نامه یک زن خانه‌دار به احمدی‌نژاد: باید به بچه هایمان آموزش دهیم که از ما میوه نخواهند

نامه یک زن خانه‌دار به احمدی‌نژاد:

باید به بچه هایمان آموزش دهیم که از ما میوه نخواهند

روزنامه خراسان در سرمقاله امروز خود نامه یک زن خانه ­دار به رئیس جمهور را منتشر کرده است.

 در بخشی از این نامه آمده است:

*من یک زن ایرانی ام. یک زن مسلمان ایرانی. نه معنی راست و چپ را می فهمم و نه کاری به آبی و سبز و قرمز دارم. اصلا اهل سیاست نیستم. من یک زن و یک مادرم که مانند همه زن ها و مادرهای دیگر باید چرخ زندگی ام را بچرخانم.

*روزی که حرف از هدفمندی یارانه ها شد و بر این تصمیم خود اصرار می کردید زیرا معتقد بودید که با نقدی شدن یارانه ها این پول به طور مساوی و بین همه تقسیم خواهد شد. با خود گفتیم ما که خانه های چند هزارمتری ، ویلا ، استخر و جکوزی نداریم که پول مصرف انرژی مان سر از ناکجاآباد درآورد. مانند آدم های پولدار چند تا، چندتا، ماشین چند صدمیلیونی هم نداریم که غصه بنزین آن را بخوریم پس حتما از پول یارانه ها چیزی برایمان می ماند تا اندکی از چاله های زندگی مان را با آن پرکنیم و چه نقشه هایی که برای این یارانه ها نکشیدیم. اما با برداشتن یارانه ها و آزاد شدن قیمت ها آن قدر همه چیز گران شد که وجود این پول اصلا در زندگی ما احساس نمی شود حتی اگر آن مبلغی را که بر کالاها و اجناس افزوده شده حساب کنیم می بینیم که از پول یارانه ها نیز بیشتر است.

* من اقتصاددان نیستم و معنی رشد اقتصادی و تورم تک رقمی را هم نمی فهمم اما می بینم که قیمت گوشت آنقدر زیاد شده که باید به طور کلی از صفحه زندگی مان حذف کنیم باید به بچه هایمان آموزش دهیم که دیگر از ما میوه نخواهند زیرا قیمت آن با پول جیب ما جور در نمی آید و در بعضی موارد اجناس حتی تا صددرصد هم گران شده اند.

آقای رئیس جمهور گرانی های بی حد و حصر کمر مردم را شکسته است. اجاره های بالا داد مردم را درآورده است. قبل از هدفمندی یارانه ها بارها گفتید که با اجرای این قانون سفره های قشر محروم جامعه رنگین تر خواهد شد اما چیزی که ما امروز می بینیم سفره هایی است که هر روز خالی تر می شود. دیگر نمی توانیم سر سفره گوشت بگذاریم زیرا توان خرید آن را نداریم حتی نان خالی را با قناعت باید بخوریم و حالا باید کم کم یادبگیریم که شیر هم نخوریم.

*وقتی مجری برنامه تلویزیون از یک مسئول می پرسد اگر شیر گران شود ممکن است مردم نتوانند آن را بخرند و این موجب می شود شیرها بمانند و دامدار ضرر کند این مسئول می فرمایند اگر چنین شد ما شیرها را تبدیل به شیرخشک می کنیم و آن را صادر می کنیم. این یعنی این که برای ما مهم نیست مردم نتوانند از شیر استفاده کنند برای ما مهم نیست کودکان فقر آهن بگیرند، دچار کمبود کلسیم شوند و یا حتی بمیرند.

* آقای رئیس جمهور درآمد کم و مخارج بالای زندگی هر پدری را نزد فرزندش شرمنده می کند و هزینه های بالای زندگی انسان را به زانو در می آورد. باور کنید همه واقعیت آن چیزی نیست که شما در تلویزیون می  گویید و همه چیز را خوب و زیبا جلوه می دهید، واقعیت آن چیزی است که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

*من می دانم شما تمام توان و تلاش خود را به کار می برید تا ما بتوانیم راحت تر زندگی کنیم و به عنوان کسی که به شما رای داده هنوز هم شما را حامی قشر محروم و مستضعف جامعه می دانم اما خواهش می کنم هر تصمیمی که می گیرید تمام جوانب آن را بسنجید زیرا عمر ما کفاف آزمون و خطا را به ما نمی دهد و مردم ما به اندازه کافی امتحان خود را پس داده اند.

