روپرت مرداک در جلسه پاسخگویی در پارلمان بریتانیا مورد حمله قرار گرفت

روپرت مرداک در جلسه پاسخگویی در پارلمان بریتانیا مورد حمله قرار گرفت

بی بی سی : روپرت مرداک، مالک شرکت رسانه‌ای "نیوز کورپوریشن" امروز در برابر کمیته پارلمانی مجلس عوام بریتانیا حاضر شد تا به سوالات نمایندگان در مورد رسوایی شنود غیرقانونی تلفنی توسط رسانه‌های متعلق به خودش پاسخ دهد.

این در حالیست که جلسه پاسخگویی روپرت مرداک به اعضای کمیته پارلمانی مجلس عوام بریتانیا با حمله یک فرد معترض به آقای مرداک به مدت ۱۵ دقیقه دچار اختلال شد.

آقای مرداک در این جلسه به اعضای کمیته پارلمانی مجلس عوام بریتانیا گفت وقتی ماجرای شنود غیر قانونی تلفن های میلی داولر، دانش آموز نوجوانی که در سال ۲۰۰۲ به قتل رسید، توسط شرکت رسانه ای خود را شنیده، شوکه، وحشت زده و خجالت زده شده است.

آقای مرداک همچنین مسئولیت خود را در این قضیه رد کرده و در مورد شنود تلفنی قربانیان یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آمریکا توسط خبرنگاران مجموعه تحت امرش گفت هیچ سندی دال بر این قضیه وجود ندارد و فکر نمی کند که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز بتواند مدرکی بیابد.

روپرت مرداک و پسرش، جیمز مرداک به صراحت بابت رسوایی شنودهای غیر قانونی عذرخواهی کردند و گفتند که شرکت رسانه ای نیوز کورپوریشین در بررسی این پرونده با نیروهای پلیس به طور کامل همکاری می کند و تمام اطلاعاتی را که دارد در اختیار آنها قرار می دهد.

آقای مرداک در این جلسه ضمن اشاره به اینکه نیوزاینترنشنال تنها حدود ۱۵ درصد از کل مجموعه تحت نظارت او را تشکیل می دهد، در پاسخ به برخی سئوالات گفت که از جزئیات برخی تصمیم گیری ها خبر ندارد و از پسرش خواست به برخی سئوالات جواب بدهد.

بعد از گذشت حدود یک ساعت و نیم از جلسه ای که قرار بود یک ساعت به طول بیانجامد، این جلسه توسط یکی از حاضران معترض به روپرت مرداک دچار اختلال شد.

به گزارش نیک رابینسون، خبرنگار بی بی سی که در اتاق جلسه حاضر بوده است، مرد معترض که قصد "تحقیر" آقای مرداک را داشته، او را "طمعکار" خطاب کرده و قصد داشته با پرتاب شئی، که احتمالا "خمیر ریش تراشی" بوده، به او حمله کند.

به این ترتیب، جلسه پرسش از روپرت مرداک و پسرش بعد از یک وقفه ۱۵ دقیقه ای ادامه پیدا کرد.

اعضای کمیته رسانه ای مجلس عوام می خواهند بدانند که آیا آقای مرداک از عملکرد نادرست خبرنگاران هفته نامه نیوز آو د ورلد خبر داشته و اگر این طور بوده چرا قدمی برای متوقف کردن این روند بر نداشته است.

دامنه این رسوایی، پلیس و دولت بریتانیا را هم در بر گرفته و تا کنون دو مقام ارشد پلیس لندن در همین رابطه استعفا داده اند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم به همین دلیل سفر خود به آفریقای جنوبی را زودتر ار موعد مقرر تمام خواهد کرد تا به کشور بازگردد.

خبرنگار بی بی سی می گوید سیاستمداران بریتانیایی از قدرت رسانه‌ای آقای مرداک هراسناکند و اینک این فرصت را پیدا کرده اند که او را سوال پیچ کنند.

امروز همچنین دو پلیس ارشد لندن که بر سر همین جنجال کناره گیری کرده اند در برابر کمیته داخلی مجلس عوام حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

سر پل استیونسون، رییس پلیس مستعفی لندن و جان ییتس، معاون سابق او گفته اند که هیچ کار اشتباهی نکرده اند.

