احمد خاتمی: مردم امروز شعار هم غزه هم لبنان، جانم فدای اسلام را سر دادند

احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران،  با انتقاد از یکی از شعارهای اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ درباره « غزه و لبنان» گفته است که کسانی که به این شعار معتقد باشند از «ملت» بریده اند.


احمد خاتمی که در سوم مردادماه و همزمان با مراسمی که حکومت ایران آن را «روز قدس» می نامد صبحت می کرد، گفته است:«آنها که در فتنه ۸۸ و در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان دادند جمعیت بریده از روز قدس بودند که اگر الان نیز شعارشان همین باشد جماعت بریده از ملت هستند. »


اشاره خطیب نماز جمعه تهران به این شعار معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است که می گفتند:«نه غزه،‌نه لبنان،‌جانم فدای ایران».  رسانه ها و شخصیت های نزدیک به رهبر ایران از اعتراضات به انتخابات سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» یاد می کنند.

احمد خاتمی در نماز جمعه تهران اضافه کرده است:«مردم امروز شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام را سر دادند.»

در ایران همزمان با آخرین جمعه در ماه رمضان تظاهراتی رسمی با عنوان «روز قدس» برگزار می شود. به گزارش رسانه های ایران، سوم مردادماه در تهران و دیگر شهرهای ایران  این تظاهرات برگزار شده است.

 این مراسم در حالی برگزار شده است که عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه، غلامعلی حداد عادل، نماینده اصولگرای مجلس و  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ در جمع تظاهرکنندگان در میدان فلسطین تهران با اشاره به افرادی که در سال ۸۸ شعار «نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران » سر می‌دادند، گفته است:« کسانی که در میدان هفت تیر تابلوی نه غزه و لبنان در دست گرفتند نه تنها دوریشان از  مسلمانی را نشان دادند بلکه دور بودن خود از انسانیت را نیز اعلام کردند. »

در همین حال، محمد حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی نژاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به این که  حامیان شعار «نه غزه نه لبنان» به قربانگاه آرمان‌های انقلاب رفتند،  گفته است: رسوایی شعار نه غزه نه لبنان از قبل نیز روشن بود اگر چه کسانی که زمینه‌ساز طرح آن شعار بودند، یاران دیروز و غافلان انقلاب بودند که ۱۰ سال پیش شعار مقاومت اسلامی را بلندتر از دیگران فریاد می‌زدند.

«بهره برداری جناحی» از مساله فلسطین

در حالی شخصیت سیاسی نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی از یکی از شعارهای معترضان به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ انتقاد کرده اند که  حزب اعتماد ملی، که دبیرکل ان مهدی کروبی در حصر به سر می برد، در بیانیه ای عملیات اسرائیل علیه غزه را محکوم کرده است.

در بیانیه حزب اعتماد ملی آمده است:«فراتر از روزهای محنت باری که بر فلسطینیان می گذرد متأسفانه برخی از رسانه های داخلی که کارنامه سیاهی در سانسور و سرکوب و حمایت از نقض حقوق بشر دارند بی شرمانه و کاسب کارانه مدعی شده اند که جریان های اصلاح طلب و رسانه های مستقل نسبت به پوشش خبر و همدردی با مردم فلسطین سهل انگاری کرده اند.»

این بیانیه اضافه کرده است:«متاسفانه این جریان به جای حمایت همه جانبه و بی شائبه نسبت به مردم فلسطین از پرونده مظلومیت فلسطین،بهره برداری جناحی کرده و خون مردم مظلوم فلسطین را به ثمن بخس قدرت طلبی جناحی می فروشد.»

در این بیانیه که با امضای «شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استان تهران» منتشر شده،‌آمده است:«وظیفه انسانی خود می دانیم از حقوق تمامی انسانها « بدون تقسیم بندی جغرافیایی، نژادی، مذهبی و به گروههای خودی و غیر خودی در مقابل جنگ طلبان افراطی و کسانیکه حقوق بین الملل و حقوق بشر را تمکین نمی کنند ، حمایت نماییم. از این رو با ابراز همدردی خالصانه و فارغ از اغراض جناحی امیدواریم مقاومت پرشور و حق طلبانه اهالی غزه به ثمر نشسته و سرمشق تمامی انسان های آزاده و آزادیخواه در مسیر مقاومت باشد.»

