زندگی یک خانواده ۴ نفره در حاشیه خیابانی در فردیس کرج

زندگی یک خانواده چهار نفره در حاشیه خیابانی در فردیس کرج

روزنامه  خراسان : این جا خیابانی در فردیس کرج است در همین نزدیکی کسی از جنس ما، دوماه است که در پیاده رو زندگی می کند، با دو دختر وهمسرش.کنار خیابان دیواری بنا کرده که یک سویش دیوار همسایگان است و کمد و یخچالش دیوارهای دیگر این خانه گرم است. اما این گرما نه از جنس همراهی یک خانواده، بلکه از جنس دیگری است. زیر این چادر نه کولری است و نه پنکه و نه خنک کننده دیگری.مردی تقریبا 44 یا 45 ساله که به دلیل روماتیسم قلبی چند ماهی است که نمی تواند کار کند و صاحبخانه حکم تخلیه اش را گرفته و یک میلیون ودیعه اش را بابت 5 ماه کرایه عقب افتاده اش برداشته است. و او حالا با تمامی اسباب و اثاثیه اش کنار خیابان زندگی می کند.برگ گل های مصنوعی ، گوشه ای از سرپناهش شده و پرده ها ، در ورودی خانه اش ...

اواز جنس خودمان است. با شرمندگی از ابراز همدردی مردم و همسایه ها می گوید، از این که آب مورد نیازش را از طریق همسایه ها تامین می کند و این که خانواده اش به پارک نزدیک آن جا می روند و از سرویس بهداشتی پارک استفاده می کنند و از این که همسایه ها خواستند تا روشنایی سرپناهش را تامین کنند ولی او نپذیرفت.او گفت که دختربزرگش کلاس اول دبیرستان است و دختر دیگرش کلاس چهارم و حالا از آن ها به دلیل نداشتن سرپناه شرمنده است.او گفت که از کمیته امداد آمده اند ووضعیتش را دیده اند و گفته اند که بایدیک ضامن کارمند دولت داشته باشد تا بتواند یک میلیون تومان وام بگیرد. او می گوید: اگر ضامن کارمند داشتم که دوماه با همسر و دو دخترم کنار خیابان با این شرایط زندگی نمی کردم. اگر یک میلیون تومان داشتم که یک زیر زمین رهن می کردم. او می گوید که حتی فروش موتور سیکلتش هم دردی از او دوا نمی کند چون آن قدر نمی ارزد که بخواهد آن را بفروشد.

شب نیمه شعبان بود و با خود اندیشیدم که چقدر از هم فاصله گرفته ایم و چقدر سخت شده ایم که حاضریم به خاطر پول، بیماری را با زن و بچه اش کنار خیابان رها کنیم.چقدر از خوبی ها و انسانیت فاصله گرفته ایم که معیارهایمان را با پول می سنجیم. چقدر این فاصله ها زیاد شده است؛ فاصله ای به اندازه نادیده گرفتن یک زندگی.در همین نزدیکی است. کسی از جنس من، از جنس تو، از جنس ما...

Royan - المان - المان
6 میلیارد دلار کمک بلاعوض به سوریه و لی کمیته امداد یک میلیون تومان کمک بلاعوض به یک ایرانی برایش امکانپذیر نیست مرگ مر حکومت عدل علی. لعنت بر افرادی که از این حکومت بخاطر نفع شخصی و ادامه حیات خود دفاع می کنند و آگاهانه مردم را به این روز می اندازند.
دوشنبه 27 تیر 1390

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
عزیزم ایرانی ولش !!!/ اندوه لبنان کشت ما را !!!
دوشنبه 27 تیر 1390

