از طهران تا تهرون ؛روستایی که پایتخت ایران شد

رپر ایرانی، "هیچکس" می‌خواند:« اینجا تهرانه لعنتی شوخی نیستش ...!» با ابر شهر تهران هم نمی‌شود شوخی داشت. روستایی که روزی از توابع شهر ری بود و حالا بخش قابل توجهی از شهروندان ایران پهناور را در خود جای داده است.

برای مشاهده عکسهای بیشتر روی تصاویر زیر کلیک کنید

رأی دهید
fdsa60 - تهران - ایران
وای خدا نگو روستا این شهر که آدمهاش ختم همه چیز تو دنیا هستن از اول پایتخت امپراطوری کوروش کبیر بوده. مردمش هم آسمون باز شده از اون بالا افتادن پایین. بیاد استاد شهریار که میگفت. الا ای داور دانا تو میدانی که ایرانی چه محنت ها کشید از دست این تهران وتهرانی
جمعه 24 شهريور 1391 - 21:59
ali1111 - تهران - ایران
الان یک عده که بهشون از طرف تهرانی‌‌ها تجاوز فکری شده و حس خود کم بینی‌ دارند با بد و بیراه گفتند سعی‌ میکنند آرامش موقت را به خود باز گردانند. ما همه ایرانی‌ هستیم کی‌ می‌خواهیم این را بفهمیم...هیچ ملتی این‌گونه با خود قهر نیست که ما هستیم...چه توقعی داریم که کشورمون آباد بشه وقتی‌ سر خود آن کشور و اصلیت آن دعوا است؟!!
جمعه 24 شهريور 1391 - 22:43
morgan123 - واشنگتن - امریکا
آخ که دلم تنگ شده واسه اون شلوغی و خر تو خری شهرم . وسطهای پاییز یک سری میزنم فکر کنم حسابی خوش بگذره از حالا باید با دختر خانمهای مربوطه هماهنگی کنم یعنی از حالا باید ایمیل و تلفن بزنم و دلشون را بدست بیارم چون همه از بابت سر به هوا بودن از دستم شاکی هستند!!! این کارها خودش یک منشی طلب میکنم. ولی به درسرش می ارزه ،دوست دارم!
جمعه 24 شهريور 1391 - 22:17
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
ف‌‌ د س ا۶۰``` معلومه تهرانی‌‌ها بد حالتو گرفتن ها.. به دل نگیر حالا
جمعه 24 شهريور 1391 - 22:48
mobareze khamoosh - پردیس - ایران
fdsa60حالا باید عوضش کنن شعرو ،ایران امروزی مردم شیرازی..خودتون بقیه شعرو حدس بزنید
جمعه 24 شهريور 1391 - 22:29
mano to ma mishavim - پچ - مجارستان
دوستان شهرستانی که با تهرانی‌‌ها مشکل دارید،از تهران لطف کنید بیایید بیرون،برید شهر و آبادی خودتون،این توری برای ما تهرانی‌‌ها هم بهتره،تهرانی‌ خلوت زندگی‌ بهتر،. زنده باد تهران
جمعه 24 شهريور 1391 - 23:05
nimaaa - نیویورک - امریکا
نمیخام به کسی توهین کنم اما از تهران و جوی که داره بدم میاد
جمعه 24 شهريور 1391 - 23:33
birmingham - شیراز - ایران
همین حالا هم تاحالا تهرانی‌ ندیدم که بتونه مثل یه شهری رفتار کنه بعضی‌ هاش که اصلا بوی از فرهنگ نبردن نتیجه میگیریم هر چه هم تهران جمعیتش زیاد بشه هنوز همون دهات کوره ری‌ هست با همون انسان‌های کند ذهن یا اسید میپاشن یا ادم رباعئ می‌کنن یا دزدی می‌کنن آخرش هم افتخار می‌کنن من انسان آزاد اندیشی‌ هستم و منظورم به همه نیست ولی‌ اکثریت اینجورند اگه میگی‌ نه اصلیت خودت رو برو در بیار کاکو باز هم شیراز شیراز شهر تاریخی‌ افتخار ملت ایران شهر کورش سعدی ،حافظ، نمید‌ونم چه بگم کا کوو برو بچه‌های ری‌ بیان و لذت ببرین
جمعه 24 شهريور 1391 - 23:42
fdsa60 - تهران - ایران
عزیزانی که از حرفهای من ناراحت شدن. لطف کنن آب رو بریزن اونجایی که میسوزه. زیاد زور نزنین خودتونو تهرانی جا بزنین زیر 4 درصد از جمعیت تهران تهرانی اصیل هستند.
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:23
proud to be an iranian - اصفهان - آمریکا
قابل توجه تمام دوستان،که انقدر ادعای ایران و کورش و فروه و و و دارند، به جای این همه توهین حداقل بگین تمام ایران سرای من است.دست خودتون نیست ، دین که وارد یه کشور بشه اخلاقیت و انسانیت فراموش می‌شه.و اگر نه چه طور یه نفر به خاک و هم خون خودش می‌تونه توهین کنه.لطفا ادعای بی‌ دینی هم نکنید.
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:39
ali1111 - تهران - ایران
بیرمنگهام - شیراز - ایران. جنسش خوب بوده نه‌؟!!!!حواست را جم کن چی‌ میگی‌...یادت میاد تو اون بحثی‌ که داشتیم چه بلایی سرت آوردم...آرشیوش هست، کمی‌ اتحاد داشته باش آقای فرهنگ. تو بجای بوی فرهنگ از کامنتهایت بوی تعفن و فاضلاب می‌باره...فکر کنم تهرونی‌ها بدجوری تو را...که همچین عقده‌ای به دلم گرفتی‌...
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:40
daniall - نانت - فرانسه
۱۲۳ - واشنگتن - امریکا چه دل خجسته داری تو دیگه.خدا شفات بده عمو یکی‌ واسه این خوشحاله سر به هوا یه منشی‌ پیدا کنه تا خانمهای مربوطه شاکی‌ نشدن..xxxiiiiiiiiiii
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:27
farokhzad - کنت - انگلستان
فدسا۶۰ - تهران - ایران. یه کمی‌ عدم باش فقط بد نیست‌ها .یاده تهران قدیم الان که همه دارن آسیب می‌بینن تا لذت از این شهر آب و هوای تهران قدیم را میخواهی‌ فقط لواسان عشق و بس در آخر خوش بههل اون روستای که از بهترین آب و هوا استفاده میکنه چیه ترافیک ماشین بوق داد وای
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:56
ali1111 - تهران - ایران
فدسا۶۰ - تهران - ایران. اولا این ۴در صد را از کجات در آوردی؟ اقتباس به کجا است؟ لطفا منبع موثق آن را قید فرمایید...پس نتیجه میگیریم به قول رئیس جمهورت: یک کلام هم از مادر عروس...
