خیانت با اعلام قبلی!

خیانت با اعلام قبلی!

عشق دو نفر به هم می‌تواند بسیار خوشایند باشد. اما یک رابطه‌ی عشقی می‌تواند مشکل‌ساز نیز باشد، به‌ویژه وقتی که آن دو نفر، به کسان دیگری دل ببندند. این امر برای کسانی که در "روابط باز" زندگی می‌کنند، ناراحت‌کننده نیست.

ماریون پیش از آشنایی با کریس، هرگز فکر نمی‌کرد که روزی بتواند آن طوری که همیشه آرزو داشته زندگی کند؛ و آن هم "رابطه باز" با شوهرش کریس است. رابطه‌ی باز خلاف آن چیزی بود که این زوج آلمانی تا به حال تجربه کرده بودند، یعنی یک رابطه‌ی دونفره ‌مونوگام به صورت تک‌همسری. در چنین رابطه‌‌ای انسان‌ها یار یا همسر را تنها برای خود می‌خواهند و حاضر نیستند او را با شخص یا کس دیگری تقسیم کنند. حتی دوستی نزدیک یکی از دو طرف با فردی از جنس مخالف، می‌تواند باعث جر و بحث شود.  

اکنون ۱۱ سال است که ماریون و کریس با هم ازدواج کرده‌اند. اگر کریس عاشق کسی دیگر شود، او می‌تواند با رضایت ماریون رابطه‌ا‌ی با آن فرد داشته باشد، بدون آنکه از ماریون جدا شود. این امر برای ماریون هم صدق می‌کند. با رابطه‌ی باز زندگی کردن به این معناست که یک نفر می‌تواند با افراد بیشتری رابطه داشته باشد. رابطه‌ی باز و باز نگه داشتن احساسات کریس می‌گوید: «آدم‌هایی هستند که سه رابطه هم زمان دارند، در این روابط هم همه حقوق یکسان دارند. کسان دیگری یک رابطه‌ی اصلی دارند و یک رابطه‌ی فرعی. آدم‌های دیگر هم وجود دارند که دوست دارند روابط متعدد داشته باشند. اما همه‌ی این روابط یک وجه مشترک دارند و آن هم این است که این چنین افراد دوست دارند احساسات خود را باز نگه دارند».

«آدم‌هایی هستند که سه رابطه هم زمان دارند، در این روابط هم همه حقوق یکسان دارند»



خیلی از انسان‌ها اصرار دارند که شریک زندگی خود را چه از نظر عاطفی و چه از نظر جنسی حتما به صورت انحصاری  فقط برای خود داشته باشند. اما همین مساله می‌تواند برای افراد دیگر مشکلی نباشد؛ افردی که یک سری نورم‌های جامعه برایشان اهمیتی ندارد. میشائل واگنر،  یک جامعه‌شناس از دانشگاه کلن آلمان در این‌باره می‌گوید: «در جامعه‌ای که ازدواج از اهمیت خاصی برخوردار است، وفا داری در زندگی زناشویی نیز بسیار مهم و جزئی از هنجارهای اجتماعی به حساب می‌آید». یکی از اصول‌‌ازدواج این است که انسان‌هایی که با هم ازدواج کرده‌اند، رسم وفاداری را رعایت کنند.وفاداری، قابل مذاکره است!اصل وفاداری، ارزشی جهانی است که رفتار انسان‌ها را هدایت می‌کند، اما هر انسانی با برداشت خاص خود از آن پیروی می‌کند. میشائل واگنر می‌گوید: «در جامعه‌ی کنونی آلمان، نورم‌های اجتماعی کمرنگ‌تر از گذشته شده‌اند. برای مثال دیگر اینطور نیست که همه‌ی انسان‌ها از نورم وفاداری اطاعت ‌کنند، بلکه وفاداری بیشتر به یک مساله‌ای تبدیل شده که می‌شود مورد مذاکره و گفت‌وگو قرار گیرد». در  آلمان آماری در رابطه با میزان تعداد نفراتی که با روابط باز زندگی می‌کنند وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان ادعا کرد که روابط باز در کل یک روند جدید هستند. اما چنین روابطی بیشتر و بیشتر در حال  شکل گرفتن‌اند. برای مثال این افراد نشست‌هایی در برخی شهرهای بزرگ آلمان  دارند. ماریون و کریس هم چند سال است که سعی دارند با همفکران خود رابطه برقرار کنند.  روابط بیشتر، خودشناسی بیشترانسان‌هایی که با روابط باز زندگی می‌کنند، باید زمان و انرژی بیشتری مصرف کنند تا بتوانند روابطشان را به طور مطلوب پیش ببرند. اما بعد مثبت این مساله آن است که انسان‌هایی که در چنین روابطی هستند با احساسات خود راحت‌تر کنار می‌آیند و بهتر خود را می‌شناسند.
katrina - اسکاتلند - گلاسگو
ای بابا این روزهاچقدراین کلمه رومیشنوم >خیاااااانت<من به هیچ وجه دوست ندارم همسراینده ام روباشخص دیگری تقسیم کنم روابط بازکدومه ?اعتراف به خیانت وقاحت است نه صداقت..خواهشمندم ازاین مطالب بازهم درج کنیدتابدونیم با اقایون خیانتکارچه کنیم .
جمعه 10 تیر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
متاسفانه فرهنگ ما به هر چیز به راحتی لقب خیانت میدهد!!خائن کیست و خیانت چیست? .
جمعه 10 تیر 1390

bavar88 - هلند - امستردام
این با چند همسری چه فرقی می کند...ههههههههه صد رحمت به دین اسلام که جنس و نیازهای بشری خصوصا مرد را بهتر از خودش بهش معرفی کرد...غرب از فساد لجام گسیخته در جوامع خویش به ستوده امده است و راهکارهای اینجنینی ارایه می کند. این دست اراجیف در اروپا بیداد می کنند..جنس زن برای غربیها یعنی کالای تبلیغاتی و تاریخ مصرف دار...
جمعه 10 تیر 1390

hamzehveronique - ایران - تهران
مرده شور روابط بازشو ببره-
جمعه 10 تیر 1390

a.ahooraei - المان - کلن
برو بابا بی خیال این روابط ادامه ای نداره و بالاخره یکی بهتر از اون میاد و با خودکامگی تو رو می برد. این نوگرایی از نوع منجر شدن به فساد جامعه و فروپاشی کانون گرم خانواده هست. چند تاشو دیدیم کافیه و واسه تجربه بسه. خوب چرا باید رابطۀ محکم برقرار کرد که بعد دنبال دیگری رفت؟
جمعه 10 تیر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
رابطه محمدو همسرانش +علی و زوجه هایش.هرچه روابط بیشتر,صواب الهی هم بیشتر.هرچه روابط ازادتر,خوشنودی الله هم بیشترتر
جمعه 10 تیر 1390

afshin7174 - ایران - تهران
اینم از آلمان حالا دوستانی که در آلمان هستند بیان توضیح بدن. البته خارج نشینان موجود هیچ وقت از کشوری که دارن توش اقامت میکنن بد نمیگن ولی راحت به ایران خیانت میکنند.
جمعه 10 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. روت رو برم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!همین!
جمعه 10 تیر 1390

