جنجال استفاده شخصی وزیر دفاع از بالگرد ارتش

روزنامه تورنتو استار از قول یک مقام ارشد نظامی فاش کرد، سال گذشته "پیتر مک کی" وزیر دفاع کانادا، برای بازگشت از یک برنامه ماهیگیری تفریحی، از بالگرد جستجو و نجات ارتش استفاده کرده بود.
ایرانتو نوشت:هزینه تقریبی پرواز مذکور با بالگرد "Cormorant" ، در حدود 16،000 دلار بوده است. مسیر مذکور از محل ماهیگیری تا فرودگاه Gander در نیوفانلند را می توان با 90 دقیقه قایق سواری و 30 دقیقه ماشین سواری طی کرد.


 

انتشار این خبر در پاییز امسال ، باعث طرح پرسش های زیادی در زمینه استفاده شخصی مقامات سیاسی از امکانات نظامی گردید.
 
وزیر دفاع در توجیه این عمل خود، گفته بود ، سفر 25 دقیقه ای مذکور ، فرصت مناسبی بود تا میزان آمادگی نیروهای امدادی را در پروازهای طولانی ارزیابی کنیم.
 
اما "دیوید کریستفرسون" وزیر دفاع در سایه حزب مخالف نئودمکرات معتقد است، مدارک موجود، داستان نقل شده توسط مک کی را تأیید نمی کند.
 
گزارش تورنتو استار همچنین حاکیست، برنامه پروازی مک کی، پرسنل نظامی در سه استان کانادا را دچار تقلا کرد تا بتوانند به نحوی در دقیقه آخر، وی را از منطقه ماهیگیری Burnt Rattle خارج کنند.
 
وی در نظر داشت، با یک پرواز جت نظامی ، خود را به شهر لندن در انتاریو برساند تا در یک مراسم ناگهانی دولتی شرکت کند.
 
روز پنجشنبه، وزیر دفاع، در مقابل پرسش های گوناگون اعضای پارلمان قرار گرفت. وی مجددا تأکید کرد، که برای ارزیابی سیستم امداد و نجات و همچنین رسیدن به برنامه مهم دولتی، مجبور به انجام این کار بود.
 
اما یافته ای تورنتو استار، هیچگونه گزارشی را درباره موضوع پرواز آموزشی یا نمایشی در حضور وزیر دفاع را تأیید نکرده است.
 
در این جلسه، نمایندگان مخالف، با متهم کردن مک کی به دروغ گویی، خواستار استعفای او شدند.
 
اما استفن هارپر، بدون اشاره به توجیهات وی، از وزیر دفاع خود حمایت کرده و اقدام او را در راستای مأموریت های دولتی دانست.

رأی دهید
zpirooz - آخن - آلمان
برادر من ناراحت نباش پاشو برو مملکت ما هرچی دلت خواست از این کارها بکن کسی ککش هم نمیگزه. تازه یه هواپیمای اختصاصی هم به عنوان عضو کابینه در اختیارت هست که مثل ملت بیچاره هر بار موقع پرواز با ابوقراضه های عهد بوق جون به لب نشی
یکشنبه 13 آذر 1390 - 21:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.