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:44
م تهرانی - دورتموند - آلمان
واقعا نمیدونم که کی عقده طهرون و طهرونی بودنو انداخت تو دله بعضی از این شهرستانیها بابا حداقل بگید چی دیدید از ماها که ماهم بدونیم ضمنا الان طهرونی اصیل کم پیدا میشه اینایی هم که اسم طهرون رو خراب کردن تماما شهرستانی تشریف دارن ولی واقعا خنده داره این حرفها و منشا همشون عقده هست
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:46
م تهرانی - دورتموند - آلمان
birmingham - شیراز - ایران فهمیدیم آقای با فرهنگ اصلا اصالت داره ازت بالا میره با اون ادبیات زیبا و دلنشینت خوب شد گفتی فهمیدیم همه طهرونیا کند ذهنن و اسید پاش فقط نمیدونم چرا تا میاید طهرون به ماه نرسیده به هرکی میرسید میگید بچه طهرونید
شنبه 25 شهريور 1391 - 00:54
پایان - گوتنبرگ - سوئد
من متولد تهران هستم ، پدرم وپدر پدرم هم متولد تهران میباشند ، اما هیچ افتخاری در این نمیبینم چرا چونکه در طول تاریخ همه اقوام ایرانی‌ در کنار هم از این خاک دفاع کرده‌اند و با هم در عزا و عروسی‌ شریک بوده‌اند ، سالها در محل تولدم (تهران) بیکار بوده‌ام به خاطر اینکه از دیگر شهر‌ها به تهران هجوم آوردند اما کماکان معتقدم که تهران متعلق به همه هست و باید به ایرانی‌ بودن فکر کرد و خائن نبود ن و از همه مهمتر به" انسان " ، بودن، آمریکایی ، اسرأیلی ، افغانی ،آلمانی‌ ، هندی ، همه انسانیم .
شنبه 25 شهريور 1391 - 01:13
persianlover - لندن - انگلستان
fdsa60 - تهران - ایران. ایول عالی بود. تا تهرونی اصیل یعنی یه دهاتی دیگه.
شنبه 25 شهريور 1391 - 01:18
ghomar baz - کوپنهاگ - دانمارک
_mano to ma mishavim - پچ - مجارستان_time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا_م تهرانی - دورتموند - آلمان_همهٔ ایران فقط تهران نیست،و در تهران کلاس یا فرهنگ اصیل ایرانی‌ وجود ندارد.فرهنگ ایرانی‌ را باید در دور افتاده‌ترین روستاهای ایران پیدا کرد،در ضمن واژه شهرستانی را کسانی‌ به زبان می‌آورند برای درمان عقده‌ها و کمبود‌های شخصیتی‌شان که هیچوقت درمان نمی‌شود.شمایی که هر جا می‌رسید اسم کوروش را بر زبان میآورید،یادتان رفت که مقبره و کاخش در شهرستان است.
شنبه 25 شهريور 1391 - 02:23
ghazgholang - لندن - انگلستان
همه ایران سرای من است. چه کسی‌ می‌خواهد منو تو ما نشویم. خانه‌اش ویران باد
شنبه 25 شهريور 1391 - 02:41
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
بله الان علی آباد هم شهر شده...
شنبه 25 شهريور 1391 - 03:26
no_rasicm - استکهلم - سوید
mano to ma mishavim - پچ - مجارستان. شما خودت در مجارستان نشستی و مردم را از تهران بیرون میکنی ، دیکتاتورها از انسانهایی به مثال شما بوجو د می آیند ، تهران ملک پدر کسی نیست هر کی هر جا دوست داشته باشه زندگی میکنه ، حالا بعضی ها تو دود و دم تهران ! و بعضی ها هم در صداقت و پاکی شهرستانها ! تهرانی بودن افتخار نیست انسان بودن افتخار است .
شنبه 25 شهريور 1391 - 04:01
fdsa60 - تهران - ایران
روی سخنم با کسانی هست که خودشونو تهرانی دو آتیشه میدونن. میدونید علت اینهمه کینه ورزی استانهای دیگه با تهران چیه؟؟؟ علتش اینه که هر قومی رو که تو ایران زندگی میکنه شما مسخره میکنید. از رشتی گرفته تا قمی و اصفهانی و آذربایجانی .... حتی به کردها که در حال حاضر باقی مانده های قوم آریایی هستن لقب کرد وحشی رو دادین !!!!!!. شما ها فکر میکنید کل ایران از تهران تا کرجه ؟؟؟؟؟. هیچ فکر کردید چرا بیشتر جکهای ما به قومیتها توهین میکنه؟؟؟؟ انگلیسی های کثیف به یک اصل معتقدند که میگه اگه میخواهی کشوری رو از داخل ضعیف کنی. بین قومیتها تفرقه بنداز . اینو باید قبول کنید که سالهاست از روی نادانی آب به آسیاب دشمن میریزید.سالهاست از روی کینه ورزی تمام امکانات رو در تهران جمع کردین . کمترین امکانات رو به استانهای دیگه میدین. من یه سوال میپرسم ؟ یه جوان از سیستان و بلوچستان و یا یه جوان از کردستان چه چیزی از یه جوان تهرانی کم داره که باید در محرومیت از همه چیز بسر ببره ؟؟؟؟و آخرش توسط یه جوان تهرانی به قومیتش هم توهین بشه؟؟؟؟ بله اون تهرونی بودن رو کم داره
شنبه 25 شهريور 1391 - 04:03
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا
به افتخار شهرری همه بپا. مخصوصا سیزده آبانش.
شنبه 25 شهريور 1391 - 04:25
atena10 - تهران - ایران
mano to ma mishavim - پچ - مجارستان،ali1111 - تهران - ایران،. دوستان من با شما موافقم اتفاقا یک دوستی ما داریم که اهل یکی از شهرستانهای بزرگ هستند و قابل احترام،به من گفتند شما تهرونیها به چیتون می نازید منم در جواب گفتم نمی ریم دانشگاه شهر شما بزنیم نمی ریم شهر شما خونه بخریم ،نمی ریم سعی کنیم با دختر پسرهای شهر شما دوست بشیم ،بعد مخشونو بزنیم ازدواج کنیم. سعی نمی کنیم بدون لهجه حرف بزنیم لهجه ما این شکلی هست لهجه شما هم خیلی زیباست و شیرین ، نمیریم بالای شهر تهرون خونه بخریم بعد یک ماشین آنچنانی بعد از مون بپرسن بچه کجایید بگیم نیاوران اگر بچه جنوب تهران هم باشیم میگیم بچه جنوب تهرونیم. fdsa60 - تهران - ایران، اتفاقا دوست عزیز، ما تهرونیها تنها چیزی که نداریم دوزوکلک ،ختم چیزی بودنه
شنبه 25 شهريور 1391 - 04:30
asal55290 - مشهد - ایران
ولی خودمونیم ها یه خرده تهرونیها که چه عرض کنم خالی بندو یکم برو تشریف دارن ضمنه یکدست هم نیستنند از همه رقم تو تهرون بیدا میشه از دماغ فیل هم افتادن....................
شنبه 25 شهريور 1391 - 06:04
hana257 - تهران - ایران
یکی از سرمایه دارهای ایرانی مقیم دبی دو سال پیش وقتی خانمش هفت ماهه باردار بود برای تولد بچه به همراه خانواده همسرش به آمریکا رفتند تا بچه شناسنامه آمریکایی بگیره. سال گذشته هم دختر همسایه ما که خودش دورگه ترک و شیرازی هست ولی به خاطر شغل شوهرش ساکن تهران هست گفت بچه حتما باید در تهران به دنیا بیاد که تهرانی حساب بشه.یعنی برای ایرانیهای داخل، تهران حکم آمریکا رو داره؟
شنبه 25 شهريور 1391 - 06:06
baran828 - تهران - ایران
طبق معمول غیر تهرانیها بیان فحش هارو بدن مبادا دل دردشون زیاد بشه .والله ما که از هرجای ایران اسم شهری میاد ذوق میکنیم چرا اینجوری هستین شماها؟به قول دوستمون پایان - گوتنبرگ - سوئد از تهران فقط بیکاری و دود و فحش هاش به ما رسیده .اونم شما ناراحتین؟!
