یک نماینده مجلس: ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را کنار گذاشته است

تصویری ازتاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز شنبه ۱۳ آبان گفته که جمهوری اسلامی در راستای «نشان دادن حسن نیت»  خود فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم با غلظت ۲۰  درصد را متوقف کرده است.
 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمدحسن  آصفری گفته است: «در شرایطی که جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت، غنی‌سازی ۲۰ درصد را کنار گذاشته است انتظار می‌رود که گروه ۱+۵ دست از تحریم‌های خود بردارد.»

 
این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی  مجلس هشدار داده است درصورتی که به این اقدام ایران پاسخی در خور داده نشود، « چنین امری باعث می‌شود که ایران از رویه قبلی خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی را در پیش بگیرد.»
 
محمدحسن آصفری همچنین در ادامه گفته است: «با شرایط و استراتژی که گروه ۱+۵ در دستور کار خود قرار داده است هیچ خروجی مثبت برای مذاکره آینده با گروه ۱+۵ وجود ندارد ولی باز هم جمهوری اسلامی برای اثبات حسن نیت خود در فعالیت‌های هسته‌یی‌اش به این مذاکرات تن می‌دهد.»
 
آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان، کشورهای موسوم به گروه ۱+۵، طی سال ها اخیر کوشیده اند در مذاکرات خود با ایران به راه حلی دیپلماتیک برای مناقشه هسته ای جمهوری اسلامی دستیابند. در سال جاری میلادی ایران و گروه ۱+۵ سه دور مذاکره به ترتیب در استابنول، بغداد و مسکو برگزار کردند  که نتیجه ای در پی نداشت.
 
این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی  مجلس همچنین گفته است که گروه ۱+۵ « اختیاری برای تصمیم‌گیری از خود ندارد چرا که هرگاه این مذاکرات به نتیجه‌ای منتهی می‌شد و یا جمهوری اسلامی پیشنهاد جدیدی را مطرح می‌کرد آنها ادامه جلسات را به آینده موکول می‌کردند.»
 
محمدحسن آصفری گفته است:  گروه ۱+۵ باید بداند که اگر قرار باشد در مذاکرات آینده نیز رویکرد افزایش تحریم‌ها را در پیش بگیرد، هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت چرا که جمهوری اسلامی توانسته تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و در آینده نیز چنین رویکردی را ادامه خواهد داد.
 
پیشتر خبرگزاری ها به نقل از علی اصغر سلطانیه ، نمایند ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داده بودند که ایران پیشنهاد کرده در ازای لغو تحریم های بین المللی، غنی سازی ۲۰ درصدی را متوقف کند.
 
این در حالی است که در اواخر مهرماه سال جاری علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، گفته بود: «امروز کشور نیازی به تولید سوخت ۲۰ درصد ندارد.»
 
وی تصریح کرده بود: «در این زمینه بر اساس منافع ملی عمل خواهیم کرد و این موضوع امری اختیاری برای ایران اسلامی است.»
 
تاکنون دیگر مقام های ایران به اظهارات محمدحسن آصفری در خصوص توقف غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی واکنشی نشان نداده اند.
 
کشورهای غربی ایران را متهم می کنند که در پوشش برنامه هسته ای  خود درصدد دستیابی  به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای است . ایران با رد این اتهام می گوید برنامه هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز و برای تولید انرژی است.
 
شورای امنیت تاکنون چهار قطعنامه تحریمی علیه ایران تصویب کرده است. در همین زمینه، آمریکا اتحادیه  اروپا نیز تحریم های یکجانبه ای علیه ایران اعمال کرده اند.
 
به دنبال تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در ماههای اخیر ، مقام های جمهوری اسلامی به  تاثیر این تحریم ها را بر مشکلات اقتصادی  کشور  اذعان کرده اند.

