شناسایی خانواده های پردرآمد توسط دولت برای قطع یارانه نقدی

شناسایی خانواده های پردرآمد توسط دولت برای قطع یارانه نقدی

عصرایران - به نظر می رسد در ماه های آینده شاهد اتفاقات جدیدی در عرصه پرداخت یارانه های نقدی باشیم.

 
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه کار مطالعاتی دولت برای شناسایی خانوارهای پر درآمد و حذف آنان از چرخه پرداخت یارانه نقدی در حال انجام است و هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده، گفت: هدفمند کردن یارانه نقدی خانوارها به مطالبه مجلس تبدیل شده است.محمدرضا فرزین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس که در خصوص موضوع حذف خانوارهای پر درآمد از شمول پرداخت یارانه نقدی پرسید، اظهار داشت: در ماده 7 قانون هدفمندی آمده است پرداخت یارانه به خانوارها باید متناسب با درآمد آنان انجام شود، اکنون نیز کمیسیون تحول اقتصادی مجلس این مطالبه را از ما دارد و سوال می‌کند که دولت کی می‌خواهد این حکم قانون را اجرایی کند.دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزود: ما قبلاً کارهایی در این رابطه انجام داده‌ایم و خوشه بندی خانوارها یک گام عملی در این باره بود، اما نتوانستیم آنگونه که می‌خواستیم آن را اجرا کنیم.معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد:پس از آن مطالعاتی را بر روی روستاها و مناطق محروم انجام دادیم، اما وقتی خواستیم آن را اجرایی کنیم دیدیم در آغاز طرح کار را خیلی پیچیده می‌کند.فرزین تاکید کرد: ستاد طرح تحول اقتصادی دولت از همان ابتدا در صدد بود با تقویت یک نظام شناسایی به سمتی برود که یارانه نقدی را متناسب با درآمد خانوارها تخصیص دهد.وی گفت: ما طرح را با خود اظهاری شروع کردیم و در مراحل اول ده تا 15 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند اما، بعد مجدداً متقاضی دریافت یارانه شدند و الان بخش عمده جمعیت کشور یارانه نقدی دریافت می کند.دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: باید با همکاری خود مردم نسبت به ایجاد یک نظام شناسایی حرکت کنیم.فرزین تاکید کرد: در حال حاضر یک کار مطالعاتی در این رابطه در حال انجام است، اما هنوز به نتیجه مشخص نرسیده است و هر زمان به نتیجه رسید، آن را اعلام می‌کنیم.فرزین در خصوص اقدامات انجام شده برای حذف ایرانیان خارج کشور از شمول پرداخت یارانه نقدی نیز اظهار داشت: رایزنی با دستگاه‌های مربوطه در این باره در حال انجام است. فارس می افزاید: در حال حاضر بیش از 73 میلیون نفر ایرانی یارانه نقدی دریافت می‌کنند که به معنای برخورداری خانوارهای مرفه و متوسط بالای جامعه از یارانه دولتی است ، این روند علاوه بر اینکه با روح هدفمندی یارانه‌‌ها یعنی حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در تضاد است، بار مالی سنگینی را بر دولت تحمیل و دولت را ناگزیر به هدفمند کردن پرداخت یارانه نقدی خانوارها و حذف پر درآمدها از چرخه کنونی می‌کند، اما ظاهراً نبود یک نظام دقیق شناسایی درآمدی تا کنون مانع تحقق این هدف شده است

gray_wolf - ایتالیا - رم
باید از اول این کار رو میکردن،اما بازم جای شکرش باقیه.
شنبه 1 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
اشغال کله ها زیر طرحشون زائیدن, حالا میخوان از ملت باج بگیرن. زورگیری !!!
شنبه 1 مرداد 1390

ezatdf - ایران - تهران
اگه دولت خاطره ازدواج دختر حداد با مجتبی رو بخونه یارانه رهبر رو دوبرابر می کنه دلم کباب شد ....آقا فرمودند؛ وضع زندگی شما مناسب است، اما زندگی من این طور نیست. اینجا هم دو اتاق اندرون و یک اتاق بیرونی است که آقایان و مسوولان در آنجا با من دیدار می کنند. من پول ندارم خانه بخرم. خانه یی اجاره کرده ایم که یک طبقه مصطفی و یک طبقه هم مجتبی زندگی می کنند... (قسمتی از خاطره حداد چاخان درباره ازدواج دخترش با مجتبی)
شنبه 1 مرداد 1390

