عصبانیت بحرین از سخنان "هیکل" در مورد جزایر سه گانه ایران: دهانت را ببند!

گلف نیوز نوشت: وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان حسنین هیکل روزنامه نگار و نویسنده مصری گفت که یا ادعاهای خود را در مورد مذاکرات ایران و اعراب بر سر بحرین و جزایر سه گانه ثابت کند یا دهانش را ببندد.


به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه گفت: او حسنین هیکل یک سند هم دارد که ادعاهای او در مورد جزایر سه گانه امارات و بحرین را ثابت می کند،‌خب ارائه کند.


هیکل سردبیر سابق روزنامه الاهرام و از نزدیکان جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر است. او در مصاحبه ای طی هفته گذشته گفت که در مذاکرات ایران و اعراب بر سر آینده ی برخی از کشورهای خلیج فارس که خود را آماده "اسقلال" می کردند، حضور داشته است.

وی گفت که اعراب با ایران به توافق رسیدند که بحرین در مقابل جزایر سه گانه، کشوری مستقل شود.

رأی دهید
احسان 2182 - شهرضا - ایران
خوب حرف بدی که نزده حقیقت گفته درود بر شرافت این خبرنگار با سابقه
دوشنبه 23 دي 1392 - 14:59
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
اینقدر خورده و دنیا پرستی‌ کرده که تا نزدیکِ گردنش قلمبه شده ، کاش اینقدر که برای جزایر سه‌ گانه ایران بال بال میزدید کمی‌ به فکر اعراب مفلوکِ آواره بودید، یا به جای ترقّه بازیهای پر هزینه سالِ میلادی یا لوکس کردن ماشین‌ها و ساختمان‌های قلّکی به نام دوبی‌ و امثالهم شکم چهار گرسنه را سیر میکردید عربِ زیاده خواه ، تو دهانت را ببند و امثالِ شماها از خجالت خفه خون بگیرید.
دوشنبه 23 دي 1392 - 15:09
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
این خیانت محمد رضا شاه پهلوی فراموش نخواهد شد.
دوشنبه 23 دي 1392 - 15:42
alborzi - کرج - ایران
هنوز هم این جزایر ارزششون از بحرین بالاتره ولی اگه میخوان دبه کنن و معامله رو بهم بزنن استان بحرین رو پس بدن .
دوشنبه 23 دي 1392 - 15:39
مجیدخان - تهران - ایران
.. شپشو.اگه دولت ایران کمی غیرت داشت چند مرتبه فقط دیوار صوتی این کثافتا رو می شکست دیگه اینقد واق واق نمی کردن.
دوشنبه 23 دي 1392 - 15:24
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
تو دهنت رو ببند خوک با پول که نمی‌شه تاریخ و تمدن خرید
دوشنبه 23 دي 1392 - 15:36
132034 - اصفهان - ایران
میشه بحرین را گرفت وجزایررا داد؟؟؟
دوشنبه 23 دي 1392 - 16:44
تیتو تیتو - تهران - ایران
بحرین جون تو هم مال مایی اضافه حرف بزنی با ضمائم و متعلقات و مخلفات ملحقت میکنیم بخودمون ها بگم .
دوشنبه 23 دي 1392 - 16:52
مهم - بروكسل - بلزيك
خود کشور تو بحرین هم مال ایران بود ولی‌ بی‌ عرضگی و بی‌ لیاقتی شاه کثیف باعث شد از ایران جدا بشه لعنت بر شاه بی‌لیاقت که الان باید شاهد ز‌ر مفت این عربا باشیم اروپا با زور کلی‌ از کشورهای دنیا رو استعمار کرد که درستش همین این است ولی‌ شاه بی‌لیاقت ایران سرزمین کشورشو حاتم بخشی کرد به عربهای ملخ خور
دوشنبه 23 دي 1392 - 16:50
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
گرگ زاده عاقبت گرگ شود. اینها از نژاد همان اعرابی هستند که دختران خود را زنده بگور، شکم خود را سیر نگه داشتن با سوسمار و ملخ خوری بعنوان تنقلات.
دوشنبه 23 دي 1392 - 17:17
سيروس كمال - دبى - امارات
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی . سواد داراش بفرمایند .. خیانت شماها به این مرز و بوم نهایت ندارد تازى پرستان . زمانی که ایران آماج نفرت شوروى و انگلیس و امریکا بود شما کجا بودید ؟؟ چه کسی گربه خفته را از شر اینها در امان گذاشت ؟ چه کسی شوروی را از شمال و انگلیس و امریکا را از جنوب اخراج کرد ؟ جنابعالی یا مردگان تازی ؟؟ بعد هم هر وقت خواستی حرف بزنی حرفتو تو دهنت مزه مزه کن بعد بزن .. حالیت شد ؟
دوشنبه 23 دي 1392 - 17:27
ekman - شیراز - ‫ایران
شاه خودش ازین خیانتی که به کشورش کرد،شرمنده بود و این شرمندگی را در صحبت هایش با اعلم وزیر دربارش در سال 47 در کتاب خاطرات اعلم نوشته شده میتوان خواند.البته برای اینکه ننگ این کار را به گردن نگیرد ،موضوع را به مجلس فرمایشی اش و خود مردم بحرین واگذار نمود.و حتی از اعلم پرسیده که فکر میکنی مردم چه قضاوتی میکنند که اعلم در جواب میگوید که چاکر فکر میکنم که شما بهترین کار را انجام داده اید که از مردم بحرین در مورد استقلال نطرخواهی کردید!!!!!
دوشنبه 23 دي 1392 - 18:06
Parsi6 - نیویورک - آمریکا
دستت به خون انسانهای بیگناه که فقط باورها شون کمی‌ با تو متفاوت آلوده ‌ست خوک کثیف ملخ خور. توف کنیم، کشورت میره زیر آب.
دوشنبه 23 دي 1392 - 18:07
tony_3344 - بوخارست - رومانیا
البرزی - کرج - ایران- اینجانب با نظر شما موافق هستم .ناگفته نماند که دولت بحرین(( سر کار کشورها ی)) دیگر میروند
دوشنبه 23 دي 1392 - 18:24
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
مجیدخان - تهران - ایران, ضمن اینکه این عرب بحرینی شکر زیادی خورده، اما با چی‌ باید دیوار صوتی اینهارا شکست؟ با چند تا آفتابه لگن ساخت شوروی استالینیستی مدل ۱۹۴۰-۵۰ که کمونیست‌ها با کمک حزب خائن توده‌ به ملایان اشغالگر جنایتکار انداخته یا با گودرز؟ چرند نبافید، ملا‌ها به آخر زندگی‌ ننگین خود رسیده اند. به امید آنروز امین
دوشنبه 23 دي 1392 - 18:37
biparva-jan - تهران - ایران
چیز خوردن هردو. خاک ایران قابل معاوضه نیست. اگر خیانت و بی کفایتی شاهان چند سده اخیر نبود ایران اینقدر اب نمیرفت. در جنگ با صدام هم نزدیک بود قسمتی از خاک کشور از دست بره که با رشادت جوانان دلیر ایران این اتفاق نیافتاد.
دوشنبه 23 دي 1392 - 21:06
کبالت3 - کرج - ایران
بده بستون خوبی بوده یه جزیره آباد با منابع بزرگ نفت رو دادیم دو تا قلوه سنگ و یه ده گرفتیم سپاس کبلائی.