رأی دهید
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
«نشان دادن حسن نیت» ..!!! حسن نیت کجا بود؟؟!!! بگو ترس از سرنگونی و توی فاضلاب تاریخ رفتن. مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
شنبه 13 آبان 1391 - 20:20
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
تا به حضرت عباس قسم نخوری حرفت را باور نمیکنیم!
شنبه 13 آبان 1391 - 21:29
nimaaa - نیویورک - امریکا
وقتی دیدند داره حکومت از دست میره حس نیت نشان دادند
شنبه 13 آبان 1391 - 22:46
دل سوخته - اریزونا - امریکا
زمان جنگ خمینی جام زهر سر کشید و جنگ تموم شد به امید خدا دیگه جام زهری وجود نداره باید جام گه را سر بکشن و فاتحه خودشونو بخونن اگه مردم کمی همت از خودشون نشون بدن
شنبه 13 آبان 1391 - 23:31
اسی777 - نیوکاسل - انگلستان
پس تا حالا نیتت تان سوً بوده؟
شنبه 13 آبان 1391 - 23:59
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
یک نماینده مجلس عددی نیست که از کارهای مخفیانه خامنه ای ملعون خبر داشته باشه! خود احمدی نژاد خرش حتی نمیداند که پروژه هسته ای که زیر نظارت مخفیانه خامنه ای و باندش تنها با دستورهای او هدایت میشود چه میگذرد. از انجائی که من یکسری برنامه های قبلی و کادر دایره نزدیک افراد مورد اطمینان خامنه ای را میشناسم و خبر دارم میگویم که این خامنه ای و باند سپاه دور و برش از سی سال پیش برنامه ساختن سلاح اتمی را داشتند و به وقتش پرونده اش هم برای غربیها رو شده و برای ایرانیها هم رو خواهد شد چونکه اسناد فیلمش در ارشیو فیلم بیت خامنه ای هست. فکر میکنید بی اعتمادی کشورهای غربی نسبت به رژیم فاشیستی خامنه ای تروریست پرور از کجا آب میخورد؟ باور کنید ای ایرانیها به دشمن خارجی بیشتر میتوان اعتماد کرد تا به سران مزدور ضد ایرانی رژیم ملاها! حالا هم که دیدند با ممانعت غرب برخورد کردند و کارشان به بن بست خورده چاره ای ندارند برای ادامه حیات ننگین خود سران این رژیم تن به تسلیم بدهند تا منافع خود را نجات بدهند!
یکشنبه 14 آبان 1391 - 01:30
omidvaran - نورکل - امریکا
بنظر میرسد مذکرات غیر مستقیم اخیر- که هردوطرف انرا تکذیب کردند وتکذیب درعرف سیاسی تائید مطلب مورد ادعاست - زمینه توافق پشت پرده ای رو فراهم کرده وطرفین منتظرند تاانتخابات امریکا انجام شود - ظاهرا توقف 20% هم یکی از پیش شرط های این توافق بوده - واینکه یک نماینده چنین مطلبی رو بی هوا وناگهانی اظهار کرده بخشی از استراژی است که قرارست به اجراگذاشته شود وگرنه یک نماینده که سهل است حتی رئیس مجلس هم اگر ازپیش حود چنین مطلب حساس ومهمی روالکی اعلام کند گور خود وجدوابادش رو به اتش کشیده است. ما امیدواریم که این خبر درست باشد وحکومت ایران بیش ازاین مردم بی پناه رو زیر فشار وفقر نگه ندارد ودرباب تحریمهای کمرشکن وخانمان براندازحد اقل ازین ببعد با خردورزی عمل کند ومصالح ملی را مقدم بر منافع حکومتی قراردهد - واین موضوع را بپذیرد که اصل مردم - مملکت ومنافع ملیست و چیزی بنام حکومت ومنافع ان جائی دراین معادله ندارد
یکشنبه 14 آبان 1391 - 07:07
golly47 - فرانکفورت - المان
یک نماینده مجلس ! میگه ما گ...خوردیم غلط کردیم .
یکشنبه 14 آبان 1391 - 11:06
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
دروغه و محاله شماها به همین سادگی از خیر غنی سازی بگذرین. امکان نداره. دروغ گو ها ها ها.
یکشنبه 14 آبان 1391 - 12:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.