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
فقر همه جا هست،تو خود امریکا هم از این مناظر زیاده،شما نمیخواد دلتون واسه اینا بسوزه،حداقل تو خاک وطن زندگی میکنن،اما شما چی؟
دوشنبه 27 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه آخه مزدور وطنفروش و ضدمردمی. اگه دلمون برای هموطنانمون نسوزه، برای مردم لبنان و سوریه و شاخ آفریقا بسوزه؟!!! چقدر شما ساندیس خورها بی غیرت و ضدمردمی هستید!!! میلیونها دلار خرج بازسازی لبنان و عراق و .. میشه و ایرانی ها نباید از سرمایه های کشورشون بهره ببرند؟!!! ... که اینقدر خوار و ذلیل و خودفروش هستید. ننگ بر شما مزدورهای ضد ایران و ایرانی. مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
دوشنبه 27 تیر 1390

feri gonzales - بلژیک - بروکسل
اقا گور بابا کمیته امداد و خامنه ای و دار و دستش اگه مسئولای سایت میتونن شماره حساب بدن با همین برو بکس سایت خودمون مایه شو جور میکنیم .البته به غیر از مرگ بر اسرائیله به درد نخور
دوشنبه 27 تیر 1390

hamiddoo - . ایران - تهران
از تنبلی خودشه ،ماشاله ایران به این بزرگی و پر برکتی ،بره تو یکی از دهاتها یه آلونک بسازه و کشت کنه و بخوره.منتها اینقدر تنبل هست که به همون زندگی همچنین زندگیو رو ترجیح میده .
دوشنبه 27 تیر 1390

lover_screensaver - ایران - کرج
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه ، مگه حکومت ، حکومت علی نیست ؟ مگه حضرت علی نگفت که جامعه اسلامی نباید فقیری نداشته باشه ؟ شما که دم از مسلمونی میزنید ، حالا آمریکا اگه فقیر داره ، به قول خودتون همشون کافر و بی دین هستن ، شماها که دین دارید و این همه اعتقدات مذهبی دارید ، این دولتتونه ؟ دلم واسه تو میسوزه که چقدر فکرت کوتاهه!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
lمرگ بر اسرائیل- آخه تو کشور اسلامی ایران خیلی دم از اسلام میزنند و شعار عدالت میدهند و احمدی نژاد با پر رویی میگه یک فقیر در ایران نیست! شما یا نمی فهمید یا خوتونو زدید به نفهمی.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

potatis - سوئد - مالمو
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه .دیدی داری دروغ میگی، اینجایی که من زندگی میکنم فقر نیست ،حالا امریکا را نمیدونم چون من مثل تو هر هفته نمیرم امریکا ،هموطن فروش .
سه‌شنبه 28 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
بیائید دنیا را بسازیم نه با دنیا بسازیم !
سه‌شنبه 28 تیر 1390

porharfi - هلند - آرنم
مرگ بر ملایی-ایران-ایذه: حکومت ملایی پول برای عرب داره ..برای ایرانی. شکنجه و مرگ..!!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه:چون اسمت با مرگ شروع میشه,بروبه قبرستان,,,,مریض منفی بین وبیسواد.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

saeid.j - انگلستان - کاونتری
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه دوباره ماله کش ها اومدند تا تجاوز گروهی میشه خبر از تجاوز گروهی از امریکا می اورند تا یکی بی خانه میشه خبر از بی خانمانی یک امریکایی می اورند. ...اگه دلمون به حال این ایرانی نسوزه دلمون برا ریش بابای تو بسوزه؟ همین تو هستی که حق این بابا رو تو این کشور می خوری به نام لباس شخصی و ....
سه‌شنبه 28 تیر 1390

marjan_blue - ایران - تهران
مرگ بر اسراییل خان چون فقر همه جا هست کسی نباید به داد این مردم برسه؟تا کی میخوای چشمتو رو واقعیت ببندی و چرت و پرت بگی.البته یک بارم گفتم بیماریت خیلی حاد شده دست خودت نیست.همون الله مدینه ایشالا شفات بده
سه‌شنبه 28 تیر 1390

