تاج زاده: اصلاح طلبان نباید در انتخابات غیر آزاد شرکت کنند

تاج زاده: اصلاح طلبان نباید در انتخابات غیر آزاد شرکت کنند

مصطفی تاج زاده معتقد است اصلاح طلبان نباید "چاره ای" غیر از برگزاری انتخابات آزاد برای حکومت باقی بگذارند

مصطفی تاج زاده گفت که اصلاح طلبان باید "با عدم شرکت خود در انتخابات غیر آزاد، مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببرند و آن را از رسمیت بیندازند".

این عضو زندانی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب، هر دو از تشکل های اصلاح طلب ایران، امروز ۱۸ خرداد (۹ ژوئیه) در مصاحبه با سایت کلمه تاکید کرد که "راه وسط" وجود ندارد و اصلاح طلبان تنها "در انتخابات آزاد با ساز و کارهای خودش شرکت می کنند".

این موضوع، به ویژه پس از آن مورد توجه تحلیلگران قرار گرفت که محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران، شرط هایی را برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده مطرح کرد.

آقای خاتمی ابراز امیدواری کرد که حکومت به عنوان گام اول در این مسیر، به سوی "رفع حصرها، حبس ها، ایجاد و تامین آزادی های اساسی و مدنی" حرکت کند.

رئیس جمهور سابق همچنین تاکید کرد که باید از دخالت "نیروها و نهادهایی که شرعا و قانونا در امور سیاسی و بخصوص انتخابات منع شده اند، نظیر نیروهای نظامی و امنیتی" جلوگیری به عمل آید.

تشدید "اختلافات" محافظه کاران در انتخابات

مصطفی تاج زاده در مصاحبه خود با سایت کلمه، ضمن تایید شرط های عنوان شده از سوی محمد خاتمی گفته است که اصلاح طلبان نباید "چاره ای" غیر از برگزاری انتخابات آزاد برای حکومت باقی بگذارند.

آقای تاج زاده اظهار داشته که محافظه کاران، در صورت تامین نکردن شرایط حضور انتخاباتی اصلاح طلبان دچار اختلافات داخلی گسترده تر خواهند شد.

این گفته آقای تاج زاده، اشاره ای به افزایش اختلافات متحدان محمود احمدی نژاد و سایر محافظه کاران در ماه های اخیر محسوب می شود که به تاکیدات طرفین مبنی بر عدم همکاری در انتخابات مجلس نهم انجامیده است.

مصطفی تاج زاده در بخش دیگری از صحبت های خود گفته است: "تا پیش از انتخابات [ریاست جمهوری] ۲۲ خرداد طرفدار این بودم که حتی الامکان در هر انتخاباتی با هر شکلی شرکت کنیم و حتی کسب اقلیت نمایندگی مجلس را نیز در نظر بگیریم ، یعنی در عین حال که به شیوه بر گزاری انتخابات اعتراض داریم اما در آن شرکت کنیم."

وی افزوده است: "اما داستان جنبش سبز به نظر من این امر را به شکل دیگری در آورد... یا انتخابات باید آزاد باشد با همه موئلفه ها، یا ما نباید در آن شرکت کنیم و اجازه دهیم خودشان آن را برگزار کنند تا اختلافات [آنها] نیز تشدید شود."

در هفته های اخیر، برخی از سیاستمداران جناح محافظه کار از امکان شرکت گروه هایی از اصلاح طلبان "معتدل" در انتخابات مجلس نهم صحبت کرده اند.

این در حالی است که به تازگی، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران گفته است که امکان حضور در انتخابات آینده، محدود به اصلاح طلبانی است که از "خط قرمزها" عبور نکرده باشند.

Sheema - کانادا - تورانتو
در یک انتخابات آزاد مردم به شاهزاده و سیستم مورد نظر ایشون یعنی پادشاهی ، که اخیر اعلام فرمودند ، رای خواهند داد ، شکی نیست
یکشنبه 19 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
مردم گول نخورید تحت هیچ شرایطی .. یه سری میخوان لهاف ملا رو بدزدند .. دنبال سوژه میگردند .. خریت محض زمانیه که ایرانیا دنبال رای و پس گرفتن رای باشن!!!. چون رای هر ایرانی + دنیا باز هم از رای آقا کمتر حساب میشه
یکشنبه 19 تیر 1390

gogoli - ایران - تهران
Sheema - کانادا - تورانتو .. خواب دیدی خیر باشه! رضا نیم وجبی لایق نوکری ملت ایران هم نیست، چه برسه به سلطنت! . .
دوشنبه 20 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.