دوشنبه 23 دي 1392 - 21:24
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
۱- بحرین به لحاظ صید ماهی‌ و مروارید و گاز و نفت و منطقه سوق جیشی هزاران بر از این سه‌ جزیره‌ خالی‌ و بی‌ آب و علف برتره و اگر در تملک ایران میبود خلیج ۱۰۰% فارس میبود و هیچ حرف و حدیثی درش نبود.با یه گردان ، تمام کشور‌های اون ور آب از ما حساب می‌بردند. ۲- شاه هرگز از مجلس ایران اجازه نگرفت ، گرچه پان ایرانیست‌ها - دکتر پزشک پور خیلی‌ اعتراض کردند. ۳- همه عرب‌ها بد نیستند این عکس حسن هیکل است که معتقده جزایر ایرانی‌ است.۴- عربا دخترانشنو دفن نمی‌کردند ، این دروغ آخوندای بعد از اسلامه.عربا بد نبودند ، اسلام جنایت کارشون کرد ، مثل همین پاسداران و بسیجی‌ ها
دوشنبه 23 دي 1392 - 21:28
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
سیروس کمال - دبى - امارات....1. آدم با خانواده فحش نمی دهد بلکه عقده ای از اینجا رانده از آنجا مانده. 2. قوام السلطنه کاردان شوروی را بیرون کرد. 3. اگر کشور تازی بد هست اونجا چه ....می کنی.از آدمهای با ادب و با خانواده سایت عذر خواهی می کنم که مجبور شدم مثل خودت جواب بدهم که متوجه بشی حرفم را...در ضمن تازی هم خواستی باش ولی آدم باش و بی دلیل به مردم دوروبرت توهین نکن و شر نرسان آقای بی کمال....
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 02:32
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند - پس خدا منو ببخشه اگه برا حسن هیکل جان گفتم اینقدر خورده که ورم کرده این که دوستِ خودمونه فکر کردم از مقاماتِ بحرین هستش، احتمالا به بیماری چاقی مبتلاست امیدوارم هر روز زبانش باز تر و چانه آاش گرم تر شود تا در مورد ایران حرفهای خوب خوب بزند :) عقده ائی شدیم از بس ایران و ایرانی رو کوبوندند / حسن هیکل جان مهم نیست شما کارت رو بکن به یاوه گویی وزیر خارجه بحرین محل نده البته برای ما وزیر داخلی‌ است چون بحرین مالِ خودمونه بذار ذوق کنن و از خودشون بدونن.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 02:08
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
شیرزنِ ایرانی‌ - استکهلم - سوئد. عزیزم، بزرگ‌ترین کوبنده ایران و ایرانی‌ همین رژیم غارتگر و جنایتکار حاکم است.یه تماسی هم که الان با خدا داشتم، بهم گفت که بهت بگم که بخشیده تورو، برو خوش باش.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 10:17
سيروس كمال - دبى - امارات
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی . تو و امثال تو باعث آوارگی من و ما شدید و خودت هم که در ایران نیستی پس چرا به من گیر دادی ؟؟ تازه کجای حرف من فحش بود ؟ من خیلی از تو و صد تا مانند تو ادم تر هستم و به سمبل میهنم توهین نمیکنم . اینقده هم جو گیر نشو (از آدمهای با ادب و با خانواده سایت عذر خواهی می کنم ) میخوای چند نفر را دور خودت جمع کنی . بزن به چاک . مطمئن باش که دوران تازیها به سر اومده و میهن دوستى در بین مردم ما جانشین خرافات تازیان شده ..
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 09:58
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
سیروس کمال - دبى - امارات. هیچ رهبر عاقلی مسایل حاکمیتی و حدود و ثغور کشورش را وجه المصالحه با دیگران قرار نمی دهد و بر سر آن با دیگران وارد مذاکره نمی شود. دقیقا به این دلیل است که ایران ارجاع پرونده سه جزیره مورد مناقشه با امارات را به دیوان بین المللی لاهه نمی پذیرد. از نظر من بخشش بحرین به اعراب توسط محمد رضا شاه یک خیانت بود حتی اگر این جدایی به خواست مردم بحرین انجام شده باشد. در ضمن از کی محمد رضا شاه سمبل میهن شده؟؟؟ من دیگر به پیغام شما جواب نخواهم داد . احساس می کنم سکوت کنم بهتر است.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 12:04
تیردادسورنا - ایران - ایران
کبالت3 - کرج - ایران کربلایی با این کامنتت فهمیدم که حتی نمیدونی این سه تا جزیره به قول شما دو تا قلوه سنگ و یه ده کجا قرار گرفته!جناب کبالت اگه این جزایر نبودند مرز آبی ایران تا نزدیک بندرلنگه عقب میرفت و ایران در امتداد خلیج فارس بخش بزرگی از مرز دریائیش را از دست میداد از آنجا که نمیدونی برات بگم این دریا ضمن اینکه سرشار از ماهی و موجودات دریایی است زیر آنهم طبق بررسیهای انجام گرفته نفت فلات قاره ایران دارای ذخایر عظیمی از نفت و گاز است که این یعنی ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در دنیا رتبه اول دارد (توضیح اینکه هنوز چاههای اکتشاف شده در زمان شاه خدا بیامرز در پارسیان یا گاوبندی سابق پلمب میباشند)
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 13:13
تیردادسورنا - ایران - ایران
ادامه. از لحاظ سوق الجیشی همینقدر بس که موشکهای سپاه پاسداران در این جزایر مستقرند و بخاطر نزدیکی به امارات سپر موشکی هم کارایی چندانی برای اعراب نخواهد داشت و اما بحرین از نظر ذخایر نفت و گاز فقیر میباشد و بلحاظ بهره برداری درازمدت چاههای نفت موجود هم قدیمی میباشد باز اگر قطر بجای بحرین مال ایران بود و شاه با جزایر سه گانه عوض کرده بود میشد شاه را از قبر درآورد و آتش زد! در ضمن بحرین قبل از پهلویها در سال ۱۷۸۳از ایران جداشد بمانند هرات ..فقط شاه با ادعای مالکیت میخواست پوئنی از انگلیسها بگیرد که با این جزایر گرفت
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 13:35
تیردادسورنا - ایران - ایران
ادامه. از لحاظ سوق الجیشی همینقدر بس که موشکهای سپاه پاسداران در این جزایر مستقرند و بخاطر نزدیکی به امارات سپر موشکی هم کارایی چندانی برای اعراب نخواهد داشت و اما بحرین از نظر ذخایر نفت و گاز فقیر میباشد و بلحاظ بهره برداری درازمدت چاههای نفت موجود هم قدیمی میباشد باز اگر قطر بجای بحرین مال ایران بود و شاه با جزایر سه گانه عوض کرده بود میشد شاه را از قبر درآورد و آتش زد! در ضمن بحرین قبل از پهلویها در سال ۱۷۸۳از ایران جداشد بمانند هرات ..فقط شاه با ادعای مالکیت میخواست پوئنی از انگلیسها بگیرد که با این جزایر گرفت
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 13:36
تیردادسورنا - ایران - ایران
...چرا کسی از هرات چیزی نمیگه هرات در سال ۱۸۵۷ از ایران جدا شد و بابتش هم هیچی به ایران ندادن! arash_eindhoven - آیندهوون - هلند فکر کنم خودت هم به این چیزهایی که نوشتی می خندی؟! با یه گردان؟! بعضیها عجب مالیخولیایی میشن!
