جوانی که زیر ۱۸ سالگی مرتکب قتل شده بود اعدام شد
رأی دهید
رادیو زمانه : مهراس رضایی، نوجوان بزهکاری که در سن ۱۷ سالگی پسر عموی خود را به قتل رسانده بود در ایران اعدام شد.
ایران همواره بهدلیل اعدام نوجوانان مورد انتقاد فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.
به گزارش تارنمای بلاغنیوز، این قتل چهار سال پیش در جریان درگیری دو پسرعمو رخ داد و مهراس ۱۷ ساله با چاقو رامین رضایی را به قتل رساند. پدر بزرگ این دو حاضر به رضایت نشد و مهراس پس از چهار سال در ۲۱ سالگی اعدام شد.
حکم اعدام مهراس رضایی بامداد روز سهشنبه ششم اسفندماه انجام شده است.
فعالان و نهادهای حقوق بشر همواره از اعدام و بهویژه اعدام افراد زیر ۱۸ سال در ایران انتقاد کرده و آن را بر خلاف کنوانسیون حقوق کودک میدانند اما در ایران همچنان هر سال چند نوجوان اعدام میشوند.
parastooeshge - توکیو - ژاپن
خاک تو سر پدر بزرگ بی شرف
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:14
petrick - اشدود - اسراییل
خاک بر سر اون پدر بزرگ ، یکی از نوه هاش کشته شد و اون یکی رو خودش کشت ، واقعا تاسف داره
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:33
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
حالا بگید حقش بود. این نوجوان ١٧ ساله در دعوا پسر عموشو غیر عمد میکشه. پدر بزرگ هر ٢ که یه نوه اش رو از دست داده، بعد از ٤ سال حاضر نمیشه که از اعدام این پسر بگذره و هر ٢ نوه اش را از دست میده. اون پدربزرگ از اون پسر که احتمالا تو دعوا و از روى affect پسر عموشو کشت، بدتره. قاتل اصلى پدربزرگه است. چون حساب شده این کار رو انجام داده و از روى affect نبوده که یه لحظه بدون اینکه فکر کنه این کار رو انجام بده.
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:37
nimaaa - نیویورک - امریکا
درسته که جنایت کرده بود اما من دلیلش رو سن کم و جهالت میدونم به نظر من جنایتکار واقعی پدر بزرگش هست
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:46
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
باززززززز اعدام!! بخدا با دیدن این خبر شکه شدم!!! اخه تو ایران چه خبره؟؟ ایران تبدیل شده به یک سلاخ خونه انسانى !!!!مردم، این اعدام نیست !این قتل عام مردم ایرانه!!!انقدر از اعدام دفاع نکنید !! انقققققققددددررررر از اعدام دفاع نکنید !!!!!!قبح این کار داره ریخته مى شه و به یک جزیى از کارهاى روزمره تبدیل مى شه که مردم هر روز صبح قبل از رفتن به سر کار، تو راه شاهد صحنه اعدام یه جوون هم باشن!! بزودى نوبت فک و فأمیل خودمون هم مى رسه که برن تو صف اعدام!!!!!به این مسئله نباید فقط بعنوان اجراى یک حکم نگاه کرد، باید به این فکر کرد که چفدر تو کشور ما انقدر اصول اخلاقى به لجن کشیدن شده که هر کسى راحت به جان و ناموس دیگران تجاوز مى کنه و متعاقبا به اعدام محکوم مى شه!!! این همه اعدام تا حالا چه نتیجه مثبتى در کاهش جرم داشته؟؟ بر عکس میزان جرم بطور بى سابقه ایى سیر صعودى داره!! بجاى راى مثبت به اعدام ، جمهورى کثیف اسلامى.رو محکوم کنیم که در بوجود اوردن جامعه ایى فاسد و مجرم پرور در کل دنیا مقام اول رو داره!! نه به اعدام و ارى به سرنگونى رژیم فاسد و ضحاک جمهورى اسلامى!! ننگتان باد!!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:58
