فیروزآبادی: انفجار اخیر، تولید محصول تحقیقاتی سپاه را دو هفته به تعویق انداخت

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه گفت که آمریکا و اسرائیل در انفجار یک پادگان سپاه پاسداران در اطراف تهران، دست نداشته اند و تولید «محصول تحقیقاتی» که «می تواند مشت محکمی بر دهان استکبار و رژیم غاصب باشد» را تنها دو هفته به تعویق انداخته است.

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی این سخنان را در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد و بدون اشاره به دلایل وقایع این حادثه اظهار داشت: «این حادثه و انفجار اخیر هیچ ربطی به اسرائیل و آمریکا ندارد جز اینکه "محصول تحقیقاتی" که می تواند مشت محکمی بر دهان استکبار و رژیم غاصب باشد تنها تولید آن برای دو هفته به تاخیر و تعویق افتاده است.»


این فرمانده ارشد نظامی ایران به «محصول در دست تولید» در این پادگان اشاره نکرده است ولی در روزهای اخیر گمانه زنی های زیادی در مورد احتمال آزمایش سوخت موشک های شهاب در این محل مطرح شده است.

اظهارات رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران پس از آن مطرح می شود که گزارش های مختلفی در رسانه های بین المللی پیرامون دخالت اسرائیل در این انفجار منتشر شد.

یک منبع امنیتی غربی در گفت ‌و گو با هفته نامه «تایم» تاکید کرد که موساد، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل، مسئول این اقدام بوده ‌است. وی گفته بود: « نباید ادعاهای حکومت ایران مبنی بر تصادفی بودن این انفجار را باور کرد.»

اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، نیز با ابراز شادمانی از بروز این حادثه اظهار امیدواری کرد که حوادث مشابه بیشتری رخ دهد.

در انفجار روز شنبه در پادگان بیدگنه، ۴۵ کیلومتری تهران، رخ داد ۱۷ نفر از نیروهای سپاه پاسداران از جمله سرلشکر حسن تهرانی مقدم، رییس ستاد جهاد خودکفایی سپاه و بنیانگذار برنامه موشکی این نیرو کشته شدند.

در روز نخست بروز حادثه، رمضان شریف، مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران، گفت که علت بروز این حادثه، جابجایی زاغه مهمات بوده است.

ولی بعد، برخی از فرماندهان سپاه بدون اشاره به جزئیات، در اظهار نظرهای مختلفی اعلام کردند که حسن تهرانی مقدم «در حال انجام کارهای علمی و تحقیقاتی» جان باخته است.

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: «نیروها و همسنگران شهید مقدم این راه را با قدرت بیشتر ادامه خواهند داد و ثمره تلاش های آنها مشت محکمی بر دهان اسرائیل و استکبار جهانی خواهد بود.»

رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح پوشش گسترده خبری این واقعه را «جیغ و فریاد» توصیف کرد که به گفته وی، «هیچ خللی در توان و قدرت انقلاب اسلامی ایجاد نمی کند و با نابودی ابر سرمایه داری و رژیم صهیونیستی نیز این جیغ و فریادها ساکت خواهد شد.»

مقام های جمهوری اسلامی ایران بارها در حوادث ترور «دانشمندان هسته ای» ایران و بمبگذاری در شهرها، آمریکا و اسرائیل را متهم اصلی معرفی می کنند ولی عامل انفجار در پادگان های سپاه در خرم آباد در مهرماه سال گذشته و بیدگنه را بروز «حادثه» اعلام کرده اند.

اهمیت موقعیت حسن تهرانی مقدم در تشکیلات نظامی جمهوری اسلامی ایران گونه ای بود که در مراسم تشییع جنازه وی و سایر کشته شدگان این انفجار، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

رهبر ایران در پیام تسلیتی که به همین مناسبت صادر کرد گفته است: «حادثه خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوهبار بود.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۷ از سوی آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد در دو دهه گذشته فعالیت های موشکی خود را توسعه داده است.

