آیت‌الله خامنه‌ای:‌ نام متهمان حتی پس از اثبات جرم نباید رسانه‌ای شود

آیت‌الله خامنه‌ای:‌ نام متهمان حتی پس از اثبات جرم نباید رسانه‌ای شود

نزدیک به دو سال پس از برگزاری دادگاه‌های دسته‌جمعی گروه وسیعی از معترضان انتخابات ریاست جمهوری و انتشار آن از رسانه‌ها، اکنون آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید که «هیچ کس حق ندارد تا زمانی که جرمی ثابت نشده، آن را رسانه‌ای کند.»
آیت‌الله خامنه‌ای افزوده است که حتی در صورت احراز جرم نباید نام مجرمان رسانه‌ای شود، چرا که ممکن است خانواده آنها دچار مشکل شوند.صدها تن از روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی، و چهره‌های سیاسی از نخستین ساعات شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج اعلام شده برای انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ بازداشت و چند هفته پس از این بازداشت‌ها، در دادگاه‌های گروهی که همزمان توسط تلویزیون و رسانه‌های دولتی پوشش داده می‌شد، محاکمه شدند و این رسانه‌ها بدون هیچ محدودیتی به انتشار اسامی، تصاویر و موارد اتهامی بازداشت شدگان پرداختند.با این حال در آن زمان مسئولان قضایی به اعتراض‌های مراجع دینی و چهره‌های سیاسی و فعالان حقوقی مبنی بر غیرقانونی بودن این محاکمات پاسخ ندادند و چنین محاکماتی تنها با تغییر مدیریت قوه قضائیه به پشت درهای بسته رفت.اکنون اما رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی همان سخنانی را بر زبان برده است، که منتقدان به دادگاه‌های گروهی در تابستان ۸۸ عنوان می‌کردند.آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار گفته است که «متهم شدن به معنای مجرم بودن نیست و بنابراین هیچکس در قوه قضائیه و خارج از قوه و در رسانه‌ها حق ندارد تا زمانی که جرمی ثابت نشده آن را رسانه‌ای کند.»رهبر جمهوری اسلامی همچنین از برخی فشارها بر قوه قضائیه انتقاد کرده و افزوده است که «هیچ لزومی به افشاگری وجود ندارد و هیچکس حق ریختن آبروی یک مسلمان را ندارد.»آیت‌الله خامنه‌ای افزوده است: «حتی در مواردی که جرم در دادگاه نیز اثبات می‌شود، نباید نام فرد مجرم علنی و رسانه‌ای شود، زیرا خانواده وی تحت فشار قرار می‌گیرند و دچار مشکل می‌شوند.»این گفته‌ها در شرایطی است که در سال‌های اخیر در بسیاری موارد، حتی زمانی که مأموران امنیتی برای بازداشت متهمی وارد عمل می‌شوند، خانواده و نزدیکان وی مصون از فشار نیروهای امنیتی نبوده‌اند.از جمله در جریان اقدام مأموران انتظامی برای بازداشت مسعود باستانی، مأموران که وی را پیدا نکرده بودند، همسر و میهمانان او را به بازداشت بردند.این اتفاق در مورد جعفر پناهی نیز تکرار شد، و مأمورانی که برای بازداشت وی به منزلش مراجعه کرده بودند، خانواده و میهمانان او را نیز با خود بردند.در هنگام بازداشت تقی رحمانی نیز مأموران حتی به همسرش اجازه ندادند که به اصلاح نحوه پوشش خود بپردازد و
اقدامات مأموران امنیتی در زمان بازداشت، پای نرگس محمدی، همسر آقای رحمانی را به بیمارستان باز کرد.در این مورد، خانم محمدی از نحوه اقدامات مأموران در زمان بازداشت همسرش به دادستانی تهران شکایت اما به رغم وعده دادستان برای پیگیری این شکایت هنوز در مورد نتیجه این پیگیری اطلاع‌رسانی نشده است.اظهارات جدید آیت‌الله خامنه‌ای در مورد نحوه برخورد دستگاه قضایی با متهمان در حالی است که صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، هم چندی پیش اعلام کرده بود که در زمان برگزاری دادگاه‌های جمعی و نمایش تلویزیونی آنها، موافق این اقدام نبوده است.در آن زمان هدایت دستگاه قضایی ایران با آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی بود و آقای لاریجانی به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان فعالیت داشت.سخنان آیت‌الله خامنه‌ای همچنان همزمان با آن بیان می‌شود که دستگاه قضایی ایران فشار را بر نزدیکان محمود احمدی‌نژاد افزایش داده و تنها در چند روز گذشته سه مدیر نزدیک به محمود احمدی‌نژاد به دلیل تخلفات اداری و مالی بازداشت شده‌اند.محمدشریف ملک‌زاده، از چهره‌های نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی که انتصاب وی در وزارت خارجه علی‌اکبر صالحی را تا مرز استیضاح برد، پنجشنبه گذشته بازداشت شد.اما در شرایطی که دستگاه اجرایی هنوز واکنشی به این بازداشت نشان نداده بود، مدیران عامل دو منطقه اقتصادی ارس و اروند، که هر دو منصوب حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد بودند بازداشت شدند.در مورد این دو مدیر اجرایی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، اتهامات مختلفی که بیشتر جنبه مالی و اقتصادی دارد مطرح شده است و از جمله مدیرعامل بازداشت شده منطقه اروند متهم است که «مزایده‌ای نمایشی و صوری» برای فروش خودروی محمود احمدی‌نژاد برگزار کرده و با «عناوین فریبنده» به «جریان انحرافی» کمک کرده است.حامیان آیت‌الله خامنه‌ای از «جریان انحرافی» برای توصیف نزدیکان محمود احمدی‌نژاد استفاده می‌کنند و در دیدار مسئولان قضایی با رهبر ایران نیز برخورد با «جریان‌های انحرافی» مورد تأکید رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.
khosh bavar - ایران - یزد
واقعا بدبختی نیست ! یک نگاه به قیافه این ضحاک بکنید ( پیر, مایوس, بیمار, روانی, قاتل, متجاوز, شکنجه گر, بسیجی شپشی ) و یک نگاه به عکس ولیعهد بکنید که سرشار از انرژی, امید, شادابی, اینده و ایرانی بودن ان است میباشد ! شاد و شاهی باشیم .
دوشنبه 6 تیر 1390

