موسیقی برای شاه ایران در جمهوری چک

رادیو فردا : جشن های دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی ایران هنوز هم یکی از مسایل بحث برانگیز دوران زمامداری محمد رضا پهلوی شاه سابق ایران به شمار می رود که بعد از گذشت دهه ها از موافقان و مخافانی برخوردار است. اما از نکات کمتر گفته شده این جشن ها ،موسیقی هایی بود که توسط یک آهنگساز برجسته چکسلواکی سابق زدنیک لیشکا برای این جشن ها تحت عنوان میراث دوران ها ساخته و تنظیم شد. هم زمان با آغاز سال نوی خورشید ارکستر سمفونیک پراگ، برای بزرگداشت این آهنگساز، قطعاتی را که آقای لیشکا برای این جشن ها ساخته بود در سالن اِسمِتانای اُبِتسنی دوم به روی صحنه برد.

رأی دهید
bahram-g - آمرسفورت - هلند
موسیقی برای شاه ایران نبوده...برای چند هزار سال افتخار ایرانی‌ و تاریخ پر شکوه ایران بوده.
جمعه 25 فروردين 1391 - 19:13
oghab - هلسينكي - فنلاند
خیلی خوشحالم که حداقل خارجی هامی دانند . ایران بانام پارس است / پرسین . حالا کمونیست هاو بقیه تجزیه طلب‌ها هی ....
جمعه 25 فروردين 1391 - 20:05
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
حالا نامش هر چی باشه ایران یا پارس یا پرسین !! جمهوری کثافت اسلامی با این حنایت و ترور و وحشت در داخل و خارج و مزدورانش نه برای ایران اعنبار و احترام گداشته اند نه برای مردمش . در حال حاضر حکومت آخوندی گند زده به ایران وایرانی و کسی به غیر بشار اسد و جند دله دیکتاتور تره هم برای ایران خورد نمی کند . امیدوارم هر چه زودتر این جنایت کاران و مزدورانشان گورشون رو گم کنند .
جمعه 25 فروردين 1391 - 21:54
feminism - لندن - انگلستان
در خانه عیان مگشای بر هر بی سر و پائی ، بر آن مُـلکـی که شیــخ آمد دگر گـوهـر نمیماند. سرزمین پـُر گوهر پارس و پارسیان پس از رفتن شـاهِ شـاهان تبدیل به ویرانه و محنت کده ای گشت . یاد و نامت شاد شاهنشاه آریامهر.
جمعه 25 فروردين 1391 - 21:59
gholam hossein - تهران  - ایران
چی بودیم پسر . حالا اندازه پشکل ارزش نداریم
جمعه 25 فروردين 1391 - 22:12
fery1 - آمستردام - هلند
چقدر اسداله علم به ایشان برای ساختن این قطعه پول داده است .
جمعه 25 فروردين 1391 - 22:04
shamamai - کوردستان - ایران
oghab تجزیه طلب نه. واقعیت طلب .نقشه ایران جدید که خوزستان کوردستان و آذربایجان از آن جدا شده رو دیدی ؟حتما توصیه میکنم برو ببین خیلی برای کسی مثل تو که هنوز در افکار پان ایرانیسم داره شیرجه میزنه خیلی جالبه.این موسیقی هم برای بهتر باج گرفتن شاه پارس بوده در آن زمان تا عظمت تاریخ پارس
جمعه 25 فروردين 1391 - 22:11
shamamai - کوردستان - ایران
oghab فکر کردی جهان امروزی با همان دیدگاه گذشته به ایران نگاه میکنه ؟نه دوست ناشناخته ی من.ایران پس از جمهوری اسلامی اونی نیست که باهاش تاخت وتاز کنی. یه جزئیاتی رو برات تشریح میکنم جنوبش میشه خلیج عربی شرقش میشه منطقه خودمختار بلوچستان جنوب غربی منطقه خودگردان خوزستان .غرب اقلیم کردستان و شمال غرب فدرالی آذربایجان.با این ایران روبرو هستی فقط خواستم کمی معلوماتت زیاد بشه
جمعه 25 فروردين 1391 - 22:27
hamedo131 - منچستر - انگلستان
شاه زیادی با کمونیستا میپپرید، آمریکا هم کلش کرد! خیلی‌ ساده
جمعه 25 فروردين 1391 - 22:43
tehran_london - لندن - انگلستان
gholam hossein - تهران - ایران داداش ما نه قبلا و نه حالا نه چیزی بودیمو نه هستیم ما ایرانیا همیشه به دروغگویی و دزدی شهره بودیمو هستیم.دزدی و چاپلوسی و نامردی و بی عرضگی تو خون ماست و ربطی به حکومتها نداره.مردم ایران هر بلایی سرشون بیاد حقشونه چون سرنوشت یه کشور رو مردم اون کشور رقم میزنن نه حکومتها.حکومت شاهی میاد میگیم بده.اسلامی میاد میگیم بده.مشروطه میاد همینطور.ای کاش منم یه عرب یا افغاانی بودم
جمعه 25 فروردين 1391 - 23:27
Freedomforiran - لندن - انگلستان
درود به روان پادشاه عزیزم شاهنشاه اریامهر روحشان شاد و یادشان گرامی باد 
شنبه 26 فروردين 1391 - 00:52
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. حرفاتون خیلی‌ خنده داره! اما دفاع تو از عرب‌ها به نام "کرد"" برام قابل فهم هست!! دم خروسه نمیشه پنهان کرد! :-))
شنبه 26 فروردين 1391 - 01:03
دنیای وحشی - تهران - ایران
حکومتهای سلطنتی را بخصوص دراین عصری که زندگی می کنیم هرگز نمی پسندم زیرا انسانها بدتراز مورچه های سرباز و مورچه های کار بایستی به دنبال یک نفر به نام ملکه به راه بیفتند و زندگی مرفه اورا با تلاش و زحمات خودشون مهیا کنند که این کاری بسیار احمقانه از طرف انسانهای باشعور است آن هم ملکه ای که حتی به اندازه ملکه مورچه ها خاصیت ندارد و مفید به حال دیگران نمی باشد .بنابراین من سیستمی شبیه به سیستم و روش کشورهایی مثل استرالیا و کانادا و نظیر آنهارا دوست دارم و لاغیر.
شنبه 26 فروردين 1391 - 02:20
Anti-depressive - كرمانشاه - ايران
shamamai - کوردستان - ایران.... بابا تو دیگه از کدوم چاه در اومدی ... حالت خوب ..این چرتو و پرت آرو این جا گفتی‌ جائی‌ دیگه دیگه نگی‌..خنده دار بود ...
