عکس روز : مجله زنان قبل از انقلاب , مجله زنان بعد از انقلاب
رأی دهید
مجله زنان قبل از انقلاب
مجله زنان بعد از انقلاب
منبع : وبلاگ سوتی
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
دیوار هارو بلند تر کنید و دور دیوارها سیم خاردار بکشید و اطراف آن را مین گذاری کنید.یا اصلا پارکها رو ببندید خیال مردم را راحت کنید.
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 21:09
دریای پارس - ایران - ایران
خمینی خدا عذابت را بیشترکنه.بدبختمون کردی
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 21:13
perser68 - فلوریدا - امریکا
فاطی کماندو دباغیان غلط کرد
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 21:33
باور عمیق - قم - ایران
ببین چی بودیم و چی شدیم . نور به قبرت بباره ای شاه فقید . اگر تو بر سر کار میماندی امروز دیگر همین شورت و مایو هم تن اینگونه خانمها نبود اما یقینا باز هم عده ای جاهل پوشش را انتخاب میکردند . نور به قبرت بباره ای شاهد فقید . یک نور شدید . یک نور عظیم به وسعت تمام جهنم . امیدوارم قبر مبارکت پیوسته پر نور باشد
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 21:36
داماهی - بندرعباس - ایران
خاک برسرفاطمه ذباغیان که خواستار محدودیت وزندان مانندبودن همجنسان خودش است زنیکه چاپلوس.
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 21:22
مسافر غربت - کالمار - سوئد
باور عمیق-قم-ایران....شاه اگه مثل خامنه اى میخواست اینطور با کشتار مردم مظلوم رو بکشه تا ١٠٠٠٠سال. دیگه هم سقوط نمیکرد..خمینى نور به قبرت بباره البته از نوع اتشینش مثل خودت چون اتشى بر خرمن ایران
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 23:24
iran4ever - لندن - انگلستان
خدایا گناهه ما ایرانیها چیه که گرفتار این قوم یجوج مجوج شدیم؟
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 23:37
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - به کسی نوع پوشش انسان های دیگر ربطی ندارد. اگر دیدن بدن زن باعث (به قول شما) گناه افتادن مردها می شه، چرا باید زنها تاوان این مشکل رو پس بدهند؟ این کامنت شما کاملا از موضوع خارج است. شما حتی روی دختر خودتون هم به عنوان یک انسان حق انتخاب نوع پوشش ندارید چه برسه به دیگران.
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 23:50
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
یک عده که طرفدارِ حکومتِ دگمِ سرشار از دزدی و دروغ و اختناق هستند اینجا میدان پیدا کرده که اراجیف ببافند و افکارِ تهوع اورشان را قی کنند و با کمالِ وقاحت تلاش بر به انحراف بردن موضوع کنند، کسانی که نانِ حکومتی را خورده اند که وقتی با کمالِ وقاحت ستار را زیرِ شکنجه میکشند و به دعوی مادرِ شیر دلِ او وقعی نمیگذارند، عکس او را با اشتون سانسور میکنند و انساندوستی اشتون را معترض میشوند، حال این زندیقان بیدینِ خدا نشناس به مواردی گیر میدهند که خود در تمامِ لحظاتِ شبانه روز فکر و ذکرشان اینست تا زودتر به حور و جویِ عسل برسند و سکس گروپ راه بیندازند، بعد ایراد میگیرند که چه و چه ، بقدری در افکارِ مسموم و بیمارِ خود غرقند که نمیفهمند ، فسادِ الان کجا ، فساد آن زمان کجا، فقط کافیست برهنگی ببینند ، چنان رم میکنند که اگر بیش از این فساد و کثافت دورشان را احاطه کرده باشد درکی نمیبرند، ...
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 00:00
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...یک تارِ موی مردان ایرانی آن زمان به کلِّ طرفدارانِ این حکومت میارزید، آنها با دیدنِ زن دچارِ برق گرفتگی نمیشدند و تمام وجوشان به رعشه نمیافتاد، از خدا میخواهم به خاطرِ مظالمی که در این ۳۵ ساله بر سرِ مردم آوردید ، خداوند بزرگترین مجازات را برایتان در نظر بگیرد و آنهم محرومیت از زن تا ابد باشد، من به عدالتِ او یقین دارم، یک چیزِ دیگر را هم امروز از ته قلبم از او خواستم، اینکه ایمانِ شما قشری مذهبان را بر سرِ زن از شماها بگیرد، دلها در تصرفِ خداوند است ، دلِ همه شماها را به اندازه ایمانتان بگرداند تا همه به خاطرِ زن بی ایمان از دنیا بروید، شورش را در آوردید و این حقّتان است، تا بدانید که اینقدر از خود متشکر نبوده و اصلِ وجودتان را ببینید، باور دارم به این درد دچارتان خواهد کرد، از مکر خداوند غافلید, باشد تا صبحِ دولتتان بدمد.
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 00:01
دوستدار - استهکلم - سوئد
لعنت بر انان باد که هنوز طرفداری از اخوند کلاش در ایران میکنند!
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 00:06
شنگول و منگول - لندن - انگلیس
زن بخواد کاری کنه ، چادر یأ بی چادر کارشو میکنه ، اتفاقا این حجاب فساد رو بیشتر میکنه ، مثل مشروب که تو ایران در به در یه آبجو اینجا جلو چشمته نگاه هم نمیکنی چه برسه به هوس ! تو ایران ساق پای زن تو تاکسی میزنه بیرون ۱۰۰ تا چشم دنبالشه ، اینجا زنها لخته مادر زاد لب آب آفتاب میگیرن کسی نگاه نمیکنه ! آخوند افکارش کثیفه فکر میکنه همه مثل خودشن ، کافر همه را به کیش خود پندارد
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 00:14
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
باور عمیق - قم - ایران, مزدور بیسواد حکومت جهل+ جنایت و تاریکیهای اشغالگر اسلامی، برو به جایی که فلفل سبز بشه، از کامنتهات به آدم افسردگی ستون فقرات دست میده، به خودت بیا حاجی، یک تکون به خودت بده ، تا کی اراجیف گفتن آخه؟ تا کی سر زیر برف کردن؟ تا کی ماها باید شماها رو تحمل کنیم؟ یک تکون حاجی. تکککککککککککککککککککککون.امین
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 01:16
persiangulf2535 - لندن - انگلیس
اون نوری که ازش صحبت میکنی به قبرپدرت وهفتاد پشتت بباره که ادم .. مثل تونتیجه شون شد.امثال تو لیاقت یه انسان وطن پرست مثل شاه فقید رو نداشتید وندارین ولیاقت شما همین اخوندهایه دزد ادمکش هستند که برایه بقایه خود اگه لازم باشه حتی به سگهایه کاسه لیسشون هم رحم نمیکنند....
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 01:00
کبالت3 - کرج - ایران
خدا نابودتون کنه چقدر ستون دین رو میلرزوندین زلزله طبس و بوئین زهرا کار این دو تا بود چقدر عالم ربانی رو اینا جهنمی کردن و جوونا را از حوری دور کردن جز جیگر بزنی دختر با ستون دین خودشو چیکار داری کبلائی.
