بیشتر کودکان خیابانی ایران بر اثر 'تجاوز' به ایدز مبتلا شده‌اند

بسیاری از کودکان کار وادار به دستفروشی در خیابان می‌شوند


رئیس مرکز تحقیقات ایدز در ایران می‌گوید بیشتر کودکان کار به دلیل "تجاوز" به ایدز مبتلا شده‌اند.



مینو محرز که درباره کودکان خیابانی و ایدز در ایران تحقیق کرده، به ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است: بیشترین راه ابتلا، تجاوز به کودکان، هم بین دختران هم پسران بوده است و در میان کودکان سنین بالا‌تر هم اعتیاد یکی دیگر از راه‌های انتقال ویروس است.

بر اساس تحقیقی که انجام شده، بیشترین میزان شیوع ایدز در کودکان کار بین ۱۰ تا ۱۸ سال است.

او که پیش‌تر بر روی یک نمونه هزارنفری کودکان کار در تهران تحقیق کرده، به این نتیجه رسیده که چهار تا پنج درصد این کودکان، ناقل ویروس اچ‌آی‌وی، عامل بیماری ایدز هستند.

خانم محرز می‌گوید بعضی از این کودکان افغان و بعضی ایرانی هستند؛ گروهی از این کودکان به دلیل اعتیاد پدر و مادر در خیابان دستفروشی می‌کنند.


'هیچ نهادی مسئولیت نمی‌پذیرد'

رئیس مرکز تحقیقات ایدز می‌گوید: اول باید سازمان مسئول در زمینه کودکان کار و خیابان مشخص شود تا در مرحله بعد این کودکان و وضعیت خانوادگی آن‌ها شناسایی و ساماندهی شود.

به گفته خانم محرز، باید یک نهاد مسئول از "روند افزایشی" ابتلا به ایدز در میان کودکان خیابانی جلوگیری کند.

فعالان حقوق کودکان می‌گویند وزارت کار و زیرمجموعه آن، سازمان بهزیستی، مسئولیت کودکان خیابانی را به عهده نمی‌گیرند.


۴۵ برابر جامعه

تیرماه امسال، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران گفته بود میزان شیوع ابتلا به ایدز در بین کودکان کار ۴۵ برابر کل جامعه است.

او در بازدید از یک مرکز خیریه درمانی مخصوص کودکان کار، از خیرین خواسته بود که از کودکان کار بیشتر حمایت کنند.

مسئولان وزارت کار می‌گویند ۲۴ درصد کودکان کار خیابانی هرگز مدرسه نرفته‌اند و تنها ۳۴ درصد آنان در حال حاضر مشغول تحصیل هستند.