khosh bavar - ایران - یزد
مدیریت جهانی یعنی این ! به بچه های ایرانی که در کشوری پرمحصول و حاصلخیز زندگی میکنند, باید به انها میوه خوری را یاد ندهیم زیرا مدیریت جهانی انرا خورده گاو میکند : https://iranianuk.com/article.php?id=65085 .
دوشنبه 20 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
واقعا حق گفتن درک میکنم این خانم گرامی رو گرونی بیداد میکنه هر روز بدتر از دیروز !!
دوشنبه 20 تیر 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
ببخشید هیئت تحریریه مزور روزنامه خراسان!. چرا در این 2 سال ازین مقاله ها تیتر اولتون نبود؟ چی شده یکدفعه بفکر چاپ حرف دل مادران افتاده اید؟ روزهای خون و شکنجه و تجاوز یادتان هست؟ جدیدا دستوری رسیده ...؟. در این شکواییه آمده: "به عنوان کسی که به شما رای داده هنوز هم شما را حامی قشر محروم و مستضعف جامعه می دانم" - مادرم، شما حق داشتید به هر که دلتان میخواهد بروید و رای دهید، اما قبل از رای به تخصص و سوابق او هم نگاه کردید؟ او شعار داد شما هم باور کردید و چشم خود را بروی خیلی چیزها بستید، و متاسفانه این کوری اجتماعی طیف محروم چه بلاهایی که بسر طیف متوسط و مرفه نیاورد؛. برایت بهترین ها را آرزو میکنم مادر خوبم، از صمیم قلب. به فرزندانت علاوه بر آموزش درخواست نکردن میوه چیز دیگری را هم بیاموز: اندیشیدن آزاد و رهایی از یوغ متعفن مذهب ...
دوشنبه 20 تیر 1390

saitama - ژاپن - توکیو
شما به بچه هاتون یاد بدهید از اسلام و خرافات دور شوند همه چیز درست میشه
دوشنبه 20 تیر 1390

afshin-manchester - انگلستان - منچستر
اقای رئیس جمهور,خداوند نسلت را از روی زمین بردارد انشالا...
دوشنبه 20 تیر 1390

marka - گرگان - ایران
خدایا به حق ناله های خفته مردم ایران گلوی دروغگویان را بدر و زبانشان را قاصر از گفتن نامت کن که اینان بنام تو بریدند هر انچه را میخواستند
دوشنبه 20 تیر 1390

Sma2009 - المان - المان
ما که دو سال پیش گفتیم احمدی بای بای ! این احمق ها دو زاریشون دیر میفته
دوشنبه 20 تیر 1390

ملاصدرا - ایران - شیراز
خواهر محترم.من یک دامدار هستم که با وجودی که شما از گرانی گوشت گفته اید بدلیل سیستهای غلط این دولت عدالت محور به مرز ورشکستگی رسیده ام.چون با وجود اینکه قیمت جو و یونجه و سایر مایحتاج دامداریها به شدت افزایش یافته است بنده پارسال قبل از هدفمندی یارانه ها بره زنده را کیلویی 6700فروخته ام و اکنون پس از اینهمه افزایش قیمت در جو و یونجه و حقوق کارگر و غیره بره زنده را از من کیلویی6200هم نمیخرند.چون دولت دام زنده وارد میکند و تولیدات ما دیگر مقرون به صرفه نیست!!!!!!!!!
دوشنبه 20 تیر 1390

Hengameh Abri - هلند - انسخده
از این آقای رییس جمهور سوال میکردید که انشااله کی خبر مرگه دسته جمیشون گورشونو گم میکنند همگی؟ باقیش با خوده ملت ، قول میدم خودشون با این تجربه تلخی که ۳۲ سال کسب کردن کشور شونو خودشون به بهترین وجه اداره میکنند.
دوشنبه 20 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
ما بعد از ماجرای 9 دی رفته بودیم با چندی از دوستان مشهد .. به ما این مشهدی ها میگفتن : میگن تو تهران به امام حسین فحش دادن و توهین کردن؟ راسته؟؟؟ .. وقتی این شایعات تابلو تو مغز زرشکی خیلی از ایرانیا راحت رسوخ میکنه .. دروغ های احمدی نژاد به قول علی گدا بصیرت میخواست برای سنجیدنش ... بصیرتی که ما تهرانی ها بابتش حتی جون دادیم اما خیلی از ایرانیا منتظر بودن!!! .. یادم نمیره وقتی یکی از سربازا رو سبز ها تو تظاهرات ها دور زده بودن میگفت : به ما گفتن تهرانی ها حق شما شهرستانی ها رو خوردن!!!. . و به همین دلیل وجدانشون رضایت میداد ما رو بزنن .. امروز روزیه که بیش از همه به شهر های غیر پایتخت داره فشار میاد .. به قول علی گدا این روزا روزای بصیرت مردمه .. تا باشید دیگه رای پولکی و یارانه ای ندید به کسی!!! (با اینکه انتخاباتم تقلب بود). مرگ بر دیکتاتور
دوشنبه 20 تیر 1390