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 04:09
pauline - مسکو - روسیه
همین تفاوت فرهنگی بود که باعث انقلاب شد . از یک طرف این وضع کنار دریا بود چند کیلومتر آنطرفتر زنها خودشان را لای چادر می پیچاندند
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 03:24
جنگنده - تهران - ایران
]چقدر این خانومها خوب خودشون رو برای چشم مردان هوس باز بیرون میاندازند تا این مردان را تحریک جنسی کنند و اینگونه دیوانه وار از آنها طرفداری کنند. شهوت عقل انسان را کم میکند.
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 06:20
raha1984 - هامبورگ - المان
همین چادر چاقجولها و محدویت ها فساد و فحشا و تجاوز رو در ایران به طرز فجیعی ترویج داد !!
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 08:27
Behdin - آمستردام - هلند
شرف زنان خود فروش آن زمان میلیون بار از دختران ملاها و پاسداران بیشتر بود.
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 09:37
shahab46 - هانوفر - المان
خلایق هر چه لایق
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 10:13
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
واقعا ما ملت کارمون درسته یه بار از این طرف بوم میافتیم یه بار از اون طرف! یه دفعه می ریم جبهه و بخاطر خانواده خودمون و دیگران جلوی گلوله میریم یه دفعه توی خیابون زنها و دخترامون رو می زنن و میبرن و هیچ کاری حتی اعتراض هم نمی کنیم. یه کتابی هست به اسم جامعه شناسی خودمانی اگه پیدا کردین بخونینش خیلی عالی این اخلاق ما ایرانی ها رو توضیح داده
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 10:29
Afshin London - لندن - انگلستان
با رویش ناگزیر جوانه چه میکنید ؟؟
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 12:13
کوروش مهری - یزد - ایران
عمیق - قم - حوزه جهلیه. به شعری داره ایرج میرزا به اسم چادر حتما سرچ کن بخون تا تاثیر چادر را بدانی!!
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 16:17
باور عمیق - قم - ایران
مسافر غربت - کالمار - سوئد . آره راست میگی . شاه که آدم نکشت . طفلکی . اما یه جورایی منم دلم براش میسوزه . ممرضا اینقدر شخصیت نداشت که حتی مزدوراش هم به حرفش گوش کنن . کافی بود خمینی بگه پادگانها خاااالی . فردا همه پادگانها خالی . راست میگی . شخصیتش بیشتر برازنده فرار و گریه بود . عین نی نی های ناز
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:21
باور عمیق - قم - ایران
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان . خب من خلاف نظر شما رو دارم . یعنی شما حد صحبت را تا این حد که (چون دیدن بدن زن موجب گناه مرد میشه و به این دلیل پس زن نیست که میبایست خود را بپوشاند) پایین آوردید؟
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:25
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
به شخصه از کنجکاوی یا فضولی در رفتار و کردارِ دیگران بیزارم، میخواهد ، مذهبی باشد ، بی دین باشد ، یا هر چیزِ دیگر، بقدری مشغولیت در موردِ زیرِ ذره بین بردن اعمال و افکار خود دارم و شکافتنِ آنها که اصولاً از فضولی حالتِ خفقان میگیرم، اما وقتی ناحق میبینم ، از سوئِ هر کس باشد، به ناگاه انگار آسمان را بر فرقِ من میکوبند، به گونه ائی که از زیرِ میکرسکوپِ حساسیتم همه چیز رد میشود، قشری مذهبان تا زمانی که به بهانه نهی از منکر با هزار اشکالِ ریز و درشتِ خود , به خود حقِ فضولی در کارِ مردم ندادهاند، برایم قابلِ احترام هستند و محترم، به چشمِ انسانی آزاد به آنها مینگرم که راهِ تقوای خود را در قشر دیده اند، اما زمانی که با دخالت در هر چیز و ندیده گرفتنِ تمام مظالمی که هم مسلکانشان به خاطرِ حمایتِ آنها میکنند ، دیگر نه تنها احترامی برایشان قائل نیستم بلکه با تمامِ توان بر علیه این معضل اقدام میکنم، ....
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:31
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. مگر اینکه قشری مذهبان پایشان را از کفشِ مردم در آورند و اندازه گلیم خود دراز کنند ، هر چقدر مردم را دین گریز و خدا گریز کردند بس است ، باید سر خودشان بیاید که اینقدر رجز نخوانند و بدانند اگر خداوند پرژکتور از رویشان بردارد به ظلماتی گرفتار میشوند که هیچ گاه از آن در نخواهند آمد، خود دانند و فرصتی که در دست دارند. به قولِ معروف : من آنچه شرطِ بلاغ است با تو میگویم ، تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال.
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:39
باور عمیق - قم - ایران
یک عده که از کودکی نان آورشان از عمال حکومت کثیف شاهنشاهی بوده و تمام گوشت و پوستشان از اوان کودکی با حرام آغشته گردیده مجالی پیدا نموده تا در واپسین روزهای عمر کم بهره خود هنوز هم سنگ نان آجر شده خود و اربابانشان را به سینه بزنند . این فرهیختگان که بنا بر ادعای خود از بدو طفولیت مورد مشورت تمام اکابر فامیل خود بودند(تو نگر که آن فامیل چه بوده که این فاضل وثوق المشاوره بوده) و البته به مزاح گهگاهی هم در گهواره سخن میگفتند اصالتا جیره خوار رژیم قبلی و دستگاه فعلی ((سپو)) میباشند
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:45
باور عمیق - قم - ایران
این منحرفین و مصادیق خوارج زمان چنان غرق در افکار منحرف خویشند که هرگاه ندای حقی میشنوند چونان اسبان رم کرده سم بر زمین کوبیده و پنجه در خاک میکشند . کافی است کسی از گور آن گور به گور شده بگوید کانه تنشان در گور میلرزد . هنوز هم چاکران و نوکران و غلامان و جان نثاران و گوش بفرمانان و دستبوسان همان دستگاه کثیف و عفن پیشینند و امروز مدعی خون ستار . تا دیروز سوار بر اسب خونریزی و امروز سوار بر شتر سرخ مو مدعی منتقم خون
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:50
باور عمیق - قم - ایران
اون نوری که من ازش صحبت کردم خیلی وقته به وجود تو و جد آبادت و هفتاد پشتت باریده . اگر بر من ببارد خیالی نیست .. تازه مساوی میشیم
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:35
باور عمیق - قم - ایران
اینان چاکر زاده و بنده زاده و غلام خانه زاد و کنیز درگاه متعفنینی بوده و هستند که چنان از ایشان بردگی گرفته که هم بردگی داده اند و هم طعمش را فراموش نمیکنند فلذا تو بگو (ا) میگویند اعلیحضرت . صحبت از احکام اسلام خوره وجود اینان است . صحبت از عفت و پوشیدگی و حجب و حجاب ، شکنجه اینان است . آخر اینان با لقمه های همان دستگاه پوست و گوشتشان پرورش یافته پس چه اینان گهگاه دم از دین بزنند چه ابو هریره . آنچه از ته قلب آلوده شان خواسته اند را شیطان هم خیلی وقت است آرزو میکند . چه تعجب . این بنت شجنه ها شاگرد شیطانند . اما بداند که او و آرزویش و قلب آلوده اش هر سه با هم در یک گور خواهند آرمید
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:59
باور عمیق - قم - ایران
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان .. سلام . اگر بحث بحث مزدوری باشه که شما اول صفی . اگر بحث بحث بیسوادی باشه که بازم تو اول صفی . انفاقا زدی به هدف . تمام هدف من نه سرایت افسردگی به ستون فقرات امثال تو بلکه تحمیل شکستگی به آنهاست . کدوم ستون فقرات حاجی؟ از کدوم ستون فقرات حرف میزنی؟ مگه چیزیم برات باقی گذاشتن؟ ایرانی با غیرت چیزی اونجا برات باقی گذاشتن؟ ده نه دیگه . اگه واست باقی مونده بود که اینجوری حرف نمیزدی که . تا آخر عمرت عزیز . تا آخر عمرت باید تحمل کنی . اگر توی همین جهل بمونی باید تا آخر عمرت تحمل کنی . تمام عالم هم بخواد تکان بخوره امثال شما تکان نمیخورند . میدونی چرا؟ چون نان بیگانه رفته زیر دندانت و بهت مزه داده
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:34
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...من خود موافقِ برهنگی نیستم و به واقع از درون از دیدنِ کسانی که زننده میپوشند آزرده میشوم ، اما باعث نمیشود، تشاهبات دیگرِ انسانی خود را با آنها فراموش و به همان نوع پوشش قلمِ رد بر تمامِ اعمال و انسانیتِ آنها بکشم، و اصلا کاری میکنم در اینگونه موارد به قضاوت ننشینم، .به من چه که او چرا و چگونه میپوشد، من از خود و درونِ خود باخبرم نه دیگران . حالا رویِ من با کسانیست که به خاطرِ فضولی یک ملت را بی دین و متظاهر کردند، از خدا خواستم همین بلا را سرِ خودشان دهد از جأییکه نقطه ضعف دارند، از ظلم کردن بیزارم ، چه از سوئِ کسی باشد چه از سویِ خودم نسبت به دیگران، این است که این خواسته را در کمالِ عدالت از خداوند در خواست کردم و به حقِ خودش سوگند یاد میکنم که اجابت میکند,...