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 13:56
تیردادسورنا - ایران - ایران
...چرا کسی از هرات چیزی نمیگه هرات در سال ۱۸۵۷ از ایران جدا شد و بابتش هم هیچی به ایران ندادن! arash_eindhoven - آیندهوون - هلند فکر کنم خودت هم به این چیزهایی که نوشتی می خندی؟! با یه گردان؟! بعضیها عجب مالیخولیایی میشن!
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 13:58
مجیدخان - تهران - ایران
IRAN+ISRAEL+USA4EVERچرند را شما بافته و پرداخته و به گردنتان انداخته اید.اولا این شپشوها ازهمین آفتابه لگن ها هم می ترسند چون با اینکه پیشرفته ترین سلاح ها را می خرند عرضه و سواد استفاده از آنها را ندارند.اما در مورد خیانتهایی که گفته اید تقریبا با شما موافقم پس نیازی به پاسخگویی نیست.در مورد دعایتان هم باید بگویم که :آمین.موفق باشید.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 14:48
راهجو - فریدونکنار - ایران
دوای اعراب کناره شاخاب پارس تنها تشر است که این دولت و نظام وجودش را ندارد
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 16:53
anti cleric - دوبلین - ایرلند
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. آقا جون مادرت اینقدر اینجا دری وری ننویس! من واقعا حالم از کامت‌هات به هم میخوره. اصلا من به خاطر بودن آدمهای مثل تو دیگه تو این سایت نمیا‌م. من میدونم که تو برای جمهوری اسلامی کار میکنی‌، صد در صد. برو همون مالزی آدم فروشی کن برای رژیم.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 17:16
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
تیردادسورنا - ایران - ایران. دوست عزیز از کامنت استفاده بردم ، مخصوصا از اشاره‌ای که به مرز ابی کرده بودید.منظورم از یه گردان یا حتا یه پاسگاه ژاندارمری ، اتوریته بود.سخت نگیر.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 18:40
کبالت3 - کرج - ایران
تیرداد-احتمالا نمیدونی سوق الجیشی جزء میوه جات یا لبنیات نیست والا یه نگا به نقشه (نقشه گالیور رو نمیگم ها) مینداختی ببینی بحرین کجاست و بغل گوش کیه اما مقایسه کردنت چیزی از آخوند ها کم نداره که تا صحبت از رفاه و سرانه در آمد میشه فورا ایران رو با بنگلادش و سومالی مقایسه میکنن تو بحث امنیت مقایسه با عراق و افغانستان ..حالا شما هم مرحوم حاج ممرضا رو با فتحلیشاه و سلطان حسین مقایسه میکنی و براش آبرو میخری حالا چرا با نادر و شاه عباس و حتی آغا محمد خان مقایسه نمیکنی بهمون دلیل که جمهوری اسلامی خودشو با ژاپن و کره و ترکیه مقایسه نمیکنه البته حق داری بیعرضه رو با بیعرضه مقایسه میکنن و آخرش هم صد رحمت به کفن دزد اولی و نور به قبرش بتابه و بباره و بقیه خزعبلات رویائی و رویالی به هر حال ما هم میگیم انشاالله هم نور به قبر اون بباره هم نور به دانش طرفداراش که البته بی تاثیره ولی ما که بخیل نیستیم کبلائی.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 19:05
کبالت3 - کرج - ایران
تیرداد -برای اطلاعت طبق آخرین گزارش اوپک 2013 ایران بعد از ونزوئلا و عربستان (با اختلاف زیاد)دارای سومین ذخایر اثبات شده نفت و پس از روسیه دارای دومین ذخایر گاز جهانه (البته طبق نظر بعضی از منابع بعلت افت ذخایر گاز روسیه جاش رو به ایران داده) دیگه آمار شاقلی پسند ندی.کبلائی
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 19:28
tashtar12 - بلینگهام - ایالات متحده آمریکا
هرچه قدر ناز کنی غمزه کنی باز تو دلدار منی حالا دیگه مال منی شیشه بابا را نشکنی. در نهایت بحرین به دامان ایران باز خواهد گشت.
‌سه شنبه 24 دي 1392 - 20:09
تیردادسورنا - ایران - ایران
کربلایی کبالت جهت اطلاعت اوپک بنا به گزارش خود کشورهای عضو ،ذخایر نفتی و تولید نفت کشورها را اعلام میکنه همانطور که تولید نفت عربستان را 10 میلیون بشکه در روز اعلام کرده که عربستان بیشتر از این نفت تولید میکنه...در ضمن ذخایر نفتی در بلوچستان از کل ذخایر نفتی اعلام شده ایران بیشتره که اگه طالب حقیقتی! میتونی سرچی توی گوگل کنی! تا سرت خودتو رو کلاه نذاری!؟
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 04:27
تیردادسورنا - ایران - ایران
ادامه..در ضمن کربلایی عجب تعصبی در ضدیت با شاه خدابیامرز داری! همانطورکه تعصب ضدیت با اسلام داری! و میخوای جایی زندگی کنی که هیچ مسلمانی نباشه!؟!دوست گرامی گذشته از شوخی، بهتر نیست همه ما تعصبات را کنار بذاریم و حقایق را اگرچه تلخ بپذیریم!؟ و بر اساس منطق و حقیقت نظر بدیم شما بیا در مورد شاه و حزب رستاخیز صحبت کن مطمئن باش منم میام طرف شما و استبداد شاه را محکوم میکنم! ولی نمیتونم چون شاه دیکتاتور بوده جنبه های مثبت کارهایش را نادیده بگیرم . هر ملتی حکومت خودش را میسازد!
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 04:46
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
کبالت3 - کرج - ایران , تیردادسورنا - ایران - ایران.....بله ایران از لحاظ ذخایر نفت در مقام 3 است ولی بر اساس آخرین داده های بریتیش پترولیوم در 2013 ایران از لحاظ منابع گازی و مجموع منابع هیدرو کربنی در رتبه اول دنیا هست.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 05:06
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
anti cleric - دوبلین - ایرلند..بهترین جواب شاید جواب ندادن باشد ولی برای خالی نبودن عریضه بگویم که نحوه نوشتن مرتبه اجتماعی و پیشینه فرهنگی- خانوادگی و شخصیت فردی و میزان تعادل روحی و روانی را نشان می دهد...در مورد جدا شدن بحرین من نظرم را گفتم که این خیانت بوده.. اگر جواب منطقی داری بزن اگرنه که خواهشا شر مرسان.در مورد عمله رژیم بودن هم این را بگویم که اگر عمله حکومت بودم با مدرک فوق دکترا آواره این کشور اون کشور نمی شدم ...من ازدست آدمهایی مثل شما ناراحت نیستم چرا که شماها برایند طبیعی سیستمی هستید که در آن احمدی نژادها رییس جمهور و رسایی ها قانون گذار و مرتضویها و اژه ایها دادستان وهفت تیر کشها نوحه خوان امام خسین ووو....بوده اند و هستند. پس شما ها را باید به عنوان یک واقعیت متاسفانه نا خوشایند اون سیستم و فرهنگ کذایی قبول کرد و همان طوری که باید قشون کشی خفت بار اوباش سایبری به صفحه فیسبوک لیونل مسی را به عنوان یک واقعیت شوم و نا مبارک پذیرفت و به احوالات ان کشور زار زار گریست..