رأی دهید
راهجو - فریدونکنار - ایران
کاش میشد متجاوز رو پیدا کرد و همون کار شنیع رو باهاش انجام داد و رسوایش کرد! گیریم دولت بی عرضه مردم بی غیرت انسانیت انسان تا این حد تنزل پیدا کنه که حتی به کودک هم رحم نشه!!!
جمعه 28 شهريور 1393 - 18:18
ali1111 - تهران - ایران
ظاهراً تجاوز آنقدر هم در ایران بدی نیست؟!!!!!!!! مگه اون ناظم مدرسه نگفت با رضایت خودشون اینکار صورت گرفته؟!!! این اخبار را آدم نخونه اعصابش راحت تره!! مرگ بر این کثافت ها...
جمعه 28 شهريور 1393 - 18:21
perser68 - آلمان - آلمان
دیروز که بهار آمد، صد لاله امروز به بار آمد!!! نه ظلمو نه زنجیری، در اوجه خدا هستیم! آنان که گفتن الله و بر این ایمان پایدار ماندن،حاضر نشدن بنده غیره خدا شوند و حکومته غیره خدا پذیرند،فرشتگانه رحمت بر آنها نازل شوند و مژده دهند که شما را به همین بهشتی که ملا ها وعده داده بودن میرسانیم!!! بهشت!!!ززززززززززززززززززززززززززززززززرررررررررررررررررررررشک!!!
جمعه 28 شهريور 1393 - 19:34
aashena - اتاوا - کانادا
اینجا من زن معتادی را دیدم که به شدت گریه میکرد چون نوزادش را بدون این که اجازه دهند ببینه در بیمارستان پس از تولد ازش گرفته بودند، اون روز خیلی دلم برای اون خانم سوخته بود البته دولت بهش فرست دو ماهه داده بود که ترک کنه در صورت سالم بودن میتونست بچه را بازپس بگیره در غیر این صورت کودک به فرزند خواندگی دادمیشد. اما پس از ان هم تحت نظارت باقی میمانداما وقتی کودکان کار ایران را میبینم تازه میفهمم چه سیاست درستیه همون بهتر که مادر معتاد زجر بکشه تا این که یک عمر کودکش زجر بکشه و اینده سیاهی داشته باشه
جمعه 28 شهريور 1393 - 20:11
perser68 - آلمان - آلمان
اوجه جنایته حکومت فاشیستی آخوندی!!! این بچه ها نه جدائی طلب هستن و نه جنگه مسلحانه به راه انداختن. نه شعاری علیه پروستاته آقا نکبته زمانه دادن و نه روزنامه یا اعلامیه ای پخش کردن!!! نه به دینه دیگه ای گرائیدن و نه دزدی های میلیاردی کردن!!! فقط گناهشون اینه که تو حقوقه بشره قرون وسطائی اسلامی بدنیا اومدن و برای زنده موندن میخوان نفس بکشن! بازیو درسو زندگی پیشکش خامنه ایه شارلاتان. ننگ به جمهوریه منفوره داعشی آخوندی
جمعه 28 شهريور 1393 - 19:14
oghab - هلسینکی - فنلاند
ﺧﺪاﻭﻧﺪا.ﺗﻮ ﻛﻪ ﺑﺮﻫﻨﻪ ﭼﻴﺰ ﻭاﻗﻔﻲ. ,...ﭘﺲ ﭼﺮا ﺗﺎ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺣﺪ ﻇﻠﻢ و ﺑﻲ ﻋﺪاﻟﺘﻲ...اﻳﻦ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﻫﺎ ﭼﻪ ﮔﻨﺎﻫﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺘﻮﻟﺪﺷﻮﻥ ﻛﺮﺩﻱ ...اﻱ ﻇﺎﻟﻢ
جمعه 28 شهريور 1393 - 21:28
perser68 - آلمان - آلمان
راهجو - فریدونکنار - ایران. عزیز جان، این بچه ها که تعدادشون سر به فلک هم میکشه اگه بهشون رحم بشه و براشون یه زندگیه درخوره انسانی در نظر گرفته بشه،مثله همون بچه هائی که بعده انقلابه ارتجاعی به دنیا اومدن و چه تعدادیشون سر از ناکجا آباد درآوردن، رژیمه منفوره آخوندی نمیتونه سر پا بمونه!!! موندگاریه رژیمه ضد انسانه آخوندی نیازه به بدبختیو رنجو دربدریه نسله جوانه امروزه ایرانی داره! هر چی گرفتار و درمونده بیشتر ، ملای مفتخورو انگل صفت بیشتر! لازمو ملزومه هم!بدرود
جمعه 28 شهريور 1393 - 21:31
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
واقعا اینجا ام القری اسلامه! تجاوز به کودک نیازمند، زیاد احساس بدی نکنین، همین گند و کثافت تو تمام ممالک اسلامی هست،تو تمام دنیا هست، ولی لاقل اونها ادعای بهشت و جانماز آبکشی ندارن، با این موارد هم طبق قانون زمینی برخورد میکنن.
جمعه 28 شهريور 1393 - 22:53
ukguy4u - لندن - بریتانیا
وای وای عمق فاجعه. ننگ بر حکومت دینی. مردم بپا خیزید خفت بلاتر از این؟
شنبه 29 شهريور 1393 - 01:33
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
اونوقت با این همه بدبخنی مملکت آخوندای لجن پول مملکت رو ببرن سوریه و فلسطین ولبنان یمن و آفریقا....خرج کنن.مسجد بسازن و تروریست پرورش بدن.فناوری هسته ای درست کنن.دزدی های کلان کنن.و سپاه و بسیج مفتخور امثال جنگنده و باور عمیق پرورش بدن که پاچه گیری کنن.مرگ بر رژیم ضد ایرانی آخوندی اسلامی
شنبه 29 شهريور 1393 - 05:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.