رأی دهید
paksan - آمریکا - آمریکا
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
شنبه 4 مرداد 1393 - 00:41
arian1 - ابادان - ايران
به امید وارزوی نابودی غزه ولبنان بدست اسراییل ونابودی نظام شیطانی اسلامی وتمام اثار مذهب منفور اخوندی بدست مردم دربند ایران. امین
شنبه 4 مرداد 1393 - 00:21
ghormeh sabzi - تهران - ایران
یه مشت آخونده بی‌ سواد ۲ زاری که فقط مأموریت دارن ایران رو نابود کنن،آخه مردیکه احمق لبنان و عرب به ما چه مربوطه ،اگر خیلی‌ دلت برای لبنان و غزه می‌سوزه زود ،تند ،سریع برو اونجا تا به ۲ روز نکشیده شکلات پیش بشی‌ برگردی ،یعنی‌ اون‌روزو میبینیم که از اون علی‌ چلاق بنگی تا این آخونده بیسواده ۲ زاری سر هر درخت آویزون باشن.
شنبه 4 مرداد 1393 - 01:25
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
یعنی دریوزه تر و آشغال تر از آخوند وجود داره؟ أعم از نوع دوزاریش که تو قم زیاده و سوپر دولوکسش که این بابا باشه! یعنی هر حیوون و حشره و تنابنده ای رو اسم ببری فایده اش از از این کثافت های اکسیژن سوز و فاضلاب پر کن بیشتره. و عجیب اینکه هنوز عده ای تحمیق اراجیف اینها هستن. البته دو علت بیشتر نداره: یا واقعا IQ در حد زیر دمپایی ابری دارن، یا رزق و روزی و لقمه حرامی شون از اینا میرسه.
شنبه 4 مرداد 1393 - 01:25
matin 1357 - روتردام - هلند
لعنت خدا بر شما که فقط به دنبال ویرانی و حمایت از تروریست هستید...مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی.....نه غزه نه لبنان.....جانم فدای ایران
شنبه 4 مرداد 1393 - 01:46
bênaw - کردستان - ایران
نگاه کن تو رو خدا بین اسرائیل و فلسطین جنگ راه انداختند تا در روز قدس مردم را به خیابانها بکشانند و به دنیا نشان بدهند که مردم همچنان تابع آرمانهای آخوندها هستند و حکومت آخوندی کاملا مشروع است.
شنبه 4 مرداد 1393 - 03:19
باور عمیق - قم - ایران
هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران
شنبه 4 مرداد 1393 - 04:38
منوچهری - کرمان - ایران
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
شنبه 4 مرداد 1393 - 05:14
united-iran - آکلند - نیوزیلند
به امید نابودی کامل و ریشه کن شدن فلسطینیها مخصوصا این غزه ای ها، دوباره جمهوری اسلامی باید از جیب مردم ایران خرج دوا و درمان این تروریستهای نمک نشناس را بدهد، هر چقدر هم کشته میشوند تمام نمیشوند که، مثل حشره همینطوری بچه زائیدند.
شنبه 4 مرداد 1393 - 05:25
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
کشته شدن انسانهای بی گناه در هرنقطه دنیا از دیدگاه انسانی و اخلاقی محکومه و ناپسند و هیچ انسان آزاده ای به این بی شرفی راضی نیست اما چیزی که من رو ازار میده بهره برداری کثیف جانورهایی مثل احمد خاتمی از این مظلومیت بچه های بی گناه غزه و فلسطینه که در جهت تسویه حسابهای جناحی و قدرت طلبی شعار حمایت از مظلوم رو سر میدن
شنبه 4 مرداد 1393 - 06:29
کوین پارسی - تورنتو - کانادا
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا: دادا دمت گرم! فاضلاب پر کن رو خوب اوومدی.
شنبه 4 مرداد 1393 - 07:22
المان ايران - فرانکفورت - المان
نه غزه نه لبنان : جانت فدای ایران
شنبه 4 مرداد 1393 - 09:44
kasra persia - لندن - انگلیس
