اعتراض شورای همکاری خلیج فارس به اظهارات احمد جنتی در مورد بحرین

اعتراض شورای همکاری خلیج فارس به اظهارات احمد جنتی در مورد بحرین

احمد جنتی

عبداللطیف عبدالزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به گفته های احمد جنتی در مورد بحرین، یادداشت اعتراض خود را تحویل محمد رسولی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس  در این بیانیه اظهارات «تحریک آمیز» احمد جنتی در جریان خطبه های نماز جمعه تهران را رد کرده و گفته های او علیه «پادشاهی بحرین را خطا و نادرست» خوانده است.در این یادداشت همچنین اظهارات احمد جنتی، «دخالت صریح در امور داخلی بحرین» تعبیر شده و هشدار داده شده است که این گونه اظهارنظرهای «تحریک آمیز و نادرست» به روابط دو طرفه و روابط همسایگان، لطمه و آسیب می زند.احمد جنتی در خطبه های نمازجمعه دو هفته پیش خواستار آن شد که «بحرین به دست اسلام و مسلمین فتح شود.» وی همچنین گفته بود: «مگر بحرین چه می‌خواهد؟ شعار آن‌ها "هر نفر یک رای" است. چرا باید بابت آن کشته شوند؟»سه روز پس از گفته های آقای جنتی در نماز جمعه بود که وزارت خارجه بحرین به آن واکنش نشان داد و با اعتراض به کاردار ایران در منامه، ضمن «نادرست» خواندن اظهارات به گفته این وزارتخانه «بی‌شرمانه» احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان را به تخطی از قوانین بین‌المللی و تشویق خشونت علیه شیخ‌نشین بحرین متهم کرد.وزارت خارجه بحرین
در اعتراض خود، اظهارات دبیر شواری نگهبان را گواه این دانسته بود که ایران «هیچ احترامی» برای قوانین همسایگی و قوانین داخلی بحرین قائل نیست و عقیده‌ای به خودداری از دخالت در امور داخلی شیخ‌نشین بحرین ندارد.در این بیانیه آمده است که این اظهارات نمایانگر «پافشاری رهبران و مقامات ایران» بر دخالت «بی‌شرمانه» در امور داخلی بحرین است و مقامات ایران را مسئول هرگونه تبعات ناشی از این اظهارات در بحرین دانسته است.وزارت خارجه بحرین همچنین اظهارات آقای جنتی را «نادرست» و درخواست‌های وی را «غیرقانونی و نامشروع» خوانده و آن‌ها را ناقض منشورهای مربوطه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و همچنین قوانین بین‌المللی دانسته است.این وزارتخانه در ادامه با اظهار اینکه «بحرین به خوبی قادر است آرمان‌ها و امیدهای مردمش را محقق کنند»، افزود: «دبیر شورای نگهبان، احمد جنتی، باید به جای سخن گفتن از دیگران و ایجاد نفاق که به فرسوده‌شدن امنیت و ثبات می‌انجامد، به حل مشکلات کشور و مردم خود بپردازد.»همزمان با گسترش اعتراضات در بحرین، منامه از کشورهای عضو شورای همکاری خلیح فارس در خواست کمک نظامی کرد. با ورود نیروهای نظامی عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به بحرین، بحران در روابط ایران و بحرین شدت گرفت.در این مدت ایران به شدت از حضور نیروهای خارجی در بحرین انتقاد کرده است و در مقابل بحرین نیز ایران را به مداخله در امور خود متهم می‌کند و خواستار پایان یافتن این روند شده است.
Artosh - ایران - تهران
چهره زشت و کریه.. درون زشت تر از چهره. واقعاْ چه فسیلهایی به ایران زیبامون حکومت میکنن. شنیدم که میگن در اسلام آمده که چهرهء زیبای اسلام را در چهرهء زیبا و نورانی مسلمان میتوان دید. یه چیزی تو همین مایه ها. اینم از چهرهء اسلام در چهرهء یکی از بهترین دینداران اسلام عزیز...!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
دمت گرم اقای جنتی،شجاعت تو حرفات موج میزنه.مرگ بر دشمنان
سه‌شنبه 28 تیر 1390

