آیت‌الله خامنه‌ای: جلوی انتشار کتاب‌های مضر گرفته شود

آیت‌الله خامنه‌ای: جلوی انتشار کتاب‌های مضر گرفته شود

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های بزرگ کشور

رهبر جمهوری اسلامی ایران امروز ۲۹ تیرماه گفت که نمی‌توان بازار کتاب را آزاد گذاشت تا کتاب‌های «مضر» وارد جامعه شوند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای امروز در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های بزرگ کشور گفت که گاهی در بازار کتاب، کارهایی «به ظاهر فرهنگی» ولی با «مقاصد سیاسی و انحرافی دیده می‌شوند که باید به این موضوع توجه جدی‌تری شود.

رهبر جمهوری اسلامی در حالی خواستار جلوگیری از ورود کتاب‌های به زعم او «مضر» به جامعه شده که به‌جز در مقطع کوتاهی از نخستین سال‌های پس از انقلاب، در تمام و سی و چند سال گذشته، کتاب‌ها پیش از انتشار ممیزی شده‌اند، اما در طول شش سال گذشته و در دولت آقای احمدی‌نژاد، سانسور کتاب به شدت افزایش یافته است.

میزان سانسور کتاب در دولت‌های نهم تا جایی پیش رفت که حتی محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌ معروف تلویزیونی‌اش با میرحسین موسوی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ این تنها نکته‌ای بود که او به عنوان ضعف در دولتش پذیرفت و گفت در این زمینه تجدیدنظر می‌کند.

جالب این‌که پس از تشکیل دولت دهم و تغییر وزیر ارشاد، تقریباً تمام معاونت‌های وزارت ارشاد تغییر کردند، به جز محسن پرویز، معاون فرهنگی که تا یک سال و چند ماه نیز در سمت خود ابقا شد.

از آن زمان تاکنون نیز تغییری در روند ممیزی کتاب ایجاد نشده و کتاب‌ها در حوزه ادبیات و علوم انسانی با نگاهی سخت‌گیرانه ممیزی می‌شوند، تا جایی که شدت سانسور کتاب، صدای بعضی از نویسندگان همسو با جریان حاکم را نیز درآورده است.

اما رهبر جمهوری اسلامی نیز در سال‌های اخیر بر کنترل نشر کتاب و همچنین تجدیدنظر در علوم انسانی تدریس شده در دانشگاه‌ها تاکید کرده است.

او حدود دو ماه پس از انتخابات بحث‌انگیز ریاست جمهوری سال ۸۸، نسبت به افزایش تعداد دانشجویان علوم انسانی ابراز نگرانی کرد.

نارضایتی آقای خامنه‌ای از علوم انسانی به این دلیل بود که « تعداد اساتید معتقد به جهان بینی اسلامی در رشته‌های علوم انسانی کم است»، مبنای بسیاری از علوم انسانی «فلسفه‌های مادی‌گری و بی‌اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است» و آموزش این علوم موجب «تردید در مبانی دینی و اعتقادی» می‌شود.

پس از آن نیز مسئولان دولتی بارها بر آن‌چه «اسلامی کردن» علوم انسانی می‌نامند، تاکید کرده‌اند.

setareye shomal - انگلستان - لندن
هر کی میگه نون پنیر-تو برو بمیر -یکی بیاد جلوی خودت و که برای جامعه مضری بگیره
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ترسو و بزدل که از هر چیزی شما وحشت دارید و حوصله تجزیه و تحلیل را بخودتان هم نمیدهید !
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
سخنی از هیتلر(((((. اگر دشمنانی هم نداری، وانمود کن که کشورت در خطر است . زیرا وقتی مردم بترسند، برای برده شدن آماده می شوند. وقتی مردم بترسند آماده اند تا از سیاستمدارها پیروی کنند))))). ..کاری که ملایان در این 32 سال کردند دشمنان خیالی افریدند برای بقای خود!!!!!
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت
مقصر نیست. از عمر یاد گرفته. زمانیکه اعراب ایران را اشغال کردند. عمر دستورداد. که تمام کتابخانه های ایران در اتش بسوزانند.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