شنبه 26 فروردين 1391 - 06:22
Anti-depressive - كرمانشاه - ايران
shamamai - کوردستان - ایران.... بابا تو دیگه از کدوم چاه در اومدی ... حالت خوب ..این چرتو و پرت آرو این جا گفتی‌ جائی‌ دیگه دیگه نگی‌..خنده دار بود ...
شنبه 26 فروردين 1391 - 06:23
Don Mario - بوگوتا - کلمبیا
دوستان عزیزی که به این جشنها خرده میگیرند یا پول هزینه شده در آنها را ، حتما میدانند اقتصاد جهان و ایران به واسطهٔ جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۸ و گران شدن سرسام آور قیمت نفت از آن سال به بعد متحول شد و قبل از آن عملا کشور در فقر بود و به واسطه پایین بودن قیمت نفت حکومت مجبور بود از وام‌های دیگر کشور‌ها استفاده کند ، تازه بعد از جنگ اعراب، حکومت با مازاد پولی‌ مواجه شد یعنی‌ شما توجه کنید از سال ۴۹ تا ۵۷ فقط ۸ سال فاصله بود ، باید انصاف داشت و دید در این ۸ سال در ایران چه اتفاقاتی افتاد و چه کسانی همین وقایع را دست آویز قرار دادند مسلما همه چیز عالی‌ نبود ولی با مراجعه به حرفهای پدران خود یعنی مردم کوچه و بازار آنروز متوجه می‌شوید که مردم این پول نفت را در سفره و جیب خود میدیدند
شنبه 26 فروردين 1391 - 05:14
Don Mario - بوگوتا - کلمبیا
فلسفه وجود این جشنها را شاید به غرور و خود بزرگ بینی‌ شاه نسبت دهید ولی فراموش نکنید در این جشن‌ها سران تمامی کشور‌های مهم شرکت کردند و رژیم با این پروپاگاندا توانست سرمایه و اعتباری برای کشور دست و پا کند و استارت زده شود ، من نمیگویم کار‌ها همه بی‌ نقص بود ، مسلما اشتباهات هم فراوان بود ولی اراده و دلسوزی برای این کشور بود منتهی عجله شاه برای هر چه سریع تر انجام شدن کار‌ها و سو استفاده بعضی‌ از مقاطعه کاران و بورس بازان آن دوره و سیاه نمایی طبقه سنتی جامعه یعنی روحانیون و بازوی مالی‌ آنها یعنی بازاریانی که با تغییر شرایط اقتصادی سر خود را بی‌ کلاه میدیدند و شرکتهای خارجی‌ را رقیب خود میدانستند ، باعث شد بدترین انتخاب اتفاق بیفتد و هم سر گاو را ببریم و هم خمره را بشکنیم .
شنبه 26 فروردين 1391 - 05:38
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
shamami-عزیز شما از طرف خودت حرف بزن. بنده خوزستانی هستم و خوزستان جز یک چند نفری که خودشون را از اعراب بادیه نشین میدونند و زر میزنند بقیه خوزستانیها شوشتری , دزفولی, بختیاری و اعرابند که همگی چندین هزارساله که توی این اقلیم زندگی میکنند و هیچ جدایی را طالب نیستند و ضمنآ عزیز جون اگر نمیدونی و سوادشو ندارید برید پیگیری کنید که ایران بدون نام خوزستان اثری ازش نخواهد ماند و همه چیز باهاش میرا, چه سرمایه ملی کنونی و چه تاریخ پر ارزش ایران که چه ساسانی و چه هخامنشی و ایلامی, همه و همه از این خطه و دیارن و از همون خطاه ای هستند که الآن خوزستان هستو کوروش پادشاه انشان بود و انشان ایذج یا ایذه کنونیست. ایلام شوش است و شوش هنوز در خوزستان هست. بختیاری ها طایفه ای پارسیانند و بازمانده همان اقوامی که نامشان مانده و هرگز خودشون را غیر ایرانی نمیدونند و چیزی غیر از ایران نمیشناسند و دزفولی و شوشتری هم همچنین. پس واسه ما تآیین نکنید.
شنبه 26 فروردين 1391 - 06:04
bahram-g - آمرسفورت - هلند
shamamai - کوردستان - ایران...در این خواب خرگوشی بمان. ایران مقتدر همیشه همینطور خواهد ماند و سرزمین‌های جدا شده بر می‌‌گردند. تو نقشه ایران ۲۰ سال آینده با ضمیمهٔ افغانستان غربی و آذربایجان تا سر حد باکو و اتحاد تاجیکستان به نام سرزمین پارس شرقی‌ را ندیده ای؟ پس حتما ببین و از این خواب خرگوشی تجزیه طلبی کردی و عربی‌ بیا بیرون. اگر فکر کردی که کرد‌ها با گرفتن قول همکاری از کشور‌های اروپایی می‌‌توانند مثل یهود سرزمین موعود درست کنند و با ۳ چاه نفت آن وسط زندگی‌ کنند سخت در اشتباهی‌. افتخار کرد این است که در تاریخ در زمرهٔ اقوامی است که مهاجرت آن‌ها به سرزمین پارس پذیرفته شد حالا داعیه مالکیت آن را پیدا کرده اید؟
شنبه 26 فروردين 1391 - 08:14
bahram-g - آمرسفورت - هلند
tehran_london - لندن - انگلستان...شما خودت را خیلی‌ باختی. اجازه نده ضعف شخصیتی‌ یا آموزشی که دارید باعث بشود یک ملت را زیر سوال ببرید. همانجا بمانید و سعی‌ کنید زبان انگلیسی‌ را بسیار خوب یاد بگیرید که حق خود را از شرکت‌های بیمه‌ و دولت بزرگوار انگلیس بگیرید. ذهنت را که اشغال است از فکر ایران خالی‌ کن تا جواب بدهد.
شنبه 26 فروردين 1391 - 08:22
raha1984 - هامبورگ - المان
shamamai - از قدیم گفتند شت... در خواب بیند پنبه دانه !! از خواب خوش بیدار شو دوست ناشناخته که بیشتر بهت میاد از کورستان باشی تا کردستان !!!