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:38
persiangulf2535 - لندن - انگلیس
تووامسال توقد یک ...ندارین چون اگرداشتین اون چشم هایه کورشده رو بازمیکردین وکمی به دور برخود نگاه میکردید .حکومتی که تو سنگش رو به سینه میزنی به اسم خدا وهزار جور شعرو ور دیگه مملکت رو به چنان فسادی کشیدند که بویه تافنش کل مملکت رو برداشته.
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 01:40
persiangulf2535 - لندن - انگلیس
اون ندایه حقی که تو ازش دم میزنی اندازه یه پشگل هم ارزش نداره ولی چون امسال شما رو از کودکی فرستادن حوضه این خضولات رو تومخ تون فروکردن مثل اون که به خودش مواد منفجره میبنده که یه عده ادم بیگناه رو قتل عام کنه وبربه حساب چهل حوری درروز برسه .حد تفکرشما تا همین اندازه است.صد رحمت به ..
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 01:50
بت شکن - مونترال - کانادا
کم نیستند شاه الهی هایی که تا عکسهای مینی ژوپ و بیکینی و شهر نو و کاباره و کاخ و فانتوم پرانی میبینند اه از نهادشان در میرود و به روح شاه عاری از مهر پروجکتور میفرستند اما عکسهای حلبی آباد و فقر و بدبختی روستائیان را که میبینند فقط یک منفی میزنند و رد میشوند که یعنی (این گونه گزارشات مورد علاقه ما نیست)!!
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 16:02
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
چاهِ عمیق ، قصد داشتم جوابت را به مصداقِ جوابِ ابلهان خاموشی است ندهم، اما برای روشنی اذهان ، جواب مختصری میدهم، در مورد لقمه حلال چون به عمرت درکی از آن نبرده ائی جوابی برایت ندارم ، یک عمر جیره خوری جلوی درکِ هر حقیقتی را از تو گرفته، و اما من حقیقت را بیان کردم ,آنهم اندازه ائی که امثالِ تو از بخل و حسادت نترکید و رحمت کردم که جونت در نره ، تو از بس چرت و پرت بلغور کردی و تو گوشت خوندن ، حکایت یا علی گفتنِ خامنه ائی وقتی از مادرش در حالِ به دنیا آمدن بود , به گونه ائی که از شنیدن حقیقت برقِ سه فاز میگیرتت ، گمون میکنی از اون دست مدل خودتونِ و نمیخواین کسی رو دستتون بلند شه ، نه عمو ، تفاوت از زمین تا آسمان است، ترورِ شخصیت جزِ مرام و اهدافِ شما جیره خوران است ، فکر کردی اینجا راهروی اطلاعات است یا اتاقِ شکنجه زندانیانِ آزادی خواه است که رجز بخوانی از صد وهابی ضدّ ایرانی تر ، سبوعتر و عرب تر...
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 15:40
Behdin - آمستردام - هلند
بت شکن - مونترال - کانادا کسی که پس از این همه سالها و تجربه جنگ۸ ساله، نیروی هوایی مقتدر شاهنشاهی را فانتوم پرانی بنامد یک بی وطن خائن است.
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 18:56
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - استاد بحث تفاوت بین حق است و تکلیف. نظر شما محترم ولی آیا شما«حق» دارید که نظر خودتون رو بر دیگران تحمیل کنید؟ یا به عبارتی دیگر شما «حق» ندارید که دیگران رو «مکلف» کنید که نظر شما رو اجرا کنند.
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 19:23
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - در مورد پایین آوردن سطح و این حرف ها هم باید بگویم که هر چیزی در آزادی ارزش دارد و بس. اگر حجاب به نظر شما ارزش است، در آزادی ارزش پیدا می کند نه در اجبار. تقریبا در تمام کشورها به جز ایران نوع پوشش آزاد است و مرد اگر به زن بدون اجازه ی زن حتی دست بزند، مخصوصا به اندام های جنسی، مرتکب تجاوز شده و شدیدترین مجازات در انتظارش است. هر دلیل خوب دیگری هم که برای حجاب بیاورید، توجیحی بر اجبار آن نمی تواند باشد. امیدوارم سطح سخن بالا رفته باشد.
پنجشنبه 22 اسفند 1392 - 19:32
باور عمیق - قم - ایران
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان. دوست عزیز . گفته شما کاملا صحیح است .. خیر .. بنده یا هر کس دیگری تحت هیچ شرایطی حق ندارد نظر شخصی خود را بر دیگران تحمیل نماید به عبارت دیگر بنده یا هیچ کس دیگری حق ندارد دیگران را مکلف کند که نظر شخصی خود را اعمال کنند . خب تا اینجا من با شما هم عقیده بودم .. حالا درخواست میکنم یک نمونه از نوشتار من را عینا کپی و پیست بفرمایید که من کسی را مکلف به انجام نظر شخصی خویش کرده باشم و یا نظر شخصی خویش را بر دیگران تحمیل کرده باشم . خیلی ممنون خواهم بود.
