ابراز ناخشنودی نماینده آمریکا در سازمان ملل از فعالیت هسته‌ای ایران

به گفته نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اقدامات ایران "ما را از رسیدن به راه‌حل مبتنی بر مذاکره دورتر می‌کند"

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت درباره تحریم‌های ایران گفته است که هنوز "نشانه روشنی" از پاسخ‌گویی تهران درباره برنامه هسته‌ای ندیده است.


سامانتا پاور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان ۱۵ کشور گفت: "مانند دیگر حاضران، آمریکا هم امیدوار است ریاست جمهوری حسن روحانی، فرصتی برای ایران باشد که به‌سرعت نگرانی‌های جدی جامعه بین‌المللی را درباره اهداف برنامه هسته‌ای‌اش رفع کند."


خانم پاور روز پنج‌شنبه پنجم سپتامبر گفت که تحولات اخیر، آمریکا را نگران می‌کند.

او به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد که هفته پیش منتشر شد و می‌گوید ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه داده است.

طبق این گزارش ایران گفته است که قصد دارد یک هزار سانتریفوژ پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم را که نصب کرده، آزمایش کند.

نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفته است: "ایران به جای آن که به سمت عمل به تعهداتش که از جانب شورای امنیت وضع شده گام بردارد، در حال نصب سانتریفوژهای پیشرفته است که می‌توانند اورانیوم را دو تا سه برابر بیش از سانتریفوژهای فعلی ایران غنی کنند."

شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران خواسته است برنامه غنی‌سازی خود و دیگر فعالیت‌های حساس هسته‌ای را تعلیق کند اما ایران توجهی به این قطعنامه‌ها نکرده است.

این شورا در واکنش، تاکنون چهار دور تحریم علیه ایران وضع کرده است.


گزارش از نقض تحریم‌ها

در این نشست شورای امنیت، گری کوئینلن، نماینده استرالیا در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری که رئیس کمیته بررسی تحریم‌های ایران نیز هست، گفت که همچنان گزارش‌هایی درباره نقض تحریم‌ها توسط تهران برای واردات اقلام ممنوع دریافت می‌کند.

سامانتا پاور همچنین درباره فعالیت ادامه‌دار ایران در رآکتور تحقیقاتی اراک ابراز نگرانی کرده است.

به گفته نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اقدامات ایران "ما را از رسیدن به راه‌حل مبتنی بر مذاکره دورتر می‌کند."

با این حال او بار دیگر بر موضع دولت آمریکا تاکید کرد که اگر ایران در زمینه هسته‌ای همکاری کند، "ایالات متحده هم مشتاق این همکاری است".

خانم پاور همچنین خواستار در نظر گرفتن تمهیدات بیشتر برای نظارت بر اعمال کامل تحریم‌های ایران شده است.

این موضع‌گیری آمریکا همزمان با اعلام خبر محول‌شدن مذاکرات هسته‌ای ایران به وزارت امور خارجه این کشور مطرح شده است.

آمریکا در واکنش به این گزارش‌ها، بار دیگر ابراز امیدواری کرده است که روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید، به حل پرونده هسته‌ای ایران منجر شود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌اش نوشت: "امیدواریم دولت ایران به طور جدی با جامعه جهانی برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک برای برنامه اتمی ایران و همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تحقیقاتش وارد تعامل شود."

رأی دهید
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
ما بمب اتم می سازیم تا آمریکا رو نابود کنیم...هههههههههههههههههههه
جمعه 15 شهريور 1392 - 15:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.