شنبه 25 شهريور 1391 - 07:40
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
منظورم ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ نفر بود، یه صفر جا موند! الان ریاضی‌ دانان نیان اعتراض کنن.
شنبه 25 شهريور 1391 - 08:00
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
دیگه تهران اون تهران ۱۰۰ سال پیش نیست، که همه واقعا تهرانی‌ بودن و دهاتی بیش نبود. الان از این ۱۴ میلیون جمعیت تهران حد عقل ۱۳.۵۰۰.۰۰ نفرشون "شهرستانی" هستند. تهرانی‌ الاصل دیگه نداریم. همه یا باباشون اراکیه، یا دامغانی هستن، یا کاشونی یا ترک....یا و یا و یا..... به همین دلیل تهران پایتخت همه ایرانی‌ هاست، چون از همه قوم ایرانی‌ درش زندگی‌ می‌کنه :) اصلا اگه ایرانی‌‌های ترک زبان تهران رو ترک کنن که دیگه اون شهر ورشکسته می‌شه!
شنبه 25 شهريور 1391 - 07:58
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
اگر هم بعضی‌ از دوستان شهرستانی یه دل پری از "تهرانی‌" دارند، دلیلش واضحه. چون در ایران تنها شهری که بهش رسیدگی میشد و یه مقدار امکانات در اختیار مردم بود، تهران بود. و همینطور برخورد خیلی‌ از همشهری‌های عزیز تهرانی‌ من که به شهرستان، مخصوصاً شهرستان‌های شمالی ایران می‌رفتند، خیلی بد بود، از فخر فروشی و " آدم حساب نکردن مردم اونجا ، چون طرف تهرانیه گرفته تا مسخره کردن لهجه‌های مختلف ایران، اینه که خیلی‌‌ها دل پری از تهرانی‌ دارند، و چه بسا کتک‌هایی‌ که تهرانی‌‌ها در شمال ایران نخوردند، بخاطر رفتار بدشون. البته آدم اگه آدم باشه، از کوره دهات هم بیاد، همیشه آدم. به تهران و شهرستان نیست. همیشه یه جایی‌ هست که از اونجایی که تو درش زندگی‌ میکنی‌ بهتره. تهران هم مثل قاهره، بغداد، دمشق، به خدا هیچ فرقی‌ نمیکنه، شیر تو شیر، دود، آلودگی‌ هوا، بوق ماشین ها، تو گوگل مپ هم نگاه کنی‌، شباهت زیادی شهر‌های خاور میانه با هم دارند. همه ساختمان‌های سیمانی بی‌ رنگ
شنبه 25 شهريور 1391 - 08:10
raha1984 - هامبورگ - المان
وای که هیج کجا تهرونه ایرون نمیشه !!! ali1111 گل گفتی ! این بیرمینگهام شیراز بد جوری حالش خرابه و دل پری داره از تهرونیها داره حالا چرا خدا داند و بس :)) خودش هم نه که به قول خودشون از کتسفس اومده عقده شهری بودن داره میکشنش !!!
شنبه 25 شهريور 1391 - 08:59
welt az alman - دوسلدورف - المان
حفّاری‌های باستان شناسی ۱۳۲۱ خورشیدی در روستا‍ی درّوس ‍ شمیران نشان می‌دهد که در این ناحیه، در هزارهٔ دوّم پیش از میلاد، مردمی متمدّن زندگی می کرده‌اند.ریشه و اشتقاق اسم تهران را باید در زبانهای ایرانی باستان همچون زبان مادی و زبان اوستایی جستجو کرد. از آنجا که شهر ری و منطقه تهران در دوران پیش از اسلام بزرگترین شهر سرزمین ماد بوده و در دوران زرتشتی نیز یک شهر مقدس محسوب شده و یک حکومت دینی زرتشتی نظیر واتیکان کنونی در آن وجود داشته، این گفته منطقی به نظر می‌رسد. به عقیده پیشدار اسم تهران از دو بخش (ته) به معنی درخت داغداغان و (ران) به معنی دامنه تشکیل شده‌است. ته یک واژه گرفته شده از زبان مادی است و معنی درخت داغداغان می‌دهد که در مناطق شمال تهران امروزی می روییده‌است. در لغتنامه دهخدا نیز بدان اشاره شده‌است و دهخدا ان را چنین توضیح می‌دهد: ته نامی است که در شمیرانات و اطراف طهران به درخت داغداغان دهند.[۳۳][۳۴]امّا حفّاری‌های باستان شناسی ۱۳۲۱ خورشیدی در روستا‍ی درّوس ‍ شمیران نشان می‌دهد که در این ناحیه، در هزارهٔ دوّم پیش از میلاد، مردمی متمدّن زندگی می کرده‌اند.
شنبه 25 شهريور 1391 - 09:29
welt az alman - دوسلدورف - المان
تمام امکانات توسط مسئولین رده بالا درتهران بناشد.وقتی انقلاب شد ایران نهایتا 35 میلیون جمعیت داشت ولی الان76 میلیون نفر پس این ناعدالتی رو تواین 33سال بوجود آوردند.اگرتوهر مرکز استانی به اندازه نصف پایتخت امکانات میگذاشتند مردم مجبور نبودند بخاطر دوا ودرمان , شغل, تحصیل و........مجبور به ترک شهر آبا واجدادیش بشوند.تهران مثل بقیه شهرها به مردمی که اونجازندگی میکردند امکانات میداد.کسی که مجرم هست ودر تهران مرتکب خلافی میشه رو که نباید بگیم تهرانییه؟شایدایشون از شهر دیگری اومده!
شنبه 25 شهريور 1391 - 09:43
hamidla - هامبورگ - المان
بنظر من هرکی‌ از هرجا بدش بیاد باید ازش بره بیرون. تهران قلب من بود ولی‌ توش موفقیتی نداشتم. و وگرنه جای باحالیه.
شنبه 25 شهريور 1391 - 10:05
be_pa_khaste - هارلم - هلند
کسی‌ که میگه از تهران ما حالا معلم نیست بابا ننش از کدوم دهات پا شدن رفتن تهران
شنبه 25 شهريور 1391 - 10:52
مانفرد - ایران - ایران
خوندن کامنتها مایه شرم و تاسفه.ولشون کنی همینجا ایران رو تجزیه میکنند.ولی دم **پایان-گوتنبرگ-سوئد**گرم. باواقعیت نگریت حال کردم(همه جا انسانهای خوب وبد پیدا میشه)
شنبه 25 شهريور 1391 - 10:54
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
وقتی‌ ملتی‌ خودش را قبول نداشته باشد این میشود!!! سلمان زردشتی با یک عرب از عربستان دوست میشود با همکاری او دینی به وجود میاورد که دودمان ایرانی‌ را برباد دهد به شرطی که(((خانواده ی او پس از هجوم عربها دین خود را حفظ و محافظت شود)))---رستم فرخزاد ایرانی‌ شجاع در مبارزه با عربها کشته میشود کسی‌ او را به خاطر ندارد ولی‌ برای قاتلان او بارگاه می‌سازد و اشک میریزد!!۱ آریو برزن تبدیل به علی‌ میشود و سورنا تبدیل به حسین!!!! پادشاهان زن-آذرمیدخت تبدین به فاطی!!! و پوراندخت تبدیل به صغری!!!!انتظار دیگریست؟؟ملا هم از سرمان زیاد!!!!!