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 06:02
تیردادسورنا - ایران - ایران
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند دوست گرامی منظور من این بود که خودمان را سوپرمن تصور نکنیم تعصبات نژادپرستانه و ضد عربی کمکی بما حال و روز ما نمیکنه! ما خود را صاحب فرهنگ و تمدن 2500 ساله میدانیم اما هنوز به اندازه یک هزارم دبی قوانین رانندگی را رعایت نمیکنیم و باقی قضایا..موفق باشید
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 04:57
biparva-jan - تهران - ایران
vahidtaheri درست میگه. اطلاعات جدید نشون میده ایران بزرگترین ذخایر گازی دنیا رو در اختیار داره.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 10:51
سيروس كمال - دبى - امارات
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی . میحواى بدونى از کى اعلیحضرت سمبل کشور ما بوده؟ از زمانى که تازیان پله برقی را از علامت روز قیامت میدانستند . نوشتارهای جنابعالی هم همه اش کوپی پست میباشد . توصیه میکنم کتاب پاسخ به تاریخ اعلیحضرت را بخوان . اما ببخشید نمیدونستم کتابهای شما از این نمونه هاست (دربهشت توان بدنی انسان درکامیابی از زنان به اندازه صد نفر می گردد. کتاب کنزالعمال، جلد14، ص 468) . یا این (هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی شود مگر آنکه خداوند غنیّ ، پانصد حوری به او عطا می‌فرماید که با هر حوری هفتاد غلام وهفتاد کنیز نیز می‌باشد که هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون می‌باشند. بحارالانوار،ج 8، ح 205 ) . بنده هم میل ندارم شما جواب من بدین یا نه . به سلامت .
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 11:26
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
سیروس کمال - دبى - امارات...از تاثیر محیط زندگی گریزی نیست! تاثیر مصاحبت و معاشرت با اعراب جاهل بر فکر و ذهن جنابعالی کاملا مشهوداست.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:12
samad agha75 - ایران - ایران
کتاب هایی را که میگویم از کتابخانه ملی یا هر جایی تهیه کنید و اگر میخواهید شهر را شلوغ کنید بر سر این کتابها فریاد کنید که گوینده تاریخند و اکثر نویسنده های آنان از مخالفان شاهنشاه آریامهر. کتابها: دایرت المعارف اسلامی، جلد یازدهم، صفحه ۴۱۰. تاریخ مختصر احزاب سیاسی ایران؛ انقراض قاجاریه، نوشته ملک الشعرا بهار، جلد اول از چاپ اول صفحه ۳۵۱. خاطرات محمد مصدق. سیر تحول صنعت نفت در ایران و خاور میانه؛ نوشته دکتر منصورکشفی، چاپ دوم، صفحه ۱۳۶. ایران در عصر پهلوی؛ نوشته دکتر مصطفی الموتی، جلد هفتم، صفحه ۱۵۲. و با تشکر فراوان از کدبان مهدی شمشیری که گرد آورنده اصلی مطالب تاریخی هستند و من فقط قسمت هایی به آنان افزوده، یا قسمت هایی از آن کاسته ام تا در حوصله خوانندگان دراید..
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:16
samad agha75 - ایران - ایران
شیخ محمد بن خلیفه حاکم بحرین پس از غلبه بر مخالفان داخلی به انگلستان متوسل شده قرار دادی با این کشور به امضا میرساند مبنی بر اینکه کشتی های انگلیسی اجازه یافتند کشتی هایی را که به بحرین رفته یا از بحرین بار گیری و خارج میشوند را تفتیش کنند و این اولین جای پای انگلیس در بحرین بود. این در زمانی است که انگلستان هنوز پای های استعماری قدرت خود را همانگونه که بعد ها در اواسط و اواخر دوره قاجاریه محکم کرده بود و ایران را عملا تبدیل به یک مستعمره اعلام نشده کرده بود،، بر زمین نزده است. در ان زمان انگلیس هنگامیکه در صدد تصرف مملکتی بر می آماده، اول شورشی احمقانه را در آنجا توسط مردم و ساکنین منطقه ترتیب میداده به گونه ای که به منافع و متعلقات انگلیس حمله کنند و در راه پیش برد عظمت دولت، از دست دادن عده ای خدمتکار خویش نیز امر مهمی به شمار نمی آمده ( قابل توجه خوانندگان محترم در مورد حمله به سفارت انگلیس..همان گونه که میبینیم طبق شواهد تاریخی این سیاست انگلیس سیاستی کهنه و ریشه دار است و در جریان سیاست های استعماری این کشور بارها انجام شده است .
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:17
samad agha75 - ایران - ایران
شیخ محمد بن خلیفه حاکم بحرین پس از غلبه بر مخالفان داخلی به انگلستان متوسل شده قرار دادی با این کشور به امضا میرساند مبنی بر اینکه کشتی های انگلیسی اجازه یافتند کشتی هایی را که به بحرین رفته یا از بحرین بار گیری و خارج میشوند را تفتیش کنند و این اولین جای پای انگلیس در بحرین بود. این در زمانی است که انگلستان هنوز پای های استعماری قدرت خود را همانگونه که بعد ها در اواسط و اواخر دوره قاجاریه محکم کرده بود و ایران را عملا تبدیل به یک مستعمره اعلام نشده کرده بود،، بر زمین نزده است. در ان زمان انگلیس هنگامیکه در صدد تصرف مملکتی بر می آماده، اول شورشی احمقانه را در آنجا توسط مردم و ساکنین منطقه ترتیب میداده به گونه ای که به منافع و متعلقات انگلیس حمله کنند و در راه پیش برد عظمت دولت، از دست دادن عده ای خدمتکار خویش نیز امر مهمی به شمار نمی آمده ( قابل توجه خوانندگان محترم در مورد حمله به سفارت انگلیس..همان گونه که میبینیم طبق شواهد تاریخی این سیاست انگلیس سیاستی کهنه و ریشه دار است و در جریان سیاست های استعماری این کشور بارها انجام شده است .
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:17
samad agha75 - ایران - ایران
در این هنگام وزیر خارجه وقت ایران، محمد مصدق نامه ای به دولت انگلیس نوشته و برای حفظ جان و مال مردم کمک دولت انگلستان !را خواستار میشود، این نامه سندی قابل قبول برای مداخله بریتانیا شناخته شده، بدین گونه انگلستان یک کشتی با ۲ ارابه توپ و ۴۰ سرباز هندی! در بحرین پیاده میکند و از این زمان به بعد نفوذ دولت ایران در بحرین از بین رفته، انگلستان به طور نا گفته، بحرین را متعلق به خود میداند. این موضوع در جلسه سری مجلس در دوران سردار سپاه رضا خان وزیر جنگ وقت (رضا شاه آینده) مورد بررسی قرار میگیرد و سردار سپاه اصرار میورزد که ما با کشتیهای جنگی پرسپولیس و مظفری که از انگلستان خریدیم میتوانیم خودمان به بحرین برویم و ۲ ارابه توپ ببریم و ۴۰ سرباز هم که داریم من هم که وزیر جنگ هستم ولی با و مخالفت کردند و حتی سردار سپاه از فرط ناراحتی گریست..(عرض کردم که ملک الشعرا از مخالفین سر شناس رضا شاه است
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:18
samad agha75 - ایران - ایران
اینکه چگونه نخست وزیر وقت مستوفی الممالک را با حیله مدرس خائن بزرگ که در قرارداد ۱۹۱۹ نیز رشوه کلانی از دولت فخیمه دریافت کرد، استیضاح کردند تا مشیر الدوله خائن به نخست وزیری برسد و مصدق وزیر خارجه و چه خیانتها مرتکب شدند در حوصله این متن نمیباشد..مصدق خود در خاطراتش میگوید، هر وقت دولت انگلستان جویای منفعتی بود مشیر الدوله را سر کار میاورد. آخر سر هم که پای بر زمین کوفت و گریه کرد که که من جان ایرانیان را نجات دادم و اگر از انگلیس کمک نمیخواستم، اعراب نجدی ایرانیان را قتل عام میکردند. ملاحضه فرمودید؟ پس به چه دلیل در هیچ کجا نمیگویند که بحرین از همان سال ۱۳۰۲ به اشغال انگلیس در آمد؟ پس چرا با غرض ورزی تمام حرفی از مخالفت سردار سپاه با فرستادن نیروی دریایی انگلیس سخن نمیگویند؟چرا از نامه مصدق به دولت بریتانیا که عامل اصلی اشغال بحرین بوده حرفی به میان نمییاد؟ در همان سال، انگلستان امتیاز تاسیس نمایندگی دائمی در بحرین را گرفت و سر چالرز بلگرین را به آنجا فرسستاد .