شنبه 26 فروردين 1391 - 08:28
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
shamamai ---- از کردستان؟؟ اگر از تمام ملت داخل تنها ۱۰ در صد رژیمی نباشند این آرزو را به گور خواهی‌ برد!!! بلوچستان کردستان خوزستان مستقل!!!!!!!!....یک گورستان مستقل برای تو بیگانه پرست خواهد بود---‌ملا بگور میرود ولی‌ ایران باقی‌ میماند---این رژیم را غرب آورد که کسانی‌ مثل تو بلبل درخت نارگیل شوند ولی‌ کوووور خوانده ای‌‌!!!!!
شنبه 26 فروردين 1391 - 08:08
freedomforiran - لندن - انگلستان
لعنت بر ملت نمکنشناس فقط شاهنشاه بودند که برای ایران و ایرانی فکر می کردند و برایمان سر بلندی می آوردند. یادشان گرامی باد چون ایران دوران پهلوی را ایرانیان باید در خواب ببینند
شنبه 26 فروردين 1391 - 08:35
shamamai - کوردستان - ایران
منظورتان همان خنده ایی که صدام حسین هم برای کوردهای عراق سر داد
شنبه 26 فروردين 1391 - 08:54
shamamai - کوردستان - ایران
دفاع از آزادی برای من مهمه کرد باشه ترک عرب لر بلوچ.....
شنبه 26 فروردين 1391 - 08:55
shamamai - کوردستان - ایران
ahooraeiاین قدر تاریخ بلدی لابد به حکومت ماد هنوز نرسیدی مطالعش کنی یا منبع مطالعه ات اونیه که خودت انتخابش میکنی دوست من این سیاست حکمرانی دورش تمام شده الان نه ترک فارس میشه نه کرد نه عرب نه بلوچ....فقط فارس فارس میشه و بس .این سیاستها مال جنگ جهانی دوم بود سلطه ی کشورهای خاورمیانه رو زیاد کردن برای بهرمندی خودشان از این کشورها ...تمام شد این دوره و ساست
شنبه 26 فروردين 1391 - 09:09
mashady - منچستر - انگليس
من نمی‌دونم والله این ملّت خوابند ، مستند ، گیجند ، چه تونه آخه ؟؟؟ کدام تاریخ پر شکوه‌ ؟! تاریخ سراسر شکست و بدبختی و نکبت ما کجاش افتخار داره !! هرکی از راه رسیده یه لگد تو سر ما زده افتخار داره !! چه فتوحاتی داشتیم چه کشور گشایی داشتیم ما که روز به روز نقشه مون کوچکتر شده یه پادشاه درست و حسابی ما هیچوقت نداشتیم . ول کنید این شخص پرستی و نطفه پرستی رو
شنبه 26 فروردين 1391 - 10:43
bahram-g - آمرسفورت - هلند
shamamai - کوردستان - ایران....کرد‌ها از مادها نیستند. یک تئوری ضعیف از دهان یک دانشمند انگلیسی‌ در آمد که شما را ساکنین قدیمی‌ سرزمین پارس معرفی‌ کند و بعد هم بگویند اینها باید سرزمین جدا داشته باشند. این سیاست آمریکا و انگلیس است که کشور‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنند تا توان مقابله با سیاست‌های آن‌ها را نداشته باشند که آن را در مورد یوگوسلاوی دیده ایم. کرد‌ها ترکیبی‌ از اقوام ارمنی و ترک و قوم مدی هستند که گویشی از زبان پارسی‌ دارند و در خاور میانه پخش هستند و بس. به عنوان انسان محترم هستند اما با تاریخ سازی جعلی سعی‌ نکن چیزی را ثابت کنی‌...من اینجا هستم برای همه گونه پاسخ به شما.
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:05
romano - تهران - ایران
shamamai - کوردستان - ایران بجان مادرم تو ساندیس خوری یک دوستی دارم میونتون بهم گفته چطوری توجیهتون میکنن چرت و پرت تو سایتها بنویسید یکی دیگه هم داریم تو این سایت از طرف مثلا یهودیها حرف می‌زنه. بدبخت اگر جنگی بشه و همه اتفاقایی که گفتی درست باشه اولین کسی که بیاد تو کردستان بخونه و میلیون آدم می‌رن براش شجریانه برو ساندیستو بخور این ملت جداییشون تو تاریخ فقط با خون بوده خون (10 بار بگو خون) جدایی شمال ایران کار روسها در 1 روز نبود جنگ 25 ساله بود با یک شاه عیاش و انگلیسها هم از جنوب حمله کردن ولی این ملت مثل شیر جنگیدن نه داغ مستعمره مثل هند به پیشونی مردم موند نه مثل چین یک کشور تریاکی استعماری. مردم آذرباییجان تو جنگ گنجه با شمشیر به جنگ توپ رفتن و از خاک دفاع کردن تو جنگ ایران و عراق هم همین بچه‌های آذرباییجان و اصفهان بودن تنشون تیکه تیکه شد با خمپاره و مواد شیمیایی مورد تامین اروپا. اگر ایران اینطوری شد تو مفتخر باش یکی بفرست کاباره برقصه شاید دل چهارتا توریست خوش بشه یک سکه بزارن کف دستت شاید خدا رو چی دیدی به دوران حتی قبل ماد و غار نشینی هم برگشتی.ادامه ...
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:42
bahram-g - آمرسفورت - هلند
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان....خیلی‌ تند می‌‌روید آقا. ایران مثل کامپیوتر خانه شما دارای یک پردازنده(cpu) نیست که اگر حذف شود خاموش بماند. سرزمین پارسی‌ ما هر گوشه اش قسمتی‌ از تاریخ پر افتخار آن را ساخته و بار‌ها فقط تکه ای از آن برای نجات بقیه قسمت‌ها به داد خواهی‌ و نبرد بلند شده. بهترین دشمنی با یک مطلب دفاع بد از آن است. احساس خوب خود را درست بین کنید.