شنبه 25 شهريور 1391 - 11:07
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
آناهیتا فرشته ی پاکی و آب‌تبدیل به زینب میشود----گفتار پندار کردار نیک‌ زردشت تبدیل به آیه‌های بکش!!! تا رستگار شوی!!! دانشگاه گندی شاپور تبدیل به فیضیه!!!! پاسارگاد خرابه!!! در عوض تمام قاتلان متجاوز ایران گورشان پر شکوه!!! میترائیسم دین پرستش مهر و نور و خورشید که مراسم آن به مسیحیت رسوخ کرد میشود قتلو قتل!!!لطفا سر خود را شیره نمالید!!از جدایی خواهان---و و و و تعجب نکنید!!! تمدن ۷۰۰۰ ساله ی جیرفت را دفن کنید!! رفتار ما افکار ما بیشتر به عرب وحشی نزدیک است تا بازماندگان کورش!!!!
شنبه 25 شهريور 1391 - 11:15
akbarboy - تبریز - ایران
من نمیدونم این روستای تهران که مردمش فکر میکنن بهترین و زیباترین مردم ایران هستن چقدر اون زمان جمعیت داشته که الان 15میلیون تهرانه اصیل فقط تو تهران زندگی میکنن و احتمالا خیلی از بچه های خارج نشین عضو همین سایت هم تهرونیه اصیلن یه جیز دیگه فکرشو بکنید این ولیعصر و جردن و اینجور محله ها محل نگهداری احتمالا گوسفندا و گاوهای با کلاس بوده و این محله های جنوب شهرم محل نگهداری گوسفندای بی کلاس مشدی حسن طهرونی فکرشو بکنین میدان ازادی محل نگهداری چی بوده!
شنبه 25 شهريور 1391 - 11:52
birmingham - شیراز - ایران
اونها که سواد دارن برن تحقیق و تعریف ری‌ رو از کتابهای قدیمی‌ بخونن من با بی‌ سواد‌های غمه کش اصلا صحبت نمیکنم ،ری‌ دهاتی در کوهپای‌های البرز که شغل مردم آن دزدی و غارت قبیله‌ها بود و شما که ادا تون میشه اصلا اصالت خودت رو فراموش نکن من همیشه به ایران افتخار می‌کنم چون ایرانی‌ هستم تو که در تهران زنگی میکنی‌ .آیا اصالت خودت رو میدونی‌ و من با خوندن این کامنت‌ها نتیجه گرفتم اینها که از تهران حمایت می‌کنن یه مشت عقده‌ای هستن که دوران دبستان رو درس خوندن تو که از امکانات صحبت میکنی‌ چرا سواد و فرهنگ اجتماعی اینقدر پایین هست ساندیس خور .به امید روزی که فرهنگ ایران به جایی برسه که همه هم دیگر یکی ببینیم دهاتی ، شهرستانی ،شمالی ،جنوبی همه از یه خاکی هستیم ولی‌ گویی کسانی‌ هستند که به دلیل فقر فرهنگی‌ نمیخوان خودشون رو با دیگران یکی‌ بدونن و همین هست عمل عقب افتادگی مملکت ایران زمین جانم فدای ایران
شنبه 25 شهريور 1391 - 11:55
no_rasicm - استکهلم - سوید
انسانهای راسیسم و دیکتاتور همیشه باعث تجزیه و جدایی میشوند ، آنهایی که فکر میکنند که به غیر از تهرانی ها انسانیدر ایران نیست ، چرا یه قرار داد با آقای رهبر و آقای احمد نژاد نمیبندید تا که این بمب اتم را به جای اینکه به اسرائیل بزنند از کرج به آن طرف تر بزنند که فقط تهران تا کرج بماند آن وقت ایران هم قشنگ تر میشود و فقط تهران میماند !
شنبه 25 شهريور 1391 - 11:56
odin - انتورپن - بلژيك
شهر بدیه؟ خوبه؟ اقا هر چی هست خونه منه. شهر زادگاهمه. بیشتر شهرهای شیک و قشنگ دنیا رو دیدم. از شهرهای بینظیر المان و تورنتو و نیویورک و پاریس و لوکزامبورگ و بروکسل و امستردام و ژوهانسبورگ و .. اما هیچکدوم ارامش و حس پا رو توی خونه خودت گذاشتن رو نمیده. عاشق همه بدیها و خوبیهاشم. از غارتگرهای دزد و حاکم ضد تهران و ایرانی ای هم که الان سوارش شدن چنان بیزارم که لیاقت حتا تف هم نیستن. اخوند و نظامی و شبه نظامی همشون ازدم.
شنبه 25 شهريور 1391 - 12:04
minna - هلسينكي - فنلاند
دوستان عزیز، به جای توهین کردن به دیگران عکسا رو ببینیم و لذت ببریم. من همیشه دلم می‌خواست که به شهرهای دیگه هم همونطور مثل تهران رسیدگی بشه. مثلا نفت ایران مال جنوب هست ولی‌ چقدر از این درامد رو اونجا خرج می‌کنن؟ ببینین چقدر فقیر اونجا هست. کلا اگه نفت جنوب نبود تهران با صنایع دستیش می‌تونست خودش رو بسازه‌؟؟ معلومه که نه، تهران واسه اینکه پایتخت هست باید بهش برسن و اگر پایتخت نبود الان یه شهری بود مثل بقیهٔ شهرها.
شنبه 25 شهريور 1391 - 12:29
piki82 - تورین - ایتالیا
والا تهران تا قبل اینکه شما شهرستانی ها هجوم بیارید خوب بود...زمیناتون رو ول کردین اومدین تهران رو هم خراب کردین...البته تقصیر شما نیست که عقده ای شدین...اونایی تقصیر دارن که فقط تهران رو تو این مملکت درست کردن...
شنبه 25 شهريور 1391 - 12:32
sepherdad - سیدنی - استرالیا
atena10 - تهران - ایران. چقدر حرف زدنت تنگ نظر آنه و بسته است انگار پشت کوه زندگی میکنی‌، تهران اگر چیزی داشته باشه به اینه که متعلق به همه ایرانی‌ ها هست، و مردمش مثله تو چون توی یه جا!! دنیا اومدن به خودشون نمی‌‌نازن ، من خودم به عنوان یه تهرانی‌ از اینکه تو خودت تهرانی‌ میدونی‌ شرم میکننم.
