مشاغل مجاز برای افغانی ها در ایران

براساس قانون اتباع افغان دارای مدرک اقامت معتبر در ایران فقط مجاز به انجام این مشاغل هستند

رأی دهید
parastooeshge - توکیو - ژاپن
این دیگه نامردی اینهاهم انسان هستن دوم اجازه کار دارن
شنبه 4 مرداد 1393 - 01:14
مسافر غربت - کالمار - سوئد
جمهورى اسلامى هست دیگه،،،لعنت بر اسلام و حکومت اسلامى
شنبه 4 مرداد 1393 - 02:11
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا
بازم دمشون گرم کار میدن به افغانی ها، انگلیسی ها که همین کارها رو به ما نمیدن، پاسپورت بریتانیایی دارم، کلی مدرک تحصیلی از انگلیس دارم ۱ هفته است برای ۱۰۰۰ جا رزومه کاری فرستادم ولی دریغ از یک تماس، جالبش این هست که میبینم هنوز دنبال همکار میگردن. مسافر غربت - کالمار - سوئد**** دوست عزیز ایرانی ها یا غیر ایرانی های که تو ژاپن ، یونان یا خیلی کشورهای دیگه مشابه همین کارها رو انجام میدن باید مرگ بر حکومت مسیحی ، مسیح و مسحیان؟!! من خیلی از این کارها انجام دادن تو یونان پس مرگ بر مسحیان کاتولیگ و کشورهای مسیحی!!! خدایا ما رو از شر انسانهای بیشعور نجات بده. هلیلویا،hallelujah
شنبه 4 مرداد 1393 - 02:24
ensanam arezoost - خارگ - ایران
متاسفم...فقط نژادپرستی را کم داشتیم...
شنبه 4 مرداد 1393 - 02:29
ali-iran-uk - لیدز - انگلیس
آخوند بی شرف فکر کردی که کی هستی اینجوری برای مردم تعئین تکلیف می کنی ، که کی چه کاری انجام بده یا نده
شنبه 4 مرداد 1393 - 02:37
ousi.gh - مانیل - فیلیپین
واقعا نامردیه
شنبه 4 مرداد 1393 - 04:24
منوچهری - کرمان - ایران
پس آپارتاید که میگفتن این شکلیه؟ معنی اسلام و برادری و برابری رو هم فهمیدیم ...! فرض بگیرید یک همچین چیز تو اروپا یا کشورهای دیگه در مورد ایرانیها چاپ بشه .. وای وای وای... این جنگ گنده و باور عتیق خود جری میکردن اینجا ...!!
شنبه 4 مرداد 1393 - 05:05
انوری - هرات - افغانستان
به گفته خمینی اسلام حد و مرز نداره اما حالا مرز کشورهای اسلامی رو ببینید که چه دیوارها و سیم خاردارهایی داره برعکس مرز کشورهای اروپایی رو ببنید که با کشیدن یک خط روی زمین مشخص شده.
شنبه 4 مرداد 1393 - 05:53
آسمانی - ریچموند - کانادا
۴۰ سال تو یه کشور زندگی کن و حق خرید سیم کارت را نداشته باش. این چیزی که افغان ها از ایران یاد گرفتن.
شنبه 4 مرداد 1393 - 06:11
hamid1980 - دوشنبه - تاجیکستان
اگر این قانون واقعیت داشته باشه لعنت بر سران رژیم دیکاتوری و نژادپرست ایران
شنبه 4 مرداد 1393 - 07:11
mountainman - استکهلم - سوئد
اینو هم مد نظر قرار بدید که برای کار کردن هم باید کارت کار داشت که اون زمان که من داشتم ماهی نود هزار تومن باید به استانداری میپرداختیم و هر کی که بالای هیجده سال هست اجبار چه کار کنه چه نکنه این هزینه رو باید پرداخت کنه.
شنبه 4 مرداد 1393 - 08:19
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
مسافر غربت /افغانی _ تو خیلی بیجا میکنی که خودت را در مسائل جمهوری‌اسلامی ایران قاطی . میکنی. هیچ ربطی به تو نداره. همینه که هست، حال نمیکنید، یا علی، سریع بزنید بیرون که مردم هم یه نفس راحت بکشند از دست شما ها.