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:04
romano - تهران - ایران
وطن داشتن شرف می‌خواد به تمام اینهایی هم که بالا به مردم ایران صفت بی عرضگی، تنبلی، دزدی و .. می‌خوام بگم در حیرتم بعضی ها در زندگی خود قهرمان ساده‌ترین چیزهای زندگی خود نیستند بعد همه رو به به یک ملت گسترش می‌دهند اگر شما در خانواده خودت دزد و خائن آدم بی هنر داری نه برادر ما در خانوادمون اصغر فرهادی، فیروز نادری پرفسور رضا و هزاران ستاره دیگرو در وانفسای زندگی ایرانی داریم. مگر شما فکر می‌کنی کردی حرف می‌زنی از سر غیرت امثال خودته بچه‌های ایرانی از هر قومی خون دادن و جون دادن که تو الان صدای واقت بلند شده وگرنه صدام مثل حلبچه همتون رو امشی می‌کرد زمان صدام کدوم سوراخی بودید که الان به اسم کرد نام با شرف مردم کرد رو زیر سوال میبری تا حالا تو تهران کرد گدا دیدی؟ یک چیز رو بفهم ما ملتی بودیم در محاصره قبایل کوچ نشین 6000 سال مورد تاخت و تاز بودیم بعد هم تیمور و چنگیز و عرب و پرتغالی و اسپانیایی و انگلیسی و .. همه به نوبت اومدن پس چرا نموندن که تو الان بری زیر پرچم ملکه. ادامه ...
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:54
romano - تهران - ایران
هر سلسله‌ای در دنیا رم یونان چین مصر همه در یکجای تاریخ سکندری خوردن ولی ایران موند. الان در خونه جنگه هرکی ساز خودشو می‌زنه. چرچیل با همه سیاستش اگر در خانوادش درگیری بود زمینگیر می‌شد چی خیال کردی مردم ایران اینقدر بی بوته‌اند. از مادر زاییده نشده ایران رو تکه تکه کنه نمونش روسها بخشی رو جدا کردند چند سال تونستند نگهش دارن همینطور انگلیس چندجای دنیا رو بجز چند جزیره پیزوری تونست نگه داره همین الان آمریکا با همه قدرتش تو نگه داشتن افغانستان و عراق زائیده بخشهایی که هزاران سال زیر سیطره ما بودند این قدرت ماست بدون خونریزی در کل تاریخ زمین امپراطور قاره کهن بودیم. ما بغل به بغل امپراطوری عثمانی شدیم چند وجب از خاکمون رو تونست بگیره عثمانی که نزدیک بود تمام اروپا رو بگیره دست زمان اجازه نداد. همیشه گرفتاری ما از افراد بی هویت و ترسو اونهایی که عرضه بزرگ اندیشی و امپراتور بودن رو نداشتن بوده بهت اتفاقا می‌گم اگر مردی و راست می‌گی کردستان رو از ایران جدا کن نه تو اینترنت!
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:05
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
raha1984 - هامبورگ - المان. گرامی‌ میدانی که کردها ی ایراندوست زیر خفقان رژیم هستند و اعدام!! رژیم امثال این...کردنما!!shamamai ! را می‌فرستد تا کردها را جدایی طلب---معرفی‌ کند و حقانیت برای سرکوب!!!!
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:39
mehraeen - تهران - ايران
oghab - هلسینکی - فنلاند. هزار سال پیش فردوسی گفته :. چو ایران مباشد تن من مباد . نام پرشیا را یونانی ها بخاطر سالها جنگ و تماس با هخامنشیان ( قوم پارس ها ) گذاشتند که بقیه غربی ها هم از آن استفاده کردند.
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:00
shahram407 - تهران - ایران
shamamai - کوردستان - ایران!!!!! شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه!!!!!! اره داداش!!!! اتفاقا شرفکندی و فاسملو و این رئیس . پ ژ ا ک کیه ؟ همون سردسته راهزنها! از این حرفها میزدن! اتفاقا ریگی هم از این شر رو ورها زیاد میگفت! اما.......اولی و دومی همراه چهارمی دارن پیش صدام حسین بازی پر یا پوچ میکنن و همگی منتظر سومی هستن!!!!
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:06
kurosh-h - گوتنبرگ - سوئد
دون ماریو عزیز. کاملا با حرف شما موافقم . اگه انقلاب نه شده بود شاید در آمد توریستی ایران از نفت هم بیشتر میشد. نگاه کنید به ترکیه !
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:14
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. دفاع از آزادی؟؟؟ که تو خانه یه ملت و ویران کنی‌ چنتا کشور کوچک درست کنی‌ بشود تو سری خوره روسیه و عرب(هندی) خلیج پارس، اصلا تو فکر کرده‌ای که در آن نقشه خیالی چگونه مثلا ابهای سطحی بین مردم تقسیم میشود?? ادم یکم سواد داشته باشه میدونه که آزادی با هرج و مرجی که تو دنبالیش فرق داره، صدام هم عرب بود ، فعلا تو شدی مدافع اعراب ، مگر همین زبان عربی‌ در ایران اموختنش اجباری نیست؟ مگر غیره از این است? ایران در اشغال فرهنگن اعراب و اعراب جنوب لبنان نیست؟ یکم از خواب بیدار شو ببین ملت اسیره چی‌ شده ، اصلا معنی‌ ملت رو میدونی‌؟ ملت از چندین قوم تشکیل میشه که هر قوم چندین طایفه دارن و هر طایفه چندین شاخه و یکم مطالعه بد نیست بخدا!
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:55
omid-free - لندن - انگلیس
shamamai- بابا سیاستمدار بابا اینکاره نکنه از کاخ سفید هستی !‌؟ به زودی در گوگل گورستان مستقل دشمنان ایزان
شنبه 26 فروردين 1391 - 10:58
oghab - هلسينكي - فنلاند
shamamai - کوردستاناولا اینگونه نقشه هارا هر بی‌سروبی پایی برای خنده هم میکشه .دوما من به عنوان یک ایرانی موافق هستم کوردستان ازایران جدا بشه ومرزی از سیم خاردار برق باولتاژ۲۰۰۰۰نصب بشه وثالثا بقیه هم میهنان جواب تو اری مغز رادادند.