شنبه 25 شهريور 1391 - 12:46
Amin,london - خرمشهر - ایران
عزیزان اگر ما مثل ترکها یا خیلی از کشورهایی که ادعا داریم از ما عقب افتاده تر هستیم فکر کنیم جامون حالا توی غربت نبود.بىاییم یاد بگیریم همه مال یک اب وخاکیم تا بتوانیم کسانی که اصلا ً ایرانی نیستند ولی بر ما حکومت میکنن را بیرون کنیم .متعصف هستم از بحثهایی همچون تهرانی وشهرستانی کردنها(زنده باد ایران وایرانی هر جای دنیا)
شنبه 25 شهريور 1391 - 12:56
sepherdad - سیدنی - استرالیا
hana257 - تهران - ایران. اولن من نمیدونم رفتی‌ آمریکا یا نه چون اگه رفته بودی یه کشور بی‌ فرنگ با مردم وحشی رو با پایتخت یکشور با فرهنگ مقایسه نمیکردی، دوم، تهران پایتخت ایران و متعلق به همه ایرانی‌ ‌ها هست ، طبیبی که هر کس دلش می‌خواد از مرکز یه کشور باشه هرچند من از مردم تهران خوشم نمیاد به خصوص فرهنگه دروغ گوی و خیانت شون رو.
شنبه 25 شهريور 1391 - 12:55
ali1111 - تهران - ایران
در آخر چه تهرانی‌ اصیل و چه کسی‌ که در تهران بزرگ شده و خود را متعلق به آن می‌داند، همهٔ ما ایرانی‌ هستیم و تهران مال یک قوم خاصی‌ نیست و تهرانیها و مقیمان آن هیچ گونه حساسیتی نسبت به شهرستانی‌ها ندارند (جز اینکه کسی‌ توهین کند)و اصلا گرفتار تر از آن چیزی هستند که بخواهند غمشان این جور چیزها باشه...حالا ببینید این خارجیها چی‌ میکشند که از کشور دیگری بیائید و بنفیت بگیرید و چشم دیدن صاحب خانه را هم نداشته باشید!! بهر حال ما همگی‌ ایرانی‌ هستیم....
شنبه 25 شهريور 1391 - 12:56
sasi_seoul - سئول - کره جنوبی
mano to ma mishavim - پچ - مجارستان. عزیز شما که اینجوری حرف میزنی، پس ما شمالی ها به شما چی بگیم ؟. دو روز تعطیل شد، بیشتر تهرانی ها تو شمالن.
شنبه 25 شهريور 1391 - 13:47
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
این اصلا تو ما انسان‌ها هست. اگه ۴ تا تهرانی‌ رو هم کنار هم بذاری، باهم یک صدا نیستن، چون یکیشون از فرشته میاد، یکیشون از پیروزی، یکیشون از میدون خراسون، یکیشم از چه می‌دونم آریا شهر. بالا شهری پایین شهری رو قبول نداره، غرب تهران شرق تهران رو قبول نداره. از کشور که میایم بیرون، یهو همه میشیم تهرانی‌، ۴ تا ایرانی‌ دیگه رو میبینیم، همه میشیم ایرانی‌، ۲ تا ترک و مسلمون ببینیم، میشیم هم خویش، تو اروپا میشیم آسیای، از کره زمین خارج بشیم، میشیم زمینی‌. دیگه مهم نیست از تهرانی‌ یا شیرازی، یا مشهدی یا آلمان و فرانسه..
شنبه 25 شهريور 1391 - 14:24
no_rasicm - استکهلم - سوید
اگر ایران تهران است تجزیه طلبی و جدایی در ایران روزی به حقیقت می پیوند پس حقوق ملتهای دیگر ایران را محترم بشمارید تا این اتفاق نیافتد !
شنبه 25 شهريور 1391 - 14:33
بت شکن - مونترال - کانادا
fdsa60-تهران-‌ایران با شما در بست موافقم ولی‌ در‌شان شما که از شهریار وام گرفته‌اید نبود که جوابیه امسال احمدی‌نژاد را بدهید!!. کلاً تهرانیها هر جای ایران خونه هر کس که بروند انتظار بهترین مهمان نوازی را دارند اما وای به روزی که بخوهی مهمانشان باشی‌، انگار طناب انداخته اند دور گردنشان. البته اگر چیزی از مهمان بماسه که واسه مهمان کم نمیذارند. از نظر تهرانی‌ ها، ایران یعنی‌ تهران، بقیه شهرستانی هستند حتی اگر از اصفهان و خراسان بزرگ باشند!!
شنبه 25 شهريور 1391 - 13:02
sepherdad - سیدنی - استرالیا
minna - هلسینکی - فنلاند. اگر قبول کنیم که نفت متعلق به مردم همون سرزمینی هست که اونجا زندگی میکنن!!? باید قبول کنیم که فاصله بین یک منبع ثروت به مردم نزدیک اش عامل تعیین مالکیت هست!!، بنابراین نه مردم جنوب بلکه مردمی که دور چاه زندگی‌ می‌کنن مالکه چاه میشن! و حتا کارگری که بالای دکل چاه هست مالک اصلی‌ حساب می‌شه!! در نتیجه همه مردم میرن نزدیک در چاه نفت زندگی کنن که بشن مالک!!,,,، در حرف زدمون یکم دقت کنیم بد نیست!!!
شنبه 25 شهريور 1391 - 15:11
م تهرانی - دورتموند - آلمان
birmingham - شیراز - ایران تغییر موضع خوبی بود ولی دوست عزیز من با اینکه یکبار بیشتر شیراز نرفتم ولی عاشق این شهر و آدمهاشم اینجا هم یکی از دوستهای صمیمی من شیرازیه با اون لهجه شیرینش ولی من خیلی برام اتفاق افتاده تا 4 نفر اسمم رو شنیدن قیافشون کج و کوله شده واقعا این و درک نمیکنم چه فرقی داره لر و کرد و فارس و بلوچ و ترک و.... همه ایرانین
شنبه 25 شهريور 1391 - 15:55
ایران1435 - لامرد - ایران
همه جای ایران سرای من است بچه ها هدف خیلیا تفرقه انداختن و به جون هم انداختن ما است ما باید اتحادمونو حفظ کنیم
شنبه 25 شهريور 1391 - 16:16
nahid amid - پاریس - فرانسه
در اثر گذشت زمان شهر پیشرفت کرده ولی ادمهاش عقب گرد!!!
شنبه 25 شهريور 1391 - 17:39
minna - هلسينكي - فنلاند
sepherdad - سیدنی - استرالیا نه عزیزم، شما منظور من رو نفهمیدی. یک بار دیگه چیزی رو که نوشتم بخون. میگم که درامد اصلی ایران از نفت و گاز هست که میفروشه. پس چرا این پول نباید بین همهٔ شهرها تقسیم بشه؟
شنبه 25 شهريور 1391 - 18:02
آزادايران - تورنتو - کانادا
هنوز خیلی‌ مونده تا بعضیاتون یاد بگیرین آدمها رو از روی شهر و کشور و نژاد و رنگ پوست قضاوت نمیکنند.انسان باید آدم باشه.چه تهرونی چه کرد چه شیرازی چه هر جای دیگه.این مرزها فقط جنبه سیاسی داشته و داره ،چه بین شهرها چه بین کشورها.این ما هستیم که قلبامون باید مرزی بینش نباشه.
شنبه 25 شهريور 1391 - 18:34
silencio - پاریس - فرانسه
وقتی‌ که کامنتها رو میخونم به این پی‌ می‌برم که همش طبل توخالی هستیم و لایق همون جمهوری اسلامی! :) هنوز هم ملیت، نژاد، قوم، دین و مذهب رو به عنوان "حقیقتی جدایی ناپذیر" در زندگی‌ قبول داریم! "توهمی بزرگ به نام حقیقت"!