این نیروی نظامی هم اکنون دارای موشک های شهاب با برد دو هزار کیلومتر است که قادر است اهدافی را در اسرائیل و خاک اروپا هدف قرار دهد.
رأی دهید
Alborzi - کرج - ایران
با عرض تاسف برای آقای تهرانی مقدم و همکارانشان .
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 15:42
qatar_doha_shiraz - دوحه - قطر
واقعا که ما چه بد بختی داریم با این حکومت . راستشو بخوای اینا از ... هم روشون زیادتر شده .بابا خجالت بکشید ، .... به خودتون همتون زرد کردین .رفتنی هستین .
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 15:42
mehr47 - تهران - ایران
اااااا این نترکید؟؟ من فکر کردم این انفجار مهیب ایشون بودن!!! خیالم راحت شد با وجود این بمب 2 میلیون تنی کسی جرات حمله به ایران نداره
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 15:50
greentree - تهران - ایران
اگه ایران سرداران باهوش و شجاع و مردم دوست داشت فکر میکنید کسی‌ می‌تونست در ایران توطئه کنه ؟..اگه مردم این حکومت رو دوست داشتند خیلی‌ از ان اتفاقات هرگز نمی‌‌افتاد
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 15:52
Royan - بوخوم - آلمان
دست آمریکا و اسرائیل توی آستین هر فتنه ای است غیراز این یکی , اگه این کار اسرائیل بوده که الان بید افتاده تو تنبون رهبر و دارودسته اش شاید این همان جنگی است که اسرائیل ازش دم میزنه , امیدوارم که اینکارها تا بیت رهبری ادامه پیدا بکنه.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 16:17
bing0 - برلین - آلمان
کار خودشونه این دفعه که نخواستن ضایع شن گفتن کار آمریکا و اسرائیل نبود
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 16:30
parmida_alman - فرانکفورت - آلمان
حال عدم بهم میخوره از این قیافه با دستمال... یه عمر مال ملتو کشیدین بالا و خوردین دزدیدید ...مس یه بشکه متعفن....همتون ظلم کردین آماده باشید که تک تک تقاص پس بدین....
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 16:40
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
یک مشت بیعرضه و بی دست و پا و نادان کار را بدست گرفته اند و سرمایه های کشور را به باد میدهند. این مردک خیک گنده اش را نمیتواند بکشد، برای جهان خط و نشان میکشد. خاک بر سرتان که حتی کنترل کشور خودتان را هم ندارید.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 17:34
ali81_uk - منچستر - انگلستان
در رزمایش اخیر دلاوران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از دشمن فرضی شکست خوردند؛ تعدادی شهید و اسیر شدند و زاغه مهمات به طور کلی منهدم شد.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 17:36
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
به امیده ترکیدنه این بشکهٔ نجاست وسط بیت خلیفهٔ جهلو جنون خامنه‌ای، چون این اگه بترکه احتیاجی‌ به حمله نظامی نخواهد بود
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 17:50
بیداری اسلامی - تهران - ایران
هر چی بوده بازم اسرائیل و غربی ها هیچ غلطی نمتونن بکنن. درود بر سپاه و سپاهی...
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 17:53
ولایت جنایت - منچستر - انگلستان
حواس این بیسوادهای بی سیاست رو به حمله هوایی پرت کردن مغز متفکر و فرمانده یگان موشکی شون رو تو مقرش به همراه یارانش فرستادند نهار و شام تو بهشت بخورن از حوری ها هم لذت ببرند..موساد ایران را از شر این جنگ طلبان ایران ویران کن برهان امین....
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 18:04
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
خیکی مفت خور و بی‌ خاصیّت
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 19:14
amir-amir - تورنتو - كانادا
خوب چى مى شد این بشگه ۲۰۰ کیلوئى اونجا مى بود و به جاى تهرانى مقدم منفجر مى شد
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 22:10
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
حیوونی اشتهاش کور شده ناراحته
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 22:36
farhad352 - تهران - ایران
کمی جلوی آیینه بایست و از خودت بپرس، واقعا از خودت و بودنت در چنین موقعیتی شرمنده نیستی که دائما باید در کنار گداعلی و یاران دزدش خبردار بایستی و رو در روی مردم با وقاحت از نوکری ملایان تازی نژاد دزد و قاتل صدقه بگیر تعریف و تمجید کنی و هر آن چون توله سگی پا لیس آنها باشی؟ . اگر چه در هیکل بزرگ و بشگه ای تو اثزی از غیرت و الق ملی دیده نمیشود و تو هم همانند بیشتر پسرداران بیسواد و متجاوز و دزد و سر راه بگیر برای پول به هر ننگ و نکبتی با میل و رغبت تن خواهی داد!!
‌پنجشنبه 26 آبان 1390 - 00:11
م ر - تهران - ايران
خوشم میاد حسابی اسرائیل و آمریکا حال اینا رو گرفتن با توجه به اینکه ترورها و بمب گذاریها را که ایران عامل و مقصر اصلی را اسرائیل و آمریکا رو میدانست حالا که اینا موساد این انقجار را بعهده گرفته آقایون خودشون رو به در و دیوار میزنند که بابا این یک حادثه بوده حالا باید خر بیارن باقلا بار کنند که دیگه کسی را متهم نکنند که اینجا خفتشون رو بگیره واقعا که یه جنگ روانی خوبی برای اینها درست کردند.
‌پنجشنبه 26 آبان 1390 - 08:34
toopchiyan1986 - london - uk
بیداری اسلامی تهران‌ایران- ماهی‌ چند از اینها میگیری؟
‌پنجشنبه 26 آبان 1390 - 06:51
Atheist-0 - ونکوور - کانادا
این بیچا رها چوب حماقتشون رو میخورند. منی‌ که از بیخ عربم فهمیدم که هیچ احمقی تو زمستون حمله هوایی نمی‌کنه و این تهدید‌ها کلکه اما این نا بغه‌ها خر شدن موشک‌هاشون را رو کردن اونها هم زدن با صاحبش بردنش هوا. حالا دو هفته طول میکشه پوشک‌هاشون را عوض کنند.
‌پنجشنبه 26 آبان 1390 - 08:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.