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
نمى تونم اینو هضم کنم که یه پدربزرگى حاضر به اعدام نوه اش بشه!!! غیر ممکنه حتى اگه نوه دیگه پدر بزرگش رو کشته باشه!!! پدر بزرک واقعى حاضره جونش رو هم بده ولى حتى اشک به چشمان نوه اش نیاد حتى اگه این نوه قاتل باشه!! تو انسان نیستى و حتى گذاشتن اسم حیوان رو تو هم پایین اوردن شان و منزلت مهر و عاطفه یه حیوان نسبت به بچه اشه!!! هر کس این پدربزرک رو مى شناسه هر وقت از پهلوش رد مى شه جلوى پاهاش تف بندازه!!!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 15:07
Arab-iran zamin - امستردام - هلند
من حاضرم این تحریما بمونه تا موقعی که حکم قصاص از قوانین ما بره
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 15:54
kambizy - الست - هلند
ای کاش خوب تربیت میشد به امید اینکه بچه ها رفتاری مردم پسند داشته باشند اما افسوس امروزه بیشتر گمراه شدند. پدران و مادران به فکر اینده بچه ها باشید
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 15:48
perser68 - فلوریدا - امریکا
Ali Mardan Khan - تورنتو - کانادا. دوست عزیز من دیروز تو خبر اعدام فرزانه مرادی نوشتم که چیزی به خورد این مردم دادن احتمالا!!!پدربزرگ نمیبخشه!!!!!وقتی آخوند جلاد نراقی یا اون حسنی پسر خودش رو اعدام میکنه،چرا پدر بزرگها اینکار رو نکنن؟رژیم کثافت مذهبی اسلامی کشتن و گرفتن جان انسانها رو به ماها یاد دادن!!!حالا ماله کشان رژیم فاشیست آخوندی بیان بگن همه جای دنیا پدر بزرگ مادر میکشه!!!پدر بزرگ نوه خودش رو میکشه!!!کجای دنیا چنین چیزی دولتی و قانونی وجود داره؟
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:10
perser68 - فلوریدا - امریکا
قاتل این بچههای نازنینه پرورش یافته در زندان بزرگی به اسم ایران همین ماها هستیم!!!تو نیویورک و گرجستان و میگردیم دنبال مقتول و برای مقتول قصه لیلی و مجنون تعریف کردن!رئیس پیشین قوه لجن قضایییه،آخوند شاهرودی قبل از تشریف بردن اعلام کرد که اعدامها نتونست از میزان جرمها بکاهه،اما چطوری میشه تو مغز منجمد بعضیها فرو کرد که اعدام فقط زشتی و بدبختی برای بازماندگان اعدامی و بالطبع جامعه میاره و با اعدام مقتول زنده نمیشه!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:20
perser68 - فلوریدا - امریکا
Arab - iran zamin - آمستردام - هلند. من حاضرم تحریمها انقدر ادامه پیدا کنه تا این رژیم فاشیستی مذهبی آخوندی به خواستههای مردم تن بده!همین چند روز پیش از داروها و قرصهای رنگارنگی اینجا خوندیم که به زندانیان سیاسی تو زندان داده میشه و از این بچههای ایرانی به قول دوستی آدم مصنوعی ساختن!این اعدامی نمیتونست زیر فشار تحریم زنده بمونه؟پدر بزرگ بیمارش میتونست چنین جنایتی مرتکب بشه اگه رژیم مالیخولیایی اسلامی امروز همچنان زیر فشار جهانی بود؟فقط چند ماه دیگه کافی بود که خامنهای نکبت زهر رو با جامش قورت بده!!!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:27
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