شنبه 25 شهريور 1391 - 19:09
atena10 - تهران - ایران
sepherdad - سیدنی - استرالیا، دوست عزیز نه اتفاقا پشت کوه هم زندگی نمی کنم اگر چیزی گفتم با کلی احترام گفتم و هیچ بی احترامی هم به کسی نکردم فقط فقط جواب اون دوست عزیزو دادم که گفته بود تهرونیها اینطور و اونطورند، خوش به حال شما که استرالیا زندگی می کنی و پشت کوه هم زندگی نمی کنی.
شنبه 25 شهريور 1391 - 20:18
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
منم میگم خوزستان رو عشق است که اگر نبود الآن نیمی از شما گرسنگی از بین می رفتین! تمام افتخارات ایران زمین هم توی خطه جنوب هست. البته همتون خوش اومدید ما جنوبی ها نوکر ایرانی هستیم اما اگر کسی روش را زیاد کنه , وای بحالش. قربون بچه های با معرفت فرقی نداره از کجای ایران باشه.
شنبه 25 شهريور 1391 - 20:26
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
البته فراموش شد بگم که این جملات آخری من, قدری شوخی و طنز هم توش بود اما همه ایرانی ها را ما جنوبی ها دوست داریم و اصلآ هم مهم نیست کجایی باشه. یه فهرانی مانند یه کرمانی و تبریزی عزیزه. نگران نباشید هر که عرصه را بهتون تنگ کرد تشریف بیارید پیش خودمون.
شنبه 25 شهريور 1391 - 20:30
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
من از همه عذر میخوام و به کسی بر نخوره, اما از تمام نوشته هایی که اینجاست اغلب نام کار بری تهران دارند و انگار این نام تهران براشون خیلی مهم هست و از همه بیشتر آتیشی شدند. اینها عین واقعیت هست که اینجا نوشته و اون دوستمون هم درست میگه که زیر 4% تهرانی هستند. فقط من یه گیز را بگم این اولآ افتخار نیست و تهرانی ها هم از نسل موش و مگس و سگ نبودند که بتونن در فاصله کمتر از 200 سال جمعیت 15000 نفری را به 13 میلیون برسونند , پس اغلب از شهرهای دیگه اومدند و ایران سرای همه هست. یه ذره هم بی سواداش مطالعه کنند که چرا میگن شهرستان؟ این دلیل خاص خودش را دارد و اون اینه که از گذشته های دور به غیر از پایتخت , شهرستان می گفتند و از ایذه گرفته تا قزوین و اصفهان و ایوان مداین و فبریز و شوش و همدان و شیراز و غزنین و خیلی از شهرهای فراموش شده کنونی, روزی پایتخت بودند.
شنبه 25 شهريور 1391 - 20:10
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
ali111-1-شما خودت یادداشت هاتو بخون ببین دارای ثبات فکری و عقیدتی هستی یا نه؟ توی سه مرحله شخصیتت بدجوری سالتو زد. چرا سریع توهین می کنید؟ 1/فدسا۶۰ - تهران - ایران. اولا این ۴در صد را از کجات در آوردی؟ اقتباس به کجا است؟ لطفا منبع موثق آن را قید فرمایید...پس نتیجه میگیریم به قول رئیس جمهورت: یک کلام هم از مادر عروس.--2-در آخر چه تهرانی‌ اصیل و چه کسی‌ که در تهران بزرگ شده و خود را متعلق به آن می‌داند، همهٔ ما ایرانی‌ هستیم و تهران مال یک قوم خاصی‌ نیست و تهرانیها و مقیمان آن هیچ گونه حساسیتی نسبت به شهرستانی‌ها ندارند (جز اینکه کسی‌ توهین کند)و اصلا گرفتار تر از آن چیزی هستند که بخواهند غمشان این جور چیزها باشه...حالا ببینید این خارجیها چی‌ میکشند که از کشور دیگری بیائید و بنفیت بگیرید و چشم دیدن صاحب خانه را هم نداشته باشید!! بهر حال ما همگی‌ ایرانی‌ هستیم..3
شنبه 25 شهريور 1391 - 20:21
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
ali111-3//..بیرمنگهام - شیراز - ایران. جنسش خوب بوده نه‌؟!!!!حواست را جم کن چی‌ میگی‌...یادت میاد تو اون بحثی‌ که داشتیم چه بلایی سرت آوردم...آرشیوش هست، کمی‌ اتحاد داشته باش آقای فرهنگ. تو بجای بوی فرهنگ از کامنتهایت بوی تعفن و فاضلاب می‌باره.فکر کنم تهرونی‌ها بدجوری تو را...که همچین عقده‌ای به دلم گرفتی‌.
شنبه 25 شهريور 1391 - 20:21
farhang irani - لندن - انگلیس
ghazgholang,baran،مانفرد،پایان .....مرسی‌ از کامنتای قشنگتون،
شنبه 25 شهريور 1391 - 21:12
farhang irani - لندن - انگلیس
هموطنای خوبم،یه کم انصاف داشته باشید،تهران هم مثل بقیه شهر‌ها همه جور آدم داره،من تهران به دنیا اومدم و بزرگ شدم.اتفاقا به نظر من تهران یه ایران کوچیک،به من این امکان و داد از شهرای مختلف دوست داشت باشم.تقریبا از هر شهری تون تهران می‌شه یه نماینده پیدا کرد اکثر مردم تهران هم با این مساله خوب کنار اومدن.به جز یه تعداد کم که به قول شما خودشون و برتر از بقیه می‌دونن.اما اینجور آدما تون شهرای دیگه هم پیدا میشن.من که عاشق ایران و ایرانیم.
شنبه 25 شهريور 1391 - 21:04
dadrooz - تهران - ایران
باید همه شهرستانیها رو فرستاد زادگاهشون
شنبه 25 شهريور 1391 - 21:48
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
mano to ma mishavim - پچ - مجارستان- شما حتمآ اصالتت را پیگیری کن, ببین بابات چند دهه گذشته با شتر و الاغ پشم نمی آورده توی شهر بفروشه و بعد ساکن این بوم شده؟ من تهران ارث بابای تو هست که از دیگران میخوای ترکش کنند؟ حاج عبدالله این اغلب همون غربتی های توی تهران بودند که ریختن توی فرودگاه مهرآباد و ماشین خمینی را روی سرشون گرفتند و شعار , روح منی خمینی ...بت شکنی خمینی را سر دادند و چند صباحی دیرتر بچه های شهرستانی شعار میدادند: خمینی بت شکن .. بت شده ای خود شکن. اسناد و فیلمها را هست و دیدن داره. الآن هم تهران پر از غربتی و ننه قمر شده.
شنبه 25 شهريور 1391 - 21:05
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
ARTEMIS-SW- مثلآ یکعده نمی دونن سلمان پارسی کی بود و از کجا به مکه رفت و فکر میکنند فاس ها همه توی تهرانند. قربونش برم, آذری ها هم برادرهای ما هستند , اما تهران که 75% آن شده آذری. من شرط بندی کردم با یه دوستی و از شمال تهران تا جاده قم و بیشتر فقط یک جمله آذری به فروشنده و یا رهگذر گی گفتم که آیا ترکی بلده یا نه؟ جوابم را ترکی میداد. من توی خونه یارو توی تهران بودم با صاحب خونه آذری صحبت می کرد و با منم همینطور و من مث جغد زل زده بودم نیگاش می کردم , بعد از من سژال میکنه, فهمیدی؟ گفتم: نه! گفت : مگه شما مال اینجا نیستین؟ گفتم: نه! خوزستان. گفت: آهان, آخه اینجا همه ترکی بلدن. گفتم: آره. چون بیش از نیمی آذری اند.