Royan - آلمان - آلمان
مزخرفه , یا کسی را دوست داری یا نداری یا میتونی باهاش زندگی کنی یا نمیتونی روابط باز کدومه دیگه؟
جمعه 10 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
katrina - کاترینا جان زمان و وقتِ بیشتر برای شناخت هر شخصی قبل از درگیری احساسی و عاطفی بسیار مهم و کارساز میباشد. منطق را بیشتر در کنار خودت داشته باش تا احساس ! از قدیم گفته اند آتشی که تند باشه زود هم خاموش میشه !! فقط صبور و شکیبا باش و تا قبل از شناختِ نسبی دل و دینت را یکجا تقدیم او نکن . رفتارش در جمع را با گفتارش درخلوت در دو کفۀ ترازو بگذار ببین که یر به یر هست یا نه !! اطمینان و اعتماد پایه های اصلی دوستی و رفاقت میباشد امّا اینکه از این اعتماد تو سوء استفاده شود یا نه باز هم بستگی به آزمون های قبل از درگیری احساسی و عاطفی دارد ! به نظر من پاسخ دادن به خیانت پایان دادن به آن رابطه برای همیشه است ,چرا که اگر به آن رابطه ادامه دهی غیر مستقیم به او میگوئی که ارزش و شایستگی تو بیش از این نیست و او این کار را باز تکرار و تکرار خواهد کرد. و این موضوع در مورد زنان خیانتکار هم همینطور است . موفق باشی عزیزم.
جمعه 10 تیر 1390

pandora - المان - کلن
feminism - انگلستان - لندن. در این مورد با شما موافقم!هر عاقلی و حتی هر عاشقی,همین کار رو میکنه.اتمام
شنبه 11 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
تهوع اور است....وقتی عاشق کسی باشی دیگر یک لشگر جنس مخالف نمیتواند هیچ حسی بهت بده.مگر کرم از خودت باشد و عشقت به دهانت و وابسته به زیر کمرت.
شنبه 11 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
pandora - المان - کلن-عزیزم یکطوری گفتی روت روبرم انگارمن جای طرف هستم چیکارکنم اینم شانس ماست طرف سابقه داره:))))
شنبه 11 تیر 1390

feri gonzales - بلژیک - بروکسل
همش تقصیره این اخونداس اونا این کارارو یاده خارجیا میدن
شنبه 11 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
ما شیعیان خیلی وقته(چندصدسال) بجای زیر آبی رفتن , کرال پشت شنا میکنیم.آلمانها تازه بهش رسیدن.فقط عیب صیغه این است که مردان حق استفاده از آنرا دارند.وزنها نمی توانند هم زمان چندتا مرد را صیغه کنند.البته بودن با یکی بهتر است.ولی اگر فردی صیغه(سکس دسته جمعی) دوست دارد باید آزاد باشد.
شنبه 11 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
feminism - انگلستان - لندن-عزیزم کامنت تون خیلی به دلم نشست وچندین وچندبارخوندم متاسفانه درسردرگمی عجیبی گیرکردم دراولین فرصت به صورت خصوصی عنوان خواهم کرد بدبختی اینجاست دلمون به حرف عقلمون توجه نمیکنه وبازمیگه اعتمادکن بدون او نمیتونی زنده بمونی :(ولی..!!!گلم مرسی .
شنبه 11 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. نگرفتی واسه چی گفتم!همه عالم میگن ...تو میگی نه!بعد ازسایت میخوای مطلب بذاره تا یاد بگیری !روت رو برم.تو اگه حرف گوش کن بودی... به قول femenism ارزش خودت رو میاری پایین.اون ادم فقط چند ماه در زندگیت بوده,بدون اون هیچی نمیشه.بابات هم گفت...همه میگن اما گوش تو بسته است
شنبه 11 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
pandora - متشکرم . از آدم عاقل مطمئنم ولی آدم عاشق را نمیدانم چون هرگز در آن جایگاه نبوده ام ولی همیشه گفته اند که عاشقان کشتگان معشوقند یعنی تمامأ احساسند و عاطفه پس منطق و ایدآل حیات عقلانی جائی در این میان ندارد .
شنبه 11 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. نگرفتی واسه چی گفتم!همه عالم میگن ...تو میگی نه!بعد ازسایت میخوای مطلب بذاره تا یاد بگیری !روت رو برم.تو اگه حرف گوش کن بودی... به قول femenism ارزش خودت رو میاری پایین.اون ادم فقط چند ماه در زندگیت بوده,بدون اون هیچی نمیشه.بابات هم گفت...همه میگن اما گوش تو بسته است
شنبه 11 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. شانست خیلی هم خوبه.ما حماقتهامون رو به شانس ربط میدیم.همین خود من چقدر گفتم کاترین ذاااااااااات ادمها عوض نمیشه!!!گفتی حق با منه!اما خلافش عمل کردی.خواستی کبک باشی زیر برف!نگو شانس.حالا هم اشتباه و حماقتی بسیاااااار بزرگتر در راه هست.باز نه به من گوش بده نه برادر و پدرت و هر کس که دوستت داره
شنبه 11 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
katrina دوستِ من این سردرگمی, مبهوت و مات بودن و تصمیم درست نتوان گرفتن بسیار طبیعی میباشد ولی این را مطمئن باش که بودن و وجود تو به بودن و یا نبودن او در کنار تو هیچ ارتباطی ندارد. مگر او ضربان قلب تو را در دست دارد ? ممکن است که از لحاظ عاطفی و احساسی اینطور باشه ولی واقعییت غیر از این است ! آدمی در طول زندگی عزیزترین و نزدیکترینش را از دست میدهد و خودش گرچه میسوزد و اشک میریزد امّآ باقی میماند, چون قانون طبیعت و زندگی این است . مقاوم باش و هر وقت دوست داشتی میتونی در موردش صحبت کنی ! به ارزش و برازندگی وجود خودت بیشتر از هر چیز دیگر فکر کن . شاد باشی .
شنبه 11 تیر 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
این که نمیشه عشق ، چیزی میشود مثل داشتن یه زاپاس جنسی‌ در منزل که به اصطلاح برای رفع کتی به کار میاید ، به قول دوستمون یا کسی‌ را دوست داری و باید به او مقید باشی‌ یا نه که در نتیجه Hasta la vista
شنبه 11 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
وقتی هر دو نفر قبول می‌کنند که رابطه‌ی باز یا آزاد داشته باشند دیگه اسمش خیانت نیست. آیا تمام ازدواج فقط سکس است؟ شما با همسرتون صحبت هم می‌کنید، چرا صحبت کردن همسرتون رو با افرادی از جنس مخالف خیانت نمی‌دونید؟ چه فرقی بین صحبت کردن و سکس کردن وجود داره؟ طبق کدوم قانون شما به خودتون اجازه می‌دید بدن یک انسان دیگه رو تحت اختیار خودتون در بیارید؟ آیا بدن هر انسان شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین چیزی نیست که در اختیار داره؟ چرا سعی نمی‌کنیم به عقاید و شیوه‌ی زندگی دیگران احترام بذاریم؟ شاید من خودم یک رابطه‌ی باز نداشته باشم اما به چه حقی به خودم اجازه می‌دم به دیگرانی که چنین رابطه‌ای دارند توهین کنم؟ مشکل ما همینجاست. ما دوست داریم همه را به شکل خودمون در بیاریم به جای این که یاد بگیریم به عقایدشون احترام بذاریم.
شنبه 11 تیر 1390

saitama - ژاپن - توکیو
feminism گرامی .زیبائی اندیشه شما قابل تقدیر است.پاینده باشی
شنبه 11 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
hovakhshatare -: با درود به دوست گرامی, با خواندن کامنت " منحصر بفردتان " که توجه ام را جلب کرد که تصمیمی که امروز برای نوشتن کامنتم را داشتید از من ربودید و زحمت منو کمک کردی, پس با سپاس فراوان از شما و با توجه به " اختلاف نظرهایی " که با هم داریم, صلاح دانستم که از این موقعیت "منحصر بفرد" استفاده کرده و هم به دنباله کامنت شما بپردازم و دست دوستی خدمت شما دراز کنم ! دوست گرامی, همانطوریکه ملاحظه کردید صحبت از 2 عشق و 2 راه حل و 2 جهان مختلف برای پیدا کردن واژه " عشق ", " راه حل " و " جهان " هست, و ما نباید فراموش کنیم که جمعیت کره زمین 6 میلیارد جمعیت دارد که هرکسی به اندازه نیاز و شعورش میتواند این واژهها را تفسیر کند و همانطوریکه فرمودید, " نباید " کسیرا محکوم کرد و انانرا به تمسخر و بی فرهنگی گرفت و بعنوان مثال من خوش باور ایرانی از این واژه " امروزی " عشق " و راه حل ان با این کشور المان موافقم, زیرا خیلی " باشعورانه " با واژه عشق برخورد میکنند, زیرا میدانند با احساسات 100% نمیتوانند بر این مشکل " ابدی " بشریت فایق ایند
شنبه 11 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): و با این امرشان هم از احساساتی که " باقی " مانده, از ان حفاظت کرده و با پیدا کردن راه حل " مدرن " به جنگ این مشکل امروزی رفتند, زیرا بر این باورند که اگر همه عشق و احساسی که نسبت بهم داشتند, زیر پا بگذارنند, دچار " پوچی و خلا " خواهند شد و از طرفی اینرا یقین دارند که با واژه " عشق جدید " باز دچار تحولات روحی نشونند, زیرا ممکن است عاشق عشق دومت بخاطر زیبایی و مهربانی باشید, ولی او فاقد عقل و شعور است و هزاران دلایل دیگر ! پس همانطوریکه اشاره فرمودید, ما باید مراقب " تجزیه و تحلیلمان " باشیم, زیرا فرهنگها, راه حلها و واژهها را نمیتوان " یک بر یک " بر فرهنگ, راه حل و واژه دیگری " منتقل " کرد, همانطوریکه در هندوستان فرقه و فرهنگی هستند که " یک زن " باید با 2 برادر " همزمان " ازدواج بکند ! حالا کسانیکه دم از عشق جاودانی, راه حل و فرهنگ میزنند, تشریف بیاورنند این " رسم " هندی را درک کنند ! به احترام خواسته شما از " شادباش گفتن به شما و سایر عزیزان " صرف نظر میکنم !
شنبه 11 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
saitama دوستِ بسیار ارجمند و عزیز من , شما همیشه من را شرمندۀ تعریف و توصیفات خود میکنید . این شمائید که توانائی و قوۀ دریافتِ زیبائی ها را دارید عزیز.
شنبه 11 تیر 1390