شنبه 26 فروردين 1391 - 16:00
oghab - هلسينكي - فنلاند
۱۰۰۰mehraeen - تهران - ایران. سال پیش فردوسی گفت / بسی رنج برده‌ام دراین سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی .این هم جواب شما هم میهن گرامی پاینده بادایران وایرانی یعنی تمام اقوام سرزمین پارس
شنبه 26 فروردين 1391 - 16:08
shamamai - کوردستان - ایران
حق تعین سرنوشت این تنها راهکار ایران آینده است .تمام ...شماها آنقدر در تعصب و افراط هستید که هیچ چیزی رو بغیر از خودتان قبول ندارید
شنبه 26 فروردين 1391 - 16:48
shamamai - کوردستان - ایران
دوستان بحث من در اینجا نشان گر ضعف افکار شماست .شمائی که تاب تحمل عقاید و افکار هموطن خود را ندارید وبلافاصله توسل به زور توهین و خشونت در ذهن و گفتارتان موج میزند .مشکل ما در ایران آزادی و دمکراسی نیست بلکه نبود گفتمان و تمرین برای جامعه ای باز و آزاده.هر کسی در ایران عقیده و طرز فکری دارد.اگر زمانی برای مطرح کردن افکار در ایران بوجود آید آنموقع کرد عرب بلوچ آذری خود تصمیم به سرنوشت خود میگرد نه حرف شخص خاصی مورد قبول است و نه حزبی خاص
شنبه 26 فروردين 1391 - 17:04
shamamai - کوردستان - ایران
shahram407 بسیار متاسفام که شخصیتهایی چون شرفکندی و قاسملو رو با صدام حسین مقایسه میکنی.این نوشتار تو از بی سوادی و نبود اطلاعات کافی در مورد مبارزات کردهای ایرانه. از روشنفکران و مبارزین ایرانی میتونی تحقیق کنی که این دو شخصیت چه انسانهایی بودن .البته تویی که افتخار تروریست بودن خودت رو نمایش میدی جای تعجب هم نیست که کوتاه فکری همچو سردمداران حکومت هستی
شنبه 26 فروردين 1391 - 16:54
bahram-g - آمرسفورت - هلند
دنیای وحشی - تهران - ایران....کانادا و استرالیا هم جزو مورچه‌هایی‌ هستند که دنبال ملکه انگلیس می‌دوند و انگلیس با شکل جدید مستعمرات قدیم خود را میگرداند. اگر سیستم زندگی‌ در یک مستعمره را می‌پسندید آزاد هستید اما باید دید بقیه مردم ایران چنین نظری دارند یا نه!؟
شنبه 26 فروردين 1391 - 17:00
shamamai - کوردستان - ایران
حق تعیین سرنوشت حق تمام ملتهای منطقه است .باید با این واقعیت کنار آمد.تنها راه آرامش در منطقه خاورمیانه رقم زدن سرنوشت ملتها به دست خودشان تحمل و صبور بودن این زایمانهای منطقه رو آسانتر میکندمنظورم کشورهای ایران عراق ترکیه و سوریه است
شنبه 26 فروردين 1391 - 22:37
shahram407 - تهران - ایران
shamamai - کوردستان - ایران!!!!! اره داداش!!! البته فهم ودرک شما رو هم . از طرز تفکر و پیشنهادهایی که ارائه میدی مشخصه!!!
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 04:51
Freedomforiran - لندن - انگلستان
aShamamai- کوردستان - ایران. گفتید حق تعیین سرنوشت حق تمام ملتهای منطقه است مثل تصمیمگیرى ملت نمکنشناس ایران که ایران عزیزم را به چه روزى در اوردند و راه را براى ورود غربیها که إز منطقه بیرون رانده شده بودند باز کردند
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 05:19
sepherdad - سیدنی - استرالیا
حق تعیین سرنوشت حق تمام ملتهای منطقه استshamamai - کوردستان - ایران///. ببین شما احتمالاً حقوق نخواندهی چون اگه خوانده بودی میدانستی حق یه ملت رو شما نمیتونی‌ تعیین کنی‌!!دوم , معنای ملت رو نمیدونی‌!! ۳, فکر میکنی‌ این کشورهای کوچکی که تو توی ذهنت ساختی با صلح صفا زندگی میکنن!!??، پس مردم خاور میانه رو هم نمیشناسی!! از ملتها حرف میزنی‌ اما ملتهای منطقه رو هم نمی‌شناسی!! و خنده دار‌ترین قسمت حرفات اینکه به ما میگی‌ صبور باشیم !!اما توی سایتهای شما حتا یک کلمه از حرفهای من رو نمی‌ذارن منتشره بشه!!اولین شرط دمکرسی اینکه به سوال مردم جواب بدیم!!! مردم حق دارن بدونن توی این نقشه خیالی سهم مردم کجاست؟ چرا مردم لٔر توی نقش شما حذف شدن!!??، چرا مردم "لک" نیستن ، مردم هرمزگان رو که اصلا آدم حساب نکردین!! و مردم سیستان رو ندیدین!!??، شما هنوز به قدرت نرسیدین! به قول خودت حق ملتها رو ندیده میگیری وای به روزی که به قدری برسین!!، شما‌ها میخواین کوره آدم سوزی راه بندازین به اسم آزادی، اینکه ملت بزرگ ایران دست شما رو خوندن!
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 05:20
sepherdad - سیدنی - استرالیا
در حالی‌ که دنیا در حالا برداشتن مرز‌ها هستن و دنیای اینترنت همه رو به هم نزدیک کرده یه مشت عقب مونده ذهنی‌ میخوان مرزهارو بیشتر کنن!! چون فکر می‌کنن اینجوری‌ میتونیم به جا یک دیکتاتور چند تا دیکتاتور داشته باشیم!! واقعاً شرم بر شما که اینقدر کوته فکرین.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 05:47
shamamai - کوردستان - ایران
romano جدا برات متاسفام چون در توهم زندگی میکنی .عاقبت صدام چی شد ؟بله مبارزه برای آزادی بها میخواهد و باید بهای آن را پرداخت .کرد را از شیمیایی و جنگ وخون نترسان چون واقعا تاریخ مبارزات کوردستان رو نخواندی واقعا نخواندی.تازه داری فکر امپراتوری ایران رو میکنی تو دیگه کی هستی ؟فکر کردی این همه مخالفت چین و روسیه با آزادی کشورهای منطقه در چیه؟اینا به فکر بدبختی خودشانن که کشورهاشون تکه تکه نشه.آخه تو قرن بیست و یک چطور یک میلیارد نفر میتونه یک رهبر داشته باشه.بله اینا ترس از اقوام و ملتهای زیر دست خود رو ......