اقایونى که تو ایران هستید و از اعدام دفاع مى کنید!! شاید اعدامى اینده شما باشید!! یه مثال ساده بزنم!! فرض کنید تو یه تصادف رانندگى روزمره که همیشه تو ایران به ضرب و جرح ختم مى شه بطور اتفاقى با یه مشت کارى طرفى رو ضربه مغزى بکنید و بکشید! خوب حکم شما بر أساس قوانین جمهورى اسلامى اعدامه!! به همین راحتى!! اگر این اتقاق تو یه دعوا( حالا هر نوع دعوایى نه فقط مربوط به تصادف رانندگى) براى خودتون یا برادر و پدرتون اتفاق بیفته بازم از اعدام دفاع مى کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه دعوا همینه!! بطور اتفاقى و خشونت غیر قابل کنترل یه نفر، نفر مقابل شاید کشته بشه!! این که دیگم اعدام کردن نداره!!یه مقدار عاقلانه فکر کنید!! تو دعوا نون و حلوا که تقسیم نمى کنن!!!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:46
perser68 - فلوریدا - امریکا
دوسوم کشورهای جهان اعدام رو لغو یا در عمل کنار گذاشتن!ایرلند برای لغو اعدام همه پرسی داشته!تو فرانسه و انگلیس و کانادا زمانی که اعدام لغو شد اکثریت مردم مخالف لغو اعدام بودن!هیچکدوم از قوانینی که امروز وجود داره به رای مردم نیست.مردم یه سری رو انتخاب میکنند به عنوان نماینده و اونها تو مجلس قوانین رو تصویب میکنن!لیتوانی به عنوان پیش شرط وارد شدن به اروپا مجبور شد کنوانسیون حقوق بشر رو امضا کنه ،اما مردمش هنوز خواهان اعدام بودن!آفریقای جنوبی هم همینطور!ما نباید صبر کنیم تا همه مردم نظرشون علیه اعدام باشه!همونجور که یه عده تو ایران اعتراضشون رو به اعدام علنی کردن!باید از تحصیل کردهها و هنرمندان تقاضا و سؤال بشه!باید خودمون رو به جای دیگران بگذاریم و ببینیم آیا حاضریم یک خال مو از سر بچههای خودمون کم شه؟از زمانی که از روشDNA در آمریکا استفاده شد،فهمیدن ۸۰نفر بی گناه اعدام شدن و راه بازگشتی وجود نداشت!رژیم آخوندی اعتقادی به پیشگیری نداره و فقط دنبال اتفاق افتادن جرمه!دزدی و اعتیاد و قتل و خلافهای دیگه حاصل بیکاری و نبود آموزشه درسته!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 16:50
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
perser68 - فلوریدا - امریکا, اره پرسر جان خوندم ولى نخواستم باور کنم چون حالم از خوندن خبر این همه موج اعدام ها تو ایران حسابى بهم مى ریزه!! با نظر شما کاملا موافقم!! نمى دونم تا کى باید ناظر این همه اعدام ها تو ایران باشیم!! تا فردا دوباره یه خبر دیگه از اعدام تو همین سایت درج مى شه و پس فردا یکى دیگه و .... روحانى متشکریم!!!!
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:02
azadeh11 - آمستردام - هلند
حتماً چند روز دیگه میبینیم یک عده دارند به اعدام نگاه میکنند با بچهها یشان و میخندند، خدا این پدر بزرگ را نبخشه که نتونست این نوه جوانش را ببخشد. پرسر۶۸ - فلوریدا - امریکا. کامنت تو باز هم حرف نداره.
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:40
faranak-montreal - مونترال - کانادا
ای خدا اشکم همینطور میریزه چقدر این بچه تنها بود طفلکی حامی نداشت به این میگن تنها با تمام وجود,بیچاره تو چه خونوادهی بزرگ شدی
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:42
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا:::هموطن گرامی کسی که به خاطره به قول شما تصادف میزنه یکی رو میکشه,,,باید چی کارش کرد ؟؟؟؟؟. اونی که کشته شده خونواده نداره ؟؟؟ زندگی خونوادش از هم نمیپاشه ؟؟؟؟قتل نباید به اشد مجازات برسه ؟؟؟؟. اگر این مجازات الان با توجه به ستر فرهنگی که این حکومت وآسیه مردم درست کرده لغو بشه مطمئن باش اوضاع از اینی که هست بدتر میشه .