Jacki55 - انکلستان - لندن
در این هوای خفه کن انسانها حیوان بودنم ارزوست.این همه مردم هر نفر١٠٠٠ تؤمان کمک کنند واقعاً ارزش لذت دیدن لبخند برلبان ٢انسان را ندارد؟  
سه‌شنبه 28 تیر 1390

porharfi - هلند - آرنم
مرگ بر ملایی-ایران-ایذه: حکومت ملایی پول برای عرب داره ..برای ایرانی. شکنجه و مرگ..!!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

svenskpojke - سوئد - استکهلم
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه. اره اما اونا ادعا ندارن که ما فقر نداریم میگن ما فقر داریم و تلاش میکنیم فقر رو از بین ببریم اما تو ایران دروغگوها میگه فقر نیست .
سه‌شنبه 28 تیر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه `دوست نابخرد احتمالا شما سادیسم دارید چون کامنتهایتان فقط برای این است که چندتا نثارتان کنند و میبینم که از تحقیرهایی که میشوی لذت میبری شما اسمی از وطن نبرید واطمینان داشته باشید که ایران وطن شما نیست بګردید ببینید اصلیت پکجایی بوده؟ یا کجای کارتان اشکال دارد
سه‌شنبه 28 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
. مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه .بخدا اگر به یکی مثل تو ویزای همان اسرائیل راکه نام کاربریت کردی بدهند باسر به آنجا میروی .درضمن چیز خوبی شما از احمدی نژاد یاد گرفتید که تا انگشت روی نقطه ضعفتان میگذارند زود بوسیله آمریکا میخواهید ماله کشی کنید .آمریکا ادعای دین و دینداری ندارد ،مگر نمیگویید علی امام اول شیعیان در فقر و گرسنگی زندگی میکرد ولی در عوض پول و غذایش را بین فقرا تقسیم میکرد پس چرا خامنه ای در قصر زندگی میکند و مجتبی کلکسیون اتوموبیل دارد و مردم باید در گوشه خیابان زندگی کنند آیا اسلام چنین حقی به خامنه ای و مجتبی داده ؟؟؟اگر اینطور است بنابراین باید گفت درود بر آمریکا و پاینده باد اسرائیل .
سه‌شنبه 28 تیر 1390

behzad_n - آلمان - فرانکفورت
تو حکومت امام زمان و اسلام ناب محمدی ، نکنه خانواده احمدی نژاد باشد ، که اینقدر ساده زیستن...
سه‌شنبه 28 تیر 1390

persian_aria75 - انگلستان - شفیلد
آقا یا خانم مرگ بر اسرائیل ، جهت اطلاع شما عرض میکنم . در کشور انگلستان اگر حکومت این کشور هم مثل حکومت ایران رفتار میکرد خیابانها پر بود از این صحنه ها ولی حکومت انگلستان تا وقتی که کسی شغل مناسب نداشته باشه و نتواند خود و خانواده را تامین کند کرایه منزل و حقوق هفتگی پرداخت میشود تا مدتی که شغل مناسب پیدا شود . و حتی هزینه درمانی مجانی هست . مشکل ایران منابع مالی نیست بلکه بحث مدیریت ، قانون و کنترل هست .
سه‌شنبه 28 تیر 1390

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
چی شد همتون حمله کردید به من؟بخاطر قسمت اول کامنت یا قسمت دوم؟حقیقت تلخه.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