Royan - المان - المان
سیاست این رژیم وحشتناک است خوب رگ خواب ملت احساساتی ایران تو دستشون است و حسابی بلدن چطوری مردم را علیه یکی تحریک کنند با وجود اینکه از احمدی نژاد حالم بهم میخوره ولی این نامه را یک زن خانه دار که حتما تحصیلاتی هم ندارد ننوشته این نامه توسط اشخاصی نوشته شده که میخواهند حال عنتری نژاد را بگیرند و زیر آب هم دیگه را می زنند البته نامه عین واقعیت است ولی منظور من بازی با ملت ایران است که این رژیم این ملت را روی انگشت کوچک خودش میچرخاند دیروز همین ملت به احمقی نژاد رای داد چون شستشوی مغزی داده شده بود و امروز با همین نامه های ساختگی ملت را 180 درجه تغییر میدهند یعنی ایرانیان برای خودشان تصمیم نمیگیرند بلکه غیر مستقیم فکر وتصمیم به آنها القا؛ میشود
دوشنبه 20 تیر 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
همین امثال شما بودین که به خاطر چندرغاز یارانه به این مردک رای دادین و ازش حمایت کردین حالا که این پول دردی ازتون دوا نکرده به نامه نگاری افتادین.وقتی ما تو خیابون جونمونوکف دست میذاشتیم کجا بودین؟به ما ناسزا میگفتین.تو اگه ادم بودی نمیگفتی من نه سبزم نه ابی نه راست نه...پس چی برات مهمه فقط شکم پر کردن
دوشنبه 20 تیر 1390

shahryar-khan - کانادا - مونترال
حیف از قلم و کاغذ که حروم کردی خانم, این کارا مثل یاسین خوندن توگوش خره !!!!
دوشنبه 20 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
بعضی هارامنکاملا اطلاع دارم.تولیدکننده,,کشاورز ودامدار,,همیشه گرسنه بودهاند.مصرف کننده باقیمت خیلی گران میخرد.دراین ,بین,,سودحاصله همیشه به جیب,,دلال وواسطه,میرفته.کمترین زحمت هم نمیکشد.دولت بیشرف برای گرفتن مالیات بیشترچشمهارابسته نه درفکرمصرف کننده است.ونه کشاورز ودامدار.
دوشنبه 20 تیر 1390

fdsa60 - ایران - تهران
این نوشته یک زن معمولی بود یا یک خائن وطن فروش؟؟ از نوشته هاش معلومه که یه مزدور خارجی هست جوری نوشته که انگار قبلا تو کاخ زندگی می کرده و الان تو چادر. خانوم جان دست شما مزدورها برای ما رو شده خجالت بکش از اون یارانه ای که میخوری و مینالی. در کل ایرانی جماعت همینه هرچی بدی بخوره باز بیشتر میخواد. بیخود نگفتن عرب رو سیر نگه دار عجم رو گشنه.
دوشنبه 20 تیر 1390

josephsalar - ایرلند - دوبلین
اقای fdsa60 معلوم شد از اون ساندیس خور هائی هستی که دولت دیکتاتور جیره غذائی رو زیاد کرده ... که به خودت اجازه میدی اینقدر راحت به مردم ایران توهین کنی.خیانت رو اون کسانی به خاک ایران کردند که یک هندی بی سواد و%100 احمق رو اوردند کردند رهبر ایران.اگه باور نداری برو ارم وسط پرچم جمهوری ننگین اسلامی رو نگاه کن و ببین چه شباهتی با هندوها داره.
سه‌شنبه 21 تیر 1390