جمعه 23 اسفند 1392 - 08:29
باور عمیق - قم - ایران
تو اول ثابت کن من سنگ این حکومت رو به سینه میزنم بعدش خودتو خفه کن موقع حرف زدن . ضمنا امثال شما به عین تعفن خو گرفتید و عادت کردید . مشام تو پر تر از این حرفاست . هر کی حرف از تعفن میزنه تو یکی صدات در نیاد که تا خرخره تو تعفنی . ده اگر ندای حق من به اندازه یک پشکل واست ارزش داشت که تو الان قابش میکردی میزدی تو اتاقت بعنوان مرام نامت ازش استفاده میکردی عین تمام اعتقاداتت که همشون روی هم به اندازه یک پشکل ارزش دارند . والا ما که حوزه به چشم ندیدیم . اما امثال تو رو از کودکی تحت نوازش اربابان انگلیسیت قرار دادن . همون بمبایی که وهابیای دست پرورده اربابت به خودشون
جمعه 23 اسفند 1392 - 08:29
باور عمیق - قم - ایران
میبندن رو همشون یا نوشته uk یا نوشته usa .. جمع کن بابا بساطتو با سواد ، تو کی مال این حرفایی . برو آبجوتو بزن و یه آروغ هم روش . خوش باش
جمعه 23 اسفند 1392 - 08:30
باور عمیق - قم - ایران
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام – انگلستان(1) . بنده معتقد نیستم که هر چیزی در آزادی ارزش پیدا میکند . من اعتقاد دارم رعایت هر چیزی در کمال آزادی زیباست . هیچ کس هم نفی کننده زیبایی رعایت مکارم اخلاق در نهایت آزادی نیست . بله . به درستی اشاره کردی که اگر در کشوری مرد بدون اجازه به اندام زنی دست زند متجاوز محسوب میگردد اما موضوع صحبت این نبود .. اختلاف عقیده من و شما در این است که شما اعتقاد داری هر انسانی در جامعه آزاد است تا مطابق میل خود پوشش خود را انتخاب نماید و هیچ شخص یا ایدئولوژی مجاز به ایجاد محدودیت یا اجبار برای این موضوع نیست . حالا بنده از خدمت شما یک سوال می پرسم . اگر شخصی صاحب ایدئولوژی اسلامی باشد و بر اساس باورهای این شخص تردد زنان در خیابان به صورت برهنه یا نیمه برهنه برای او آزار دهنده و بر اساس نحوه نگرش و باورهای او این صحنه ها آزار دهنده و غیر قابل تحمل باشد از شما دوست عزیز میپرسم آیا این وضعیت تعرض به آزادی او نیست؟ آیا این وضعیت تعرض به حریم روحی و روانی او نیست؟
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:00
باور عمیق - قم - ایران
(2)سوال بعدی : تردد با وضعیت برهنه و یا نیمه برهنه در سطح جامعه آیا تبلیغ برهنگی یا بی حجابی نیست؟ اگر این تبلیغ و نحوه معاش در تضاد با عقاید و آسایش بخش دیگری از جامعه باشد، این تعرض به آزادی آنها نیست؟ آیا این بخش مورد اشاره در جامعه میتوانند با حضور این اشخاص آزادانه از حضور در مجامع بهره مند باشند؟ چند مثال دیگر مطرح کنم : 1- اگر یک زوج در خیابان آزادانه و به زیبایی مشغول معاشقه در منظر عموم گردند آیا رواج این صحنه ها تعرض به آزادی قشر مذهبی نیست؟ 2- اگر دو مرد دست در دست هم در خیابان در کمال آزادی و زیبایی مشغول معاشقه باشند این مخل آزادی و آسایش روانی معتقدین به دین که اساسا همجنسبازی را مذموم میدانند نمیباشد؟ و نمونه هایی از این دست .. اگر بنده و شما به این نتیجه رسیدیم (خواهش میکنم توجه بفرمایید) که در جامعه جمع اضداد و تامین آزادی آنها به نحوی که رضایت همه آنها را فراهم نماید مقدور نمیباشد آنگاه نوبت گام بعدی است ..
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:00
باور عمیق - قم - ایران
(3)گام بعدی چیست؟ این است که بحث تازه آغاز میشود که یکی میگوید اساسا دین مزخرف است و دیگری میگوید عین نجات .. دوست عزیز پایه و فونداسیون بحث تازه از اینجا آغاز میشود .. ابتدا باید پایه ایدئولوژیک مشخص گردد . بقیه مسائل در رده فروعات قرار میگیرد … شما بر اساس ایدئولوژی که داری به قضاوت در مورد مسائل میپردازی و بنده هم همینطور .. باور بفرما تعریف کلمه (حق) از دیدگاه من و شما کاملا با یکدیگر متفاوت است .. از دیدگاه شما هیچ کس و یا عقیده ای حق تحمیل نظر خود بر دیگران را ندارد... با 50 درصدش موافقم . در کجا؟ در حیطه شخصی شخص مذکور .. اما در حیطه عمومی خیر .. فرمایش شما را قبول ندارم . در جامعه اسلامی متشکل از اکثریت فاحش مسلمان که اعتقاد به ایدئولوژی اسلامی دارند برهنه گردی یک شخص نفی آزادی و آرامش و اعتقاد اکثریت جامعه است . اختلاف دیدگاه بین من و شما ، اختلاف بین ایدئولوژی من و شما است ... اگر در باب میزان درستی یا نادرستی ایدئولوژی شما و بنده تمایل به صحبت داشتید من در خدمتم
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:00
باور عمیق - قم - ایران
زن ایرانی .. قبلا هم گفته بودم خطاب شیرزن به تو زمانی جائز است که مراد از این تشبه ، تشبیه به بوی گند دهان شیر باشد و نه شجاعت آن . در کل توی نوشتارت نکته ای ندیدم که ارزش پاسخ گویی داشته باشد . غرض تنها یادآوری کنیزکی،غلامی،جان نثاری،بنده زادگی،چاکری و فرمان برداری عده ای از نوکران همیشگی ممرضا پهلوی بود که بحمدالله با عنایت به مثل ( چوب را که برداری سگ دزد فرار میکند) مخاطبین این پیام در نوشتار خود واکنش نشان دادند و دریافت سیگنال مربوطه را تایید نمودند . بیشتر از این هم شما ارزش وقت تلف کردن نداری . من از صمیم قلب دعا میکنم خدا انشالله اگر لقمه های تناول شده حرام رژیم قبلی راهی گذاشته باشد ، هدایت گردی . انشالله
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:17
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - رفیق جان نیازی به کپی پیست کردن نیست. برداشت مخاطبان از کامنت شما که به صورت طنز هم نوشتید این است که شما معتقدید این طور بهتر است و آنطور خوب نیست. شما در کامنتتان مستقیما کسی رامکلف نکردید چون چنین قدرتی ندارید. ولی مستقیم یا غیر مستقیم از تکلیف محوری در جامعه دفاع کردید. سیستم حاکم بر ایران تکلیف محور است و سیستمی که در اکثر کشورها اجرا می شود، بر اساس حقوق شهروندان و احترام به عقاید اونهاست. متاسفم که باید دغدغه ی ما در این عصر مربوط به ساده ترین و بنیادی ترین نیازهای بشری که آزادی در انتخاب پوشش است بشود. باز هم عرض می کنم، هیچکس، هیچکس، نه من و نه شما و نه هیچکس دیگر حق ندارد که در مورد نوع پوشش و طرز تفکر و طرز غذا خوردن و غیره ی دیگران تکلیف تعیین کند. همین طور پیش برود چند وقت دیگر آقای خامنه ای را بالای برج میلاد در حال تعیین تکلیف برای رانندگان خواهیم دید.
جمعه 23 اسفند 1392 - 15:46
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - ضمنا منظور من از شما، شمای نوعی بود. صحبت من در مورد ارزش در آزادی کاملا واضح است. تعریف شما از آزادی و زیبایی برای من مفهوم نیست و با کمال احترام به شما این اسمش مغلطه و یا سفسطه است. پاسخ به سوال شما: نخیر کاملا واضح است که این تعرض به آزادی اون انسان با ایدئولوژی خاص نیست ولی اگر شما (نوعی) به خاطر اینکه خوشتون نمی آید از نوع پوشش من (نوعی) من رو مکلف کنید که باید این لباس را بپوشم یا این نوع پوشش رو به تن کنم این کاملا تعرض به حق من است.