shana - ایران - تهران
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه فقط امیدوارم به روزگار این خانواده دچار بشی و یاد بگیری از سر شکم پری حرف نزنی.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه / بچه جان نکن از این کارها/با احساسات مردم بازی کردن / روی اعصاب دیگران راه رفتن / کار درستی نیست / با این اسم کاربری مسخره ات / تو هنوز یاد نگرفتی بین یک کودک فلسطینی و یک کودک اسراییلی هیچ فرقی نیست ؟ / و جفتشون حق حیات دارند ؟ / آبروی هر چی لره بردی / اینقدر خودتو حقیر می کنی برای چی؟/ خواستی گاو پیشانی سفید بشی ؟ / خب شدی دیگه بسه!/ جمع کن !!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
چقدر از خوبی ها و انسانیت فاصله گرفته ایم که معیارهایمان را با پول می سنجیم. چقدر این فاصله ها زیاد شده است؛ فاصله ای به اندازه نادیده گرفتن یک زندگی.در همین نزدیکی است. کسی از جنس من، از جنس تو، از جنس ما : ( اره مرگ بر اسرائیل خیلی بهت خوش میگذره که از شکم سیری سخنرانی میکنی...حتما ریش و سیبیلتون حسابی چربه ....ای کاش uk عزیز شماره حسابی از این خانواده هم لطف میکردن مگذاشتن ...مرسی
سه‌شنبه 28 تیر 1390

dara20 - ایران - تهران
در حکومت کثیف اسلامی اموال ملی یا غارت می شود یا به لبنان کریه و سوریه و . لجن داده می شود. مرگ بر جمهوری فاسد اسلامی.. مرگ بر سرکردگان و حامیان رژیم پلید اسلامی.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

Artosh - ایران - تهران
فکر کنم جناب دکتر باید یکم دست بجنبونه و زود ویلاها رو آماده کنه. لعنت به این حکومت ظالم. هر چه میکشیم از اسلام است و بس.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

ssepehr - ایران - ایران
ایران ایذه قبلا هم بهت گفته بودم که فاصله زیادی با انسانیت داری. دوستانه میگم که این طرز فکرت نشان دهنده این است که روح وروان بیماری داری تا دیر نشده بداد خودت برس بعنوان یک انسان وظیفه داریم به همنوع خودمون خدمت کنیم و بداد همدیگه برسیم حالا آمریکا و یا هر کشور دیگه فقیر داره چه ربطی به ما داره ما که ادعای انسان دوستیمون گوش فلک رو کر کرده با هم میهنان خودمون بیگانه ایم و از درد اونها ککمون هم نمیگزه واقعا برای افکار مسموم و مالیخولیایت متاسفم. برو بفکر درمان باش شاید نجات پیدا کردی!!!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

iSam - انگلستان - لندن
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه. ببین واقعا شر و ور تا چه حد؟ میدونم با یه آب باریکه خرت کردن ولی دلیل نمیشه دیگه ....تو به این راحتی ها بفروشی.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

lover_screensaver - ایران - کرج
عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد ، ایول خوب گفتی.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
دوستان این کاربر//مرگ بر هویت از ایذه// یک خنگ اسلامیست تعدادی را دریابید که با نقاب ایراندوستی و حتی غیر مسلمان بودن می ایند و تمام تلاششان نوکری دو رهبر سبز و ناسزا به تعدادی از کاربران و حتی در قسمت//.. که گفت یک موی محمد ی ارزد به کورش داریوش انجا هم بنوعی کامنت 2 پهلو می گذارد و یکی از مزورترین هاست متاسفانه تعدادی ساده اندیش هم فریب او را خورده اند بهوش باشید نوکران سبزاللهی فعال هستند باترفند سوپاپ اطمینان دیگری برای حکومت ملایان بعد از 8 سال خاتمی/
سه‌شنبه 28 تیر 1390

feri gonzales - بلژیک - بروکسل
واقعا امام خمینی (علیه سلام صلی اله وسلم) درست گفت:مرگ بر مرگ بر اسرائیل
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
hamiddoo - . ایران - تهران تقصیر خودشه؟؟!!بیش از 30 درصد جوون بیکار که نیمی شون تحصیلکرده اند برند تو روستا آلونک بسازند خیار بکارند؟راه حل های احمدی نژادی میدی؟؟تو چند کلاس سواد داری؟
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
لبنان و فلسطین و سوریه و افریقا و امریکای لاتین را عشق است گور پدر ایران
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.