شنبه 4 مرداد 1393 - 08:26
hossein+87= - ایران - ایران
داداش ، لیست چرا؟ مینوشتی مجاز به انجام کلیه امور کارگری و یدی میباشند! کارگر بیل زن و کار گر تیغ زن نداره که!
شنبه 4 مرداد 1393 - 08:26
آريا ستيز - تهران - ایران
نگرش سطحی به رفتارهای این چنینی ایرانی ها در قبال مهاجرین افغانستانی و ارجاع آن به دولت و نظام سیاسی ایران حاکی از عام بودگی تبعیض در جامعه ایرانی است. وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران از هرجهت با وضعیت سیاه پوستان پیشا آپارتاید در آمریکا قابل مقایسه است و آن ازین جهت که در آمریکا سفید پوستانِ متعصب از تنِ سیاه پوستان بهره کشی میکردند و ایرانی ها هم با بهره گیری از وضعیتِ بد مهاجرین از آنها صرفا خربارکش ساخته اند و بس. در آمریکا اما جریان های آزادیخواهِ چون Abolitionist گواه حضور سفید پوستان در جمع حامیان حقوق برده ها بودند؛ در ایران اما روشنفکران و عامه ی مردم در سکوت مرگبار شاهد پرپر شدن تن و حقوق انسانی مهاجرین هستند.
شنبه 4 مرداد 1393 - 08:01
shirzan48 - بروكسل - بلژيك
حالا میائید دم از انسانیت میزنید ، مگر در اروپا ایرانیها ، عربها، آفریقا یها، روسها، چشم بادمیها چه کارهای انجام میدن، این کارهائی که دولت ایران به افغانیها میده که شرف داره به این کارهای که اینجا به پناهنده میدان. این‌ها که دم از حقوق بشر میزنن که به مریض و تحصیل‌کرده‌ رحم نمی‌کنن و کارهای سخت تر میدن. اینجا چند افغانی را می‌شناسم که دکتر هستند و کارهای دولتی انجام میدن و ایرانیهای را می‌شناسم که استخدام شدند کثافت ساگ‌ها را از زمین بردارند. مگر خودتون وقتی‌ تازه آمدید چه کار میکردید . افغانیها که تو اروپا موفق ترند. ایرانیها فقط بلدند حرف بزنن ولی‌ افغانیها عمل میکنن
شنبه 4 مرداد 1393 - 08:49
shirzan48 - بروكسل - بلژيك
اینجا یه ایرانی‌ می‌شناسم که در یک اداره مربوط به پناهنده‌ها کارمنده، تقریباً ۳۰ سال اینجاست.هر روز یه مدل پاپیون و کراوات میزنه. اصلا هم باور نداره که ایرانیه. هیچ کمکی هم به ایرانیها نمیکنه. آخه به چیت می‌‌نازی. ولی‌ بارها شده افغانیها راهنما‌های درست کردند بدون کینه و ریا.فقط بلدیم منم منم کنیم و تیشه به ریشه هم بزنیم و تا همدیگرو میبینیم فرار کنیم.آخرشم دم از آریایی و زرتشت و نژاد برترو ... می‌زنیم.واه واه واه از پز خالی ما ایرانیها.
شنبه 4 مرداد 1393 - 09:27
behnam123 - تهران - ایران
اما مشاغل عربهای وارد شده به ایران بدون هیچ زحمت و پرداختی : طلا فروشی ، کارمند درجه یک دولت ، وزارت خارجه و، درمانگاه ها ، فروش ارز و لوازم منزل و ..... وای بر این .....
شنبه 4 مرداد 1393 - 09:38
matin jaf - آمستردام - آمستردام
آخه عزیزان ایران هم شد کشور شما میرید اونجا برای کار،عربزادها ایرانی‌ به هم زبون خودش (افغانی)هم رحم نمیکنن ،حرصم میگیره بعضی‌ها شون با کمال پرروئی میگن ما ایرانیان مهمون نوازیم،هرچند طهرانیان امروزی اکثرا افغانی شدن
شنبه 4 مرداد 1393 - 09:43
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
خجالت نکشها چند وقت دیگه همین اطلاعیه رو میدن واسه ایرانیهای غیر خودیشون !