جمعه 23 اسفند 1392 - 16:00
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - در نهایت باید عرض کنم که آزادی به وجود آورنده ی فساد نیست، آزادی فساد موجود را آشکار می کند. حکومت اسلامی و طرفدارانش فکر می کنند که با کشیدن کاور روی فساد آن را از بین می برند ولی کاملا در اشتباه هستند. من کاملا با نظر شما مخالف هستم. آزادی برای من از نان شب هم واجب تر است. من ترجیح می دهم در فقر باشم ولی در فضای آزاد تنفس کنم. این همه مسلمان در همه جای اروپا زندگی می کنند و من با خیلی از آنها رفاقت دارم. مطمئن باش اگر دیدن بدن زن مشکلی برایشان به وجود می آورد به ایران مهاجرت می کردند و در زیر پرچم عدل علی و بدون سختی کشیدن از دیدن نوع پوشش دیگران زندگی می کردند.
جمعه 23 اسفند 1392 - 16:18
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تو اگه قلبت دلین بود نه گلین ! دم خورِ این حکومت نمیشدی، برداشت من در مورد تو این است که در همه چیز قائل به تقلیدی ، چون هیچ گونه فضأیی برای آزاده بودن با افکارِ بسته ات برای خود بوجود نیاورده ائی و در چاهی سر نگون شده ائی که در آمدنش کارِ حضرتِ فیل است، من عادت به کینهٔ ورزی سلیقه ائی ندارم ، میزانِ من حقیقت است نه بحث کردن سلیقه ائی با کسی که به خود اجازه هر توهینی به من میدهد آنهم برای بیانِ حقیقت، پای حرفهایت که هستی ! من شاکی تو خواهم شد و تو باید برایِ تهمت هأیی که به من زدی نزدِ خداوند جوابگو باشی ، من هم حاضرم هر چیزی که بر خلافِ حقیقت به تو نسبت داده جوابگو باشم. وقتی تو رنگِ سفید را ندیده ائی و همیشه به دنبال سیاهی یا تاریکی بوده ائی ، چگونه میتوا نم رنگ و جنسِ سفید را برایت شرح دهم، انرژی خفقان آورِ تو حالِ مرا بد میکند، نیاز به دیدنت نیست نیاز به شناختنت نیست ، من انرژی مخرب تو را متوجه و اینگونه است که نسبت به آن بر آشفته میشوم، تو را در قبرِ خودت میخوابانند مرا هم در قبرِ خود، ...
جمعه 23 اسفند 1392 - 23:01
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...2- بحثِ من با تو در این است که اندازه درکِ خود خدا را قالب و تعریف نکن ، به حقِ خودش حاضرم سوگند بخورم که همه را با این برداشت از دین و خدا فراری میدهی ، همین گونه که سیستمی که از درونِ آن بر خواسته ائی اینگونه کرد، آن منفعلانِ جیره خود یا وحشت زده از عقابِ خداوند را دیندار ندان یا متملقانِ فرصت طلب را ! اینگونه متکبرّانه به خاطر وصل بودن به قدرتِ غصبی و مافیأیی برایِ خلقِ خدا حکم صادر نکن و مکتب خانه باز نکن، همه کارهایتان را میکنید به مردم که میرسد جانماز آب میکشید، هر کس باید خود شخصاً به درک و یقین برسد وگرنه مانندِ الاغی میشود که بارش کتاب است ، انسان فطرتا خیلی صفات را در خود دارد، یک کودک که به خود ارضایی مبتلا میشود ، از کجا نشات میگیرد ! آیا اصلا درکی از مسائلِ جنسی میبرد ! ...
جمعه 23 اسفند 1392 - 23:02
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...3-۳۵ سال است در همه چیز شکست خورده اید ، باز آسمان ریسمان بافته که اگر این مدل میبود اینگونه میشد، اگر اینگونه نبود اینطور نمیشد یکبار خود و افکارتان را زیرِ سوال نبردید که این راه که میرویم به ترکستان است چون برایتان نه ایران مهم است نه ایرانی و نه خدا ، تنها ایدئولژی که در مغزتان فرو رفته مهم است و منافعش ، در کجایِ دنیا افرادی به حسابِ حکومت داری اینگونه ترکتازی در هر چیز میکنند که شماها ، بدونِ هیچ جوابگوئی، رحم ، انسانیت ، قانون و تخصص , آنهم در جهتِ سنگِ فرهنگِ بیگانه را به سینه زدن، ! و حراج کردن فرهنگ و ایران و ایرانی ، که تمامِ اهدافتان را از کیسه آنها و به نامِ آنها انجام میدهید. چون خدأیی کردن و اختیار داری ، کسبِ مالِ بی زحمت با یک مارکِ شرعئ به دهانتان مزه داده و بریدن از این مال و اختیارِ باد آورده برایتان صرف ندارد، در حکمِ از دست دادنِ این همه منفعتِ شخصی تان است ، ...
جمعه 23 اسفند 1392 - 23:02
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
..حرفِ من این است کارهایتان را به خدا نچسبانید و دین زیرِ نام ایران و ایرانی , و اسم و رسمِ همه را به اینجای کنونی نکشانید , تمامِ این اعمال ریشه در نفس دارد نه روحِ عالی انسانی و تنها خود فریبی بزرگی است که فاجعه ی بشری در ایران بوجود آورده که تاریخِ بشر در نوع خود شاهد آن نبوده است.
جمعه 23 اسفند 1392 - 23:03
باور عمیق - قم - ایران
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام – انگلستان(1) .. رفیق جان نیازی به کپی پیست کردن نیست( متوجه نشدم منظور شما از کپی پیست کردن چیه؟؟ به گمانم کم کم داریم به جای صحبت منطقی به سمت تهمت و به زودی تخریب گام بر میداریم) شما در کامنتتان مستقیما کسی رامکلف نکردید چون چنین قدرتی ندارید(عجب پس وقتی شما بنده رو متهم به مکلف کردن دیگران کردید و من بعد از آن از شما یک نمونه خواستم ، تازه بعد از مطالعه مجدد کامنت های من و ناکامی در یافتن حتی یک مورد منطبق بر ادعای شما تازه به یاد این افتادید که من اساسا قدرت مکلف کردن ندارم؟؟ یا قدرت تحمیل کردن ندارم؟ یک قبول مطلب از جانب شما مبنی بر اشتباه در مطلبی که طرح کرده بودید هم کفایت میکرد)
شنبه 24 اسفند 1392 - 22:03
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - یک بار دیگر: شما منظورم خود شخص شما نبودید، شمای نوعی بود و اینکه کامنت شما نشان از این داشت که شما مدافع سیستمی هستید که تکلیف محور است. (پس به این دلیل نیازی به کپی کردن از کامنت شما نبود). اگر اینطور نبود من اصلا بحثی با شما نداشتم. چه تهمتی؟ مگر خدای نکرده شما قدرت مکلف کردن مردم رو دارید؟ منظور من این است که شما اساسا چنین قدرتی رو ندارید که من مستقیما به شخص شما اعتراض کنم. اگر شما تئوریسین یا رهبر جمهوری اسلامی بودید من مستقیما شما رو خطاب می کردم. امیدوارم به اندازه ی کافی واضح بوده باشد.