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:18
samad agha75 - ایران - ایران
که به قدری در مدت ۳۴ سال اقامت خویش در بحرین، به تحریک اعراب برای تغییر نام خلیج فارس به خلیج عرب پرداخت و خشم مردم منطقه را بر انگیخت که در نهایت دولت فخیمه مجبور به استرداد و جایگزینی این شخص گردید. بحرین فقط ۲۵ کیلومتر با عربستان سعودی فاصله دارد..در کتاب دکتر منصور کشفی میخوانیم، جزیره بحرین از نظر جغرافیایی ای برای بار گیری و صدور نفت خام و ساختن پالایش گاه بسیار مناسب به نظر می آمد. در واقع نزدیکی آن به عربستان سودی و قطر بود که به اهمیت آن می افزود. بنا بر این بلافاصله بعد از کشف نفت در بحرین در تیر ماه ۱۳۱۴، شرکت نفت بحرین پالایشگاهی احداث کرد که در سالهای جنگ جهانی دوم گسترش فراوان یافت. البته اکثر نفت خام این پالایشگاه از نفت خام عربستان تغذیه میشد .زیرا تولید نفت بحرین روزانه فقط معادل ۳۰،۰۰۰ بشکه بود .نفت ابتدا از عربستان سودی به وسیله نفتکش حمل میشد. ولی بعداز مدتی خط لوله ای به قطر ۱۲ اینچ و به طول ۵۶ کیلومتر از عربستان به بحرین کشیده شد که دو سوم آن زیر آب قرار دشت.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:19
samad agha75 - ایران - ایران
در سال ۱۳۲۶، خط لوله دیگری با همین ضخامت کشیده شد که ظرفیت خط لوله را به ۱۲۶،۰۰۰ بشکه رساند. در سالهای قبل از ملی شدن صنعت نفت حدود ۸۵ در صد این ظرفیت از عربستان تغذیه میشد..بطور کلی شرکت نفت بحرین اولین شرکت نفتی در خاور میانه بود که صد در صد به شرکت های نفتی تگزاس و استاندارد کالیفرنیا تعلق داشت. در تمام مدت هم دولت ایران اعتراض کرده بود هم برای پالایشگاه شرکت های خارجی هم برای خط لوله عربستان. توجه داشتید که این شرکتها در سال ۱۳۱۴ تاسیس شدند و بحرین در سال ۱۳۰۲و با نامه کمک مصدق توسط انگلستان اشغال شده. در حالیکه محمد رضا شاه پهلوی در شهریور ۱۳۲۰ به سلطنت رسید؟ و سالهای اولیه سلطنت وی همانطور که همه میدانند مصادف بود با سالهایی که سال آشوب و هرج و مرج خوانده میشود که وقایع و ترور های بسیار اتفاق افتاد ...آیا برای محمد رضا شاه در آن سالها امکان داشته که با ۲ ابر قدرت در آن جزیره با نیروی دریایی آن زمان بجنگد؟ مستحضر هستید که انگلستان همیشه حضور داشته و برای دادن امتیاز پالایشگاه به امریکا از امتیازات کلانی بر خوردار شده...در سیاست بین الملل وقتی کار با ملاطفت پیش نرود،
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:22
samad agha75 - ایران - ایران
چاره جنگ است...آیا محمد رضا شاه پهلوی در آن سال با آن نیروی دریایی میتوانست با ۲ ابر قدرت و عربستان بجنگد؟. در سوم شهریور ۱۳۲۰ کشور ایران بوسیله قوای سه کشور انگلستان، شوروی و آمریکا اشغال گردید و رضا شاه از سلطنت خلع گردید و دولت انگلیس خواستار سلطنت پسر محمدحسن میرزا نوه محمدعلی شاه قاجاربود ولی ولیعهد وقت یعنی محمد رضا شاه به سلطنت نشست...از آن سال تا سال ۱۳۲۹ که سال ملی شدن نفت بود، سالهای هرج و مرج و شورش نامیده شدند..دربهمن ماه ۱۳۲۷ ماجرای ترورشاه در دانشگاه تهران اتفاق افتاد بدین معنی که ایران تا آن سالها کاملا درگیر مسائل داخلی خود بوده، تقصیری که همه میدانند نه متوجه محمد رضا شاه بلکه خود قربانی و درگیر ان بوده این همه در حالیست که جزیرهٔ بحرین از سال میلادی ۱۷۸۳، به دست خاندان آل خلیفه (که از اعراب شبه‌جزیرهٔ عربستان بودند) افتاد که از قرن نوزدهم تا سال ۱۹۷۱ تحت‌الحمایهٔ انگلیس بودند و در دوران قاجار و پهلوی، ایران هنوز دورادور مدعی مالکیت بر بحرین بود
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:23
samad agha75 - ایران - ایران
تا آنکه حکومت بحرین که تحت نفوذ انگلیس بود برای تأثیرگذاری بر نتیجه نظرخواهی مصمم شد تا ساختار جمعیتی این سرزمین را با اکثریت دادن به عربها دگرگون سازد. در این راستا هزاران فلسطینی و نیروی کار عرب از کشورهای منطقه به بحرین هجوم آوردند و پس از ان اقدام به سر شماری کردند ؛ ۶۰ در صد عرب ،۲۰ درصد هند و پاکستانی، ده در صد ایرانی و ده در صد از ملل دیگر بودند. بدینسان ایران با توطئه ای که توسط بریتانیا صورت پذیرفت به ناچار ادعای حاکمیت بر بحرین را کنار گذاشت.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:23
samad agha75 - ایران - ایران
کسانیکه میگویند شاه چرا شاه چرا اگر راه حل ندهند ایراد مغرضانه است..اگر شاه در ان زمان با بحرین که عملا از دسترس ما دور بود و دست اجانب از قبل از پادشاهی خانواده پهلوی در آن جزیره دراز بود و مدیریت و نظارت میکرد، به جنگ بر میخاست، نمی توانست در سال ۱۳۵۰ که ۳ جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابو موسی را گرفت، آنها را به نفع خود مصادره کند...در آن زمان صدام بلوایی به پا کرد و از کشور های عرب منطقه کمک خواست که موضوع را به سازمان ملل ارجاع دهند ولی هیچکدام از دول اعراب جرات نکردند..دقت کنید، جرات نکردند در مقابل قدرت شاه که در آن زمان قدرت نظامی بسیارقوی تبدیل شده بود (سال ۱۳۵۰) ، دم بر آورند و ۳ جزیره توسط ایران مصادره شد.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 14:24
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
تیردادسورنا - ایران - ایران. تیرداد عزیز، من هرگز تعصبات ضدّ هیچ ملیتی نداشته ام.باور کنید به ۲ دلیل ۱- آوارگی و ۲- عشق به مردم ، به ۹ زبان در حد مبتدی صحبت می‌کنم ،از جمله عربی‌ ،با لهجه فصیح.نظر من در مورد عرب کاملا مثل استاد بهر‌ام مشیری است.مردمی فرهیخته که اسلام نابودشان کرد.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 15:06
