طرز تهیه پیتزای ماکارونی با سبزیجات


طرز تهیه پیتزای ماکارونی با سبزیجات

مواد لازم سویا: 2 پیمانهماکارونی فرمی یا رشته‌ای: 500 گرمقارچ پخته شده: یک فنجانروغن مایع: 3 قاشق غذاخوریهویج: یک عدد متوسطذرت پخته شده: یک‌ پیمانهنخود فرنگی پخته شده: یک پیمانهپودرآویشن: به مقدار دلخواهشیر: یک پیمانهآرد: یک‌ پیمانهکره: 100 گرمطرز تهیه ماکارونی را در ظرف آب جوش بریزید و بگذارید مغز پخت شود سپس آبکشی کنید. اگر از ماکارونی رشته‌ای استفاده‌ می‌کنید باید آن را به تکه‌های کوچک ریز کنید.سویا را در آب ریخته و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید بجوشد سپس آبکشی کنید. سویا را کمی با دست بفشارید تا آب آن گرفته شود. سویا را در روغن مایع کمی تفت دهید و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه‌کنید. قارچ، ذرت، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به سویا اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.کف ظرف مخصوص پخت پیتزا را چرب و ماکارونی را ته ظرف پهن کنید و روی آن سس مخصوص پیتزا بریزید تا ماکارونی چسبندگی پیدا کند. روی ماکارونی را مواد مخلوط شده بریزید و سپس روی مواد را پنیر پیتزا ریخته وروی پنیر هویج رنده‌ شده، را بریزید و در فر 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پیتزا طلایی شود.  سس مخصوص پیتزا100گرم کره را در ظرفی حرارت ملایم دهید تا رقیق شود یک پیمانه آرد را آرام به آن اضافه کنید و تفت دهید یک پیمانه شیر را هم به آرد و کره اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس یکدست و غلیظ شود.نکته: به جای سس پیتزا، برای چسبندگی ماکارونی می‌توانید از 2 عدد تخم مرغ استفاده‌کنید ابتدا تخم‌مرغ‌ها را شکسته و خوب هم بزنید تا کاملاً رقیق شود سپس با ماکارونی مخلوط کنید. و در ظرف مخصوص پیتزا بریزید.
*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
اینجور غذاها واسه جشن تولد مناسبه کتی جون یادم باشه واسه تولدت درست کنم :-*
پنج‌شنبه 3 شهریور 1390

felora - ایران - تهران
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد _ سلام خانم گل,درست میگین برای تولد عالیه. ساندویچی هم که پهلوی ماکارونیه فکر میکنم مثل سمبوسه میمونه.البته سمبوسه معمولا 3 گوشه.
جمعه 4 شهریور 1390

katrina - بریتانیا - لندن
االهاام عزیزم مرسییی حااالا که داری زحمت میکشی الویه بجای این درست کن واای خیلی ذوق دارم خیلیییییی.
جمعه 4 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
felora - ایران - تهران قربونت فلورای عزیزم ..باریکلا مثل سمبوست ..عزیزم من نمیدونستم تولد شما چه روزی ..بگو تا خودم برات درست کنم ///katrina - بریتانیا - لندن چشم کتی عزیزم ..راستی لندن خوش میگذره؟
شنبه 5 شهریور 1390

shiva safapour - ایران - تهران
خدایا: مسئولیت‌های شیعه بودن" را که علی‌وار بودن و علی‌وار زیستن و علی‌وار مردن است، و علی‌وار پرستیدن و علی‌وار اندیشیدن و علی‌وار جهاد کردن و علی‌وار کار کردن و علی‌وار سخن گفتن و علی‌وار سکوت کردن است تا آنجا که در توان این بنده ناتوان علی است، همواره فرا یادم آر....ایران تهران
شنبه 5 شهریور 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.