تلفات سنگین آمریکا در حمله انتحاری طالبان

تلفات سنگین آمریکا در حمله انتحاری طالبان

این یکی از سنگین ترین تلفات آمریکایی در یک حمله انتحاری طالبان بوده است

مقام های ناتو در افغانستان تایید کرده اند که دست کم ۱۳ آمریکایی در یک انفجار انتحاری در غرب کابل کشته شده اند. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

یکی از سخنگویان پنتاگون اعلام کرده است که این ۱۳ نفر آمریکایی هستند. پنج نفر آنها از سربازان تحت امر ناتو و هشت نفر نیز کارمند غیرنظامی بودند.

در این حادثه فرد بمبگذار موتر/خودرو بمبگذاری شده خود را پیش از ظهر شنبه (۷ عقرب/آبان) در نزدیک یک کاروان نیروهای ناتو در خیابان منتهی به قصر دارالامان در غرب کابل منفجر کرد.

دفتر اطلاع رسانی سازمان ناتو در تازه ترین اطلاعیه خود گفت که ۱۳ سرباز این پیمان در این انفجار کشته شده اند.

همچنین صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) افغانستان به بی بی سی گفته است که سه غیرنظامی و یک مامور پلیس کشته شده اند.

نیروهای امنیتی محل انفجار را به محاصره درآورده و هلیکوپترهای ناتو هم بر فراز این منطقه به پرواز در آمده اند.

گزارش شده که برای انتقال قربانیان این انفجار از دو هلیکوپتر ناتو استفاده شد. گروه طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

سه سرباز ناتو در جنوب افغانستان کشته شدند


این در حالی است که نیروهای ناتو از کشته شدن دو سرباز خود در جنوب افغانستان خبر داده است.

دفتر اطلاع رسانی ناتو گفته است که این دو سرباز زمانی کشته شدند که فردی مسلح که لباسی مانند اونیفورم پلیس پوشیده بود، به سوی آنها آتش گشود.

ناتو می گوید که مهاجم کشته شده است.

انفجار انتحاری در کنر


از سوی دیگر از ولایت کنر در شرق افغانستان هم گزارش شده که یک انفجار انتحاری دیگر در این ولایت منجر به زخمی شدن سه مامور پلیس و دو غیرنظامی شده است.

بر اساس گزارش ها، عامل این بمبگذاری یک زن بوده است. گروه طالبان مسئولیت این انفجار را نیز برعهده گرفته است.

این انفجارها در حالی روی داده است مقام های دولت افغانستان و ناتو از پایان برنامه ریزی برای آغاز مرحله دوم روند واگذاری مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغانستان خبر داده اند.

به گفته مقام ها، مناطقی که این برنامه در آنجا اجرا خواهد شد و همچنین تاریخ آغاز این برنامه در آینده نزدیک از سوی حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان رسما اعلام خواهد شد.


meshkiiiii - ایران - تهران
iranian uk. بابت حذف اون ویدیو 18+(پدر قاتل) و احترامی که برای درخواست کاربرها قایل شدید ممنونم:-)
یکشنبه 8 آبان 1390

morid - ایران - بوشهر
امریکا باید کاسه کوزه هاشو جمع کنه و زود از افغانستان بره.این یک اصل مسلمه که هر کشوری هر چند ابر قدرت بهر جا تجاوز کرد با خفت وخواری باید از انجا بره.تاریخ شاهد وگواه این مدعاست.منتها امریکا بعد از فرار برای اینکه کم نیاره بیانیه میده که مثلا ایران حق دخالت در افغانستان ندارد.فکر میکنند همه مثل خودشان احمقند.
یکشنبه 8 آبان 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
گفته میشود هر 13 اشغالگر امریکائی از شدت انفجار جزغاله شدند. بقیه هم سوختگیهای شدید که اگر نمیرند به نقص عضو دچار میشوند. بالاخره هم با سر افکندگی و خواری با چند هزار کشته و معلول باید فرار را بر قرار ترجیه دهند.
یکشنبه 8 آبان 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.