شنبه 25 شهريور 1391 - 21:33
reza_persian - تنسبرگ - نروژ
نویسندهٔ این مطلب شهرستانیه، شک ندارم. بشین رو یخ خنک شی
شنبه 25 شهريور 1391 - 23:13
mohsen_raja - تهران - ایران
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه/ زنده باد، دقیق و درست گفتید. ملتی که خودش، خودش رو قبول نداره لیاقتش همین ملا هست. نوشته‌های اینجا، مُشتی نمونه از خروار این ملت همیشه در صحنه است.
شنبه 25 شهريور 1391 - 23:37
mano to ma mishavim - پچ - مجارستان
عسل۵۵۲۹۰ - مشهد - ایران, اگر بچه‌های تهران با هم یک دست و یک رنگ نبودن توی تظاهرات سکوت خیابان انقلاب تا آزادی ساله ۸۸ شاهد ۳ میلیون و نیم معترض نبودیم و بعد از انتخابات این همه جوان توی تهران کشته و زندانی نمیشدن،نظر شخصی‌ هر کسی‌ برا خودش محترم هست و شما به این اعتقاد دارید که بچه‌های تهران از دماغه فیل افتادن،حالا من هم نمیدونم که کدام تهرانی‌ با شما چی‌ کار کرده که اینقدر حالت گرف هست
شنبه 25 شهريور 1391 - 23:49
mano to ma mishavim - پچ - مجارستان
درود بر مردم ایران زمین،اولا من در جواب اون آقا یا خانومی که با لحن بسیار بد اولین کامنت را گذاشتند و دیگر افرادی که با ایشون موافق هستند گفتم نه همهٔ مردم ایران،منو تو ما می‌شویم یعنی‌ چی‌؟ این طرزه فکر من هست،باید با هم متحد باشیم حالا یا فارس یا لٔر یا ترک یا کرد،از همهٔ مردم سرزمینم عذر خواهی‌ می‌کنم اگه کمی‌ تند کامنت گذاشتم ولی‌ نباید ایشون با این لحن کامنت میگذاشتن.اون آقا یا خانوم ایرانی‌ نیست یک عرب زاده یا .. هست که به مردم پایتخت ایران زمین توهین می‌کند.
شنبه 25 شهريور 1391 - 23:24
ali1111 - تهران - ایران
ا.اهورأیی - دوسلدورف - آلمان. ممنون از یکه همه جمله‌های منو دوباره کپی پیست کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حتما رو کامنتت فکر می‌کنم! شفای عاجز...
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 02:16
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
بعضیها واقعا نمیدونن چی‌ میگن. تهران یه شهر کلان و جمعیت بسیار بالا. همهٔ مردم تهران هم ایرانی‌ هستند مثل بقیه. بد و خوب همه جا هست، ولی‌ با جمعیت بالا بد‌ها هم بیشتر میشن. لندن، نیو یورک، پاریس و و، همه مثل تهران هستند. persianlover مگه دهاتی چشه؟ . birmingham شیراز، اکثریت مردم تهران، بد هستند؟ شاید اکثریت اونایی که شما باشون سرو کار دشتی اونجوری بودند، نمیتونی‌ بگی که اکثریت بدند که.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 04:52
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
نقشه ی بعدی پس از آن آن آن آن قلاب شکوهمند!!!!!!!! که لجنزار فکری عربستان را به ایران آورد---تجزیه ی ایران است-با رواج اختلافات قومی..و من بالاتر از تو!!! تعدادی به عمد-این مسائل را عنوان میکنند تا جدایی طلبی جا بیفتد!!!وارد این بازیها-------نشوید!!!!--ایران سرزمین کرد فارس بلوچ آذری رشتی و و و---هر کس جدایی می‌خواهد با این بهانه‌های ۲ زاری-راه باز جاده دراز به جهنم!!!!!
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 09:10
ali1111 - تهران - ایران
ا.اهورأیی - دوسلدورف - آلمان. یاد داستان (شفا و عاجز)افتادم تصحیح می‌کنم، بماند. تمام اینها را گفتی‌ که به این نتیجه برسی‌ که آیا من دارای ثبات فکری هستم!! عزیزم من خوشحالم که انقدر در این سایت فوق تخصص در رشته‌های گوناگون داریم که تمامی‌ بیماری‌های ما را در جا تشخیص میدهند و نسخه میپیچند، تبریک میگم که شما به این مهم دست پیدا کردید و پله‌ی ترقی‌ را سریعاً پیمودید۱ موفق و مؤید باشید.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 10:07
taru23 - تورکو - فنلاند
آخی تهران..یادش بخیر...
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 11:29
monjiiran - وین - اتریش
اگه نفت خرمشهر و معادن استانهای دیگه و پسته و قالی کرمان و خلیج فارس جنوب و کشاورزی خراسان و فارس و .... نباشه تهران هیچ ارزشی نداره مردمش هم هیچ ارزشی ندران
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 12:11
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
افسوس میخورم برای ملتی که پایتختیش بگه شهرستانی برو بیرون :))) یعنی‌ واقعا دیگه اوج خریت و خلبدنگی رو من در این ملت میبینم..بعدا میگن آلمانی‌‌ها خشن و ضّد خارجی‌ هستن.. اول افتادن به جون افغانی‌ها حالا میفتن به جون همدیگه :))) به خدا خندم میگیره.. با اینکه همه می‌دونن که اصلا تهرانی‌ الاصل دیگه وجود نداره. همتون ایرانی‌ هستین، همتونم بابا ننتون از یکی‌ از این شهرستان‌ها اومدن اون تهران خراب شده، که به قول اون عزیز که همه پلیدی و بدبختی این ملت ۳۳ سال پیش از اون شهر نکبت شروع شد.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 12:24
high - تهران - ایران
nimaaa - نیویورک - امریکا. درست فکر می کنی
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 12:55
no_rasicm - استکهلم - سوید
آنچنان که تهران خاک شماست آذربایجان و کردستان و شمال و جنوب و غرب و شرق هم خاک ما و پدران ماست ! و مطمئن باشید در آینده هر کس خاک خود را اداره میکند این یعنی دمکراسی که شما نژاد پرستها نمی فهمید . اگر با ین افکار میخواهید بروید به جلو لطفا برای خاک دیگران تصمیم نگیرید !
