن اما دست از پا خطا نکردن.هر وقت یکی مثل شما ازین دست دلائل میاره منو یاد این جمله قدیمی که میگه"من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود "میندازه
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
A-sadriuk لندن ،انگلستان گرامى چرا علت این خشونت ها را نگاه نمیکنید شما فکر میکنید اگر این جوانها موقعیت خوبى داشتند و تربیت درست میشدن اینکارها را میکردن یک جوان وقتى در تنگنا هست إز نظر جنسى فکر میکنید تا چقدر میتواند موفق به سرکوب غریزه جنسى آش بشه گرامى در وحشیگرى و نامردى انها شکى نیست ولى یک نگاهى کنیم به زندگى سخت این جوانها نداشتن هزار چیز مختلف پول کار تفریح همان دختر هم براى نیاز خودش رفته با او خیلى ها مقصر او را هم میدانند ولى باور کنید اگر به مشکلات این جوانها إز ریشه نگاه کنیم و نجاتشان دهیم خیلى بهتر إز اعدام انها هست با اعدام این چند نَفَر مشگل همچنان براى باقى جوانان هست ولى کمک کردن به نیازهاى جوانان میتواند خیلى جلوى اینگونه اتفاقات وحشتناک را بگیرد
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۹
۵۳
a.sadriuk - لندن، انگلستان
برای کسی که اینقدر نامرده که روی یک دختر بی دفاع قمه میکشه بخدا اعدام هم کمه بابا وحشیگری تا کجا چه بلایی سر این مردم اومده
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
دادگاه های ایران اینقدر ابکی استکه احکامش از تبرئه تا اعدام متغیر است
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
دادگاه های ایران اینقدر ابکی استکه احکامش از تبرئه تا اعدام متغیر است
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
۵۳
a.sadriuk - لندن، انگلستان
برای کسی که اینقدر نامرده که روی یک دختر بی دفاع قمه میکشه بخدا اعدام هم کمه بابا وحشیگری تا کجا چه بلایی سر این مردم اومده
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
A-sadriuk لندن ،انگلستان گرامى چرا علت این خشونت ها را نگاه نمیکنید شما فکر میکنید اگر این جوانها موقعیت خوبى داشتند و تربیت درست میشدن اینکارها را میکردن یک جوان وقتى در تنگنا هست إز نظر جنسى فکر میکنید تا چقدر میتواند موفق به سرکوب غریزه جنسى آش بشه گرامى در وحشیگرى و نامردى انها شکى نیست ولى یک نگاهى کنیم به زندگى سخت این جوانها نداشتن هزار چیز مختلف پول کار تفریح همان دختر هم براى نیاز خودش رفته با او خیلى ها مقصر او را هم میدانند ولى باور کنید اگر به مشکلات این جوانها إز ریشه نگاه کنیم و نجاتشان دهیم خیلى بهتر إز اعدام انها هست با اعدام این چند نَفَر مشگل همچنان براى باقى جوانان هست ولى کمک کردن به نیازهاى جوانان میتواند خیلى جلوى اینگونه اتفاقات وحشتناک را بگیرد
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۹
۴۶
بیدار58 - بابلسر، ایران
[::farokhzad - کنت، انگلستان::]. با نظرتون مخالفم.چون خیلیا هم هستن که تو تنگناهای زیادی بودن اما دست از پا خطا نکردن.هر وقت یکی مثل شما ازین دست دلائل میاره منو یاد این جمله قدیمی که میگه"من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود "میندازه
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
[::بیدار58 - بایلسر، ایران::]. گرامى همه نمیتوانند یکجور باشند شما براى نگاه دقیق میتوانید نگاهى به قدیم تَر کنید کمتر این حادثه ها اتفاق میافتاد من فقط اینرا را میدانم شما با اعدام این افراد نمیتوانید جلوى این حرکت هاى وحشیانه را بگیرید
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
۵۱
hovakhshatare - تهران، ایران
بیدار58 - بابلسر، ایران. بله خیلیها هم دست از پا خطا نمیکنند اما تمام انسانها مثل هم نیستند و انسان جایزالخطاست. اعدام هم چیزی رو عوض نمیکنه و در واقع فقط مقدار اعمال خشونت رو بیشتر میکنه. ما که از قدیمالایام توی کشورمون مجازات اعدام رو داشتهایم پس چرا کسی عبرت نگرفته و هنوز جرم و جنایت اینقدر میزانش بالاست در کشور ما؟ چون اعدام حقیقتا کاربرد بازدارنده نداره. مخصوصا در کشوری مثل ایران. فرض کنید یک نفر بنا به دلایل شخصی خودش تصمیم گرفته شخص دیگهای رو به قتل برسونه. این شخص مسلما فکر دستگیر شدن و اعدام رو هم میکنه. اما گاهی در کشورهایی مثل ایران اعدام شدن خودش یک راه برای خلاص شدن از فلاکته! یعنی طرف به خودش میگه «میکشمش فوقش اعدامم میکنن خلاص میشم»! در حالی که اگر فرضا مجازات قتل 30 سال زندان باشه کسی به خودش نمیگه «میکشمش فوقش سی سال میرم زندان» چون تحمل یک حبس طولانی مدت بسیار طاقتفرساتر از خلاص شدن یکباره است. ضمن این که با اعدام قاتل یک قتل دومی هم اتفاق میافته که به عادی شدن هر چه بیشتر مفهوم قتل کمک میکنه. اعدام هم قتله، قتل با مجوز!
