تاکید احمدی‌نژاد بر لزوم ورود کالاهای نظامی از گمرک

تاکید احمدی‌نژاد بر لزوم ورود کالاهای نظامی از گمرک

سعید مرتضوی از کاهش ۲۵ درصدی قاچاق کالا از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ خبر داده است

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران گفته است که هیچ وزارت‌خانه ای حق ندارد اسکله یا گذرگاه مرزی خارج از کنترل گمرک ایران در اختیار داشته باشد.

آقای احمدی نژاد روز شنبه (۱۱ تیر) در همایشی مربوط به پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران با تأکید بر لزوم بسته شدن همه گذرگاه های مرزی غیر قانونی در ایران گفت: "در این موضوع هیچکس نباید مصونیت داشته باشد و اگر کالای دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی هم قرار است وارد کشور شود، می تواند از مرز قانونی وارد شود.

رئیس جمهور ایران آثار جابه‌جایی غیرقانونی کالا را "بسیار گسترده" خواند و گفت: "نمی‌خواهم بگویم سهم قاچاق کالا معادل حجم قانونی جابه‌جایی کالاست، ولی نمی توان گفت خیلی کمتر از آن است."

هم‌زمان درحاشیه این همایش سعید مرتضوی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کاهش ۲۵ درصدی قاچاق کالا از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ خبر داد و گفت که در این مدت حجم قاچاق کالا از ۱۹ میلیارد دلار در سال به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که هفته گذشته عباسعلی نورا، نماینده زابل و زهک در مجلس ایران از سهم "ناچیز" کشفیات قاچاق در برابر حجم "گسترده" ورود و توزیع کالاهای قاچاق انتقاد کرده و گفته بود کشفیات کالای قاچاق در بهترین حالت سه درصد از حجم کالای قاچاق در ایران را شامل می‌شود و نباید ملاک محاسبه آمار قاچاق کالا باشد.

به گفته آقای نورا بسیاری از کالاهای قاچاق با حجم انبوه از مرزهای آبی وارد کشور می‌شود و حجم بالای ورود کالای قاچاق از این مرزها، این شائبه را ایجاد کرده است که هنوز هم اسکله‌های غیرمجاز در جنوب کشور فعال هستند.

در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۱۶ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای به آقای احمدی نژاد خواهان جلوگیری از "قاچاق بی‌سابقه کالا" شده بودند.

داستان ناتمام اسکله‌های غیرمجاز

طرح موضوع اسکله‌ها و مبادی ورودی غیرمجاز کالا به ایران از سوی مجلس سابقه‌ای طولانی دارد.

هفت سال پیش نمایندگان دوره ششم مجلس ایران که اکثر آنها از جناح اصلاح‌طلب بودند، در مورد واردات و قاچاق چای به ایران تحقیق و تفحصی انجام دادند که نتیجه آن روز ۵ خردادماه سال ۱۳۸۳ در یکی از آخرین جلسات مجلس ششم اعلام شد.

در بخشی از این گزارش، فهرست اسکله‌هایی که فعالیت تجاری غیرمجاز در آنها صورت می‌گرفت ارائه شده بود که در آن به صراحت از سه اسکله متعلق به سپاه پاسداران در چابهار، خور زنگی و هرمزگان در کنار چندین اسکله متعلق به نیروی انتظامی، نیروی دریایی ارتش، استانداری و چند نهاد دولتی دیگر نام برده شده بود.

در این گزارش از بنادر بزرگ نظامی متعلق به سپاه در چابهار، بندرعباس، قشم، بوشهر، ماهشهر، جزیره ابوموسی و چند جزیره دیگر، در کنار بندرهای متعلق به نیروی دریایی ارتش و پلیس، به عنوان بنادری یاد شده بود که "شایعات و گفته‌هایی" در مورد تجارت غیرقانونی از طریق آنها وجود دارد.

اظهار نظر آقای احمدی‌نژاد درباره لزوم وارد کردن کالاهای نظامی و دفاعی از گمرکات رسمی کشور در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی دولت آمریکا یک شرکت ایرانی را که مدیریت چند بندر مهم ایران را بر عهده دارد، تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا علت تحریم شرکت تایدواتر خاورمیانه را وابستگی به سپاه پاسداران و دست داشتن در انتقال تسلیحات اعلام کرده است.

mehr47 - ایران - تهران
تو روحت اگه دلت برای کالای نظامی سوخته!!!! تو قافیه رو بدجوری به ولایت وقیح باختی میخوای حال عمله اکره سپاه رو بگیری. ولی مثل همیشه اشتپ کردی . مموتی.....رو به موتی
یکشنبه 12 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
معرفی میکنم : سمت راستی کلاه بردارترین سمت دار تاریخ در جهان!!! (رحیمی) ... سمت چپی : استاد چنگیز در آدم کشی در زندان که به دلیل خوش خدمتی به ریاست مبارزه با قاچاق و ضد قاچاق منسوب شد. .... نفر وسط هم پینوکیو ساخت دست های پرتوان خامنه ای!!!
یکشنبه 12 تیر 1390

hassan5 - ایران - تهران
بقول اقای کروبی 130 اسکله کمرک در ایران هست که فقط 60 عدد انها در کنترل دولت است.با توجه باینکه بقیه اکثرا در اختیار سپاه است معلوم نیست که چرا احمدینژاد این صحبت ها را کرده است.این مسئله از شاخ گاو هم بدتر است
یکشنبه 12 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
وقتی اینها حضور و وجود خودشان غیرقانونیه اونوقت میخوان جلو واردات و صادرات غیرقانونی رو بگیرن و یا با قاچاق مبارزه کنند? در اینصورت اول از همه باید خودشان را به عنوان قاچاق و یا مورد غیرقانونی معرفی و دستگیر کنند. ممکنه چنین چیزی???
یکشنبه 12 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +1063پیام نتانیاهو به مردم ایران: ایران زودتر از آنچه فکر می‌کنید آزاد می‌شود
  • +437واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +403ویدیوی سکس چت حجت الاسلام غروی، مشاور مجتبی خامنه ای با یک مامور موساد
  • +379شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +287عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +253رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +216سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +208‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +183کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176مهمان شبکه الجزیره: حماسی‌ها میخواهند شهید شوند، اسرائیل هم آنها را به آرزویشان میرساند چرا نارحتید؟