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 12:54
brother - لندن - انگلیس
به دلایلی ۱۰ سالی تهران زندگی کردم خوب دوستان خوبی هم دارم ولی خدایش نژاد پرست هم زیاد داره .همیشه فکر میکردم بعضی از این تهرانیها .شهرستانیها و افغانها را تحمل نمیکنند وای به اون روزی که اقتصاد خوب شود و سیاهها ی افریقا بیایند در تهران پناهنده و مشغول به کار شوند
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 15:45
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
ali111-عزیز جون میگن: شفای عاجل و نه شفای عاجز، اینم از یک شهرستانی داشته باش. اما به جون دوتا بچم قسم میخورم که من خیلی مفتخرم از اینکه اصالت دارم و میدونم جد و بر جدم کی و کجایی بودند، تو چی؟ چرا از ریشه ها فرار می کنید که تنه شما خشک و بی جان شود.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 15:48
reza_persian - تنسبرگ - نروژ
no_rasicm - استکهلم - سوید :این رو بدون که ایران میلیونها جان فدایی داره و حتی یک وجب از خاکش جدا نخواهد شد
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 17:03
parsa-cologne - کلن - آلمان
من نمیدونم چرا ما ایرانیا مثل عقب افتاده ها به همدیگه توهین میکنیم و خودمونو بالاتر از دیگری میدونیم. به خدا توی غرب و کشورای مدرن اصلا این حرفا نیست. همشون از هر جایی که باشن، خودشونو به عنوان هموطن میبینن بدون توهین به موقعیت مکانی همدیگه.
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 17:34
shakila99 - شارجه - امارات
من تا حالا فکر می کردم که شما با این غرورتون فقط به افغانها توهین می کنید ولی حالا می بینم هر کس یکی را گیر آورد اول حسابی بهش توهین می کنه بعدش می گه ما هم وطنیم عجیب ملتی هستید من که نشناختمتون
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 20:21
ali1111 - تهران - ایران
ا.اهورأیی - دوسلدورف - آلمان. کاملا درسته (عاجل ). عزیزم من اصلا مخالفتی با شهرستانی‌ها ندارم و تهران هم ملک پدری من نیست و مال همه است..(با تجزیه ایران هم مخالفم)، من تا زمانی‌ کسی‌ توهین نکند مشکلی ندارم همانطور که به شما و شهر یا روستای شما نباید توهین بشود(من که اول صحبتم گفتم)!! شما بیماری مرا تشخیص دادید و من از شما تشکر کردم، ممنونم. ضمنا تحمل من هم سقفی داره. امیدوارم متوجه شده باشی‌..
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 20:34
ali1111 - تهران - ایران
ا.اهورأیی - دوسلدورف - آلمان. در آخر: شما مگه شناسنامه و شجره نامهٔ من را دیدید که میگوئید بی‌ اصالتم و شما به جدتون افتخار می‌کنید و اصالت دارید؟!! یعنی‌ عملا گفتید: من اصل و نسب ندارم و از آن دارم فرار می‌کنم چون تهرانی‌ هستم؟!!! شما مگه من و خانواده منو می‌شناسید که همچین نظری میدید؟ داری پاتو رو خط قرمز میگذاری، لطفا برا بار آخر حواست را جمع کن...
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 20:45
no_rasicm - استکهلم - سوید
reza_persian - تنسبرگ - نروژ !!! . این ملیونها جان فدایی که میگی کجا هستند ؟ آن زمان که در کهریزک به دختران و پسران تجاوز میکردند از چی مگی تو بسه بلوف بسه مزخرف گویی همش از خودتون تعریف میکنید اما تپل تو خالی بیش نیستید میزنید میبرید میکشید دنیا را خراب میکنید اما بیاد پای عمل قایم میشد همون هفت ملیونی که تهرانی هستند ودر تهران هستند کم نیست چرا یه تکونی نمیخورید گشت ارشاد تو خیابون دختر و سوار ماشین میکنه هو میکنید و جرات ندارید دختر و از چنگ این متجاوزگران در بیارید جناب جان فدا !
یکشنبه 26 شهريور 1391 - 21:34
yyazdan - زوریخ - سوئیس
این شهر همه چیز ساکنان اصیلشه. دوستش دارم
دوشنبه 27 شهريور 1391 - 02:08
*پسر شجاع* - تهران - ایران
من عاشق تهرانم ..اگه قرار باشه در ایران باشم فقط ترجیح میدم در تهران زندگی کنم ..بجز اینکه برای خودش یه کشور کوچک هست که از همه مناطق ایران در اون هستند تقریبا میشه گفت ایران کوچک و امکانات یه کلان شهر رو داره ..ولی واقعا از نظر طبیعت و موقعیت جغرافیایی بی نظیر هست ..فکر کنم جزو شهرهای کم تعداد دنیا باشه که میتونی همزمان با کمی رانندگی طبیعتهای متفاوت و زیبا ببینی ..جنگل و کوهها و رودخانه ها و مناطق ییلاقی و باغها و مناطق خشک و کویر !!..من عاشق رودخانه ها و باغهای اطراف رودخانه های تهران هستم و بشتر از همه اوشون فشم :)..ولی وقتی اول صبح از سمت تهران پارس وارد جاده شما میشی به سمت شمال حرکت میکنی از طبیعت اطرافش واقعا مست میشی ..مثل تصاویر یک فیلم زیباست از کوههای سنگی که برای کشیدن جاده مثل پنیر بریده شدن و دره ها شروع میشه و کم کم دور و برت سرسبز میشه و کمک کم وارد مناطق جنگلی میشی به فیروزکوه که میرسی دیگه میخوای نگه داری و به جنگلها و کوهها و دره های سر سبز رو تماشا کنی وقتی که مه غلیظی اطرافت رو گرفته مثل اینکه ابرها پایین اومدن ...
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 10:14
danial nabi - استكهلم - سوئد
تهران بعد از انقلاب ۵۷ مدرنیزه شد، وگرنه زمان اون نفله شاه که دهاتی زشت و بی‌ حساب بود.
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 10:38
Khanverdy - تبریز - ایران
من نه تهرانى هستم و نه شیرازى اهل تبریز هستم تو این پنج سالى که لندن هستم خدا وکیلى این تهرانیها خیلى بهم حال دادن ولى بر عکسش هر چى نامردى دیدم از این شیرازیها دیدم ...و اوقدیی تر از این شیرازییا ندیدم به قران...
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 11:19
banel - تهران - ایران
خواشمندم شهرستانی ها احترام خودشونو داشته باشند من به عنوان یک تهرانی واقعا ناراحت میشم وقتی اینطوری درمورد شهرم حرف می زنید هرکسی شهرشو دوست داره واسش قابل احترام من حاضر بودم تهران الان داهات بود ولی هر کسو ناکسی درموردش اینجوری حرف نمیزد
‌سه شنبه 28 شهريور 1391 - 15:25
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
بابا اینقدر ترک ترک نکنید. بزارید خودمون که تبریزی هستیم حرف بزنیم. اولا که ما ارانی هستیم یک استان از ایران که سلجوقیها زبانمان را ترکی کردند. وگرنه ما ایرانی تر از همه هستیم. (دشمنای تجزیه طلب دوباره ویروس نفرستید که من نتونم کامنت بزارم. با ویروس نمیتوان تاریخ را عوض کرد) . دوما" که همان زمان مشروطه باید تبریز را پایتخت ایران میکردند. هنوز هم دیر نیست.زنده یاد شهریار. تبریز پایتخت ایران!پاینده و پاینده و پاینده باد ایران.
‌چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 02:00
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
پانتورکیسم اختراع ملاست برای تفرقه و بهانه برای سرکوب!!!!!!!!!!!!! پان ها!! بدانند که کلیه ی این نفاق ها آب به آسیاب ملاست !!! حال میل شماست!!که ملّای کثیف را حمایت کنید یا ایرانی‌ باشید!! هیچ قومی بر دیگری برتری ندارد بسسسسس کنید!!!!!!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 10:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.