pandora - المان - کلن
feminism - انگلستان - لندن. عشق بعد از خیانت تبدیل به تنفر میشه.اگه واقعا عشق باشه.عشق حل شدن درمعشوق هست.عاشق هیچ وقت با خیانت کنار نمیاد.نمیتونه حضمش کنه
شنبه 11 تیر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
feminism - انگلستان - لندن ;khosh bavar - ایران - یزد ;;مثل همیشه زیبا و جالب بود.تشکراز شما ودیگر دوستان.خواندن کامنت های شماعزیزان,حس و حال جالب وتفکرانگیزی را به ادمی میدهد.دمتون گرم,تنتون سالم.پاینده باشید هموطن .
شنبه 11 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
pandora - شما فکر میکنید که آیا حتی انسانی هم که عاشق نباشد میتواند خیانت و حیله و ناراستی طرفِ مقابلش را به خود بپذیرد !!؟ پاسخ خود من "هرگز و هرگز" است . یعنی حتی در یک دوستی ساده نیز خیانت عملی پست و غیر قابل بخشش میباشد . در واقع اگر عشق و دوستی خالص و صمیمی باشد انسان حتی به فکر دیگری نمیافتد چه رسد که با او نزدیک شود و اگر هم نمیتوانند با همدیگر کنار بیایند بهتر است پیش از هرگونه عمل ناشایستی یکدیگر را ترک کنند . به همین سادگی !
شنبه 11 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
pandora - المان - کلن-:((چیکارکنم ای کاش جای من بودی عزیزم:((واقعاخوش شانس هستم? نمیدونم:(ای کاش فراموش کردن به راحتی بود ..
شنبه 11 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
feminism - انگلستان - لندن-ممنونم عزیزم شرایط سختی هست بایدمحتاط ترعمل کنم. اینکه یابازاعتمادکنی وتکراراشتباهات ...نه حتمانابودخواهم شد!!
شنبه 11 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
nader46 نادر جان امیدوارم که همیشه حسّ و حالت جالب و با نشاط باشه حتّی بدون خواندنِ کامنتهای من . عزیز هم خودتی :)
شنبه 11 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
nader 46 مرسی همشهری, و تا بعد و به امید ملاقاتمون در شیراز !
شنبه 11 تیر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
من فکر میکنم, وقتی کسی به من توصیه ویا سفارشی میکنه در وجدان خودش مسئول نتیجه اون پیشنهاد هست, اگر به پیشنهادی اینده ای ویران بشه شما مسئولید? شما که تجربه عشق نداری,چطور برای عشق نسخه می پیچی?. ای بیخبر از امده و اموخته!!!! عشق امدنی است ,نه اموختنی!.
شنبه 11 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. عزیزم،اولا زبونت رو گاز بگیر،خدا نکنه جای تو باشم!ثانیا اگه اینجوری بود میدونستی که چه تصمیمی می‌گرفتم.نمیذاشتم اوضاع اینجوری که الان شده بشه.یعنی‌ اصلا جواب + نمیدادم که بخواد خیانتی صورت بگیره و ....فراموش کردن بعد از خیانت بسیار راحته ! مشکل اینکه تو نمی‌خوای بپذیری از اول هم اشتباه کرده بودی،مساله چیزی جز این نیست.اینکه بدون اون می‌میرم و اینا همش توهم هست.عادت کردن در ذات ادامها هست،با هر شرایطی کنار خواهند اومد.زمانی‌ می‌شه به تو گفت خوش شانس که توان و ظرفیت استفاده از شانس رو داشته باشی‌.اما چیزی که سرت اومده از بد شانسی نبود،از بسته بودن چشمات بوده.از اینکه به حرف کسی‌ گوش ندادی.اشتباه از خود تو بود،نه طرف مقابلت !اون آدم از اولم همین مدلی‌ بود ! تو اشتباه کردی که بهش اعتماد کردی.اون مقصر نیست.ذاتشه!شک نکن اگه باز اعتماد کنی‌ خیانت رو بارها و بارها خواهی‌ دید،این رو فمنیسم هم گفت ! با اعتمادت به اون طرف میگی‌ که لیاقت من همینه،پس با من باز هم از این کارا بکن عزیزم !
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. میدونم اگه همهٔ دنیا هم اینو بهت بگن.گوش نخواهی داد !!لیاقت تو بیش از اینها هست،اینو منی‌ میگم که بهتر از هر کس می‌شناسمت.شاید کسی‌ فکر کنه اینو میگم تا تو مال من باشی‌.می‌خوام همه بدونند تو پیش از این ماجرا، با من و در زندگی‌ من بودی.الان هدفی‌ ندارم جز اینکه نذارم خودتو نابود کنی‌.چون با اینکه مسیر زندگیمون رو جدا کردیم،اما هنوز و تا همیشه خوشبختی تو آرزوی من هست.
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. میدونم اگه همهٔ دنیا هم اینو بهت بگن.گوش نخواهی داد !!لیاقت تو بیش از اینها هست،اینو منی‌ میگم که بهتر از هر کس می‌شناسمت.شاید کسی‌ فکر کنه اینو میگم تا تو مال من باشی‌.می‌خوام همه بدونند تو پیش از این ماجرا، با من و در زندگی‌ من بودی.الان هدفی‌ ندارم جز اینکه نذارم خودتو نابود کنی‌.چون با اینکه مسیر زندگیمون رو جدا کردیم،اما هنوز و تا همیشه خوشبختی تو آرزوی من هست.
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
feminism - انگلستان - لندن. من کاملا با شما موافقم.اصلا منظور من این نبود که اگه عشق نباشه،می‌شه خیانت رو بخشید ! منظورم این بود که حتی اگه عاشق باشی‌ هم نمیتونی‌ با خیانت کنار بیای،چه برسه به اینکه عاشق هم نباشی‌ !می‌خوام اینو بگم که عشق وسیلهٔ خوبی‌ واسه توجیه حماقت نیست ! نمی‌شه گفت چون عاشقیم و بدون طرف میمیریم،پس میبخشیمش و باز بهش اعتماد می‌کنیم.این اعتماد باعث می‌شه بهش اجازه بدیم بیشتر و بیشتر خیانت کنه
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. از عاشقی به من نگو که میدونی پیشکسوت عشقم(:
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. از عاشقی به من نگو که میدونی پیشکسوت عشقم(:
یکشنبه 12 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
pandora - دقیقأ همینطور است که میگوئی ! پاسخ به خیانت خداحافظی برای همیشه باید باشد بدون هیچگونه تأمل و تأخیر !! چرا که برای فرد کجرو و منحرف همیشه عذر و بهانه بسیار است و حتی گاهی هم طرف مقابلشان را عامل و مقصر نکبت بازی خود میدانند.
یکشنبه 12 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
کسر شان خودم میدانم برای این موضوع کامنت بذارم.اینهمه ادم کامنت دادن کافیه . جوونها تو ایران به شدت درگیر سکس و عشق و دوست پسر و دوست دختر شدن .کسی به کشورش فکر نمی کنه .تعهد و اخلاق و جود نداره .اینجوری می خواهین خودتون و کشورتون را بسازید ?ایران تهران
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
feminism - انگلستان - لندن. دقیقا !! وقاحت رو به حد اعلا می رسونند.طرف رو متهم به کوتاهی می کنند.مهربونی با این افراد و گذشتن از تقصیرشون اسمش مهربونی یا عاشقی نیست.اسمش حماقت هست,ولا غیر!! زمان همه چیز رو نشون میده.کاش کاری نکنیم که مصداق جمله زیبای, خلایق هر چه لایق, بشویم
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
feminism - انگلستان - لندن. دقیقا !! وقاحت رو به حد اعلا می رسونند.طرف رو متهم به کوتاهی می کنند.مهربونی با این افراد و گذشتن از تقصیرشون اسمش مهربونی یا عاشقی نیست.اسمش حماقت هست,ولا غیر!! زمان همه چیز رو نشون میده.کاش کاری نکنیم که مصداق جمله زیبای, خلایق هر چه لایق, بشویم
یکشنبه 12 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
monairan : کاربر گرامی, با اجازهتون کامنت شما را از دید خوش باوری زیر ذره بین میگیرم, زیرا مخاطب شما همه کاربرها هستند و از جمله خود من ! شما از کسر و شان سخن خودتان گفتید که خودش نوعی از " تحمیل " کردن عقیده و دید شما بر دیگران است و از طرفی بطور غیرمستقیم " توان " مبارزه با " همه " مشکلاتی که جامعه " تابویی " ایران با ان درگیر است را ندارید و این طرز فکر شما منو بیاد جنگ ایران و عراق انداخته که بما " اجازه " هیچ سوال و فکر " دیگری " را نمیدانند, تحت عنوان " اسلام در خطر است " و مردم " خوش باور " ایران باورشان شد و دیدیم که چطور از ما سواستفاده سیاسی و مذهبی کردند ! نباید اینطور با مشکلات اجتماعی برخورد کرد و نباید " هم " اینطور با مشکلات " سیاسی " برخورد کرد که هیچکس بفکر کشورش نیست و این " بی تعهدی و بی اخلاقی " نتیجه تربیت اسلامیست که هر بلایی که نصیبمان میشود, از سر نعمت الله مهربان و کریم است,
یکشنبه 12 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): بدینجهت از طریق اینگونه " تبادل نظر " ها و " تابوشکنی " مسائل پیچیده حیاتی ایران ما بجنگ خرافات و سرنوشت از قبل تعیین شده خدایی میرویم, و اگر این موضوع برایتون " جالب و جذاب " نبود, پس چرا " همه " کامنتها را خواندید ?! پس همواره شاد و تابوشکن باشیم .
یکشنبه 12 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
pandora - المان - کلن-عزیزم من باتمام این حرفهاموافقم و واقعا میخوام تصمیمات جدی تری بگیرم !مثل همیشه منوتحت تاثیرقراردادی بیشترازهرکسی درجریان زندگی من هستی میفهمی چی میگم میفهمی...
یکشنبه 12 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
khosh bavar - ایران - یزد-برای اولین بارمرسی خوش باورجان جالب بود.
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. عزیز دلم،به قول خودت همیشه تحت تاثیر من بودی،حرفای منو تائید کردی.چند بار خواستی‌ تصمیم جدی بگیری . اما اینا زود گذر بوده،۲ روز بعد باز برمی‌‌گردی سر خونه اول.تا الان اینجوری بوده که اگه نبود اوضاع اینجوری نمی‌شد.امیدوارم ایندفعه واقعاً با همیشه فرق کنه.این فقط حرف من نیست،میبینی‌ که حرف همه هست،از خانواده گرفته تا دوست و غریبه.راست میگی‌،من همیشه میفهمم چی‌ میگی‌.ایندفعه هم میفهمم،اما کلافه میکنی‌ منو،سر عقل نمیای و همین باعث می‌شه من قاطی‌ کنم و ....
یکشنبه 12 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
bavar88 تو از چند همسری حرف میزنی? دین مبین اسلامت تنها دینی است که چند همسری رو مجاز میدونه. چهارتا همسر رسمی هشت تا همسر نیمه رسمی و شانزده تا همسر غیر رسمی و بقیه رو هم میشه صیغه کرد. اونوقت این اروپایی های هرزه در کنار همسرشون میرن یه دوست دیگه هم میگیرن, خجالت هم نمکشن. bavar88 قوانین اسلام رو واسه اروپایی ها تعریف کن همه خائنای زناشوئی میان مسلمون میشن. اونوقت خودت هم یه عمامه بگذار سرت و عقدشون کن.
یکشنبه 12 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
monairan - ایران - تهران عزیز مگر هنگام جنگ,رفتن به توالت,شوخی کردن,سرود خواندن,سکس,غذا خوردن,به اعضای خانواده وجامعه توجه نمودن,چه اشکالی داره,بقول تولستوی: جنگ وصلح بدون همدیگر بی معنی هستند.
یکشنبه 12 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
bita tehrani - کانادا - ونکوور. اگه جای مردها بودی این طور حرف نمیزدی !...آخه خیلی از مردها بجای یک لشکر جنس مخالف .اگه فقط با یک زن تنها در یک اتاق باشن نمیتونن خودشون رو نگه دارن ..البته انصافا اون زن هم بیکار نیست سعی میکنه مرد رو به سمت خودش جذب کنه ..لوول
یکشنبه 12 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
feminism - انگلستان - لندن. اگه قرار باشه دخترا به نصیحتهای تو گوش کنند که باید تا آخر عمرشون ازدواج نکنند ..و فقط در حال امتحان کردن وفاداری مردها باشند . لوول ..katrina - اسکاتلند - گلاسگو..کاترینا !.حرفای اینو گوش نکن این میخواد تو رو از راه بدر کنه ..لوول..اگه به حرفای این گوش کنی وقتی پیر شدی باید حسرت جوانی رو بخوری ..باور کن راست میگم
یکشنبه 12 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. پسر شجاع بدون اینکه چیزی از ماجرای تو بدونه داره میگه چه بکنی‌ چه نکنی‌ ! جالبه!لابد خودشم شبیه مهندس هستش.فقط از این مدل آدما این حرفا برمیاد.میگه اگه کسی‌ به حرفای فمنیسم گوش بده باید حسرت جوونیشو بخوره.غافل از اینکه اگه کسی‌ یک اشتباه رو دوباره تکرار کنه نه تنها حسرت جوونی‌ که حسرت تمام چیز‌های زیبای زندگیش رو باید بخوره.میدونم که میفهمی چی‌ میگم
دوشنبه 13 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد . Pezhman - اتریش - وین . کوته فکری شما همین جا روشن میشود که کامنت مرا نفهمیدید و چرت و پرت جواب دادید. بله ابن هم یک مسئله است ولی اشاره من به این بود. که در مسائل مهم مثل زنداتیان سیاسی که برای شماها مبارزه می کنند. کسی کامنت نمی دهد ولی برای این جور سوژه ها همه قطار می شوید. با بودن شماها ایران همین است که هست. ایران تهران
دوشنبه 13 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
پسر شجاع اتفاقا این حرف را از یک اقای محترم هم شنیده ام.قسمت دوم نوشته ام مال دسته دوم بود...در ضمن قصه ت تکراریه که دوباره پای خانم را وسط میکشی.یه حرف تازه تر بزن!!
دوشنبه 13 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
monairan : کاربر گرامی, برایتون متاسفم که طاقت کوچکترین انتقاد از خودتان را ندارید و اینطور واکنش نشان میدهید و با بی احترامی و حق بجانب بودن ادعای حقانیت میکنی و مانند دشمن ما ضحاک, با برچسب زدن بما و صادر کردن حکم ما که کوته فکر هستیم و شما بزرگ فکر ( عقل کل ) ! اینرا از من یاد بگیر, که کسیکه خود را عقل کل بنامد, دیگر بخودش زحمت " فکر کردن و پیشرفت " نمیدهد همانند ضحاک ساندیسی ! شما کوته فکر و دارای افق دید کوته هستید که اینطور بما برچسب میزنید که من " فقط " در این مورد سوژهها نظر میدهم که این فکر شما دالی بر ندانستن واقعیت زندگی مجازی من میباشد که " حتی " خود من هم از دست نظرهای خودم خسته شدم زیرا نزدیک به 80% از تاپیکها از زخم زبان و نظرم در امان نیستند که خوشبختانه با " تیزهوشی و پیدا کردن " راه حل که چطور دیوانه سیاست کثیف شپشی نشوم, از روی طنز به زندگی مجازیم ادامه میدهم که باعث " تداوم بخشیدن زندگی مجازی من " در سایت شده, وگرنه مدتی میبود که بخاطر " شرکت داشتن فعالم که باعث فشار روحی برایم به ارمغان داشته به این مسئولیتم و " زندگی مجازیم " پشت کرده بودم,
دوشنبه 13 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): زیرا میدانم که نمیدانی که از چه سخن میگویم زیرا شما مثل من " نقش فعالی " در سایت ندارید, ولی اینرا خدمتت بفرمایم که نوشتن هر کامنت به انرژی احتیاج دارد, چه از لحاظ " درست نظر دادن " و چه از لحاظ " اماده داشتن جواب منطقی " برای افرادی مثل شما که دانسته / نداسته از من انتقاد میکنند که باید هم سوال و انتقاد بکنند ولی با عزت و احترام, نه مثل شما که اصلا نامی در سایت ندارید و منی که از روی حس مسئولیت و میهندوستی برای رساندن اطلاعات و اگاهی در خدمت مردمم هستم, چنین اهانت نحیفانه بمن بزنید ! حرف و منطق سبکسر شما مانند اینست که کسیکه خواهان ساختن ماشین است, ولی کسی اجازه ندارد, بعنوان مثال پیچ و مهره بسازد, زیرا پیچ و مهره نسبت به " موتور " که جزو اصلی ماشین است, زیاد مهم نیست, اما اینرا نمیدانید که بدون پیچ و مهره نمیتوانید " قطعات موتور " را روی هم سوار کنید ! میتونم بیشتر برایتون بنویسم که کی هستم و چه هستم و چه میکنم که میترسم ظرفیت شنیدن این داستان را نداشته باشید و منو مقصر ندانید که چنین برداشتی از سطح فکریتان دارم, زیرا خودتان اینطور خود را بما معرفی کردید
دوشنبه 13 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 3): ولی من دچار " اشتباه " شما نمیشم و مانند شما اینقدر پافشاری در مورد دیدیم از شما نمیکنم که شما در مورد ما کردید, زیرا با " یک گل بهار نمیشه " و " انسان شایسته خطاست " ! پس لطفا اگر خواستید جواب بمن بدهید, دوباره دچار اشتباه نشوید که شما را نخواهم بخشید و شایسته تبادل نظر نمیدانم و جوابتان را نخواهم داد و قبل از نوشتن یک سری به تاپیکهای قدیم بزنید که با چه کسی طرفید که اینطور زود قضاوت کردید که من فقط در این سوژهها کامنت میدهم ! شاد و باز باشیم !
دوشنبه 13 تیر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
monairan - ایران - تهران . دوست عزیز بیان کنید ایران را چگونه میخواهید? چون من حکومت فعلی ایران ناشی از اراده کثریت زنان ایران میبینم و دلیلی نمیبینم که جان هیچ فرد ایرانی را بخاطر اینده سیاهی که فیمینسیتها و کمونیستها برای فردای ایران تداراک دیده ا ند به خطر بیافتد. دوم. بیان کنید دلیل زندانی شدن وزرا و مدیران سابق دولتهای سابق چگونه مفهموم زندان سیاسی دارد? به عنوان مثال: اقای مرتضی نبوی و میرحسین موسوی که عضو کمیته تشخیص مصلحت نظام(بالاترین نهاد تصمیم گیری کشور) هستند چگونه زندانی سیاسی تلقی میگردد?.
دوشنبه 13 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Pezhman عزیز, من که بنوبه خود از حضور چنین اشخاص محترمی مانند monairan در سایت بسیار سپاسگزارم که گاهی اوقات چار چنین لغزش و خطایی شده که ما را مجبور به تجزیه و تحلیل کردن مشکلات فرهنگ پوسیده و گرد و خاک گرفته ایران عزیزانمان بشویم و باور بفرمائید هستند هزاران شخص دیگر که دچار چنین " توهم و اشتباه مانند " monairan هستند, منتها انها لب تر نمیکنند و ما بوجود چنین اشخاصی در سایت نیازمندیم که باعث پرورش دمکراسی و ازادی بیان خواهند شد, ولی ایکاش ایشان یک کمی ملایمتر و بازتر به ما خورده میگرفت ! و با سپاس فراوان از همکاری و همفکری شما , پس همواره شاد و حامی ازادی بیان باشیم . زیرا از " قیم " دانستن خود و تکلیف نشان دادن بمردم متنفرم که اگر عقیده مرا که به hovakhshatare نوشتم بخوانید, تمام " داد و فریادم " بر این است که خود را " قیم " دیگران ندانیم که جمعیت کره زمین 6,7 میلیارد دارد که هر کسی دید و شناخت خود را در مورد هر مسئله اجتماعی و سیاسی را میتواند داشته باشد, بدون اینکه " عقیده خود " را بر دیگران " تحمیل " کند = دمکراسی .
دوشنبه 13 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
pandora - المان - کلن. بازم داری بین حرف دو نفر دخالت میکنی !!..تو حرف خودت رو زدی ..من هم نظرمو گفتم .البته من صحبت اصلیم با کسی بود که داره افکار خودش رو با حرفای خوب به دیگران قالب میکنه !..تا جایی که من دیدم زنهایی مثل این خودشون در زندگی مشکل دارن! ..حالا اومده دیگران رو راهنمایی میکنه..البته کاترینا با توجه به شرایطی که داره و اینکه مثلا در جایی مثل انگلیس میتونه کسی رو پیدا کنه همه شرایط رو داشته باشه یا نه؟. تصمیم بگیره ..ولی تا اونجایی که من فهمیدم در هر تصمیم بزرگ اول باید نکات منفی و نکات مثبت رو با هم در نظر گرفت ..اگر واقعا موارد منفی خیلی زیاد بود که واقعا ارزش ادامه نداشت . میشه گفت که تصمیش کاملا درسته ..ولی تا اونجایی که من متوجه . شدم خود کاترین هم تردید داره ..امیدوارم در هر صورت تصمیم درست رو بگیره .
دوشنبه 13 تیر 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. تو هم باز راجع به چیزی که نه بهت مربوطه و نه ازش میدونی حرف زدی.اگه femenism نظر داد,خود کاترین ازش خواسته بود.اما ندیدم نظر تو رو هم بخواد!!!من خودم وسط ماجرا و زندگی کتی بودم.اما تو نمیتونی روی هوا نظر بدی بعد بگی نظرم رو دادم!حرفت واسه نکات مثبت منفی درسته!اما برخی از نکات منفی رو با 1000تا نکته مثبت نمیشه پاک کرد.پس بدون اطلاع چیزی نگو.با femenism مشکل داری نمیخواد زندگی کتی رو بکنی محل مجادله شخصی
دوشنبه 13 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
pandora - المان - کلن. وقتی میگم در هر چیزی خودتو میندازی وسط دخالت بیجا میکنی ..قبول نمیکنی!..من طرف صحبتم با فمنیست و کاترین بود ..تو در این وسط چکاره ای که خودتو میندازی وسط ؟!!..وکیل و وصی مردم شدی؟! ...یا فکر کردی دیگران برای حرف زدن با همدیگه باید ازت اجازه بگیرن؟ ..دوست عزیز! موضوع خیلی ساده است!. تو همان قدر حق اظهار نظر درباره موضوعاتی که در جمع مطرح میشه داری که دیگران دارند..یعنی فقط میتونی نظرت رو بگی . تا جایی هم که دیدم به اندازه کافی با کامنتهای زیاد نظرت رو دادی ! ..اگه هم حرف خصوصی داری که نمیخوای دیگران بدونن میتونی در صندوق خصوصی هر چه دل تنگ میخواد بگی ..ولی اینکه بیایی بین حرف 2 نفر خودتو بندازی ..و حرفای بی ربط بزنی ..شرمنده !..بهتره پاتو بیشتر از گلیمت دراز نکنی !..حتی در دنیای مجازی دوست عزیز!..لوول
دوشنبه 13 تیر 1390