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 00:12
باور عمیق - قم - ایران
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام – انگلستان(1) .. سلام دوست عزیز .. شما در کامنتتان مستقیما کسی رامکلف نکردید چون چنین قدرتی ندارید(عجب پس وقتی شما بنده رو متهم به مکلف کردن دیگران کردید و من بعد از آن از شما یک نمونه خواستم ، تازه بعد از مطالعه مجدد کامنت های من و ناکامی در یافتن حتی یک مورد منطبق بر ادعای شما تازه به یاد این افتادید که من اساسا قدرت مکلف کردن ندارم؟؟ یا قدرت تحمیل کردن ندارم؟ یک قبول مطلب از جانب شما مبنی بر اشتباه در مطلبی که طرح کرده بودید هم کفایت میکرد)
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 06:14
باور عمیق - قم - ایران
(2)هیچکس، هیچکس، نه من و نه شما و نه هیچکس دیگر حق ندارد که در مورد نوع پوشش و طرز تفکر و طرز غذا خوردن و غیره ی دیگران تکلیف تعیین کند(خب من 180 درجه خلاف این فکر میکنم . من اعتقاد دارم هیچکس هیچکس، نه من و نه شما و نه هیچکس دیگر حق ندارد در مورد نوع پوشش و طرز تفکر و طرز غذاخوردن و غیره در حیطه عمومی غیر منطبق با معیارهای دینی رفتار نماید)
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 06:14
باور عمیق - قم - ایران
(3)تعریف شما از آزادی و زیبایی برای من مفهوم نیست و با کمال احترام به شما این اسمش مغلطه و یا سفسطه است(دقیقا درست میفرمایید . تا وقتی با هم صحبت نکنیم و از دلایل و استدلال یکدیگر آگاه نگردیم این ابهام وجود دارد... چه چیزی مغلطه یا سفسطه است؟ این که بنده عرض کردم به یقین تعریف من و شما از آزادی و یا زیبایی متقاوت است مغلطه است یا سفسطه؟ عجبا)
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 06:14
باور عمیق - قم - ایران
(4)نخیر کاملا واضح است که این تعرض به آزادی اون انسان با ایدئولوژی خاص نیست ولی اگر شما (نوعی) به خاطر اینکه خوشتون نمی آید از نوع پوشش من (نوعی) من رو مکلف کنید که باید این لباس را بپوشم یا این نوع پوشش رو به تن کنم این کاملا تعرض به حق من است. (عجب . چقدر جالب . اولی تعرض نیست اما دومی تعرضه . خیلی ممنونم از جواب شما)
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 06:15
باور عمیق - قم - ایران
(5)در نهایت باید عرض کنم که آزادی به وجود آورنده ی فساد نیست(خلاف فرمایش شما معتقدم آزادی با تعریف شما اتفاقا به وجود آورنده فساد است) آن چیزی که شما به آن میگویید سلب آزادی در واقع سلب حق از انتخاب ناحق است (طبق دیدگاه من) سوال اول: آیا محق به انتخاب ناحق هستیم؟(در حیطه عمومی)
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 06:15
باور عمیق - قم - ایران
(6)سوال دوم : از حضور محترم شما استدعا دارم در چند و یا چندین خط (حق) را از دیدگاه خود تعریف نمایید.. حق چیست؟ (از حضور شما تقاضا میکنم به پرسش فوق از دیدگاه خود پاسخ دهید)
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 06:15
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
خب شما تمام پاسخ هاتون نشان از حمایت از تکلیف محوری داره و مخالف ادعای شماست که هیچ حقی برای مکلف کردن دیگران ندارید. پس من بحثی ندارم. در مورد حق اون آقا و اون خانم هم باید بگویم که من نه دشمن اون آقای مسلمون هستم ونه طرفدار اون خانم، پاسخ قبلی من خیلی ساده و روشن بود ولی یک بار دیگر: این همه انسان در جامعه هستند که خیلی ها از نوع لباس پوشیدن آنها خوششان نمی آید. برای مثال من و خیلی دیگر از مردم از لباس آخوندی خوشمان نمی آید، آیا«حق» داریم که اون آخوند رو «مکلف» کنیم که کت و شلوار بپوشد؟؟؟ شما و تفکر مورد حمایت شما حتی اجازه ی کراوات رو هم به من نمی ده. من واضح تر از این نمی توانم توضیح بدهم. در مورد تعریف حق هم باید عرض کنم خیلی تعاریف هست ولی بهترین تعریف برای شما این می تواند باشد: شما تکلیف رو تعریف کنید بعد متضاد آن می شود حقوق
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 15:59
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - اینکه آزادی به وجود آورنده ی فساد نیست ولی فساد موجود را به وضوح نشان می دهد فکت است نه نظر من. آیا شما می تونید فساد رو با مخفی کردنش حذف کنید؟؟ مثال: آیا اینکه در روزنامه های خیلی از کشورها با آزادی نسبی، گزارش از فساد و رسوایی در مورد رهبران نوشته می شود و در روزنامه های ایران نوشته نمی شود، نشان از کمتر بودن فساد در ایران است؟ مورد دیگر اینکه من کلا تکلیف رو رد نمی کنم ولی جامعه نیاز به تعادل و بالانس دارد. هیچکس حق ندارد که حق دیگری را ضایع کند. اینکه من (نوعی) تا جایی حق دارم که حق دیگری رو ضایع نکنم، یک جور تکلیف برای من است.
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 16:13
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
من اعتقاد دارم رعایت هر چیزی در کمال آزادی زیباست . هیچ کس هم نفی کننده زیبایی رعایت مکارم اخلاق در نهایت آزادی نیست - اینکه شما اعتقاد دارید رعایت هر چیزی در کمال آزادی زیباست واقعا درکش برای من ِ کم سواد سخت است. راستش من خیلی روشن گفتم اگر شما حجاب را ارزش می دانید، ارزش آن به انتخاب آزادانه است نه به اجبار، همانطور که گرفتن اعتراف زیر شکنجه بی ارزش است، البته از نظر جمهوری اسلامی که خیلی هم بی ارزش نیست، شما رو نمی دانم.
یکشنبه 25 اسفند 1392 - 16:34
باور عمیق - قم - ایران
. آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان (1)..سلام دوست بزرگوار . خب شما تمام پاسخ هاتون نشان از حمایت از تکلیف محوری داره و مخالف ادعای شماست که هیچ حقی برای مکلف کردن دیگران ندارید( قسمت اول را دقیقا درست فرمودید .. من از تکلیف محوری بر اساس اعتقاداتی که دارم حمایت میکنم اما اما خود را هرگز در جایگاه مکلف کردن دیگران نه میبینم و نه قرار میدهم .. و هنوز هم عرض میکنم نه بنده و نه هیچ کس دیگر حق مکلف کردن دیگران را چه مستقیما و چه نیابتا در حیطه شخصی اشخاص ندارد . اجازه بدید کمی بحث رو باز کنم . شما به هیچ هنوان نمیتوانید جامعه ای را پیدا کنید که در حیطه عمومی مردم را مکلف به انجام امور ننماید . به عنوان مثال خرید و فروش و نوشیدن الکل برای زیر سن 18 در فلان جامعه ممنوع است و عدم رعایت آن مستحق مجازات . این یک قانون است که بنا بر صلاحدید و اجماع قانونگذاران آن مملکت رعایتش متضمن حفظ حقوق شخص و دیگران خواهد بود و در واقع تکلیفی است که میبایست رعایت گردد .