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 12:01
shamamai - کوردستان - ایران
.........دارن که با این تحولات منطقه مردمانشان به فکر آزادی و برابری نیفتن.دوست من تو تازه داری بحث امپراتوری رو میکنی .این همه تبعیض و نابرابری در ایران از پانصد سال پیش برای آزاد اندیشیدن و حق تعیین یرنوشت کافی نیست؟
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 12:09
shamamai - کوردستان - ایران
sepehrdad باید برای آزاد زندگی کردن و شکستن کوت و زنجیر زیر دسته بودن حقوق بخوانی و باسواد باشی ؟نخیر .خود را باور کردن نیاز دارد و چون ملتی مثل کورد از دیر باز باور به عقاید و آرمانهای خود داشته از بی سواد و باسوادش این راه پر خطر مبارزه رو ادامه داده تا به امروز رساندن.از جنگ بین سلاطین عثمانی و صفوی که کردستان بزرگ را به دو نیم تقسیم کرد و پس از جنگ جهانی اول که این دو نیم به چهار پارچه کوردستان تقسیم شد مبارزات کورد ادامه داشته .چرا برای منفعت کشورهایی در منطقه ملتی تاوان تکه تکه شدن رو بدهد؟برای مبارزه و حق تعیین سرنوشت این تفکر لازم است نه حقوق خوانده باشی...........
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 12:18
shamamai - کوردستان - ایران
sepehrdad در ضمن یک نفر نمیتونه حق تعیین سرنوشت رو برای یک ملت تعیین کنه. بلکه یک ملت میتونه حق سرنوشت خود را تعیین کنه .کشورهای خاورمیانه رو هم بهتر از شما میشناسیم که از خودشان ابن وقت تر و منفعت طلبتر وجود ندارداین نقشه ها هم ساخته ذهنهای واقعگرایست که برای آزادی خودشان باید بها بدهند .لکها قومی از کردها هستند . و سهم مردم در این نقشه خیالی در باور به بودن خودشان است که مثل هر انسانی آزادانه بیاندیشن بنویسن و سرنوشت خود را رقم بزنن.ما خود قربانی کوره استعمار سوزی هستیم که بیش از چهار صده در کردستان راه اندازی شده.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 12:31
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران-شما ۲ نکته رو یا فراموش میکنی‌ یا نمی‌خوای به یاد بیاوری، اولا فرهنگه عمومی کردستان و بیشتر اقوام کشور ایران یه فرهنگه غربی نیست!! و نمیشود مردمی را که به خاطره سهم آب به همدیگر با آرپی جی‌ شلیک می‌کنن آزاد گذشت که حق تعیین سرنوشت داشته باشن!! دختر کشی‌ها که در سوئد انجام میدهن و خیلی‌ چیز‌ها که من می‌دانم و تو !!نمیخوام اینجا بنویسم، ۲عقاید و آرمان با کلانشینکوف به دست نمیاید و غیر از ساده دلان و فرصت طلبان کسی‌ واقعاً باور ندارد که ملتی به آرمانی میرسد!!! چون مهمترین آرمان یک کشور یا یک سیستم طراحی پایه اقتصادش می‌باشد، نفت و خاورمیانه تا آبد نمیتواند اینگونه باشد و در فردای آزادی در خاورمیانه شما خواهی‌ دید که چه کشتار و آدم کشی خواهند کرد، در ضمن من کردستان را مثل کف دست میشناسم، شما قربانی چیزی نیستی‌ مگر نوع نگرش تان، دانشگاه کردستان (سنندج)از بهترین دانشگاهای ایران هست,
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 16:01
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران- ۲---- بحث زبان هم بی‌ معنی‌ هست چون من ۷ زبان خوانده‌ام و با دانستن چند زبان ذهن انسان بارورتر میشود، شما که امروز هم پارسی‌ هم کردی و هم انگلیسی‌ می‌دانی بدونه شک از کسی‌ که یک زبان میداند باید بینش برتری داشته باشی‌، شما اینهمه کرد را در ادارت دولتی نمی‌بینی?? در شهرک غرب تهران کلی کرد پول دار هست نمی‌بینی??، نه قربانی, خودش قربانی ذهنش میشود، دنیای فقط مرز کردستان نیست!
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 16:02
shamamai - کوردستان - ایران
sepehrdad ودنیا هم فقط در ایرانه تعبیر شده ی شما نیست .این مجادله های سیاسی فقط و فقط برای تفکرهای نو در باورهای مردمه به این خاطره که کنار امدن با این موضوعات خیلی مشکل میشه. پولدار بودن کوردها در تهران فکر نکنم جرم باشه .این هم از نوع فرهنگ استبداد حکومتبه که برای شما ها ساخته اند که کوردها را فقیر و درمانده نشان بدهند و مبارزه ملتی با نام کورد برای پول و رفاه مادی نیست که دیگه دلیلی نداشته باشه برای آزادی طلب خواسته های خود.....
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 19:02
shamamai - کوردستان - ایران
....و دوستان موضوع من در باره ی خلیج فارس که آن را خلیج عربی خواندم انکار یک واقعیت تاریخی بودتا بدانم که چطور خشم هر ایرانی را همانند آتش شعله ور میکند؟ .بله انکار واقعیت بسیار سخت است مخصوصآ برای کوردهایی که تاریخ تکه تکه ی کوردستان خود را در جنگ های اسلامی سیاسی عثمانی و صفوی و پایان جنگ جهانی اول دیدن و صراحتآ انکار شدن و سرکوب شدن چون خواسته ایی جز بودن خود را نخواستند برای هر ایرانی انکار خلیج فارس چه اندازه دردآور است همان اندازه هم انکار تاریخ کوردستان برای کوردها ....
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 19:19
shamamai - کوردستان - ایران
..و در مورد برنامه ریزیهای کشورهای حوزه خلیج فارس که در فکر تبدیل این خلیج به عربی و جز اصولی ترین برنامه ی آینده خود دانسته .متاسفانه این هم چیزی جز بی کفایتی و عدم مدیریت لازم برای اداره کشور نیست.ولی باید واقعیتهایی رو دید و در فکر راهکار بود تا اینکه با توهین و تعصب ابراز عقیده کرد .وگرنه تاریخ ایران باز هم تکرار خواهد شد .تفاهم و تعامل. همدیگر رو باور داشتن مشکلات و اختلاف نظرها رو قبول و در فکر چاره اندیشیدن .تمرین دمکراسی کردن برای آزادی بیان و اندیشه اینها راهکار و چاره را در خود جای میدهد تا اینکه با توسل به زور و سرکوب که مبارزات و طلفات را بیشتر و طولانی تر میکند ......
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 19:31
shamamai - کوردستان - ایران
......امیدواریم که درک حرفهای همدیگر رو داشته باشیم مختصر تاریخی رو از مبارزات کوردستان ایران برایتان مینویسم قضاوت را به عهده ی خوانندگان میگذارم ..در دوران رضا خان اسماعیل آقای شکاک معروف به سمکو برای خواستهای کورد دست به مبارزه زد و از طرف رضا خان سرکوب شد .خواسته هایی چون نوشتن به زبان مادری پوشش کوردی ...در کوردستان .به جایی رسید که سمکو توسط رضا خان در پای نشست برای حل مشکلات ترور شد .بعد از آن رضا خان به طور رسمی اعلام کرد قیام کوردها سرکوب شد .......