Royan - المان - المان
مرتیکه خود پرست آشغال هر کتابی که از تو تعریف نکنه برای جامعه مضر است .
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . برای انسانهای تنبل و زیرکاردر رو,دروغگو وحراف, هر انسان فهمیده و کارا دشمن است.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
قورباغه ی بوگندو!!!! اگر راست می گوئی تمام کتابهای نفرت انگیز خرافات و دماتیسم دینت را نابود کن و پس از ان خودت خانواده ات هواداران با عمامه بی عمامه است یاران سبزت که خیزش سکولار را با بازگشت به دوران..خلائی امام راحل به نابودی بکشان تا باورت کنیم/
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

sharafYabi - انگولا - بیمبه
به جای اینکه عوامل و زوایای مشکلات کشور را شناسائی کنید, همیشه به فکر پنهان کردن فساد و یا مشکلات ملی, در انبار وزارت مشکلات و فساد هستید. (بیت نا راه بری) این انبار به ناچار مملو شده و وقتی دیوارهای ان زیر فشار تعفن فرو بریزد, نامتان در تاریخ با ان گره خواهد خورد. لیاقت دیگری هم نداشتید. از ما گفتن.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
باز مقام عظمای وقاحت خامنه ای زیاد شیره و تریاک کشیده و رفته بالای منبر!!! کثافت آشغال از سایه خودش هم میترسه.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
بازار مطبوعات و کتاب چه وقت آزاد بوده تا به امروزش برسه این سانسور و تحمیل عقاید انسان رو به یاد جماهیر شوروی و آلمان نازی میندازه
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
عجب حالا میخواین از کتابای خودش شروع کنید یا خمینی؟
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

مهرداد2538 - ایران - تهران
منظورش کتاب ایرج میرزا است. از شعر "فقیه" خوشش نیامده گفته این کتابها جمع بشوند!
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
از هر طریقی که بتونن جلوی اگاه شدن مردم رو میگیرن. و کتاب از مهمترین دشمنان جهل و نادانیست. به همین دلیل از وقتی حرکات نارضایتی تو ایران شکل گرفته, کک افتاده تو تمبون این شارلاتانها و این هم عکس العمل سید علی در زمانی که از ترس شلوارش اینهو عمامه اش سنگین شده.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
کثافت رذل اشغال تو خودت صدر مضر هایی به قول فیلم مارمولک خود مارمولکت کلی. اراجیف به اسم اسلام چاپ کردی که به درد دستمال توالت می خوره .کلی دروغ تحریف تفسیر های ابدوغ خیاری فقط برای محکم کردن حکومت فرعونی ات . اشغال تو با اون مغز کپکی ات چه حقی داری برای 70 میلیون تصمیم بگیری?. اگاهی مردم به وحشتت انداخته .نو هم بزودی می ترکی و تاریخ مصرفت. خیلی وقته تموم شده . تو خودت اخر خطی .تمومه کارت .مردم حالشون از تو به هم. می خوره .مردم انقلاب نکردن که شاه بره تو بیایی .مردم انقلاب کردن برای ازادی. برای انکه ایران بشه فرانسه .بشه جمهوری نه اینکه تو اشغال بشی شاه .ما. که شاه داشتیم .الحق روی شاه را سفید کردید.ایران تهران
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

z.e.molla - ایران - ایران
اولینش کتابهای تو پست فطرت بی وجدان و تمام کتابهاییه که غیر از قران توی ایران از طرف فرقه ی شیعه چاپ و فروخته میشه.اسلام یه کتاب بیشتر نداره.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
تف به ذات بیسواد ضد کتابت, عمله, از کارگران ساختمانی عذر میخواهم.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

mehrdad.n.l - هلند - بردا
به خدا این جانی با اون روانی و لشکر خو ن اشام سپاه اخرش با عث جنگ سوم جهانی می شوند و ایران ما را نا بود می کنند مگه نشر در ایران ازاد بود ای ضحاک
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.