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:16
باور عمیق - قم - ایران
(2) حال اگر یک نوجوان 17 ساله داد سخن سر دهد که آآی حقوق و (حق) و آزادی من در انتخاب از بین رفت هیچ کس وقعی به این سخن نخواهد گذاشت . فلان قانون در پاریس پوشیدن شلوار را (در حیطه عمومی) برای زنان خلاف تعریف نموده و رعایت آن را تکلیف میداند . فلان قانون حمل اسلحه در تگزاس را (حق) شهروند و فلان قانون (حق) حمل اسلحه را در نیویورک به رسمیت نمیشناسد . فلان قانون تقاضای قصاص نفس در برابر قتل را برای بازماندگان (حق) و فلان قانون در ایالتی دیگر (حق) قصاص را برای بازماندگان به رسمیت نمیشناسد که هیچ، بلکه خلاف (حقوق) بشر میخواند . فلان قانون (حق) استفاده از کوکایین را اخیرا قانونی دانسته و فلان کشور مجازاتی برابر با اعدام بر آن در نظر میگیرد . فلان کشور رعایت حجاب را در جامعه و دانشگاهها اجباری و فلان کشور (حق) رعایت حجاب را به هنگام حضور در مجامع آموزشی غیر قابل قبول میداند . فلان کشور (حق) توهین به پیامبر را در قالب (حق) آزادی بیان به رسمیت میشناسد و فلان کشور (حق) انکار هالوکاست را مستلزم مجازات میداند
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:17
باور عمیق - قم - ایران
(3) فلان کشور (حق) ازدواج رسمی همجنسگرایان را به رسمیت میشناسد و فلان کشور این (حق) و حتی با حماقت (حق) حیات آنان را نیز به رسمیت نمیشناسد . فلان قانون بر اساس سیستم رفاه عمومی بریتیش وقتی درصد قابل قبولی از مردم جامعه توان خرید کالایی را نداشته باشد ورود آن کالا و امکان خرید و استفاده آن را تا فراهم آوردن زمینه استفاده همگانی غیر قانونی دانسته و فلان قانون بر اساس نظام سرمایه داری میگوید پول داشته باش جت بخر،نداری نخر و و و و صدها نمونه دیگر . ببینید دوست عزیز ، بر اساس اجماع قانونگذاران در هر مملکتی که پایه ایدئولوژی مشخصی دارد در حیطه عمومی ، به راحتی (حق) جای خود را به (ناحق) و یا (ناحق) جای خود را به (حق) میدهد
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:18
باور عمیق - قم - ایران
(4)تجاوز به فلان کشور از سوی کشوری خاص با حمایت یک قطعنامه جنبه قانونی گرفته اما اگر هزار و شونصد کشور ، کشوری را در عملی محکوم نمایند ، یک کشور که وتو کند حرف تمام آن هزار و شونصد کشور دیگر عقیم خواهد ماند و جالب اینجاست که وتو کننده این اختیار را (حق) خود میخواند و رعایت قانون تصویب شده نیز (حق) به شمار میآید . فلان مرد ضرب و شتم زنش را (حق) خود میداند و فلان زن (حق) همخوابگی با هر تعداد مرد را حق خود میداند .. فلان پدر تو سری زدن به دخترش را برای رعایت حجاب (حق) پدری و فلان دختر همخوابگی با همجنس را (حق) خود میداند . فلان کشور اجرای سنگسار را مخالف(حقوق بشر) و فلان کشور پرتاب بمب اتم و سوزاندن مردم دو شهر را (حق) خود میداند . فلان گروه حمله به برجهای دو قلو را نه تنها (حق) خود بلکه عین (حق) میداند و فلان کشور حمله با پهپاد حتی با وجود امکان کشته شدن غیر نظامیان در جریان این حملات برای مقابله با تروریسم را (حق) خود میداند
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:18
باور عمیق - قم - ایران
(5)فلان حکومت اعتراض مردم در بحرین را (حق) مردم اما اعتراض در داخل کشور را نه تنها (حق) بلکه فتنه میداند . نمونه های بسیار واضح تری نیز هستند که به علت خستگی ذهنی از یادآوری آنها فعلا عاجزم . خب . سوال : حق چیست؟ ؟؟؟ این حق چیست که هر کس یا گروه یا حکومتی که مشتمل از تعداد بسیاری از همفکران به اساس ایدئولوژیک آن هستند ، هر کدام یک برداشت از آن دارند؟ این (حق) چیست ؟ اعطا کننده حق کیست؟ حق چیست؟
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:20
باور عمیق - قم - ایران
(6)دوست عزیز .. اتفاقا سطح سواد شما نه تنها پایین نیست بلکه از من و امثال من خیلی بالاتر است . اما به اینجای بحث که رسیدم (حقیقتا) کپ کردم که چند روز باید برای تایپ کردن وقت صرف کرد که بتونم (حق) را از دیدگاه خودم توضیح بدم؟ آخر باور بفرما در صحبتی که بین بنده و شما حادث شد ، رسیدیم به نقطه ای که هزاران سال است اختلاف تعریف دراین واژه مبنای اختلاف تمام ایدئولوژی ها قرار گرفته است و (فلسفه) با تمام توان خویش سعی نموده به تبیین تعریف همین یک کلمه .. حق چیست؟ حقیقت چیست؟ تفاوت حقیقت با واقعیت در چیست؟
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:20
باور عمیق - قم - ایران
(7)برای امکان تعریف این واژه دست به دامان تکنیک کپی و پیست میشوم اما از مقاله ای که خود کمترین بی سواد در تهیه و نوشتار آن سهیم بوده ام :امروزه بحث از «حق» در حوزههای گوناگونی از جمله نسبت انسان با خود، خدا، طبیعت و جمادات، و نسبت با انسانهای دیگر، اعم از روابط افراد با هم، افراد با حکومت و نیز حکومتها با یکدیگر مطرح میشود. ملاحظة فوق، اهمیت بحث از «حق» را، که در دنیای جدید اگر مهمترین جزء مقوّم اخلاق، حقوق و سیاست نباشد، به تحقیق یکی از مهمترین مسائل عرصههای مذکور است، روشن میسازد.
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:22
باور عمیق - قم - ایران
(8)در بحث از «حق»، میتوان مسائل گوناگونی را مورد نظر قرار داد؛ از معنا و ماهیت حق گرفته تا تلازم میان حق و تکلیف، انواع حق، منشأ حق و غیره. (حق( در لغت در معانی گوناگونی به کار رفته است. برخی از معانی لغوی این واژه، به شرح زیر است: راستی، عدالت، ثابت و یقین که در آن جای تردید و انکار نباشد، شایسته و سزاوار، راستی در گفتار، مال، ملک و سلطنت، بهره و نصیب، امر صورت پذیرفته و انجام شده، دوراندیشی، مرگ، واقع، امتیاز، باریتعالی، قرآن، امر مقضی و انجام شده، اسلام، موجود ثابت، الواجب الموجود، یقین بعد از شک،صلاحیت،قطعی، پابرجا، مصدر، کار حتمی و قطعی و واقع شدنی،نقیض باطل،گفتار حق و مطابق با واقع،مفرد (واحد) حقوق،امر نبی(ص)، صفت خدا، رؤیا.