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
شایدبهتربودمن این مسئله راخصوصی باخانوم femenismعنوان میکردم !برای تمامی نظرات شماعزیزان احترام قائل هستم !ولی به هیچ وجه موافق نظر پسرشجاع درباره femenism نیستم وبرعکس دراکثرمواردهم نظرشان نیزهستم , پسرشجاع درسته طرف موردنظرمن اگرمورد منفی روحذف کنم صددرصدهمان شخص ایده ال است ولی همانطورکه پاندوراکه درکل جریان زندگی منه گفت مهم همون ذات هست هیچی بدتراززندگی کردن بامرد هرزه نیست من اگرتردیددارم چون نمیخوام یک فردشکست خورده باشم من باتمام اعتمادی که به سابقه زشتش کردم بازباعث سلب اعتمادم شد به نظرمن هیچ وقت ازدواج نکردن بهتراززندگی کردن بااینجورافرادهست .
دوشنبه 13 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
khosh bavar - ایران - یزد دوست گرامیم, کامنتهای شما را خواندم. همانطور که شما گفتید: ایکاش monairan یک کمی ملایمتر و بازتر به ما خرده میگرفت.!! موضوع بالا ربطی به زندانیان عزیزسیاسی نداشت.مسلماً حق با ایشان است ونباید این مبارزین و ایراندوستان واقعی فراموش شوند.اما نمیشود تمام مطالب سایت را به موضوع زندانهای سیاسی محدود نمود.گرچه شما ومن وبسیاری از هموطنانمان, در اکثر مواقع سعی در ارتباط مسائل مطرح شده وربط دادنشان به ظلمهای موجود در ایران نموده و چوب این ربط دادنها را از ساندیس پرستان نا آگاه خورده ایم.والبته تنها به این امید که شاید سایر اعضای محترم سایت رامتوجه جنایات رخ داده ودر حال رخداد کشورمان قرار دهیم... بهتر بود monairan هم مطلبی در رابطه با موضوع بالا(خیانت با اعلام قبلی!)مینوشتند.وهمانطور که منظورشان است. اثرات مخرب وغیر انسانی بازداشت وزندان ناعادلانه رژیم تروریستی اسلامی ملاها را بر خانواده و همسر و فرزندان زندانیان مظلوم سیاسی را تشریح و توصیف میفرمودند. پیروز و سربلند باشید.درود برهمه زندانیان سیاسی. https://www.youtube.com/watch?v=85EaZIjen68feature=related
دوشنبه 13 تیر 1390