new new - دانمارک - کپنهاگ
من یه دوست افغانی دارم که خانوادش از ایران به کشورشون رفتن و میگه که خیلی راحتن انجا به نظرم بیاید هممون به کشور همسایه بریم افغانستان شاید انجا بتونیم گوشت و میوه بخوریم
سه‌شنبه 21 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
fdsa60 - تو هم از اون ساندیسی‌هایی هستی که سفره‌ات از خون مردم ایران رنگینه. چلاقعلی جنایتکاره و جنایت می‌کنه اما امثال شما نوکران مزدور که دستورات جنایتکار رو اجرا می‌کنید و ملت رو برای چند تا ساندیس به خاک و خون می‌کشید تا اربابانتون و خودتون بتونید بیشتر خون مردم رو بمکید جرم‌تون از جانیان اصلی اگه بیشتر نباشه کمتر نیست. یه مادر که بچه‌هاش جلوی چشمش گرسنگی می‌کشن خائنه بعد تو که به همون مادر فحش میدی آدمی؟! اون خمینی جلادتون یادتون رفته که قول آب و برق مجانی می‌داد به مردم؟ همون مرتیکه‌ی عوضی اجنبی که حتی هیچ احساسی از برگشتن به ایران نداشت؟ اون که امام‌تون بود چنین آشغالی بود دیگه وضع شماها معلومه!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

گل پسر - ایران - ایران
گل ÷سر-ایران: با این حرفها مردم را گول زدند مثل اینکه این پدر سوخته در این مملکت زندگی نمیکند مموتی از این حرفها زیاد زده خاک عالم بر سر مموتی بریزه انشاالله
سه‌شنبه 21 تیر 1390

پریستوک - ایران - تهران
با Royan موافقم این نوشته ی یه فرد باسواده و یه زن خونه دار عادی نمی تونه این سبک نگارش بسیار حرفه ای و داشته باشه. خودتونید!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

آزادیخواه - ایران - تهران
مادر من هنوز مونده که بدونی این دولت خدمتگزار چه بلایی سر ایرانت آورده .فقط گرانی نیست .زیر ساختهای کشور نابود شد .سرمایه های ملی از بین رفت .اعتبار جهانی خدشه دار شد. خوار وذلیل شدیم . هنوز مونده مثل آفریقاییها که با آنهمه الماس وطلا از گرسنگی شلوار تو کمرشون نمی ایسته ، ماهم این روزهای سخت رادر پیش داریم ، تازه اول خوشیمان است. به قول دوستان (لیلی ایرانی - ایران - تهران و siamaktg - ایران - تهران ) آن موقع که کتک می خوردیم وزندان کشیدیم وفحش های ناموسی از خواهر وبچه وزن و به ما بار کردند جیک هیچ کس در نیامد. الان می دانید در زندانها چند هزار نفر هرروز فحش میشنوند و شکنجه می شوند .چه غذاهایی به خورد آنها می دند؟ چند مدتی که در اوین بودیم از فشار بازجو ها با چشمانت بسته و گرسنگی وتهدید به مرگ خانواده هایمان و اعدام وسوء تغذیه استخونهایمان نیز آب شد.
سه‌شنبه 21 تیر 1390

آزادیخواه - ایران - تهران
. الان هم دیر نشده منتظر نمانیم تا ناتو وآمریکا بیاد وایران را آزاد کنه زیرا آنها به دنبال منافع خود هستند ودر صورت حمله به ایران سهم خود را مطالبه خواهند کرد بی کم وکاست شاید هم دهها برابر بیشتر از حقشان. اگر سرنوشت خود راخودمان عوض نکنیم .حکومت دست نشانده دیگری از انگلیس وروسیه وچین و.. دوباره جایگزین اینها خواهد شد. نهایت دیسکو ومشروب وحجاب آزاد خواهد شد ولی غارت وچپاول این کشور باز هم ادامه خواهد داشت. دست روی دست نگذاریم ومنتظر حوادث باشیم .زندانیانمان وشهدایمان راارج نهیم و از تفرقه وفحاشی بپرهیزیم وچاره ای برای ایران بیندیشیم وفقط به نوشتن کامنت بسنده نکنیم. فردایی خواهد رسید که شاید بسیار دیر شده وجبران غیر ممکن خواهد شد زیرا تا سال 2030 نقشه ابر قدرتهاست که 4 استان رامی خواهند از ایران جدا کنند. منتظر غریبه هانباشید تا سرنوشت ما رابا دست خط خود شان بنویسند زیرا ولی نعمت ما خواهند شد و ما مجبور خواهیم شد از آنها اطاعت کنیم.
سه‌شنبه 21 تیر 1390

omid_eaol - ایران - تهران
فدای دستان زحمت کشت خواهر من. اندکی صبر باید که سحر نزدیک است
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.