شنبه 4 مرداد 1393 - 09:46
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
مسافر غربت - کالمار - سوئد لعنت بر اعتقادات تو. لعنت رو باید به ادمایی مثله تو فرستاد که ذهنت تا این حد مسموم هستش و با خودت درگیری داری!!!
شنبه 4 مرداد 1393 - 06:18
mohsen_oslo - اسلو - نروژ
ما ایرانیا یه معذرت خواهی‌ به مردم افغان نسبت به همه بد رفتاری همون داریم امیدوارم این کار عملی‌ بشه و اون مهمون نوازی که ادعا می‌کنیم در ما ایرانیا هستو ببینن
شنبه 4 مرداد 1393 - 10:30
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
نژادپرستی ایرانیان نسبت به افغانها به سالهای قبل از انقلاب برمیگرده. برعکس اکثرافغانها که در انگلیس شاغل و پر کار هستند، ایرانیها بیکار و تنبل و سوسیال بگیر.
شنبه 4 مرداد 1393 - 10:33
bênaw - کردستان - ایران
اینکه با افغانیها رفتار درستی در ایران نمیشه از دیدگاه جهانی کار زشتیه بهر حال اونها هم فارس هستند.
شنبه 4 مرداد 1393 - 11:05
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
همه جای دنیا اینطوری هست کارهای دست پایین رو به مهاجران میدند. تو امریکا خر کاری ها واسه مهاجرای امریکای جنوبی هست و تو اروپا کارهای دست پایین رو اروپای شرقی های مهاجر و کسانی که از خاورمیانه میاند انجام میدند.
شنبه 4 مرداد 1393 - 11:07
محمد جانباز - مشهد - ایران
دروغه تو شهر ما افغانی ها دارای تمام مشاغل هستند مثل ما ایرانی ها اجازه هر نوع فعالیتی دارند
شنبه 4 مرداد 1393 - 12:17
matin jaf - آمستردام - آمستردام
فدای آقا - اودنسه - دانمارک تو خیلی‌ بیجا میکنی‌ موقعی که خودت برگشتی‌ اون خراب شده (ایران)اون افغانی هم برمیگرد کشورش
شنبه 4 مرداد 1393 - 12:21
mammal - لندن - انگلیس
این هم از برکت اسلام... نژادپرستی...تف به این نظام اسلامی کثیف
شنبه 4 مرداد 1393 - 12:28
بت شکن - مونترال - کانادا
نگاه حکومت اسلامی به افغان‌ها مثل نگاه اسرائیل به عرب‌ها است با این تفاوت که عرب‌ها در سرزمین به اصطلاح خودشان اشغالی حق معلم شدن یا مهندس و دکتر شدن را هم دارند!!!!!!
شنبه 4 مرداد 1393 - 14:48
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
فدای آقا - اودنسه - دانمارک - انتظار بیشتری از سم پاش جمهوری اسلامی و بعبارت دیگر ساندیس خور مزدور نظام نمیشه داشت! تو اصلا بویی از انسانیت نبردی، همونطوری که خامنه ای چلاق و حاکمان آدمکش شما نبردن! من درود میفرستم به همه ایرانیان فرهیخته و انساندوست و صورت ماهشون رو میبوسم. به امید برچیده شدن نظام دیکتاتوری و ضد بشری جمهوری اسلامی و روسیاه شدن فدای آقا چلاق ساندیس خور
شنبه 4 مرداد 1393 - 15:17
مسافر غربت - کالمار - سوئد
فداى اقا،،از اسمت معلومه که چه طورى هستى،،فداى یک دیکتاتور رذل و پست و ادمکش....جالبه شما جماعت هم طاقت موندن تو جهنمى که خودتون ساختین رو هم ندارین،،مشکل مذهب هست
شنبه 4 مرداد 1393 - 15:26
30metry tolab - لندن - انگلیس
ماندوم چى بوگوم والله اینم از کشور ى که میگه نایب امام زمان رهبرش هست!. خدا به کمر هر چى نژاد پرست بزنه!. mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا: شما بنفیت خوردى. که دیگه اصلاً حوصله کار نمانده!. نگو کار نیست بگو هست و شما…. محمد جانباز - مشهد - ایران: پس کسى که این لیست نوشته دوروغ مگه؟. شما راست مگى…. بیا این هم اسم سایت که لیست تهیه شده. https://www.parsine.com/fa/news/193253/مشاغل-مجاز-برای-افغانی-ها-در-ایران.