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 19:50
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
perser68 - فلوریدا - امریکا::::موجود رقت انگیز ,,آزاد بودن همچی مجرمی برای جامعه خطرناکه ,,,آدم کشتن همچین کار ساده ای نیست فقط یه جانی میتونه یه نفر دیگه رو به با کارد جوری بزنه که بمیره . حالا این ١٧ سالش بوده ,,الان همیه ١٧ ساله ها چا قو دارن ؟؟؟همشون با چاقو آدم کشی میکنن ؟؟؟؟این بندیه خدا یه جانیه ١٧ ساله بوده . اینو الان مجازات نمیکردن میزد چند تا بدبخت دیگه رو هم میکشت . حالا هی بیا شر و ور بگو
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:31
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
قانون اعدام وحشى ترین قانونیست که اجرا میشه و کسانى که از این قانون دفاع میکنند از وحشیترین آدم هاى دنیا هستند. مجازات حبس عبد باید حداکثر مجازات باشد وگرنه اگر قاضى حتى٪١٠. شک داشته باشد به محکومیت مجرم ولى بازهم حکم اعدام را صادر کند، خود و دستگاه قضایى میشوند قاتل. البته مملکت دست قاتلان و ناموس دزدان است. ببینید چه کسانى نماینده ملت هستند. بگذریم. قاتل کسیست که حساب شده و با حدف کشتن کسى رو میکشه. قتل عمد. ولى متأسفانه خیلى ها هنوز اون رشد فرهنگى و سطح و شعور انسانیت را ندارند که بتونن تشخیص بدن که یکى غیر عمد. کشته شده وضعیت کشته شدنش فرق میکنه با کسى که میره تو بانک با اسلحه و از اسلحه اش هم براى کشتن عمد استفاده میکنه. من براى افرادى که خیلى راحت بر مرگ و زندگى کسى تصمیم میگیرند متأسفم. پس فرق شما با اون قاتل چیه؟ اون قاتل هم خانواده داره عزیز داره امکان داره زن و بچه داشته باشه. پس فرق شما با اون قاتل در چیه؟ هر ٢ قاتل هستین دیگه. اصلا فکرش را هم نمیتونم بکنم که با درخواست من کسى کشته بشه. حتى اگر عزیزترینم را کشته باشد. چه عمد و چه غیر عمد
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 20:28
ekman - شیراز - ایران
این قاتل و مقتول پدر نداشتند که پدر بزرگ تصمیم به قصاص گرفته ؟!!اگر مادر مقتول و یا حتی پدرش قصد انتقامجوئی و قصاص داشتند،پدر بزرگ اینجا میبایست رضایت آنها را جلب میکرد که نوه دیگرش را از مرگ نجات دهد.واقعا متعجبم که این پیر خر چگونه میتونه توی صورت پسرش گه پدر مقتول بوده نگاه کنه!!هر چند که قاتل گناهکار بوده ولی هنگام وقوع قتل به سن بلوغ که نرسیده بوده.من فکر میکنم که اینها خانواده درست و کاملی نداشته اند و بچه ها یتیم بوده و بجای پدر تحت سرپرستی خر بزرگ قرار داشتند که اینگونه تربیت شدند.
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 22:04
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا::اما از نظر قا نونی به اینجور قتلها که مد نظر شماست میگن شبه عمد . اگر عمل قاتل نوعا کشنده نباشه ,امکان نداره حکم قصاص صادر بشه .