کبالت3 - کرج - ایران
تیرداد- من از منابع رسمی میگم شما از حدس و گمان ذخایر اثبات شده ربطی به میزان تولید نداره ضمن اینکه بعضی حوزه های نفت و گاز مشترکه یعنی نبری میبرن نخوری میخورن که دارن میبرن و میخورن جلوی چشم آشیخ ..و یک کلام ختم کلام اگه بعد از شاه یه حکومت درست درمون سرکار اومده بود الان این بحث ها نبود و اون رژیم پرونده سیاسیش بسته میشد و میرفت شما هم غصه و حسرت نمیخوردی و مثل الان حدیث بد و بدتر سر نمیدادی و گنجشک رو جای فانتوم جا نمیزدی کبلائی.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 16:39
کبالت3 - کرج - ایران
پس درود بر روح پر فتوح حاج ممرضا و خاندان او باد که نقشه ایران عزیز ما را از لوث وجود بحرین پاک فرمودند معلوم نبود اگر این جزیره داغ خشک و بیحاصل از آن ما باقی میبود چه زجری میکشیدن فرزندان ما که برای سربازی باید این راه دور رو میرفتن حالا راه دور هیچی با این شیخک زبون نفهم چه میکردیم آقا اصلا خر ما از کرگی نه دم داشت نه سر و نه گوش نقشه ما هم از زمان هبوط آدم بحرین نداشت خاک بر سر نادر و شاه عباس که برای این .س مثقال جزیره نا قابل با پرتغال و انگلیس در افتادن و اون بیچاره ها رو تارومار کردن آقا بده بره در راه خدا و ملکه مگه افغانستان و قفقاز رو دادیم رفت چی شد یا خزر رو تخص کردن و ماسه هاش با دو سطل آب قسمت ما شد چی شد آب از آب تکون خورد؟ نه والا چون ما هنوزم غیوریم شاهمون غیور شیخمون غیور شاقلیهامون از هر دو غیورتر کبلائی
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 18:54
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند - کاملا حق با شماست، دشمنان داخلی‌ ما را به این روز انداختند واگر نه هیچ خارجی‌ نمی‌توانست دخالت کند/ . خدا رو شکر که خداوند مرا بخشید، لطفا اگر تماس دیگه ائی برقرار شد به ایشان بگویید, این بار من او را نمی‌بخشم اگر یک تصفیه حساب جانانه تر با دشمنان داخلی‌ و خارجی‌ ایران نکند، سیب زمینی‌ که نیستیم اگر او غیور است ما هم بی‌ غیرت نیستیم والا.
‌چهارشنبه 25 دي 1392 - 22:39
تیردادسورنا - ایران - ایران
جناب کبالت مثل اینکه مرغ شما یک پا دارد و بحث با شما که منطقت قهرمان دانستن آغامحمدشاه قاجاره که هزاران چشم درآورد و دستور داد ستوربانانش با نادره زمان لطفلی خان زند لواط کنند و با انداختن کشیشان و جوان ارمنی و گرجی به رود ارس چنان نفرتی در مسیحیان ایجاد کرد که بعدها تجزیه ایران را رقم زد یا شاه عباس قاجار که از ترس قدرت گرفتن فرزندانش آنها را در حرامسرایش و زیر نظر خواجگانش بزرگ کرد و در نهایت آنها را کشت و آخرش از خاندان صفوی که به برادران و فرزندانشان رحم نمیکردند سلطان حسین پدید آمد تا در محاصره اصفهان بواسطه ملایان منتظر کمک زعفرجنی باشد یا نادرشاه که بواسطه خدماتش مجسمه اش را باید از طلا ساخت و بعد بخاطر ستمگریهایش آتش زد زیرا در اواخر عمرش پسر رشیدش رضاقلی میرزا را کور و خراج سنگین بر رعیت گذاشت تا مردمانش به فروش دخترانشان تن دهند و در آخر با مرگش سرداران افغانش گنجینه هایش را با خود بردند و کشور ایران دچار هرج و مرج و تجزیه گردید.
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 03:49
تیردادسورنا - ایران - ایران
ادامه. کربلایی کبالت در مورد بحرین صمدآقا توضیح کاملی داد که اگه اهل منطق باشی می بینی که ایران هیچ نیروی نظامی اداری در بحرین نداشت و خواست ایران یک ادعا بود اگر ایران میخواست با نیروی نظامی بحرین را اشغال کند همان جریان جزایر فاکلند پیش میامد علی الخصوص که هنوز وابسته های نظامی انگلستان در بحرین متصدی امور نظامی آنجا بودند و در صورت حمله ایران این سه جزیره هم از کف ایران خارج میشد ..
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 04:01
تیردادسورنا - ایران - ایران
ادامه..جناب کبالت حالا برای توی صف مرغ و سیب زمینی ایستادن و سواری دادن به آخوند و مردن در تصادفات و تن فروشی دختران دانش آموز دبستانی و راهنمایی و دزدیدن کنتور آب و کابل و درپوش فاضلاب و قتلهای فامیلی و تحقیر شدن در کشورهای خارجی و سرطان گرفتن از پارازیتها و تولیدات داخلی و برنجی های هندی و هزاران درد و مرض، جمعیت 75 میلیون ایران کافی نیست!؟ که شما میخوای یک میلیون بحرینی بدبخت را هم شریک کنی!؟ عزیز من بذار لااقل اون بدبختها زندگی خودشان را بکنند!! در مورد ذخایر نفتی هم دوستان دیگر هم متذکر شدند حالا نمیخوای سرچی بکنی و حرف این دوستان را قبول نمیکنی اونم مشکل از منطقته!
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 04:11
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
صمد آقا۷۵ - ایران - ایران. دوست گرامی‌، خیلی‌ ممنونم از زحمتی که کشیدید.با اجازه أت همه را پرینت کردم.
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 09:31
سيروس كمال - دبى - امارات
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی . قرار بود جواب ندى ، چی شد . اینو بدون من با عربهای متمدن و سکولار زندگی میکنم نه با خرافاتیهایی مثل تو . بهت بر میخوره وقتی که مردگان تازی را هدف قرار میدم درسته ؟؟ برو عمو برو توی خرافاتت زندگی کن . مواظب باش که شب اول قبر درست جواب بدی و الا ؟؟!!
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 14:32
کبالت3 - کرج - ایران
تیردادسورنا -قبل از جواب خوب بخون سواد شامل خوندن و نوشتنه .حالا که به کپی علاقه داری تو تاپیک محصلین یرانی پاریس و چلوکباب مفتکی از جانثار دربار برات کپی گذاشتم نه فلان شاقلی نوحه خون و عریضه نویس کبلائی..