pandora - المان - کلن
شاید فهمیدن چیزی که گفتم برات سخت باشه،پس دوباره میگم :. تو راجع به چیزی که نه بهت مربوطه و نه ازش میدونی حرف زدی.اگه femenism نظر داد,خود کاترین ازش خواسته بود.اما ندیدم نظر تو رو هم بخواد!!!من خودم وسط ماجرا و زندگی کتی بودم.اما تو نمیتونی روی هوا نظر بدی بعد بگی نظرم رو دادم!حرفای تو درسته!میتونی‌ هرجا می‌خوای نظر بعدی،با هر کس هم خواستی‌ حرف بزنی‌.اوکی؟اما اینکه راجع به چیزی که هیچی‌ ازش نمی‌دونی نظر بدی،زشته !این اسمش فضولی عزیزم.بهتره اینو یاد بگیری.اینجا بحث زندگی‌ کسی‌ هست که من همه چیز رو در موردش میدونم و تو هیچی‌ نمیدونی‌،میتونی‌ درک کنی‌ چی‌ میگم؟چیزی که تو میگی‌ می‌شه دخالت بدون اینکه کسی‌ ازت نظر خواست باشه و نظر اشتباه دادن در مورد چیزی که نمی‌دونی.فکر می‌کردم اینا رو قبلان یادت دادند!اگه بازم نفهمیدی چی‌ میگم،۳باره بگم برات. کامنت میذاری ریلکس باش عزیزم.عصبی نشو لول
دوشنبه 13 تیر 1390