شنبه 4 مرداد 1393 - 15:42
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
مسافر غربت افغانی - هیچ ربطی به تو نداره، من طرفدار کی هستم یا نیستم. دکون تفتیش عقایدتو جمع کن ببند. یه بار دیگه میگم، شیرفهم شی. اومدین مهمونی احترام صاحبخانه را باید داشته باشی. والا خونه خاله نیست. جماعت شما بهیچ عنوان حق دخالت در امور جمهوری‌اسلامی رو نداره، حتی نظر دادن، چون ایرانی نیستید. حالم نمیکنید، بزنید بیرون، یا علی. ما وظایف مهماننواز ی را اجرا کردیم. خداوکیلی رو که نیست، سنگ پا قزوینه.
شنبه 4 مرداد 1393 - 16:52
30metry tolab - لندن - انگلیس
فداى اقا تو اسم انسان رو بد کردى.
شنبه 4 مرداد 1393 - 18:16
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
متین جف / آمستردام - تو لازم نکرده خودتو بندازی وسط. من خودم هواشو دارم . حالا اگر تو هم افغانی هستی، از پس جفتتون در میام. عجب گیری افتادیما خدایی، تازه کارم که بهشون میدی، بازم دو قرتونیمشونم باقیه؟
شنبه 4 مرداد 1393 - 19:14
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا
30metry tolab - لندن - انگلیس/ بنفیت ما کسایی هست که ۴ روزه امدن اینجا مثل شما ها، من قبل از اینکه اقامت بگیرم بیزینس داشتم پس نمیتونم بنفیت بگیرم و البته از کسایی که مثل شما حتی انگلیسی بلد نیستند صحبت کنند توقعی نیست که ندونند کسایی مه تمام وقت درس میخونند نمیتونند بنفیت بگیرن.
شنبه 4 مرداد 1393 - 18:10
Benjamin Angelo - سونسوال - سوئد
درود به همهٔ دوستان. خدمت آقای فدای آقا بگم که شما سوسیا لتو بگیر و در کارهای که به شما ربط نداره دخالت نکن تو اگه خیلی‌ ایرانی‌ هستی‌ پس الان تو دانمارک‌ چه .... میکنی‌ ؟ ضمنا از حرفت هم معلومه که خیلی‌ آدم بی‌ کلاسی هستی‌
شنبه 4 مرداد 1393 - 19:51
marineboy - لس انجلس - امریکا
آریا ستیز، ترکمنستان، اسم کابریت خودش نشان از نژادپرستی و نفرت از مردم آریایی تبار افغانستان و شمال هند و پاکستان و ایران است. تو خودت مظهر نژادپرستی هستی لازم نکرده به دیگران گیر بدهی برو خودت رو درست کن.