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 13:37
تیردادسورنا - ایران - ایران
کربلایی کبالت کپی پیست کردن که اشکالی نداره قربانت گردم ! شما و دیگر انقلابیون سال 57 بهتره گند سال پنجاه وهفتتان یعنی جمهوری اسلامی را جمع کنید نه اینکه چسبیدی به بحرینی که نه بدار بود و نه به بار! با این گندتون که 34 ساله بوی تعفنش بینی و حلق همه علی الخصوص ما نسل سوخته بعد از انقلاب را پر کرده و جدیدا غیرقابل تحمل شده بزودی باید شاهد فروپاشی کشوری بنام ایران باشیم
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 18:28
تیردادسورنا - ایران - ایران
کربلای کبالت فکر کنم لااقل توی تاریخ از شمای باسواد! که آغامحمد خان قاجار چشم درآور را قهرمان تصور میکنی بیشتر باشه!
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 19:46
کبالت3 - کرج - ایران
تیردادسورنا -میگم نمیتونی بخونی قبول کن این قهرمان رو شما سنجاق فرمودی به اون آغا من نوشتم( حتی آغا محمد خان.. )حالا جلاد بوده وقاتل اما ایران رو یکپارچه کرد و پدر روسها رو در آورد و قبایل یاغی رو سرکوب کرد تا بعدش فتحعلی بیغیرت قفقاز رو با کیسه چپق عوض کنه این با جلاد بودنش با هم جزء تاریخه یعنی تاریخ آجیل شب عیدت نیست که پسته بادومش رو سوا کنی همونطور که رضا خان مستبد قلدر بیسواد زمینخوار بود دانشگاه و ارتش و راه آهن رو ساخت و خیلی کارهای خوب و بد رو باید نوشت تو حسابش متوجه گردیدی یا بازم یوخمسن تو باغ کبلائی.
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 22:37
کبالت3 - کرج - ایران
تیرداد - بخدا سوگند و به انبیا و اولیا و سیصد هزار امامزادگان ایران سومین ذخایر نفتی رو داره این رو از خود سایت شرکت نفت سرچیدم مگه اینکه شما جایی نفت ذخیره کردی و رو نمیکنی به هر حال صحبت با شما شاقلیان من رو میبره به سالهای دور و یاد پیر مرد پینه دوز محلمون که یه ظبط صوت دست شصتم خریده بود و تا وقتی که به رحمت خدا رفت تو دکه اش فقط یه نوار از آغاسی صبح تاشب تکرار میشد روحش شاد نور به قبرش بتابه کبلائی
‌پنجشنبه 26 دي 1392 - 23:06
تیردادسورنا - ایران - ایران
کربلایی کبالت ترکی که باهت صحبت نمیکنم عزیز! ..موندم دیگه به چه زبونی بهت حالی کنم! اینطور که معلومه سرچ کردنت هم مثل انقلاب کردنته! مراجعه کن به خبرهای ایسنا، شبکه خبر،خبرگزاری فارس و...و جناب آقای ناصر کشاورز مجری طرح اکتشاف منابع هیدرات گازی دریای عمان!!
جمعه 27 دي 1392 - 15:55
تیردادسورنا - ایران - ایران
کربلایی حالا بعد از این همه تفاسیر و بگیر و ببند سوال من از شما و دیگر انقلابیون پر افتخار 57 اینه که چرا بجای رژیم بقول شما بد شاه رژیم بدتر ج.ا رو آوردین و ما نسل بی تقصیر را گرفتار کردین؟ چرا بعد از انقلاب هر کس رفت پی کارش؟
جمعه 27 دي 1392 - 16:03
samad agha75 - ایران - ایران
مرجوم سلیمان بهبودی می نویسد که رضا شاه هر روز شاهد جمع شدن افراد بیکار در قهوه خانه ها و گفتن نقالی وشنیدن حرف های بی اساس همدیگر بودند و این امر رضا شاه را بسیار ناراحت میکرد و اکثرا از من سئوال میکرد چرا این مردم تن بکار نمیدهند. چرا مردم این زمین های زراعی را کشت نمیکنند. چرا این مردم شخصا تولید نمی نمایند وبیکار در گوشه فهوه خانه و سینه کش افتاب نشسته و با مالش بیضه مبارک بذکر گفتن و طلب روزی و کمک از خدا روزکار میگذرانند.مرحوم بهبودی میگوید من برضا شاه گفتم این مردم بدلیل ظلم و جوری که دولت قاجار بانها رواداشته هیچگونه اعتمادی بانجام کار و تولید ندارند. زیرا قبلا هرچه کار میکردند ایادی دولت از انها میگرفتندو زمانی این مردم نسبت بانجام کار اعتماد حواهند یافت که بدانند صاحب زمین یک فرد قدرتمندی است و بر اساس اعتماد بان این مردم تامین امنیت یافته و اقدام بکار وکشاورزی و زراعت خواهند کرد
جمعه 27 دي 1392 - 18:47
samad agha75 - ایران - ایران
لذا رضا شاه دستور داد که کلیه اراضی بایر بنام رضا شاه ثبت و بنام بنگاه خالصه شناخته شدو سپس این امکانات و در امد جاصل از ان را در سازمانی بنام بنیاد پهلوی جمع اوری نمود و از محل این در امد ها امور خیریه مانند ساختن بیمارستانها شیر خوار کاهها. مدارس. دانشکاهها و همچنین تامین قمسمتی از بودجه مورد نیاز دانشجویان و سایر موارد مورد نیاز کشور بمورد اجرا گذاشته شد.ان کور دلانی که خیال میکنند با بودجه تحصیل دولتی عازم خارج میشدند پول انها از محل همین سازمان تامین میشد.بسیاری از مردم هنوز پس از صد سال نمیدانند معنی بنیاد پهلوی چه بوده و هدف ان چه هست.