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 19:39
shamamai - کوردستان - ایران
......ولی در عوض مبارزات پررنگتر و جدیتر از قبل به راه خود ادامه داد تا به جمهوری کوردستان در مهاباد رسید و خواسته ی کوردها در قالب حکومتی خودگردان در کردستان با محوریت حکومت مرکزی در تهران اعلام شد و باز هم سرکوب ولی این بار توسط رضا شاه .بیاییم در اینجا تاملی کنیم اگر شاه ایران فردی روشنفکر و ایراندوست میبود با این طرح کورد و آذریها که خود را از هر ایرانی ایرانیتر میدانند کنار میامد فکر میکنید ایران امروزی اینی بود که در ان به سر میبریم و میبینیم ؟مسلمآ نه چون .........
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 19:47
shamamai - کوردستان - ایران
......مشکلاتی که امروز دامن کشورهای منطقه و خصوصا خاورمیانه رو گرفته ناشی از تبعیضها بی عدالتیها و سرکوبهای حاکمان میباشد و اگر به ایران میرسید چیزی جز الگویی خوب برای سایر کشورها که علاج این نا برابریها رو جز فدرالی امروزی یا همان طرح خودگردانی با محوریت حکومت مرکزی دیروز کورد و اذریها بود .بله در آن زمان روشنفکری خود را به جهانیان و منطقه ثابت میکردیم ولی اکنون کوردها با 33سال مبارزه خونین دیگر با جمهوری اسلامی همچنان در پی آزادی حاضر به فدا کردن جان خود هستند که فکر نکنم از جان آدمی شیرینتر برای آدمی باشد...و..
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 20:00
oghab - هلسينكي - فنلاند
shamamai - کوردستان - ایران. بابا دوخط بنویس ولی مفید / ۱۰ کامنت پشت سرهم می نویسی بی‌سروته / مشق مینویسوم‌ای مشق مینویسوم///هیچکی نمتونه مثل ما بنویسه ./
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 20:40
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. دوست عزیز، وظیفه حکومت دادن هویت به مردم نیست وظیفه حکومت دادن خدمات اجتماعی به مردم هست بر اساس مالیاتی که از مردم میگره، من در اینجا (استرالیا) در یه حکومته فدرالی زندگی‌ می‌کنم و بهتر از هر کسی‌ می‌دونم که یک حکومت فدرال چه معایبی داره که مهم‌ترینش هزینه سرسام اورش هست که مردم باید پرداخت کنن، اگر شما فکر میکنی‌ میتوانی مردم خاورمیانه را مجبور کنی‌ که هر فرد مالیاته جدا گانه به شهرداری و فرمانداری و استانداری و حکومت مرکزی بدهد و در عین حال مالیاتهای غیره مستقیم و هزاران مالیات ننونشته محلی و چه چه ////
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 04:40
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. ۲ شما به یک نکته توجه نمیکنی‌ که هر کشوری به ارتش نیاز داره و هر ارتش به درآمد!! و هزینه ۵ یا ۱۵ کشوری که بوجود بیاید جز مردم چه کسی‌ باید پرداخت کند??، چهار کشور ایران و عراق و سوریه و ترکیه به سوی حذف ویزا بین یکدیگر پیش میروند این فرصت بهتری است برای کمک به مردم کرد که من اساساً کردها رو هرجایی که باشن ایرانی‌ می‌دونم، فراموش نکن کردا ۲۵۰۰ سال قبل در این سرزمین (پارس) بودن حالا که این سرزمین (ایران) تکه تکه شون کردن نباید فراموش کنیم که ایرانی‌ هستن، ایران فقط یه مهفومه سیاسی یعنی‌ حکومت نیست، ایران یه مفهومه فرهنگی هست،
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 04:41
bahram-g - آمرسفورت - هلند
shamamai - کوردستان - ایران.....آقا یا خانوم کرد دوست. آموزش‌هایی‌ که گروه‌های فکری انگلیسی‌ کردی به شما میدهند که باعث می‌‌شود اینجا اینگونه چرندیات سر در گم را بنویسید باعث اطمینان خاطر ایرانیان می‌‌شود که چیزی برای عرضه ندارید. باور کن که کاری از پیش نمی‌‌برید. معنی‌ آزادی برای بسیاری از کرد‌ها باید کنار گذاشتن شیطان پرستی‌ و استفاده از مواد مخدر باشد. اگر فکر کردید که پس از استفاده از مواد محرک و زدن دف به شما الهام می‌‌شود که باید آزاد باشید آن آزادی فروش نفت شمال عراق و خرج کردن در آلمان نیست بلکه پاک شدن از این‌ها و باز گشتن به آغوش سایر هم وطنان است. به جای اینکه بگویید ما را سرکوب می‌‌کنند بگویید شما ظرف ۱۰۰ سال گذشته برای وطن چه کردید؟ کار علمی‌؟ تولیدی؟ فرهنگی‌؟
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 07:40
shamamai - کوردستان - ایران
sepehrdadتو چیز اصلی رو که تاریخ کوردها با آن گره خورده دوران ماد که شما با وضوح انکار آن را اعلام کردید. دورانی که ایران قبل از 2500سال توسط مادها اداره میشد و سلسله ی حکومت هخامنشی همان حکومت مادها بود که توسط کوروش ربوده شد .فکر نکنم ساخت ارتش و هزینه و....مشکلی در استقلال کوردها بوجود بیاورد
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 14:04
shamamai - کوردستان - ایران
bahram-g کسی حق خودش را بخواد کار انگلیس و بیگانه است مغزت در چیزی حدود دوران بوق کماکان ماندهمصرف مواد و زدن دف و شیطان پرسنی......کجای کاری ؟مگه تو نمیگی کسی از ایران جدا نمیشه ؟دیگه چرا اینقد حرص میخوری ؟هر موقع حق انتخاب با ملت کرد همراه شد نه حرف من پولی میکنه نه مال تو.دیگه چرا اوقاتتو تلخ میکنی؟
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 13:52
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. د .فکر نکنم ساخت ارتش و هزینه و....مشکلی در استقلال کوردها بوجود بیاورد!!!. اتفاقا من هم منظورم همینه که این‌همه هزینه رو که مردم کرد باید بدن اصلا برای شما مهم نیست، ظاهرا این کشوری که افغانستان دوم خواهد بود برای شما خیلی‌ مهم تره، وقتی‌ بهتون میگن خائن ناراحت میشید اما به هدره دادن دست رنج مردم برای شما مثله آب خوردنه!!