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
دادگاه های ایران اینقدر ابکی استکه احکامش از تبرئه تا اعدام متغیر است
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
۵۳
a.sadriuk - لندن، انگلستان
برای کسی که اینقدر نامرده که روی یک دختر بی دفاع قمه میکشه بخدا اعدام هم کمه بابا وحشیگری تا کجا چه بلایی سر این مردم اومده
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
۵۱
hovakhshatare - تهران، ایران
بیدار58 - بابلسر، ایران. بله خیلیها هم دست از پا خطا نمیکنند اما تمام انسانها مثل هم نیستند و انسان جایزالخطاست. اعدام هم چیزی رو عوض نمیکنه و در واقع فقط مقدار اعمال خشونت رو بیشتر میکنه. ما که از قدیمالایام توی کشورمون مجازات اعدام رو داشتهایم پس چرا کسی عبرت نگرفته و هنوز جرم و جنایت اینقدر میزانش بالاست در کشور ما؟ چون اعدام حقیقتا کاربرد بازدارنده نداره. مخصوصا در کشوری مثل ایران. فرض کنید یک نفر بنا به دلایل شخصی خودش تصمیم گرفته شخص دیگهای رو به قتل برسونه. این شخص مسلما فکر دستگیر شدن و اعدام رو هم میکنه. اما گاهی در کشورهایی مثل ایران اعدام شدن خودش یک راه برای خلاص شدن از فلاکته! یعنی طرف به خودش میگه «میکشمش فوقش اعدامم میکنن خلاص میشم»! در حالی که اگر فرضا مجازات قتل 30 سال زندان باشه کسی به خودش نمیگه «میکشمش فوقش سی سال میرم زندان» چون تحمل یک حبس طولانی مدت بسیار طاقتفرساتر از خلاص شدن یکباره است. ضمن این که با اعدام قاتل یک قتل دومی هم اتفاق میافته که به عادی شدن هر چه بیشتر مفهوم قتل کمک میکنه. اعدام هم قتله، قتل با مجوز!
