سفیر سوریه در تهران: حمله آمریکا را دور نمی‌بینیم

سفیر سوریه در تهران

عدنان‌حسن محمود، سفیر سوریه در تهران گفته است که حمله آمریکا به کشورش دور نیست.


آقای محمود به  ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفته "با توجه به تهدیدهای آمریکا علیه سوریه که از بیش از یک سال پیش آغاز شده است، این تجاوز را دور نمی بینیم."


سفیر سوریه در تهران با اشاره به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه شهروندانش گفته "این ادعا و بهانه جویی ها پس از آن مطرح شد که ارتش سوریه به پیروزی های راهبردی علیه گروه های تروریستی تکفیری تحت حمایت آمریکا و همدستانش دست یافت."


'آمریکا تغییر راهبرد داده'

آقای محمود گفته "آمریکا پس از ناکام ماندن توطئه های تروریستی در سوریه، تغییر راهبرد داده و به طرح اقدام نظامی علیه سوریه روی آورده است."

عدنان‌حسن محمود پاییز سال گذشته به عنوان سفیر تازه سوریه وارد تهران شد. او پیش از این وزیر اطلاع رسانی سوریه بود.

سفیر سوریه در تهران از مواضع آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه قدردانی کرده و گفته تماس ها، گفت و گوها و رایزنی های حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با مقام های عالی رتبه کشورها و روسای سازمان های بین‌المللی "برای مانع شدن از بروز جنگ علیه سوریه بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است."



بشار اسد از زمان شدت گرفتن درگیری‌ها در کشورش سفری علنی به ایران نداشته است



حسن روحانی، رئیس جمهور ایران استفاده از سلاح های شیمیایی را به طور کلی محکوم کرده و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران امکان استفاده از این سلاح ها توسط حکومت بشار اسد را رد کرده است.

آقای ظریف هفته پیش خبر داد که دولت ایران در آذرماه سال گذشته خورشیدی طی نامه ای رسمی به سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا در تهران، به مقام های آمریکایی اطلاع داده بود که سلاح شیمیایی از نوع گاز سارین وارد سوریه شده است.

ایران یکی از مهمترین حامیان حکومت بشار اسد است و آیت الله علی خامنه ای، این کشور را خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیل خوانده است.

اوایل هفته جاری چند تن از نمایندگان مجلس ایران برای دیدار با مقام های سوری وارد دمشق شدند و از جمله با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ملاقات کردند.

در حالی که طی هفته های اخیر احتمال حمله کشورهای غربی به سوریه افزایش می یافت، پارلمان بریتانیا با مشارکت این کشور در حمله به سوریه مخالفت کرد و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گیری در این باره را به کنگره سپرد، اما گفت که اقدام در سوریه باید هرچه زودتر انجام شود.

ایران هشدار داده است که حمله به سوریه محدود به این کشور نخواهد ماند و احتمال دارد دامنه آن به کشورهای دیگر منطقه کشیده شود.

رأی دهید
shahab46 - هانوفر - المان
بامید خدا
‌چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 13:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.