esfahan_20 - ایران - اصفهان
مملکتی که این قورباغه براش تصمیم میگیره چی خواهد بود وخواهدشد
سه‌شنبه 28 تیر 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
آخه چرا به فسیل زنده ما توهین میکنید؟ جنتی تنها نمونه زنده از نوع خودش تو دنیاست! حسودیتون میشه؟؟؟ ایشون رازهای زیادی از دل در ذهن دارند که شاید روزی آشکارشون کنند. زندة الاسلام جنتی خطاب به دانشمندان: بیگ بنگ برای شما یک نظربه ست ولی برای من خاطره ست!!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
جنتی پس از نابودی کامل جهان: خدایا! حالا کجا برم؟؟؟
سه‌شنبه 28 تیر 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
قانون پایستاری جنتی : جنتی نه به دنیا میاد و نه از بین میره فقط از نماز جمعه ای به نماز جمعه ی دیگه منتقل می شه!.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
میگن وقتی خدا آدم و حوا رو خلق کرد و فرستاد زمین و انام اومدن زمین دیدن احمد جنتی رو زمین داره تبلیغ ولایت فقیه میکنه!!رفتن به خدا گفتن مگه ما ادم و حوا اولین نوع بشر نیستیم؟پس احمد جنتی چیه؟خدا گفت آها اونو میگید؟قبل اینکه منم بیام اون اینجا بود
سه‌شنبه 28 تیر 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
جنتی برهان خداوند است بر روی زمین تا ثابت شود نه عمر نوح دروغ بوده است و نه عمر امام زمان !. یکی بود یکی نبود....غیر از جنتی هیشکی نبود... میگن جنتی یه تورات امضا شده از حضرت موسی داره. اگه فردا روزی دیدین خدا از عرش ملکوت اومده پایین، بدونین جنّتی مرده رفته. اون بالا خدا رو رد صلاحیت کرده انداخته پایین. خبر فوری خبر فوری. بعد از گشودن محفظه کتیبه کوروش ، نام و امضای جنتی به عنوان شاهد نگارش کتیبه در پایین آن مشاهده شد .
سه‌شنبه 28 تیر 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
جنتی تنها کسیه که تونسته کل دنیا رو با پای پیاده بگرده! البته اون موقع هنوز قاره ها به هم وصل بودن!. محققان توانستند با استفاده از یک سوپرکامپیوتر قوی سن جنتی را تا سیصد رقم محاسبه کنند. محاسبات فعلا به دلیل داغ شدن بیش از حد کامپیوتر متوقف شده است. این پروژه به سفارش مسئولین رکوردهای گینس شروع شده بود. مدیر پروژه که دچار افسردگی شدید شده اعلام کرده است که محاسبات متوقف خواهد شد و در آینده با پیشرفت تکنولوژی ادامه می ...یابد. این سوپرکامپیوتر قبلا عدد پی را تا تهش محاسبه کرده بود.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
دو چیز مرگ ندارد 1- کفش ملی 2- آیت الله جنتی. شما یادتون نمیاد ! منم یادم نمیاد ولی یه روزی جنتی خلق شده. بچه که بودم فکر میکردم جنتی آخرای زندگیشه ...... بچه ست دیگه ! خره .... احمد جنتی هستم، روی عزرائیل را هم کم کردم، آی‌ لاو یو پی‌‌ام سی. "مورد عجیب بنجامین باتن". جنتی، تنها فردیست که قیمت شمع‌های کیک تولدش، خیلی بیشتر از قیمت کیک می‌شود. من احمد جنتی هستم، آدم و حوا یه سیب خوردن اگه خدا بفهمه دهنمون سرویسه, آی لاو یو پی ام سی
سه‌شنبه 28 تیر 1390

msforugh - ایران - تهران
لبت شاد و دلت خوش که 1000000000000 سال زنده باشی . جوجه اردک زشت
سه‌شنبه 28 تیر 1390

3-5-15-2-17-3-20 - بریتانیا - هودسفیلد
«مگر بحرین چه می‌خواهد؟ شعار آن‌ها "هر نفر یک رای" است. چرا باید بابت آن کشته شوند؟»عجب رویی دارند این مقامات رژیم آخوندی
سه‌شنبه 28 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
این از زمان آدم و حوا بیانیه میده .. تازه دارید اعتراض میکنید .. ؟
سه‌شنبه 28 تیر 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
. siamaktg - ایران - تهران...پاینده باشی..باحال گفتی
سه‌شنبه 28 تیر 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
آقای جنتی گر طبیب بودی درد خود دوا میکردی
سه‌شنبه 28 تیر 1390

kindergarten - ایران - تهران
شورای نگهبان و بانک مرکزی طرح حذف چهر صفر از عمر جنتی را به مجلس ارائه کردند....
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه با جنتی نسبت پدر فرزندی داری؟؟
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
naslesookhteh - ایران - تهران. مرسی دوست عزیز کلی با کامنتهای جالبت خندیدم ،همیشه شاد باشید .
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تو فکره .... اگر دست مردم بیفتیم چه بر سرمان میاورند
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

آرش نوری - ایران - کرمان
اصلا بحرین متعلق به ایران است لطفا عرب سعودی نجس نظر ندهد برود برای نوکری آمریکا
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.