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 15:26
shamamai - کوردستان - ایران
sepehrdad دایه مهربان تر از مادر .دلت برای هدر رفتن پول ملت درمانده ایران بسوزه که در سوریه و لبنان خرج میشه .توهین به شعور جمعی کار نا پسند و زشتیست
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 17:06
bahram-g - آمرسفورت - هلند
shamamai - کوردستان - ایران....آقا یا خانوم بیگانه تهی...ما در مورد ایران صحبت می‌‌کنیم نه دهات شما پشت کوه. ایران زمین مثل بدن ماست و ما راجع به اعضای بدنمون با کسی‌ مذاکره نمی‌‌کنیم حتی اگر دست من به صدا در بیاد و بگه "انتخاب" کرده جدا بشه ما "مذاکره" نمی‌‌کنیم. اینو میفهمی جدایی طلب؟ سیگاری میزنی‌ و اینجا تئوری‌های عهد بوق رو میگی‌ فکر میکنی‌ ما رو تو کوهستان دیدی؟ کسی‌ که به نام حق انتخاب با تو همصدا میشه بی‌ غیرت و خود باخته هست.
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 19:29
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. این توهین رو من نمیکنم، خود شما در طول تاریخ به خودتون می‌کنین،کسی‌ که میگه فقط نژاد من! خانواده من! آدم نادان,خودخواه و بیسوادی هست. شما مبنا حقوقی کشوری که می‌خوای بسازی رو بر اساس نژاد( اینجا کرد) گذاشتی‌, نتیجتاً هرجا که مردم دیگری باشن میشه کشوره دیگری، یه فدرالیسم قومی یعنی‌ یک جنگ همیشگی و خود شما میدونی‌ که امنیته این کشورها که به آب دسترسی ندارن و بسیار فقیر هم هستن بدونه جنگه دائمی ممکنه نیست، اگر واقعاً قاسملو دکتر بود باید میدونست که یک تئوری اگر درست باشه همیشه درسته! اگر خوبه برای همه خوبه! (صرفنظر از نژاد) اگر بده برای همه بده! اون وقت نمی‌رفت در چهارچوپ حزب دموکرات کردستان بجنگه بلکه حزب دموکرات ایران رو تاسیس میکرد، چون شیاد بودن رفتن سراغ ملت ساده و بی‌ سواد!
‌سه شنبه 29 فروردين 1391 - 01:20
shamamai - کوردستان - ایران
bahram-g در اون کوهستان سالهاست سرنیزه ی آزادی طبل تو خالی هزاران مثل تو رو دریده اون سیگاریهم تومیگی بیشتر به تو میاد که داری با توهم حرف میزنی و کوردستان را جزی از بدن خودت میدونی .تاریخ خوندی؟؟؟
‌سه شنبه 29 فروردين 1391 - 08:08
shamamai - کوردستان - ایران
seperdad باز هم غلط اظهار نظر فرمودی معلوماتت بسته به عقاید و نگرش خودت است.حزب دموکرات را قاسملو تاسیس نکرد بسیار دور تر از مبارزات قاسملو تاسیس شد و در زمان تاسیس این حزب احزاب روشنفکری در چهار چوب ایران وجود داشت و این حزب هم برای موجودیت ملت کورد بنا شده بنا به خواسته های این ملت و در دوره ی سکرتاریت قاسملو محوریت این حزب خودمختاری برای کوردستان و آزادی برای ایران شد و این حزب همکاری خود را با تمام اپوزیسونهای ایرانی اعلام کرد
‌سه شنبه 29 فروردين 1391 - 08:58
shamamai - کوردستان - ایران
seperdad اگر نژاد و ملیتها ملاک نبود پس این همه دولت و کشورها چه مفهومی داره؟اهمه در کره خاکی با هم در یک کشور زندگی میکردن.مبارزات ما براساس ملیت ما صورت گرفته آیا بیش از چهل ودو میلیون کورد برای وجود این مبارزات کافی نیست؟؟؟اگر به کوردستان سوریه نگاهی بندازی آب آزاد را هم مشاهده میفرمائید.
‌سه شنبه 29 فروردين 1391 - 09:04
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. اگر نژاد و ملیتها ملاک نبود پس این همه دولت و کشورها چه مفهومی داره؟. در حال حاضر هیچ مهفومی نداره، دولت بر اساس مالیات مردم تشکیل میشه که کار مردم راه بنداز اینکه مردم چه رنگ و نژادی دارن واقعاً توی دنیا امروز مسئله دولت نیست.
‌سه شنبه 29 فروردين 1391 - 13:27
shamamai - کوردستان - ایران
srpehrdad متاسفام برای برداشتی که از دولت و ملت داری.همه چیز نزد تو در مالیات معنی میشه .
‌سه شنبه 29 فروردين 1391 - 15:12
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. اگر روزی مردم خاورمیأنه به این درجه از دانش رسیدن که دولت فقط یک کارفرماست اون وقت دیگه نه چیزی مقدّس میشه نه کسی‌ زیر خط فرق میره, همه چی‌ درست میشه!
‌چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 01:41
shamamai - کوردستان - ایران
اگر دولت کارفرماست چرا این همه افراط ؟در ایران ده کارفرما باشه بهتره تا یکی که به کارگرانشون بهتر میرسن.دیگه تو چرا این همه تجزیه تجزیه تجزیه میکنی ...واقعا اگر برداشت تو از هویت و ملت اینه برای خودم متاسفام که دارم با چه کسی گفتمان آزادی را میکنم
‌چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 09:34
sepherdad - سیدنی - استرالیا
شممی - کوردستان - ایران. کارفرما منظورم به مقاطعه کار بود کسی‌ که بش پول میدان که کاره انجام بده، منظورم صاحب کار نبود به معنی‌ مالکیت.
‌پنجشنبه 31 فروردين 1391 - 01:11
danial nabi - استكهلم - سوئد
شاه نوکر آمریکا بود که به درک واصل شد، اینقدر خودتان را برای آن مزدور گور به گور شده نیازارید.
‌پنجشنبه 31 فروردين 1391 - 14:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.