پرفسور - هلند - دن هاق
هه هه هه.. این خط این هم نشون چهار روز دیگه میگن از این 73 میلیون نفر 70 میلیونشون پر درآمد یا متوسط هستن و بهشون تعلق نمیگیره به اون 3 میلیون هم کوپن میدیم که از پول نقد بهتره.. دو سه ماه بعد هم میگن چی؟ یارانه؟ برو عمو...
شنبه 1 مرداد 1390

new new - دانمارک - کپنهاگ
کدوم خانواده پردرامد این چند غاز رو میگیره اخوند های دزد
شنبه 1 مرداد 1390

sir_reza - ایران - تهران
"فرزین در خصوص اقدامات انجام شده برای حذف ایرانیان خارج کشور از شمول پرداخت یارانه نقدی نیز اظهار داشت: رایزنی با دستگاه‌های مربوطه در این باره در حال انجام است.". ایرانی هرجایی که باشه به هر حال ایرانیه و از این پول سهم داره- مسخره ها!
شنبه 1 مرداد 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: باید با همکاری خود مردم نسبت به ایجاد یک نظام شناسایی حرکت کنیم. به معنای دیگر اینکه مردم همدیگر را لو بدهند. که همانا فضولی کردن و سر در اوردن از کار و زندگی دیگران خواهد بود. و در نتیجه مردم به جان هم خواهند افتاد, خواه یا نا خواه.
شنبه 1 مرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
هر کس پارتی دارد دنیا به کامش شیرین
شنبه 1 مرداد 1390

alirezaperspolisi - ایران - بندرعباس
خاکبرسرشون این پول نفت مگه نیست شامل همه میشه یعنی چی پردرامد و کم درامد گشنه گداها چقدر هم میدن حالا ملت حیرون شدن از این همه نقدیمگی که به زندگیشون اضافه شده
یکشنبه 2 مرداد 1390

ali bidin - ایران - تهران
مضحکه، این مبلغ یارانه سهم هر ایرانی از محل فروش نفت و گازه و ارتباطی به درآمد افراد نداره. مثل کشورهای عربی که مبلغی رو بالسویه بین مردم قسمت می کنند. یعنی آقایان می خوان به کسی که سالها زحمت کشیده و تلاش کرده و وضع مالی نسبتا مناسبی رو تونسته برا خودش و خونوادش فراهم کنه هیچی ندن ولی مثلا به اون انگل معتادی که یک عمر خورده و خوابیده و تنبلی کرده و طبعا بنیه مالی ضعیفی هم داره سهم نفت بقیه رو بدن؟ این نه شرعی هست نه انسانی!
یکشنبه 2 مرداد 1390

ملاصدرا - ایران - شیراز
در این طرح مطمئنا اولین و آخرین کسانی که متضرر میشوند و همیشه در تیررس دولت هستند قشر حقوق بگیر است وگرنه دلالانی که ماهیانه کمتر از 100میلیون را قانع نیستند حتما در بررسی های دولت خوشه یک خواهند بود!!!. چند روز پیش فرزندم در شیراز عمل جراحی چشم انجام داد و هزینه عمل 1150000تومن و 200000تومن هم بابت آزمایشات گرفتند.در فاکتوری که ئائند سهم دکتر از عمل 600000تومن بود ایشان در طول روز اگر حداقل 20عمل که هر کدام 10 دقیقه هم طول نمیکشه انجام بده روزی دوازده میلیون تومن و ماهیانهسیصد و پنجان میلیون تومان درآمد خواهد داشت.حالا خدا وکیلی یکی بگه این دکتر ماهیانه چند مالیات میده؟؟؟ما ملت ایران مجبوریم پول زور بدیم
یکشنبه 2 مرداد 1390

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
gray_wolf - ایتالیا - رم [ باید از اول این کار رو میکردن،اما بازم جای شکرش باقیه] هر موقع یارانه های لبنان و فلسطین را قطع کردند میتونی شکر کنی!
یکشنبه 2 مرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
new new - دانمارک - کپنهاگ. در همین تهران افراد زیادی هستند که در ماه چندین میلیون درآمد دارند ..آنوفت باز هم برای گرفتن یارانه 50 هزار تومنی طمع دارند !..
دوشنبه 3 مرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.