آقای استیونسون با سوال های دشواری از سوی نمایندگان رو به رو شد.

او گفت زمانی که رئیس پلیس لندن شد، دلیلی نداشت تا به تحقیقات انجام شده پیشین توسط پلیس در این مورد شک کند.

آقای استیونسون که روز یکشنبه کناره گیری کرد گفت از زمان آغاز کارش، اولویت های دیگری مانند مبارزه با تروریسم داشته است.

او تاکید کرد با توجه به آشکار شدن ابعاد شنود تلفنی توسط هفته نامه نیوز آو د ورلد، از این که سازمان تحت امر او دست به استخدام یک سردبیر سابق این هفته نامه زد، احساس شرمساری می کند.

هک سایت روزنامه سان

روزنامه سان که در تملک روپرت مرداک است، از سوی گروهی از هکرها مورد حمله قرار گرفت و برای ساعاتی از کار افتاد.

مراجعان به این سایت، به سوی شناسه توییتر گروه هک "لولز سک" هدایت می شدند که در آن، در باره دلایل هک سایت روزنامه سان توضیح داده شده بود.

این گروه از هکرها، همچنین سایت شرکت "نیوز اینترنشنال" روپرت مرداک را هک کرده و خبر جعلی در مورد مرگ او منتشر کرده بودند.

گروه هکرهای موسوم به "لولز سک" طی ماه های اخیر به سایت های متعددی از جمله سایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) حمله کرده است.

هشدار به نیوز کورپوریشن

یک شرکت سرمایه گذاری که سهامی در نیوز کورپوریشن دارد خواهان آن شده که مدیران این شرکت، شفافیت بیشتری در اداره شرکت نشان دهند.

درخواست بنیاد نیتن کامینگز در نیویورک که گسترش عدالت اجتماعی یکی از اهداف آن به شمار می رود، به معنای آن است که گروهی از صاحبان سهام در نیوز کورپوریشن نسبت به تداوم اتهامات علیه برخی روزنامه های مربوط به این شرکت در بریتانیا نگرانند.

مدیران این شرکت همچنین برخی گزارش ها مبنی بر احتمال تغییر مدیرعامل نیوز کورپوریشن از روپرت مرداک به چیس کری، معاونش را تکذیب کرده اند.

مرگ خبرنگار سابق

جسد شان هور، خبرنگار سابق هفته نامه نیوز آو د ورلد که اتهامات مربوط به شنود غیر قانونی تلفنی را برای اولین بار مطرح کرد، در خانه اش در واتفورد پیدا شده است.

او به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که میزان شنود بسیار بیشتر از حدی است که اعلام شده است.

آقای هور به بی بی سی هم گفته بود که این کار، اقدامی "رایج" در نیوز آو د ورلد بود.

سخنگوی پلیس لندن گفته است در حال حاضر مرگ او مشکوک قلمداد نمی شود.

YAS ABI - بلژ - برل
سخنگوی پلیس لندن گفته است در حال حاضر مرگ او مشکوک قلمداد نمی شود!! عدالت را هم به حقوق بشر و ازادی بیان اضافه کنید. غرب الگوی ما می تواند باشد?
سه‌شنبه 28 تیر 1390

porharfi - هلند - آرنم
قابل توجه ایرانیان داخل کشور!.اسلحه جدید و مـــُدرن ِ کُــــشنده ..."خمیــر ِ ریش!!!!...بجای چاقـــــوی ساخت چین؟؟؟؟!!...
سه‌شنبه 28 تیر 1390

morid - ایران - بوشهر
جقدر اقای مرداک با این عروسکها که بعنوا ن نماینده پارلمان انجا کاشته حال میکنه ادم کشاش هم دارند اون خبرنگار نگون بختو میکشند.البته پلیسی که ریس ومعاونش هردو از ترس استعفاکرده اند گفته مرگ خبرنگار مشکوک نیست .حتما رودل کرده بیچاره.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

دنیای وحشی - ایران - تهران
تا قیامت خدا نیز این مافیا بازیهای دنیای وحشی ادامه خواهد داشت .
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

آرش نوری - ایران - کرمان
تازه از میوه ها توتش رسیده حالا اول خطه که اروپائیها بدانند سالهاست صهیونیستها دارند اونهارو بازی میدن
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.