جمعه 27 دي 1392 - 18:48
samad agha75 - ایران - ایران
تیردادسورنا - ایران - ایران اینها انقدر وقیح .بی چشم و رو. ابله. نوکر صفت هستند که این صفات در ژن انها نهادینه شده.اینها انقدر وقیح هستند که همین امار غیر رسمی سایت را هم نگاه نمیکنند.اینها انقدر وقیح و چشم دریده هستند که رادیو هند یعنی استعمار انگلیس در انزمان اعلام میکرد که رضا شاه بزرگ تمام جواهرات سلطنتی را با خود برد و اجداد این جانوران نوکر صفتان تا امروز همان را بلغور میکنند. خوب دقت کنید پس از صد سال هنوز اینها میگویند رضا شاه زمین ها ی ایران را بنام حودش کرد. ولی اینها نمیگویند رضا شاه با بکار گیری زمین ها و ایجاد تولید و کار پول انرا در زیر نام بنیاد پهلوی خرج بیماری پدر مادر همین ها میکرد. یا هزینه تحصیل اینها را در خارج تهیه میکرد ولی اینها گواهینامه نوکری بیگانه مبگرفتند و بایران میامدند. این بی چشم ورو ها اجازه نمیخواهند
جمعه 27 دي 1392 - 19:02
کبالت3 - کرج - ایران
تیردادسورنا -نن جون مهدی فهمید تو هنوز نفهمیدی دلبندم صحبت سر نفته تو از گاز میگی من از منابع رسمی کشور و بین المللی میگم تو از فارس نیوز و شبکه خبر (عجب منابع موثقی !! یادم نره ایندفه که اعلام کردن ایران تنها ابر قدرت جهان شده حتما باور کنم )به هر حال شما تصمیم گرفتی ذخایر قطعی نفت ایران اول باشه ما هم که بخیل نیستیم به هر حال کشورمونه اما بقیه حرفات هم تکرار مکرراته و بارها پاسخ داده شده و جواب همانست که بود و تکرارش بیفایده چون شاقلی جماعت فقط اونی رو که دلپسندشه و تو مخش فرو رفته یا فرو کردن رو جواب حساب میکنه منم که اهل احسنت صحیح است و بله قربان همین است که فرمودید نیستم پس بجای نوحه و ذکر مصیبت حاج ممرضا و تکرار هزار باره قصه حسین کرد شبستری برو بدو .بخون .تلاش کن .ببین .گوش کن .فکر کن .شاید یه صد سال دیگه به نتیجه برسی که البته بعید است کبلائی
جمعه 27 دي 1392 - 21:59
کبالت3 - کرج - ایران
از تحقیقات مفصل در باب تاریخ نوین ایران از زمان هبوط حضرت آدم بر ارض تا حلول و افول پادشاهی و نزول نور الهی که توسط اندیشمندان بیطرف دربار انجام گردیده معلوم گردید .که مورخین قبلی همگی خفیه نویسان انگلیس و امپریالیسم بورکینافاسو بودند چه اصولا چیزی بنام ملت ایران .انقلاب مشروطه .قانون اساسی وجود نداشته البته یاغیانی بیسواد و اجنبی پرست مانند ستار و باقر بودند که با کمک ملی منقلیون زمان و کفار کتابی نوشتند مسخره بنام قانون اساسی که با درایت شاهانه بعدها تبدیل به زیر دستی گردید (البته گاهی بکار کشتن سوسک هم می آمد) بعدی خیانت مصدق السلطنه بید که از طرف کفار چار چش انگلیسی مامور ملی کردن نفت گردید و آن ملعون توسط جیب سواران دلاور چون شعبون خان بیش مخ و ژاندارک زمان اشرف چار چش از سر نگون گردید . بعدی جزیره جعلی بحرین بود که طبق تحقیق ابدا وجود خارجی نداشته که متعلق به ایران باشد یا نه پس شاه مزبور از بخشایش آن مبراست مورد دیگر مجلس و احزاب است که آنهم بدلیل نابالغی ملت و ضعف درجه هوشیازی بنا به تشخیص همایونی برای سلامتی مضر تشخیص داده شد و به کوزه دربار حواله گردید . کبلائی.
جمعه 27 دي 1392 - 23:10
تیردادسورنا - ایران - ایران
کربلایی میدونستم که جوابی برای سوال من نداری و میزنی به صحرای کربلا! جنابعالی باید بری همون امام را در ماه ببینی و لیاقتت هم بیشتر از ج.ا نیست!!بدو برو سر کوچه که جا نمونی! همرزمهای دیروزت هم توی صف سیب زمینی ایستادن!
شنبه 28 دي 1392 - 04:15
کبالت3 - کرج - ایران
تیرداد-شاقلیان با جواب غیر شاهانه رضا نمیشن کلا چاره کارشون دست من نیست باید برن شوش پیش حسن گاردون ساز یه تابگیری یه بالانس و خلاص کبلائی.
شنبه 28 دي 1392 - 15:40
Rezahiz - ویسبادن - آلمان
حالا این آخوندا باقی مملکت دارن می دن به فنا شما توفکر بحرین هستید...جالبه به خدا...
شنبه 28 دي 1392 - 22:53
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
دوست گرامی . کبالت ۳ . کامنت های شما را بارها در این سایت دیده ام و در مجموع طنز نوشته های شما را دوست می دارم. اما در مورد بعضی رخداد های تاریخی میتوان اختلاف نظر داشت. اصولا کشور های امپریالیستی اراده خودشان را بر ملت های ضعیف تر تحمیل میکنند. جزایر فالکلند کجا انگلیس کجا. آرژانتین وقتی به حق تلاش کرد ای جزایر را پس بگیرد .به یاد داری انگلستان و بانو تاچر چه بلایی سر آرژانتین در آوردند. و فراموش نشود که آرژانتین بعد از برزیل قویترین قدرت نظامی آمریکای لاتین است. شاه نه از لحاظ سیاسی ونه از لحاظ نظامی و نه از لحاظ حمایت مردمی توانایی به چالش کشاندن امپریالیسم بریتانیا در آن مرحله تاریخی نداشت. نمونه دیگر برای مثال : . اگر هم ایران وشاه توانست جلوی خیانت پیشه وری و جدایی آذربایجان از ایران را بگیرد نه بخاطر قدرت نظامی ایران و خواست آذر های عزیز بود بلکه التیماموم غرب به اتحاد جماهیر شوروی بود.
یکشنبه 29 دي 1392 - 03:03
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
ادامه. در مورد بحرین ؛ طبیعتآ از دست دادن این جزیره که استانی از ایران بود .هیچ ایرانی وطن پرستی را شاد نمیکند . اما به نظر من گزینه بهتری برای ایران در آن مرحله تاریخی وجود نداشت و گرفتن آن ۳ جزیره از هیچ چیز بهتر بود !و م
یکشنبه 29 دي 1392 - 05:58
کبالت3 - کرج - ایران
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد-قربون آدم چیز فهم حتی اگه خود حاج ممرضا باشه ....اما سیاست بازی با امکانات موجود و بهترین بهره رو از بدترین شرایط گرفتنه این که شما فرمودید درسته و جای بحث داره اما یه امای دیگه اینه که با عاشق جماعت که اصرار به پاک کردن صورت مسئله و انکار واقعیت دارن چه کنیم یعنی بیا به ملت بگو بحرین که مال ما بوده به علت مصالح ملی و فلان و بهمان اینطور بهتره بشه اونم نه با خیمه شب بازی و سیاهکاری نه دادار دودور راه انداختن و شکست رو فتح الفتوح قالب کردن که آدم رو یاد جام زهر و ادعای پیروزیه مخ باخته های اینوری میندازه یعنی جماعتی کاسه داغتر از آش بعد از دهها سال که از اختراع تلویزیون رنگی میگذره هنوز همه چی رو سیاه و سپید میبینن همه یا خائن بودن و نمک نشناس یا شاقلی بودن و شاهباز بازم یعنی دردیست که غیر مردن آنرا دوا نباشد کبلائی.
یکشنبه 29 دي 1392 - 19:24
samad agha75 - ایران - ایران
. در هر صورت تاریخ نشان داد که کارها و تصمیمات رضاشاه بزرگ درست بوده است، چون نتایج درستی به بار آورد و ایران را از یکی از نکبت بارترین دورانش رهایی بخشید. بی جهت نیست که مردم کوچه و بازار او را پدر ایران نوین می دانند. البته کسانی هم مانند خمینی و برخی جهان وطنان راست و چپ دیگر هم بودند و هستند که از او بیزارند. ولی داوری نهایی را دیگر نه روشنفکران، بلکه مردم کوچه و بازار و نسل جوانی خواهند کرد که از درون این ملت برخاسته اند.
یکشنبه 29 دي 1392 - 21:14
m_h_gol - تهران - ایران
samad agha75 - ایران - ایران >> دوست عزیز ممنون از کامنت های روشنگرانه شما. موفق و پیروز باشی.
دوشنبه 30 دي 1392 - 10:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.