farhad352 - ایران - تهران
این مردک الدنگ دچار هذیان گویی شده است! اگر جانیان مواجب بگیر تو مردم را بکشند هیچ اشکالی ندارد اما اگر خبر قتل و تجاوز و کشتار شما رسانه ای شود آنوقت به علت پرده برداری از چهره کریه شما خون آشامان تازی خانواده قربانیان تحت فشار قرار می‌گیرند و دچار مشکل می‌شوند ؟ . یا کوس رسوایی شما در افشای ماهیت دد منشانه شما باعث کنار رفتن نقاب فریب و نیرنگ از چهره خبیث شما میشود؟!. ننگت باد جلاد بیشرم و مرگت زود رس تر.
دوشنبه 6 تیر 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫چقدر خوب است که از ریل خارج نشویم و مجبور نباشیم بین بد بدتر ، بد را انتخاب نمائیم.افراد شاداب و خوش تیپ ِ همراه با انرژی در ایران کم نداریم،جوانانی که در این مدت سی و اندی سال خونشان ریخته شده،زندانی شدند،شکنجه و تجاوز شدند،همه خوش تیپ و شاداب بودند و ملت ایران خودشان انتخاب خواهند کرد.این خوش تیپ و شاداب شما که از حق امثال من و شما به یغما برده اند و خانوادگی در خارج از ایران در رفاه هستند، بجز مصاحبه های کلیشه ای ،چه قدم هائی در راه آزادی ایران برداشته اند؟آیا جانشان را به خطر انداخته اند و یا از جیب مبارکشان خرج کردند.
دوشنبه 6 تیر 1390

لقمان - ایران - تهران
khosh bavarعینک بد بینی ات راعوض کن...یک موی گندیده رهبرم به هزار ن تا مثل تو می ارزد
دوشنبه 6 تیر 1390