شنبه 4 مرداد 1393 - 20:30
مسافر غربت - کالمار - سوئد
جمهورى اسلامى تنها کارى رو انجام داد ..دلزدگى مردم از دین شد،،،که البته حرکتى رو به جلو هست
شنبه 4 مرداد 1393 - 21:50
30metry tolab - لندن - انگلیس
mahdi_n130: ٢ بار…. خدا را شکر که لهجه انگلیسى حرف زدن ما اونقد تابلو نیست مثل شما ها.!. یارو ٦٥ سال زندگى کرده انگلیسى حرف زدنش مثل اینکه داره فارسى حرف میزنه!. در اخر خودت اومدى در خارج و درد پناهندگى رو کشیدى و میبینى اینجا سیاه سفید نداره!. هنوز دلت به رحم نیامده که واسه ما مردم بگى واى خدا. چقدر بد. باز میاى از جمهورى اسلامى طرفدارى میکنى؟. من متولد مشهد و افغانستان را به چشم ندیدم یه مدرک اقامت درست نداشتیم تو ایران. اومدم انگلیس و بعد چند سال شهروند اینجا شدم…. بله شهروند در کشورى که دین و فرهنگ به ما اصلا نمیخوره
شنبه 4 مرداد 1393 - 22:11
باور عمیق - قم - ایران
منوچهری - کرمان - ایران .. استاااد .. سلام استاااد .. حضرت استاد در باب جفای روا داشته شده به مورد علاقه ترین ملت مورد نظرشان یعنی برادران محترم افغان شدیدا نگران شدند . حضرت استااد . به شما اطمینان میدهم اینگونه شایعات هیچ تاثیری در ترانزیت (قوت لا یموت) حضرت استاد منوچهری نخواهد داشت و شما همچنان به (متاع خالص) دسترسی خواهید داشت . از دهان نیفتد استاااد
شنبه 4 مرداد 1393 - 22:42
باور عمیق - قم - ایران
مسافر غربت - کالمار – سوئد(1) .. آقا سلام علیکم .. احساس میکنم نیازه یک چند خطی خطاب به شما بنویسم .. در طول مدت اقامت در قم تعدادی زیادی از برادران افغان رو دیدیم و باهاشون کار کردیم .. از سه دسته .. شیعه +سنی+زرد پوست .. اولا که بسیاری از مشاغل درآمد زا صنعت ساختمان رو در اختیار گرفتند و از نظر مهارت حرف اول رو میزنن مثل سنگ کاری و ابزار زنی و مجسمه سازی و تخریب و بتن ریزی و کاشیکاری و سرامیک کاری و موزاییک کاری و گچکاری و الی ماشاءالله .. در خلال این مدت بدون هیچ گونه تبعیضی بین ایرانی و افغان ، با سنجش میزان مهارت و البته قیمت ، فرصتهای شغلی در اختیارشون قرار گرفت .. ولله قسم که همیشه با احترام باهاشون برخورد شده .. در میانشون انسانهای بسیار بزرگ ، پاک ، با روح بزرگ ، مردی که خرج یک خانواده 12 نفره شامل پدر و مادر پیرش رو میده و از این دست نمونه ها فراوان دیدیم
شنبه 4 مرداد 1393 - 23:00
باور عمیق - قم - ایران
(2)اما مواردی چند هست که مجبورا عرض میکنم : عادت شایع و وسیع به استفاده از (ناس) بین اکثر برادران افغان باعث ایجاد بوی بد در هنگام تعرق بدن میشه .. بارها تذکر دادیم خواهشا از این ماده استفاده نکنید .. در بین جماعت سنی و زرد پوست نمیدانم چه عادت شایعی است که دوست ندارند از مکان های تعبیه شده برای اجابت مزاج استفاده کنند و غالبا مکانهای غیر از دستشویی را برای این کار انتخاب میکنند که حقیقتا اعتراض مابقی کارگران را به علت عدم رعایت بهداشت بر میانگیزد .. برادران افغان زرد پوست غالبا دارای روابط همجنسگرایانه از نوع خاص هستند .. شبها در کارگاههای ساختمانی اقدام به راه اندازی عروسی به معنای بزک کردن پسر جوان تر از خود و ارتباط جنسی مینمایند که بارها باعث ایجاد دعواهای گروهی بین دیگران کارگران ایرانی و نزاع شدید و دردسر ساز شده است .. متاسفانه کانون خانواده در درصد قابل توجهی از خانواده های افغان به شدت سست شده و در ادامه از پرداختن به این موضوع و باز کردن واقعیت مشهود در سطح جامعه خودداری میکنم
شنبه 4 مرداد 1393 - 23:01
باور عمیق - قم - ایران
(3)دوست عزیز .. در شرایط کمبود کار در ایران ، اکثرا با تلاش و فراهم بودن شرایط تقریبا عادلانه به وضعی رسیده اند که عمرا حاضر به ترک ایران نیستند . لطفا اگر نمک را نوش جان فرمودید نمکدان را نشکنید .. کارهایی بعضا دوستان انجام داده اند که اگر دین و اعتقاد به دین نبود ممکن بود در یکشب هزاران نفر از آنان قتل عام شده و به خانواده هزاران نفر از آنان تعرض گردد (موضوع را بیشتر باز نمیکنم)
شنبه 4 مرداد 1393 - 23:02
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
مهدی ن 330- اینایی که نوشتی، چه زبونیه، سرخ پوستی؟ درست بنویس، ببینیم دردت چیه!