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:23
باور عمیق - قم - ایران
(9)حکیم ملّاهادی سبزواری: هستی در عالَم عین و جهان خارج را به طور مطلق «حق» مینامد؛ملّاصدرا برای حق چهار معنی بیان میکند. ایشان مینویسد: حقیقت وجود در اعیان؛ خواه واجب باشد یا ممکن، و خواه جوهر باشد یا عرض ( خودم به شخصه این تعریف رو انحراف میدونم). جود دائمی مانند وجود عقل (اینم یک تعریف رایجه).. وجود مستمر فناناپذیر تعبیر دیگری است که در کلام برخی حکما آمده است. یکی از معانی حق «اختصاص» است؛ اختصاصی که به طور اجمال، قبل از تشکیل جامعه هم وجود داشته است و پس از تشکیل آن، به شکلهای گوناگون و متنوعی ظاهر میشود که یکی از آنها حق است؛ بدین معنی که از اختصاص اجمالی مذکور، آنچه که به مال مربوط میشود، ملک، و آنچه که مربوط به غیرمال است، «حق» نامیده میشود. در این دیدگاه، مسئلة اختصاص و مالکیت، امری فطری و ارتکازی هر جاندار با شعور دانسته شده است.
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:24
باور عمیق - قم - ایران
(10)از اینجا جالب تر میشه : حق عبارت است از اقتداری که قانون به افراد میدهد تا عملی را انجام دهند. آزادی، عمل، رکن اساسی حق در این تعریف میباشد؛ یعنی آدمیان در انجام یا عدم انجام آن عمل آزادند. به تعبیر دیگر، حق امری اعتباری است که پشتوانة قانونی دارد. ثمرة آن حفظ نظم جامعه است. از اینرو، طبق این دیدگاه، «حق»، غیر از اعتبار شدن توسط اجتماع شأن دیگری ندارد
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:25
باور عمیق - قم - ایران
(11)چون لینک دادن در این سایت حذف میگردد به حکم قانون این سایت و (حقوقی) که برای کاربران معین کرده، هر کدام از پاراگرافهای فوق را که در نوار سرچ قرار دهید به اصل مقاله دست خواهید یافت و ممنون خواهم شد که مطالعه بفرمایید تا با تعریف (حق) از دیدگاه بنده آشنا شوید
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:25
باور عمیق - قم - ایران
(12)برای مثال من و خیلی دیگر از مردم از لباس آخوندی خوشمان نمی آید، آیا«حق» داریم که اون آخوند رو «مکلف» کنیم که کت و شلوار بپوشد؟؟؟ (بستگی به تعریف شما از حق دارد . بستگی به این دارد که کدام منبع (حق) را به شما تفویض نموده .. بله اگر قائل به دیدگاه وهابیت باشید نه تنها لباس بلکه گردن آن آخوند را نیز میبایست از پیکرش زائل کنید .. اگر قائل به دیدگاه یهود صهیونیزم باشیم، نه تنها آن آخوند بلکه کل غیر یهود اساسا شایستگی زنده بودن نیز ندارند .. :)) .. میبینید؟ مرتبه اول عرض کرده بودم همه چیز بستگی به ایدئولوژی من و شمای نوعی دارد ))
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:25
باور عمیق - قم - ایران
(13)شما تکلیف رو تعریف کنید بعد متضاد آن می شود حقوق : اشتباه است این تعبیردوست عزیز .. دقیقا بعد از هر حقی تازه به موازات آن پای تکلیف است که به میان میآید . وقتی حق ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت شناختیم بعد از آن همگی مکلف به رعایت حقوق ازدواج آنانیم ، پس چطور میفرمایید حق نقطه مقابل تکلیف است؟ :)) تکلیف و حق دقیقا در تعریف در یک سلسله رتبه ای قرار میگیرند . با اجازه شما چون عازم تعطیلات هستیم ادامه صحبت را موکول کنیم به بعد از تعطیلات .. برایتان سالی خوش و نوروزی زیبا آرزومندم.
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:26
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
ببینید آقا یا خانم محترم, من هم گفتم که حق معانى زیادى دارد که به دلیل اینکه اینجا نه نیاز بود و نه حوصله ننوشتم. بله حق کلمه ایست که مصارف گوناگون و کاملا مستقل از یکدیگر دارد, از جمله خدا, عدالت و راستى و درستى و غیره. همینطور در مورد تکلیف. خود شما خوب مى دانید که تعریف حق و تکلیف در این مقال چیست. من قصد بسط قضیه رو ندارم فقط بگویم که تمام مثال هاى شما در مورد قوانین کشورها درست البته من هیچ جامعه اى رو کاملا تایید نکردم و نمى کنم و سرسخت ترین مدافعان دموکراسى و آزادى هم ادعایى بر بى ایراد بودن این روش ندارند.
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 02:51
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
باور عمیق - قم - ایران. - واقعا پاسخ شما به لباس آخوندی خیلی جالب بود. یک لحظه شک کردم شاید من در کامنت های قبلی از وهابیت یا صهیونیزم دفاع کرده باشم. خب اونها هم بدتر از جمهوری اسلامی. اونها هم ایدئولوژی کثیف و ضد انسانی دارند. وهابیت که همان اسلام است و صهیونیزم هم البته چنین ادعایی ندارد ولی اونها خود رو قوم برگزیده ی خدا می دانند و ملت های دیگر رو از این امتیاز محروم ، تقریبا مثل شما مسلمان ها. آقا جان، دوست عزیز بنده صحبت از نظریات و اعتقادات خودم نمی کنم بنده صحبت از واقعیات و فکت ها می کنم. شما مثال هایی که می زنید خیلی از اونها به جهت رعایت حقوق شهروندی و درست است و خیلی دیگر اشتباه مثل همین چیزی که شما معتقدید. اگر در جامعه ای مستی و شراب خواری در خیابان ممنوع است به این دلیل است که کسی که مست می شود کنترل بر رفتار خود ندارد و ممکن است به دیگران و حق اونها آسیبی برساند.
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 18:35
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
در مورد حجاب؛ اگر شمای نوعی از دیدن خانمی بدون حجاب دلخواه شما تحریک می شوید و امکان اینکه به اون خانم حمله کنید یا به گناه دیگری بیفتید، اون خانم مجرم نیست. اگر شما یا من (نوعی) یا هر مردی با دیدن مو یا قسمتی از دست و پای زن تحریک جنسی شد و به خانمی تجاوز کرد، اون وقت باید دمار از روزگار اون مرد در آورد، البته توسط قانون و مجریان آن. واقعا حجاب اجباری چقدر در کاهش و جلوگیری از تجاوز جنسی به خانم ها در ایران کمک کرده؟؟ چرا یک خانم ایرانی یا هر جای دیگر باید تاوان انحرافات فکری و جنسی مردانی که با دیدن موی زن یا دست و پای زن تحریک می شوند رو پس بدهند؟؟؟ امیدوارم که حرف من رو متوجه شده باشید. من دیگر نه فرصت و نه حوصله ی ادامه ی این بحث رو دارم. نوروز بر شما هم مبارک. چهارشنبه سوری رو هم خوب برقصید و خوش باشید. برای همه ی مردم دنیا آرزوی سلامتی و روزهای خوب و پر از آزادی و صلح دارم.
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 18:45