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 21:28
senator x - تهران - ایران
زمانیکه رژیم در حد بینهایت فشارهمه جوره, بطبقاط 4و5و6 جامعه میاورد, باید منتظر این وقایع باشیم. حالا ایران نه سـوئـد.این ملت ذلیل پرور که هرچندگاهی این رژیم ویرانگر را با نمازجمعه و راهپیمائیهای گواناگون و اسقبالها شهرستانی ها از رئیس جمهور , و,و,و, باید جواب خون این جوانها را بدهند.دراینگونه مسائل متهم ردیف اول ملت است, بعد رژیم/
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 23:05
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان// دوست من ، عزیز من، هموطن من، بغیر از اعدام هیچ حکم قضایى دیگه ایى براى مجرمین وجود نداره؟؟؟ شما تنها حکم مجارات رو فقط تو اعدام مى بینید؟؟ فکر مى کنید حبس أبد ، زندانى کردن طویل المدت همراه با کار و محدودیتهاى فردى جز مجازاتهاى سبک و لطیف بشمار میاد؟؟ مى دونى حق ازادى رو از این انسان سلب کردن بمراتب از ٢ دقیقه اعدام تحملش کشنده تره؟؟؟ خودت فقط یه هفته تو خونه خودت بمون و بیرون نرو!! ببین چه حال خرابى پیدا مى کنى !!!سربازى رفتى؟؟ من رفتم و تو دوران اموزشى با اینکه زندانى نبوددم و مى دونستم اخر هر هفته از پادگان مى تونم دو روزى بزنم بیرون و هوایى تازه کنم ، براى امدن اخر هفته لحظه شمارى مى کردم و وقتى ساعت ٢ بعدظهر از پادگان مى زدم بیرون معنى ازادى رو لمس مى کردم و تو أسمونا پرواز مى کردم، حالا تو بیا این حق ازادى رو براى سالیان دراز از یکى بگیر!! این تنبیه اش بیشتره یا دو دقیقه اعدام؟؟؟؟؟؟
پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 00:57
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان// خوب و اما یه سوال : أیا شما که با اعدام موافقید و اون رو لازم مى دونید که درس عبرتى براى جامعه باشه تا میزان جرایم کاهش پیدا کنه، شما به من یه أمار رسمى نشون بده که با این اعدامهاى گسترده در ده سال گذشته میزان جرایم ناموسى و قتل حتى نیم درصد ( حتى نیم درصد) کاهش پیدا کرده!!امیدوارم که منکر نشى فساد و جنایت و فحشا تو ایران غوغا مى کنه و این اعدامها کوچکترین تاثیرى بر کاهش جرایم نداشته!!مملکت از پاى بست ویرانه عزیز من و فساد اخلاقى ، بیکارى ، فقر و بیماریهاى روحى و روانى که مهمترین عامل در ارتکاب جرمه تو جامعه مثل سرطان چنگ انداخته، حالا تو بیا بجاى درمان یکى یکى اعضا بدن رو قطع کن !! این روش صحیح درمانه؟؟؟؟؟ بذاز من بهت بگم این اعدامها فقط براى ایجاد رعب و وحشت تو جامعه است تا این اخوندا چند صباحى بیشتر حکومت کنند
پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 01:15
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان// شما به جوامعى که حکم اعدام ندارن نگاه کن و با ایران مقایسه کن!! نمونه اش همین کانادا!! اگر قرار بود با لغو حکم اعدام امنیت یه کشور به خطر بیفته که با وجود این همه مهاجر در کانادا از سراسر دنیا که بسیارى بزرگسال هستند و دولت کانادا هیچ دخل و تصرفى در تربیت و اموزش اونها براى زندگى در یک جامعه مدرن متمدن جهان أولى نداشته تا الان مى با ید این کشور به لجن کشیدن شده مى شد و جنایت غوغا مى کرد ، ولى در عوض داراى یکى از بهترین ، سالم ترین و أمن ترین جوامع جهانى است!! این جوان اعدام شد، فردام یکى دیگه و الاخر ولى اعدام چاره کار نیست!! این قاضى هایى هم که این احکام رو صادر مى کنند نه تنها تحصیلاتى در امور قضایى ندارند بلکه همه از دم یه مشت اخوند ، اخوند زاده یا بسیجى جانى و فاسد و هندى زاده هستند ( أمثال خلخالى، الاجوردى، هادى غفارى، گیلانى، مرتضوى........)و خود از مجرم ترین افراد جامعه هستند!! که تحت هیچ عنوان صلاحیت تصمیم گیرى در صدور احکام قضایى ندارند!!
پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 01:44
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا:با بخش زیادی از صحبتهای شما موافقم ,,,ولی باز هم میگم با توجه به شرایط حال حاضر ,,این مجازات بازدارنده است .
پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 04:50
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان// دوست عزیز من ، ببخشید از نوشتن طولانى که حرف و حدیث در این مورد بسیار است و من هم قصد ندارم چون نظر شما مخالف نظر من است با شما جنگ و جدالى بکنم یا شما را متقاعد کنم ، فقط نظرم را گفتم !! از وقتى که براى خواندن کامنتهاى من صرف کردید سپاسگزارى مى کنم!! موفق باشید
پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 10:06