شنبه 4 مرداد 1393 - 23:08
highlight - کرج - ایران
باور عمیق قم در کمال تعجب باهات موافقم من خودم افغانی به تورم خورده با اونهایی که شعور دارند خیلی مودب رفتار کردم همونطور که با یه ایرانی باشعور رفتار میکنم اما بعضیهاشون اصلا کینه شتری دارند مشکلات عمیق فرهنگی و کلا بشرستیزی دارند اگه یکی از کارهایی که اینها تو ایران انجام میدن(من جمله قاچاق مواد مخدر) یا اصلا یک هزارم بعضی پررو بازیهاشون رو یه ایرانی تو امریکا در بیاره همین مهد دموکراسی امریکا!! چنان چووووووب تو استینش میکنن که بیا ببین لطفا انصاف رو رعایت کنید. اما این رو هم قبول کنیم که جدیدا ایران پر مهاجر عرب خصوصا عراقی که تو کرج چندین مورد قتل و سر بریدن ازشون دیده شده کاش به اینها گیر بدن و توحششون رو جمع کنن
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 01:40
منوچهری - کرمان - ایران
مثله اینکه سازمان ساندیس اضافه کاری داشتند. این صفحه پر شده از بوی گنده بسیجی آویزون ... شاید هم دور همی داشتند... یه دیزی با ساندیس زدن و شنگول نشستن جلوی کیبورد و چاک دهن و کشیدن ..!! اجر تون با علی خامه ای
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 08:13
آريا ستيز - تهران - ایران
marineboy - لس انجلس - امریکا اولن اسم کاربری ام چیزی جزء حوزه خصوصی ام است و به شما هیچ ربطی نداره. دومن شاید من یک نژاد پرستم ولی جناب عالی باید بین تبعیض سیستماتیک/آپارتاید و نژاد پرستی/راسیزم تفکیک قایل شود. در نوع اول در اعمال تبعیض فرد معیار نیست بلکه یک توده عظیم انسانی -مثل مهاجرین دو میلیونی افغانستانی در ایران- مورد تبعیض قرار میگیره که فقط در سرزمین های نژاد برتر چون ایران رخ میده اما در نوع دوم تبعیض از نوعِ فرد به فرد است که در هر جامعه ی امکان آن هست و افراد محدود در پی بعضی روادید های شخصی در برابر بعضی افراد خاص پرخاشگری می کنند و هیچ ربطی به نظام و سیستم نداره که بعضا با کیفر مواجه میشن. در نوع اول اما نظام و ملت هردو برای اعمال تبعیض نقش دارند و هیچ کیفری هم ندارد.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 10:14
آريا ستيز - تهران - ایران
باور عمیق - قم - ایران. 1: از آنجای که اصل بحث در اینجا از اعمال محدودیت تبعیض آمیز روی مشاغل کارگران افغانستانی شروع شد، خدمت جناب عالی عرض شود که هر نوع تبعیض که باعث بشه کرامت انسانی فرد و یا یک جمع خدشه دار شه در ذات خود بده که باید به عنوان یک انسان در برابر آن واکنش نشان داد .2: اینکه شما به کی ها نژاد زرد خطاب می کنید من نمیدانم ولی در کشور لامذهب چون ایران کارفرمایان بخاطر اینکه نتیجه ی بهتر از کار بگیره، مهاجرین را حتی مجبور به استفاده از مواد مخدرِ چون افیون، هرویین و غیره میکنه و اینکه نود در صد معتادین افغانستانی در ایران به اعتیاد رو آورده و در خیلی مورد مجبور شدند جای خودش رو داره. .