pandora - المان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. بسیار خوشحالم!میدونی‌ چرا؟چون واسه دفعه اول اعتراف کردی اگه دوباره می‌خوای با اون فرد باشی‌ به خاطر این هست که کسی‌ بهت نگه انتخابت بد بوده و شکست خوردی.تو همیشه حرف مردم،از دوست گرفته تا فامیل،برات مهم بوده.متاسفانه!پس دیدی به خاطره اینکه عاشقش هستی‌ نیست که می‌خوای باهاش باشی‌،بدون اون هم می‌شه زنده موند،خوشحالم به جایی رسیدی که این جمله رو ازت میشنوم.اینو اگه من می‌گفتم زیر بارش نمیرفتی،اما الان که خودت گفتی‌،می‌تونم مطمئن باشم که واقعاً به این حرف رسیدی،واقعاً خوشحالم چون دیگه نباید منتظر روزی باشم که .. دیگه پر پر شدنت رو نمی‌بینم
دوشنبه 13 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
katrina و pandora - متشکرم از هر دوی شما عزیزان . سخنان و گفته های شما چون تازیانۀ آتشین بر دهان این بزدلِ بود. کاترینا جان از قدیم گفته اند که (دوستان را به گاه سود و زیان -- بتوان دید و آزمود توان ) . و مطمئن هستم که پدر و مادر گرامی تو نیز هیچوقت نمیخواهند که تو کوچکترین ناراحتی و غمی در طول زندگی داشته باشی و همین نصیحت را گفته باشند که او لیاقت تو را ندارد. به هر حال امیدوارم که همواره ارزش و ارجمندی خود را حفظ کرده و موفق باشی. در ضمن هر زمان که خواستی میتوانیم به طور خصوصی با هم صحبت کنیم. pandora جان شما نیز موفق و کامیاب باشید . بار دیگر از لطف و مهربانی شما دوستان بسیار سپاسگزارم .
دوشنبه 13 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
sepherdad - استرالیا - سیدنی . تغییر فرهنگ ملت ایران کار یک شب و دو شب نیست و این یک کار بزرگ است که احتیاج به تلاش شبانه روزی یک نسل دارد تا گندی را که نسل قبل زده پاک کند گرچه نیت انها هم شاید بهبود بود.من نه کمونیستم نه فمینیست . به اقای موسوی رای. دادم چون به مردمش برگشت و فهمید در گذشته اشتباه کرده و خواست تا جبران کند. برای ایران یک حکومت ازادی خواه سکولار می خواهم .من یک مددکار اجتماعی هستم. و مردم را خوب می شناسم .
دوشنبه 13 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
sepherdad - استرالیا - سیدنی ادامه . 90% مردم ایران می خواهند که به اگاهی برسند ولی. متاسفانه معلم انها تلویزون ضرغامی ا ست 10 %بقیه هم که می فهمند در حال. مبارزه هستند و از این عده گروهی از بهترینها مثل مجید توکلی بهاره هدایت نسرین. ستوده شنم و علی مد دزاده و .... دارند به جرم عقیده در زندانهای ایران می پوسند و فریاد رسی هم تیست .حرف من این بود که بهتر است کمی جدی تر مبارزه. کنیم و اگر حکومت سالمی داشته باشیم انسانها اگاهی بیشتری خواهند داشت و. یک انسان اگاه در همه مناسباتش به خودش ارزش خواهد گذاشت از انتخاب رئیس جمهور تا انتخاب همسر و دوست انوقت دلیلی برای خیانت نیست . انسان اگر به خودش احترام قائل باشد به شریکش خیانت نمی کند و بخاطر سلامت. روان خودش هم که شده دروغ نمی گوید. دوست عزیز من خواهان ازادی ایران و. سلامت روان و اخلاق مردمش هستم و پایبندی به عهد و پیمان چه پیمان یک ریس . جمهور با ملتش چه پیمان صادقانه دو دوست با هم . و چه پیمان یک زن و مرد با هم. ایران تهران
دوشنبه 13 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد . با همه احترامی که به یزد و مردمش قائلم متاسفانه جوابتان را میدهم چون توهین کردید.ضحاک شما هستید و خامنه ای خون اشامتان و احمدی نژاد فاسدتان و بسیجی های ساندیس خورتان . شما خیلی توهین کردید ولی من این را به. حساب سطح فرهنگی تان می گذارم می توانید به فعالیتتان در سایت ادمه دهید. و طنزیات یا هجویات خود را در دنیای مجازی ادامه دهید . من در واقعیت زندگی می کنم. و با همه وجودم با خامنه ای فاسد و اسلام فاسد صیغه ای و رشوه ای اش می جنگم. شما می توانید همچنان خوش باورانه در دنیای مجازی سیر کنید و ادمها را نفهمید و. همچنان توهین کنید من برای عقاید شما وقت ندارم. ایران تهران
دوشنبه 13 تیر 1390

