پاداش ۱۰ هزار دلاری برای عدم مبارزه با رقیب اسرائیلی

پاداش ۱۰ هزار دلاری برای عدم مبارزه با رقیب اسرائیلی

بشیر باباجان زاده

مهدی رستم پور
فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و یک شبکه رادیویی از سازمان صداوسیما، درمراسمی که به صورت اشتراکی برگزار کردند، به تجلیل از فرنگی کار وزن ۱۲۰ کیلوگرم تیم ملی ایران پرداختند.
 
بشیر باباجان زاده با اعلام مصدومیت، از ادامه رقابت های بین المللی در باکو بازماند.
 
تجلیل رسمی در ایران و اعطای پاداش دلاری به خاطر عدم مبارزه با ورزشکار اسراییلی در شرایطی صورت گرفته است که کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی ورزشی، تاکنون بارها اعلام کرده اند مدرکی در اختیار ندارند که حاکی از سیاسی بودن غیبت ایرانی ها مقابل حریفان اسراییلی باشد! 
ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک در حاشیه رقابت های المپیک نوجوانان در سنگاپور، سیاسی بودن غیبت تکواندوکای ایرانی مقابل رقیب اسائیلی را رد کرد. 
رافائل مارتینتی رییس فدراسیون جهانی کشتی نیز ماه قبل در مصاحبه ای، توپ را به زمین کمیته بین المللی المپیک انداخت و گفت: " "از کمیته بین المللی المپیک خواسته ام  مسئولیت بررسی احتمال موارد تمارض را به عهده بگیرند و اگر چنین موردی محرز شود، ورزشکار خاطی محروم خواهد شد." 
بشیر باباجان زاده در رقابت های جام جایزه بزرگ طلایی در باکو، هنگام مبارزه با میهالی دیک باردوس از مجارستان، متوجه شد که در صورت پیروزی باید به مصاف رقیب اسرایئلی برود. 
به همین خاطر در لحظات آخر مسابقه در شرایطی که پیروز این نبرد حساس بود، به دستور کادر سرپرستی تیم ایران اعلام کرد که دستش آسیب دیده و نمی تواند به مبارزه ادامه بدهد. 
به همین خاطر داور در سوت خود دمید و دست فرنگی کار مجاری را به عنوان فرد پیروز بالا برد. 
بشیر باباجان‌زاده در وزن ۱۲۰ کیلوگرم برای این که با حریف اسرائیلی روبرو نشود، به دستور مسئولین هیات همراه تیم ایران، به خاطر ترس از محرومیت مجبور شد اعلام مصدومیت کند. 
اما حالا در مراسمی در خانه کشتی ایران واقع در مجموعه ورزشی آزادیکه به صورت زنده از رادیو پخش می شد، فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد او برای احترام به مردم فلسطین، حاضر به برتری مقابل رقیب مجارستانی نشده است! 
این در حالی است که از نگاه منتقدان، این حرکت سیاسی در صورتی می توانست به معنای حمایت از فلسطین تعبیر شود که رسماً اعلام می شد.
نه این که نماینده ایران به دستور مسئولین، مجبور شود به دروغ وانمود کند که مصدوم شده و روی تشک دراز بکشد و از درد، به خود بپیچد!

در مراسم تجلیلی که صداوسیما و فدراسیون کشتی برگزار کرده اند، ابتدا مداحی بر روی تشک کشتی انجام شد. 
سپس محمدرضا یزدانی خرم رییس فدراسیون کشتی ایران با همراهی یکی از مدیران سازمان صداوسیما، ۱۰ هزار دلار پاداش  به بشیر باباجان‌زاده اهدا کرد. 
به دلیل رابطه دوستانه این مدیر رادیویی با یزدانی خرم، امکان نقد عملکرد فدراسیون کشتی در شبکه تحت مدیریت او وجود ندارد و مجریان این رشته ورزشی در برنامه ای که از رادیو ورزش پخش می شود، همواره به تمجید از یزدانی خرم می پردازند. 
یزدانی خرم در حین این مراسم اعلام کرد این پاداش نقدی به خاطر انصراف او از پیروزی در برابر رقیب مجارستانی و عدم تمایل به روبرو شدن با رقیب اسراییلی اهدا می شود. 
شرح این مراسم تجلیل ضمن پخش زنده از رادیو ورزش سازمان صداوسیما، در سایت رسمی فدراسیون کشتی نیز منتشر شده است. 
siamakk - المان - بن
مسخره های بی غیرت
شنبه 25 تیر 1390

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
بنازم به غیرتت که به خاطر حفظ ابروی ایران از مدال گذشتی،دمت گرم پهلوون.اون جایزه رو هم بزن که بفهمی چه کار بزرگی کردی.
شنبه 25 تیر 1390

ghafas - ایران - مشهد
آرش میر اسماعیلی یادم اومد که ار یان نمد چه کلاهی برای خودش بافت و اخر سر هم با افتضاحهایی که در همه مسابقات داد نشون داد که شانس آورد اون سال جلوی اسراییلیه ظاهر نشد و خورد و خمیر نشد
شنبه 25 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
یک ورزشکار ایرانی را از افتخارآفرینی برای کشورش و مردم کشورش محروم می‌کنند تا عرب‌های فلسطینی که تره هم برای ایران خرد نمی‌کنند رو خوشحال کنند! خاک بر سر خودتون و ورزش سیاسی‌تون و عرب‌پرستی‌تون و ایرانی‌ستیزی‌تون!
یکشنبه 26 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
خاک بر سرتان و دزدان پول ایرانی فلسطینیها که از 1357 تاکنون حامی شما کثافتها بوده اند-- چند سال پیش یک فلسطینی در محفل یکی از دوستان بود که از مناظر ایران و مهربانی حکومت تعریف می کرد بعد معلوم شد علت این دستمال یزدی چیست در برابر پرسش حضار گفت بهمراه یک گروه از فلسطین به ایران رفتیم پس از انهمه پذیرائی حدود 12 میلیون دلار برای کمک به هم میهنانمان از حکومت ایران دریافت کردیم/ مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه . افتخار کن /
یکشنبه 26 تیر 1390

yas abi - بلژ - برسل
ورزشکاران ان مکان از حالا به نام کشور اصلی خود مثلا لهستان انگلیس روسیه شرکت کنند این مشکل حل میشود.
یکشنبه 26 تیر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
اسرائیل - ایران - ایذه. غیرت در مبارزه جوانمردانه است! نه ترسیدن و با پول نفت ملت مرغ خوردن و شکم گنده کردن.
یکشنبه 26 تیر 1390

Artosh - ایران - تهران
sepherdad - استرالیا - سیدنی/ دمت گرم که خوب جواب این رو دادی. همه چیز فدای ایدوئولوژی...! کاش ۲زار عقل تو سر این ها بود.
دوشنبه 27 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.