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
یعنی این پدر سگ به فکر بازداشتیان و خانواده آنها افتاده؟ بیخود کرده مرتیکه پفیوز! این بیشرف از آن میترسد که در صورت رسانه ای شدن، داد ملت و سازمانهای حقوق بشر در آید. عمامه = علامت پفیوزی
دوشنبه 6 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
مرتیکه یک خروار عمامه روی سرش و یک دستار ریش و پشم سفید بر صورتش و اینطور ریا کارانه و فجیهانه فقط سعی در خوش سخنی میکند با این وجود که خود بهتر از هر کس میداند که این حرفها فقط و فقط جنبه تبلیغاتی برای استحکام قدرت است . در نظام ضحاکانه او کوچکترین ترحمی به جسم ضعیف و یا حریم شخصی و خانوادگی مخالفانش نمیشود. حق ندارد بشود! اتش خشمش و توهماتش از بچه شیرخواره تا پیران مظلوم و محجوب را بدون لحظه ای درنگ از دم تیغ میگذراند. و خم به ابرو نمیاورد. شرار رذل, یزید زمان و ننگ تاریخ.
دوشنبه 6 تیر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
اقا حق داره خیلی هم حق داره تازه بیشتر !!!!. حتما میپرسید چرا؟. چون تمام کسانی که تو ایران جرم وجنایت میکنند از نسل و خانواده دارو دسته خودش هستند باید هم نامشون را اعلام نکنه !!!!. جریان انحرافی مغز پوچ شما اخوند های کله کلم پیچ خر مذهب مردم فریب است هر روز برای سر کار ګذاشتن مردم یک بازی در میارید !!. تنها چیزی که مردم ما میخواهند که همه اخوند ها به درک واصل بشوند سوئد
دوشنبه 6 تیر 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
لقمان - ایران - تهران. فکر کنم به جای اینکه خوش باور عینکش رو عوض کنه تو باید نام کاربری تو عوض کنی‌ چون لقمان اصلا بهت نمیاد، یه ابن ابیری، نوکربن رهبری چیزی بذاری بهتره، برو ساندیست دیر نشه، برو.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
. البته راست میگه نباید اسمشون رو اعلام کنن چون در آیندهٔ نزدیک قراره بشن خدمتگذار دولت و با چماق بیفتن به جون مردم.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

پریستوک - ایران - تهران
ekman - ‫ایران - شیراز. ‫خودتون بهتر می دونید که از خوش تیپ و شاداب ما بهتر و دلسوز تر و محترم تر و کاردان تر پیدا نمی شود و اگر خانواده ی خوش تیپ ما مبالغی هم از ایران خارج کرده باشند حق و حقوق خودشون بوده و به عنوان دستمزد زحماتی که کشیدند و جبران هم نمی شود نوش جانشان و گوارای وجودشان باد. ( مثل علی چلاغ و محمود گدا و کوسه نبودن که بخوان همه منابع و ثروت ایرانی ار پس از به لجن کشیدن مملکت به ناحق بین خودشان تقسیم و مابقی را به نفع عرب ها و چینی ها و آفریقایی ها و ونزوئلایی ها چپاول کنند. ) این را بدانید این مملکت به نوکیسه ی دیگری احتیاج ندارد و دیگر کافی است.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

Kavkaz - ایران - تهران
کاربران محترم یک ساندیس خور دیگه پیداش شد."لقمان"
سه‌شنبه 7 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
لقمان - : اسمت راعوض کن که ابروی این دانشمند را بردی و با داشتن چنین نامی متفکر و دانشمند نمیشوی !
سه‌شنبه 7 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
خامنه ای کثافت ملت ایران تو را استفراغ خواهد کرد .تو اشغال دزد حـ.... هر جا دزدی هایت بخواهد رو شود بدنت به لرزه در می اید و از رسانه ای. شدن متهمان وحشت داری چون می دانی پای خودت و فرزندان دزدت وسط. است . بی شرف وقیح نابودت خواهیم کرد. ایران تهران
سه‌شنبه 7 تیر 1390

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
لقمان - ایران - تهران مشکل اینجاست که رهبرت فقط یک موی گندیده نداره بلکه سرتاپای وجود کیفش گندیده و متعفن هست
سه‌شنبه 7 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
perspolisi , Kavkaz , leila leila : با درود به دوستان گرامی, واقعا جای بسی تاسف است که اینها حتی رحم به دانشمندان ایران نمیکنند و ابروی انها را میبرنند ! شاد و باهم باشیم . و با سپاس فراوان از شما دوستان عزیز.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

hassan5 - ایران - تهران
تمام بگیر و ببند و زندانهای طولانی بی گناهان تجاوز (کهریزک)همه زیر سر خود خامنه ای است.باحتمال قوی از اتفاقات جهانی وحشت کرده حالا میخواد بگه باعث و بانی این کشت و کشتار و شکنجه من نیستم و ابروی مردم برایم مهم است.خر خودشه کسی گول نمیخوره
سه‌شنبه 7 تیر 1390

ghalamfarsai - سوئد - مالمو
اقای خامنه ای! هرچه بگویی باز هم مسئول تمام این جنایات ووو.....خودت هستی!!!! فکر نکن با زدن این حرفها از مسئولیت مبری شدی! تویی که هم در این دنیا و هم در اخرت(اگر به ان معتقدی) جوابگویی....
سه‌شنبه 7 تیر 1390

tabeshesahar - ایران - تهران
فراموش نکنیم نماینده همین ولی وقیح زشت منظر در روزنامه کیهان روزانه بدون هیچ سند و مدرکی افراد مخالف را به باد فحش و نا سزا و انواع واقسام اتهامات میگیرد.مقام عظمای وقاحت می خواهد بگوید هیچکس حق ریختن آبروی کسی را ندارد جز من!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.