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 10:48
آريا ستيز - تهران - ایران
3: در عجبم که چرا شما مردمان نژاد برتر همواره انگشت انتقاد به سوی دیگران نشانه میروید در حالیکه عین معایب و ویژگی ها در جامعه خود تان چند برابر و خیلی ها شدید تر وجود داره مثلن در مورد همجنسگرایی مهاجرین افغانستانی که در برابر گی بازی ها، گی پارتی های بچه حاجی ها تون و از همه بدتر کانون های ترویج سکس با محارم در فضای واقعی و مجازی, خیلی کم و اندک متجلی میشه که روی شهوت رانان اعراب و صهیونیزم را سفید کرده. 4: بیایید از خود تان شروع کنید آیا تجاوز و سپس قتل افغان ها در تهران کدام توجیه عقلانی داره؟ در تمام کشورهای غربی حتی اگر کودکی در بین هواپیما متولد میشه شهروند آن کشور به حساب میاد اما در ایران افغانستانی های که در آن متولد شده و یک عمر زندگی کرده هنوز اجازه خرید سیمکارتی بنام خودش رو نداره. طبق گزارش بی بی سی شبکه ی که توسط ناسیونالست های ایرانی مدیریت میشه ایران در ته جدول محبوبیت جهانی قرار داره یعنی از منفورترین کشورها به حساب میاد چرا؟
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 11:00
باور عمیق - قم - ایران
آریا ستیز - تهران - ایران 1: اولا توجه به چند نکته ضروریه . هر مملکتی حق دارد در راستای ساماندهی مشاغل و سیاستهای (اداره کار) نسبت به دسته بندی مشاغل مورد نیاز جامعه و در اختیار قرار دادن آنها به مهاجرین تصمیم گیری کند .. در تمامی کشورهای مهاجر پذیر که اتفاقا نیاز به مهاجر دارند و نه مثل ایران که به صورت غیر قانونی و به عبارت ساده تر ناخواسته مهاجر پذیر شده ، لیست skills مورد نیاز حتی به تفکیک ایالت ها هر چند وقت یک بار منتشر میشود .. فلذا اینکه این کاغذ تبدیل به پیراهن عثمان شود اصلا صحیح نیست .. خاک بر سر اداره اتباع بیگانه و اداره کار ما که دقیق تر و بهتر از این کار نکرد و تنها به تهیه همین یک تکه کاغذ آن هم به جهت خالی نبودن عریضه اقدام نموده است ..
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:10
باور عمیق - قم - ایران
(2) حالا منظور حضرتعالی از ((تبعیض)) چیست من نمیدانم؟ منظور حضرتعالی از ((خدشه دار شدن کرامت انسانی )) چیه من نمیدونم . آهان حتما گنجاندن پر آب و نان ترین مشاغل ساختمانی در این لیست توهین به کرامت انسانی شان بوده هان؟ سنگ کاری نما ساده متر مربعی 25000 تومان خدشه به کرامت انسانی شده هان؟ساخت مجسمه های سنگی جلوی برجهای تهران و کلان شهرها مثل شیر و ببر و پلنگ از 11 تا 15 میلیون به ازای 7 روز کار برای استاد کاران افغان شده توهین به کرامت انسانی . مزخرف فرمودید جناب
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:14
باور عمیق - قم - ایران
(3) آره آره . اصلا خود من واسه کارام همیشه یه پلاستیک هرویین تو جیبم دارم ، صبح به صبح تمام کارگرای افغانی رو وادار به مصرف هرویین میکنم .. ... داری میگی .. برادرای افغان درکشون از شما خیلی بیشتره . میدونن اگه بیفتن تو مصرف هرویین و افیون خانه پرش بیش از 6 ماه نمیتونن کار کنن واسه همین اکثرا ((ناس)) میزنن . آخه وقتی چیزی بلد نیستی مگه مجبوری افاضه کنی؟
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:18
باور عمیق - قم - ایران