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
A-sadriuk لندن ،انگلستان گرامى چرا علت این خشونت ها را نگاه نمیکنید شما فکر میکنید اگر این جوانها موقعیت خوبى داشتند و تربیت درست میشدن اینکارها را میکردن یک جوان وقتى در تنگنا هست إز نظر جنسى فکر میکنید تا چقدر میتواند موفق به سرکوب غریزه جنسى آش بشه گرامى در وحشیگرى و نامردى انها شکى نیست ولى یک نگاهى کنیم به زندگى سخت این جوانها نداشتن هزار چیز مختلف پول کار تفریح همان دختر هم براى نیاز خودش رفته با او خیلى ها مقصر او را هم میدانند ولى باور کنید اگر به مشکلات این جوانها إز ریشه نگاه کنیم و نجاتشان دهیم خیلى بهتر إز اعدام انها هست با اعدام این چند نَفَر مشگل همچنان براى باقى جوانان هست ولى کمک کردن به نیازهاى جوانان میتواند خیلى جلوى اینگونه اتفاقات وحشتناک را بگیرد
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۹
۴۶
بیدار58 - بابلسر، ایران
[::farokhzad - کنت، انگلستان::]. با نظرتون مخالفم.چون خیلیا هم هستن که تو تنگناهای زیادی بودن اما دست از پا خطا نکردن.هر وقت یکی مثل شما ازین دست دلائل میاره منو یاد این جمله قدیمی که میگه"من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود "میندازه
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
[::بیدار58 - بایلسر، ایران::]. گرامى همه نمیتوانند یکجور باشند شما براى نگاه دقیق میتوانید نگاهى به قدیم تَر کنید کمتر این حادثه ها اتفاق میافتاد من فقط اینرا را میدانم شما با اعدام این افراد نمیتوانید جلوى این حرکت هاى وحشیانه را بگیرید
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
[::بیدار58 - بایلسر، ایران::]. گرامى همه نمیتوانند یکجور باشند شما براى نگاه دقیق میتوانید نگاهى به قدیم تَر کنید کمتر این حادثه ها اتفاق میافتاد من فقط اینرا را میدانم شما با اعدام این افراد نمیتوانید جلوى این حرکت هاى وحشیانه را بگیرید
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
۴۶
بیدار58 - بابلسر، ایران
[::farokhzad - کنت، انگلستان::]. با نظرتون مخالفم.چون خیلیا هم هستن که تو تنگناهای زیادی بودن اما دست از پا خطا نکردن.هر وقت یکی مثل شما ازین دست دلائل میاره منو یاد این جمله قدیمی که میگه"من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود "میندازه
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
A-sadriuk لندن ،انگلستان گرامى چرا علت این خشونت ها را نگاه نمیکنید شما فکر میکنید اگر این جوانها موقعیت خوبى داشتند و تربیت درست میشدن اینکارها را میکردن یک جوان وقتى در تنگنا هست إز نظر جنسى فکر میکنید تا چقدر میتواند موفق به سرکوب غریزه جنسى آش بشه گرامى در وحشیگرى و نامردى انها شکى نیست ولى یک نگاهى کنیم به زندگى سخت این جوانها نداشتن هزار چیز مختلف پول کار تفریح همان دختر هم براى نیاز خودش رفته با او خیلى ها مقصر او را هم میدانند ولى باور کنید اگر به مشکلات این جوانها إز ریشه نگاه کنیم و نجاتشان دهیم خیلى بهتر إز اعدام انها هست با اعدام این چند نَفَر مشگل همچنان براى باقى جوانان هست ولى کمک کردن به نیازهاى جوانان میتواند خیلى جلوى اینگونه اتفاقات وحشتناک را بگیرد
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۹
۵۳
a.sadriuk - لندن، انگلستان
برای کسی که اینقدر نامرده که روی یک دختر بی دفاع قمه میکشه بخدا اعدام هم کمه بابا وحشیگری تا کجا چه بلایی سر این مردم اومده
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
۵۱
hovakhshatare - تهران، ایران
بیدار58 - بابلسر، ایران. بله خیلیها هم دست از پا خطا نمیکنند اما تمام انسانها مثل هم نیستند و انسان جایزالخطاست. اعدام هم چیزی رو عوض نمیکنه و در واقع فقط مقدار اعمال خشونت رو بیشتر میکنه. ما که از قدیمالایام توی کشورمون مجازات اعدام رو داشتهایم پس چرا کسی عبرت نگرفته و هنوز جرم و جنایت اینقدر میزانش بالاست در کشور ما؟ چون اعدام حقیقتا کاربرد بازدارنده نداره. مخصوصا در کشوری مثل ایران. فرض کنید یک نفر بنا به دلایل شخصی خودش تصمیم گرفته شخص دیگهای رو به قتل برسونه. این شخص مسلما فکر دستگیر شدن و اعدام رو هم میکنه. اما گاهی در کشورهایی مثل ایران اعدام شدن خودش یک راه برای خلاص شدن از فلاکته! یعنی طرف به خودش میگه «میکشمش فوقش اعدامم میکنن خلاص میشم»! در حالی که اگر فرضا مجازات قتل 30 سال زندان باشه کسی به خودش نمیگه «میکشمش فوقش سی سال میرم زندان» چون تحمل یک حبس طولانی مدت بسیار طاقتفرساتر از خلاص شدن یکباره است. ضمن این که با اعدام قاتل یک قتل دومی هم اتفاق میافته که به عادی شدن هر چه بیشتر مفهوم قتل کمک میکنه. اعدام هم قتله، قتل با مجوز!
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
دادگاه های ایران اینقدر ابکی استکه احکامش از تبرئه تا اعدام متغیر است
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