feri gonzales - بلژیک - بروکسل
اوه شهر چه شلوغه
سه‌شنبه 14 تیر 1390

pandora - آلمان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. شاید فهمیدن چیزی که گفتم برات سخت باشه،پس دوباره میگم :. تو راجع به چیزی که نه بهت مربوطه و نه ازش میدونی حرف زدی.اگه femenism نظر داد,خود کاترین ازش خواسته بود.اما ندیدم نظر تو رو هم بخواد!!!من خودم وسط ماجرا و زندگی کتی بودم.اما تو نمیتونی روی هوا نظر بدی بعد بگی نظرم رو دادم!حرفای تو درسته!میتونی‌ هرجا می‌خوای نظر بدی،با هر کس هم خواستی‌ حرف بزنی‌.اوکی؟اما اینکه راجع به چیزی که هیچی‌ ازش نمی‌دونی نظر بدی،زشته !این اسمش فضولی عزیزم.بهتره اینو یاد بگیری.اینجا بحث زندگی‌ کسی‌ هست که من همه چیز رو در موردش میدونم و تو هیچی‌ نمیدونی‌،میتونی‌ درک کنی‌ چی‌ میگم؟چیزی که تو میگی‌ می‌شه دخالت بدون اینکه کسی‌ ازت نظر خواست باشه و نظر اشتباه دادن در مورد چیزی که نمی‌دونی.فکر می‌کردم اینا رو قبلان یادت دادند!اگه بازم نفهمیدی چی‌ میگم،۳باره بگم برات. کامنت میذاری ریلکس باش عزیزم.عصبی نشو لول
سه‌شنبه 14 تیر 1390

pandora - آلمان - کلن
feminism - انگلستان - لندن. خواهش می‌کنم دوست عزیز.من با خود شما گاهی اختلاف نظر دارم و حتی بحث هم کردیم پیش از این.اما زندگی‌ یک شخص جایی واسه کدورت و خصومت شخصی‌ و تسویه حساب نیست!پسر شجاع هم می‌خواست با شما تسویه حساب کنه هم می‌دونست من ساکت نمیمونم و کامنت میدم،می‌خواست واسه من مثل همیشه معلم بازی در بیاره و درس بده.من باهاش مشکل شخصی ندارم.قرار شده کاری به حرفای هم نداشته باشیم ! اینجا هم اگه موضوع چیزی جز کاترین بود اصلا جواب حرفشو نمیدادم.خوشبختانه خود کاترین به خوبی‌ نشون داد که ایندفعه واقعاً می‌خواد با عقلش تصمیم بگیره
سه‌شنبه 14 تیر 1390

pandora - آلمان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. کاترین عزیزم،می‌خوام یه چیزی بهت بگم.برخی‌ از آدم‌ها شاید به تو بگویند که کاترین توی انتخاب و زندگیش موفق نبود.البته در مورد انتخاب خوب حق با اونا هست ! می‌خوام اینو بدونی که اگه بخوای به خاطر حرف مردم،اشتباه دیگری انجام بدی،همین مردم که الان شاید واسه مدت کوتاهی‌ تو رو سرزنش کنند،اون موقع واسه یک عمر شاهد زندگی‌ ناا موفق تو خواهند بود و یک عمر حرفشون پشت سرت خواهد بود !حرف الانشون زود گذر هست،تو با یک انتخاب درست دیگه و یه فرد بهتر میتونی‌ به همه نشون بدی که اولا قدرت پذیرفتن اشتباه رو داری،ثانیا به جایی رسیدی که اینبار تصمیم درست بگیری و یک عمر خوشبخت باشی‌.حالا هنوز با اون فرد عروسی‌ هم که نکرده بودید !خدا دوستت داشت که زود فهمیدی.پس حرف الان مردم قابل مقایسه با زمانی‌ نیس که با یک اشتباه دیگه باعث بشی‌ هم آیندت خراب بشه و هم حرفای مردم همیشگی‌ بشه.اتفاقا باید با یه تصمیم درست کاری کرد که همه به تو و زندگیت غبطه بخورند
سه‌شنبه 14 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Pezhman عزیز, من امدم طبق معروف, یک هندوانه زیر بغل شخص مورد نظر بگذارم که دیدم 2زاریش واقعا کجه که تمام خصوصیاتی که بشما و بمن ربط داده, صفت اخلاقی خودش میباشد از اهانت و تهمت اولیش بگیر تا تهمت اخریش ! از قیم بودنش و ضد و نقیض حرف زدنش بگذریم که برایمان " تکلیف " معین میکند که چطور فکر کنیم و انهم در چه زمانی ( موقعی ) اجازه فکر کردن در باره موضوع مورد نظر داشته باشیم ! لعنت بر این تربیت اسلامی, که همه را " قیم " دیگران کرده که مردم خود را مسئول نشاندادن " راه و چاه " به دیگری میدادنند و از همه بدتر قصد " تحمیل " کردن انرا بر دیگران دارند و ایراد میگیرنند که چرا همه مثل او مثلا مددکار نیستند و دارای زندگی حقیقی و و و ! چطور خدمت ایشان و دیگران بفرمایم که " لپ " مطلبم در این تاپیک NO قیم بودن است ! شاد و ازاد باشیم . راستی, مرسی بابت link پر محتوایتان !
سه‌شنبه 14 تیر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
monairan - ایران - تهران. با احترام, خیلی از مبارزه صبحت کردین و زندانیهایی که جلوی دوربین خبرنگاران عکس خانوادگی میگرن! و جناب نخست وزیر امام و نظام سکولار و اگاهی!!!. انسان اگاه از خودش سئوال میکنه, که چطور یک زندانی سیاسی رو بی نام ونشان دفن میکنن و بعضی در مرخصی بیانیه میدهن!! انسان اگاه از خودش میپرسه! دردعوا قدرت جای من دقیقا کجاست! انسان اگاه بعضی وقتها به مظلومیت گوسفند فکر میکنه!!! راستی در نظام سکولار گرگها, جای گوسفند کجاست!? بهرحال همانطور که بزرگان فرمودن, در این مبارزه مردم ایران نیاز به کمک خارجی ندارن!!! فقط باید یه مقداری جوانها هزینه بدهن و بروند جلوی تک تیراندازها!!! کسانی هم که خارج از کشور هستند با چند عکس خونی ونشان دادن عکس اعدامیها یه مقدار خارجی ها رو وحشت زده کنن! وقتی خارجیها پرسیدن چه کمکی ما میتوانیم برایتان انجام بدهیم? بگویند فقط حمایت معنوی!!! حالا برو توی فرهنگ لغات انگلیسی و ببین معنوی یعنی چی?.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
monairan -: شما بطور غیرمستقیم هم اعتراضی به سایت داشتید که چرا این مطلب را در اینجا درج کرده که باعث تبادل نظر ما شده ! پس متوجه شدید که دامنه اعتراض و اهانت شما به کجا ختم خواهد شد !? پس خوب به فرمایشاتم در این سایت توجه کن که همیشه داد از ازادی بیان و دمکراسی میزنم ! شاد و هوشیار باشید .
سه‌شنبه 14 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
khosh bavar جان من در همون کامنت‌هایی که کمی بحث بین‌مون شد هم گفتم که من کامنت‌های شما را در کل مفید و خواندنی می‌بینم و اگر هم پیشنهادی کردم دوستانه بوده و صرفا بیان کردن نظرم بوده و نه قصد تحمیل نظر داشتم نه قصد بی‌احترامی و از کامنتی هم که در همین صفحه گذاشته‌ام و شما پاسخ داده‌اید فکر می‌کنم مشخص باشد که من برای تمام نظرها و عقاید و شیوه‌های زندگی مردم احترام قائلم و معتقدم که باید این‌طور باشد. کوته‌نظری است اگر فکر کنیم می‌تونیم دنیا رو با خودمون هماهنگ کنیم، خیلی منطقی‌تر و عاقلانه‌تره که سعی کنیم با دنیا هماهنگ بشیم. پس شاد و فرم‌پذیر باشیم!
سه‌شنبه 14 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
pandora جان * اون جوجه خروس بُزدل * برای هر آنکس که با اعتقادات و افکار فسیل شدۀ او مخالفت کند قاطی میکند. همانطوری که خودت هم اشاره کردی ممکن است شما با من اختلاف نظر داشته باشی ولی این نکته دلیل بر این نمیشود که با زندگی و سرنوشت دیگری بازی کرده و سم پاشی کنیم ! شما اگر دوباره و صد باره این مسئله را به او گوشزد کنید از آنجائی که او شخصیتی درون تهی و خود کم بین دارد هرگز این مطلب را نمی پذیرد که پذیرفتن و یا نپذیرفتن او پشیزی ارزش ندارد, مهم کاترین است که به واقعیت رسیده و من هم چون شما آرزوی بهترین ها را برایش دارم . سربلند و شاد باشی تا بعد عزیز.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
pandora - آلمان - کلن. ای بابا .بازم که اومدی اینجا بی ربط حرف زدی..دوست عزیز ! چرا نمی فهمی!!!! . عزیز جان محترمانه بهت میگم به تو چه ؟!..تو چکاره ای که خودت رو انداختی بین حرف 2 نفر دیگه ..تو فقط میتونی مثل بقیه نظرت رو بگی ..برفرض من بدون اینکه کاترین بخواد نظرمو دادم ..به تو چه ؟!...اگه قرار باشه کسی اعتراض کنه باید کاترین باشه نه تو! ..و همیشه بین ما احترام بوده وخیلی راحت نظراتمون رو به همدیگه گفتیم ..دوست عزیز ! برای بار سوم میگم من این کامنت رو برای کاترین نوشتم نه تو !..به تو چه که خودت رو میندازی وسط ؟!..واقعا موضوع خیلی ساده است من موندم نمی فهمی یا خودت رو به نفهمی زدی !. ..ببین دوست عزیز! درباره خریت حرف زدی .من تو پرنیان بخاطر دیگران نخواستم جوابت رو بدم ..ولی ظاهرا باید معنی..رو برات کامل معنی کنم تا بفهمی ..واقعی یعنی چه ؟!..امیدوارم که دوباره برای من چرت و پرت ننویسی و موضوع رو همینجا تمام کنی..
سه‌شنبه 14 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
hovakhshatare : مرسی عزیزجان, زیرا بیصبرانه منتظر جوابتان بودم و شما بمن لطف دارید و شما بزرگ منشیتان را بمن ثابت کردید که بمن جواب دادید و همانطوریکه بسیار منطقی و با دید بصیرتتان فرمودید, هیچکس قادر نخواهد بود که دنیا را هماهنگ کند ولی میتوان با تبادل نظر با یکدیگر یک کمی از سختی زندگی و دنیا کاست و به ان هارمونی بخشید ! با سپاس فراوان از شما و همواره شاد و مکمل هم باشیم . دوست شما فرهاد
سه‌شنبه 14 تیر 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. مگه نگفتم ریلکس باش؟چرا اینقدر من حرصت میدم عزیزم؟لول موضوع وقتی‌ تموم می‌شه که تو بفهمی نباید بدون اینکه چیزی از موضوع بدونی نظر بدی ! واقعاً نمی‌فهمی؟سخته فهمش؟اینقدر میگم تا بفهمی ! شما هیچی‌ از ماجرای کاترین نمی‌دونی پس حق نظر دادن نداری ! مگه اینکه خود کاترین ازت بخواد نظر بعدی.اتفاقا منم تو پرنیان نخواستم بیشتر از اون نشون بدم استاد ماستمالی هستی‌ ! اگه لازم باشه توضیح بدم همونجا ! اینجا هم فقط باید بفهمی اشتباه کردی که حرفی‌ زدی که هیچی‌ نمیدونی‌ ! خود کاترین هم بهت گفت که حرف من درسته نه تو ! دیگه هم عصبی نشو،داریم حرف می‌زنیم،طاقت حرف حق داشته باش از کوره در نرو استاد !تو زیر هم مطلبی میتونی‌ نظر بدی با هر کسم می‌خوای حرف بزن به شرطی که نسخه واسه زندگی‌ کسی‌ نپیچی بدون آگاهی‌ !
سه‌شنبه 14 تیر 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. یه مدل دیگه بگم شاید فرجی بشه! اینهمه آدم اینجا حرفای من و کاترین و فمنیسم رو خوندند،هیچ کس مثل تو به خودش اجازه نداد بدون آگاهی‌ نظر بده ! این کار خیلی‌ زشته ! واقعاً زشته ! نتیجه می‌شه سنگ رو یخ شدن که شما هم شدی ! آدم باید اشتباه رو بپذیره و اینا براش بشه تجربه ! نکنه فکر کردی عقل کلّ هستی‌ و اشتباه نمیکنی‌ ! طاقت نقد رو داشته باش،اینجوری پیشرفت میکنی‌ ! به من اینهمه نقد شد ،گوش دادم ! اینکه عمل کنم یا نکنم به خودم ربط داره،اما لا اقل گوش دادم ! تو هم گوش بده !
سه‌شنبه 14 تیر 1390