(4) متاسفم که سطح گیرایی شما نازله خیلی . اتفاق مرسومی رو که در بسیاری از پروژه های ساختمانی میفته رو واست توضیح دادم شما نفهمیدی . آقایان زرد پوست که معروف به بربر ها هستند اکثرا کنار دستشون یکی از خودشون جوان تر و بچه تر دارند .. ابرو برداشته و تر و تمیز . اگر کارت ساختمونی بود میفهمیدی چی دارم میگم .. شب بساط راه میندازن .. صبح سر کار یدفه ای باید اینا رو از زیر مشت و لگد کارگرای لر و ترک و کرد جمعشون کنیم . کارگرای دیگه این وضعو نمیتونن تحمل کنن . اگر نتونی مدیریت کنی ، کشتار میشه
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:22
باور عمیق - قم - ایران
(5) ولله ما که دست همشون هم موبایل دیدیم هم سیمکارت ، نه یکی بعضا دوتا . حالا به اسم خودشون هست یا نه رو نمیدونم . اما میدونم آنقدری که تو حرص خوردی که چرا یه سیمکارت 5000 تومنی به نام خودشون نیست خودشون تا حالا توجه نکرده بودند .. مطالبی که نوشتید هیچگونه انطباقی با واقعیت ها نداشت . موفق باشید و قدری به کرامت های اخلاقی ایرانیان بیشتر آگاه شوید
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:29
آريا ستيز - تهران - ایران
باور عمیق-قم-ایران: البته که هر کشوری حق سازماندهی سیاست هاش رو داره اما کاش در پهلوی این مشاغل مجاز برای کارگران عام افغانستانی، یه گوشه ی چشمی به متخصصین، فرهنگیان، نویسندگان، شاعران، مهندسین و غیره و غیره میداشتند چه بسا نویسندگانی که بعد از سالها فعالیت فرهنگی-علمی هنوز اجازه کار ندارند و حتی کار شان جرم به حساب میاد و به مشاغل چون کفاشی و خیاطی رو آوردند در حالیکه از چاب و طبع یک اثر بیشتر از ده درصد درآمد نیز به جیب خود شان نمیریزه و اما ناشرین ایرانی میلیاردر میشن و به رویا ها میرسند. من به عنوان یک افغانستانی هیچ توقع غیرواقعی از ایرانیان ندارم و نه حق توقع بیش از حد را دارم اما ایران هیچ وقت حق زحمت و خدمت های افغان ها رو ادا نکرده که در این جا به دلایلی بحث روی آن محاله. یک مقوله معروف بین ایرانیان هست که میگه نمک خوردید و نمکدان شکستید در حالیکه به نظر من هیچ نمکدانی در کار نبوده بلکه این افغان ها بوده که بدون نمکدان شکر نعمت ها کرده.
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 07:36
آريا ستيز - تهران - ایران
از جنگ تو خط مقدم جنک های هشت ساله ایران-عراق تا امروز که افغان ها رو به زور و جبر در جنک سوریه میفرستند و از آن طرف خانواده ها جنازه تحویل میگیرن هیچ چیز نمی گم و حتی بعضی ها رو برأی چندمین بار میفرستن سوریه. نژاد زردی که احتمالن منظور تان از هزاره هاست، نه بربر اند و نه چیزی دیگه بلکه صلح دوست ترین مردم افغانستان همین ها اند. من به عنوان یک شهروند تاجکِ افغانستانی هزاره ها رو بیشتر از هر کسی دیگه دوست دارم. خیلی زحمتکش و مستعد اند امروزه تمامی کارهای فرهنگی-علمی تو افغانستان توسط همین مردم أجرا میشه و تو ایران هم در دانشگاه ها همش رتبه میگیرن. اصلن زبان دری فارسی در افغانستان توسط همین نژاد زرد که همش توسط ایرانی ها به خاطر چهره شون توهین میشه، حفظ شده و رونق یافته و اکثر نویسندگان، شاعران و پژوهشگران ادبی حوزه دری زبان فارسی از همین قوم هستند. .
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 07:58
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.