شما خیلی‌ به ملل دیگه علاقه داری باشه حرفی‌ نیست ولی‌ چرا از جان ، مال ، و ناموس این مردم خرج میکنی‌ . بس دیگه شما این ملت رو از دین و مذهب بیزار کردید . مگه مردم رعیت شما و ثروت این کشور ارث پدری شما هست که هر طور خواستید در موردش تصمیم می‌گیرید
شنبه 4 مرداد 1393 - 09:44
المان ايران - فرانکفورت - المان
امیدوارم برید اونجا به درک واصل بشید
شنبه 4 مرداد 1393 - 10:09
star44 - یوتبوری - سوئد
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
شنبه 4 مرداد 1393 - 10:26
zavareh - رودسر - ایران
آخوند خاتمی کریه چهره، آنهائی که این شعار ننگین را میدهند چون شما اهریمنان تازی اصلا ایرانی نیستند.
شنبه 4 مرداد 1393 - 12:45
dara20 - تهران - ايران
باز هم کرگدن رژیم شکر خورد. منظورت از مردم یک مشت مواجب بگیر و مزدوران خودتان است که پای اراجیف شماها می‌‌نشینند. جنایت جنایت است چه در غزه چه در قله قاف اما مشکل آنها به کشور و ملت اسلام گزیده ما که غرق در مشکلات فراوان با شما جانوران و حکومت پلید تان هستیم ربطی ندارد. در ضمن می‌خوام ۱۰۰ سال سیاه اسلام شما نباشد. اسلام با تمامیتش فدای ملت ایران گردد.
شنبه 4 مرداد 1393 - 11:26
گشتاسپ - شیراز - ایران
بله شما ایرانی نیستید.
شنبه 4 مرداد 1393 - 13:53
kuhestan - اروپا - اروپا
جون هر چی دریوزه مفت خور یاوه گو بی وطن بزدل مثل تو فدای ملت بزرگ ایران.اگر بخار داری غیرت داری شرف داری مردانگی داری که نداری پیش قدم میشدی میرفتی غزه از اونجا هم میرفتی بهشت.در ضمن باور عمیق رو هم با خودت ببر اگر رفتی که لیاقت بهشت رو داره.
شنبه 4 مرداد 1393 - 17:22
باور عمیق - قم - ایران
kuhestan - اروپا - اروپا . ممنونم عزیزم . از قدیم راست گفتن که گفتن این اروپاییا خیلییی هم با شعورن هم با کلاس .. اوففف اصن اینقدر این اروپاییا با شعورن که یه وضعیه . اگه برم بهشت شفاعتتو میکنم چون هوامو خوب داشتی
شنبه 4 مرداد 1393 - 22:37
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
خاتمی گوساله ......جنتی بزغاله ......به کوری چشمتان .....شعارایرانیان .....یکدل وهم یک زبان .....فریادی ازعمق جان.....باعث دق مرگتان..... نه غزه ......نه لبنان ......جانم فدای ایران......جانم فدای ایران ......جانم فدای ایران
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 00:29
منوچهری - کرمان - ایران
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران... عالی بود, با اجازه کپی میکنم
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 08:19
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور عمیق - قم - ایران. آخوندک!! فعلا خودت لنگ ساغی کوثر هستی که با ملاقه بهت آب بده!! حکایت موش تو سوراخ نمیرفته! اول ببین پارتی خودت با این همه عبادت و سجود به کجا میرسه، بعد مهمون دعوت کن!!
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:10
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
منوچهری - کرمان. خواهش می کنم صاحب اختیاری دادا
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 22:35
Afshin London - لندن - انگلستان
نه غزه ،نه لبنان،جانم فدای ایران، نه قرآن ،نه اسلام ،هر دو فدای ایران.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 23:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.