pandora - المان - کلن
*پسر شجاع* - ایران - تهران. چطور شما وقتی‌ می‌خوای من رو نقد کنی‌ برمی‌‌گردی به حرفی‌ که چند ماه پیش به شقایق زده بودم؟اونجا حرف بین ما ۲تا بود و تو نباید حرفی‌ می‌زدی از گذشته ! پس خوبه بگم تو دخالت میکنی‌ بین حرف ۲ نفر؟ما جلوی همه بحث کردیم تو هم دیدی ! اینجا هم تو به کاترین جلوی همه کامنت دادی من هم دیدم و نقد کردم که چرا بدون آگاهی‌ حرف میزنی ! کسی‌ که همه رو نقد می‌کنه باید جنبه پذیرفتن نقد رو داشته باشه ،اصل موضوع که بدون آگاهی‌ حرف زدن باشه رو رها کردی چسبیدی به این که من بین حرف ۲تا آدم اومدم ! اینجوری باشه خود تو هم بین حرف فمنیسم و کاترین اومدی که به کاترین کامنت دادی ! استدلال تو خیلی‌ خنده داره ! به جاش بپذیر اشتباه کردی عزیزم.تو کامنت کاترین به فمنیسم و فمنیسم به کاترین رو همینجا خوندی و نظر دادی،من هم کامنت تو به کاترین رو خوندم و نظر دادم ! به همین سادگی‌ ! دیگه باید برات جا افتاده باشه چی‌ میگم !واسه پرنیان هم هروقت خواستی‌ من حاضرم حرف بزنم چون حرف نگفته دارم هنوز !
سه‌شنبه 14 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. 1)سلام خوبی؟..امیدوارم تصمیم درست بگیری ..راستش من در زندگی متوجه شدم نباید همه چیز رو بطور کامل سیاه و سفید دید ...من اینکار رو همیشه سعی کردم انجام بدم و همیشه هم راضی بودم ..در هر کاری با کسانی مشورت کن که آن فرد خودش در اون زمینه موفق هست ..مثلا تو که ازدواج کردی و میخواهی در زندگیت مشترک موفق باشی ..با زنهایی مشورت کن که خودشان ازدواج کردند و زندگی مشترک موفقی داشتند . شاید این مشکل تو برای آنها هم پیش اومده ..با مشورت با آنها میتونی کار درست رو انجام بدی..شاید واقعا وضع آنقدر بد باشه که همون بهتر تمامش کنی !..و شاید هم اون چیزی که فکر میکنی فاجعه هست بیشتر یک اشتباه باشه که میشه با دادن فرصت اشتباه رو جبران کرد .
سه‌شنبه 14 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
katrina - اسکاتلند - گلاسگو. 2)راستش من خودم در مسایل مختلف زود تصمیم نمیگیرم و بعد از اینکه کاملا فکر کردم و مشورت کردم تصمیم میگیرم برای همین وقتی تصمیم گرفتم دیگه به گذشته فکر نمیکنم..کسانی که برای همه مشکلات بدون در نظر گرفتن اینکه آن مشکل تا چه حد جدی هست نسخه یکسانی می پیچند مشاوران خوبی نیستند. شاید بهتر باشه با متخصصان امور خانواده هم مشاوره کنی ..موفق باشید.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +1063پیام نتانیاهو به مردم ایران: ایران زودتر از آنچه فکر می‌کنید آزاد می‌شود
  • +437واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +403ویدیوی سکس چت حجت الاسلام غروی، مشاور مجتبی خامنه ای با یک مامور موساد
  • +379شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +288عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +253رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +216سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +208‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +183کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176مهمان شبکه الجزیره: حماسی‌ها میخواهند شهید شوند، اسرائیل هم آنها را به آرزویشان میرساند چرا نارحتید؟