کاربرد روغن خوراکی به عنوان سوخت هواپیماهای کی ال ام

کاربرد روغن خوراکی به عنوان سوخت هواپیماهای کی ال ام

کی ال ام نخستین بار دو سال پیش از سوخت زیستی در یکی از هواپیماهایش استفاده کرد.

شرکت هواپیمایی هلندی کی ال ام قصد دارد از روغن خوراکی بازیافت شده برای تامین سوخت دویست پرواز مسافربری بین شهرهای آمستردام و پاریس استفاده کند.

سوخت زیستی مورد استفاده از بازیافت روغن خوراکی مصرف شده در رستوران ها، هتل ها و کارخانه ها تهیه و در آمریکا پالایش می شود.

کی ال ام نخستین بار در سال ۲۰۰۹ از سوخت زیستی برای پرواز یک جت مسافربری با ۴۰ سرنشین استفاده کرد.

یکی از سرنشینان این پرواز وزیر وقت اقتصاد هلند بود.

تنها نیمی از سوخت یکی از چهار موتور جت این هواپیما از سوخت زیستی تامین شد.

کی ال ام قصد دارد نیمی از سوخت مصرفی پروازهای آینده خود را از سوخت زیستی تامین کند.

کی ال ام اعلام کرده است که منابع موجود روغن خوراکی برای تهیه سوخت ۲۰۰ پرواز کافی است ولی قصد دارد کاربرد این گونه سوخت ها را توسعه دهد.

کامیئل اورلینگز، مدیرعامل کی ال ام گفت: "رسیدن به نقطه ای که بتوان ۱۰۰ درصد سوخت مصرفی هواپیماها را از منابع پایدار تهیه کرد، راهی پر مشکل است. باید همراه با هم برای دسترسی بیشتر به سوخت پایدار حرکت کنیم."

کاربرد سوخت زیستی در پروازهای کی ال ام قرار است از ماه سپتامبر آغاز شود. روزانه شش پرواز بین آمستردام و پاریس برقرار است و ممکن است سوخت بخشی از این پروازها یا همه آن از روغن خوراکی تهیه شود.

کی ال ام برای نهایی کردن کاربرد این سوخت به مجوز نیاز دارد.

khosh bavar - ایران - یزد
بیشرمی و بیوجدانی به این میگویند که از " مواد غذایی " سوخت ماشین و هواپیما تهیه میکنند که باعث گرانی روغن و سایرموادغذایی میشود که باعث میشود که بخاطر گرانی مردم جهان سوم تا پنجم با شکم گرسنه بخواب برونند تا این " چشم ابی ها " با بنزین ارزان در کنار دریا لخت شوند و شاهد جنازههای غرق شده مردم جهان سوم تا پنجم را که از شدت گرسنگی اب و خاک وطنشان را ترک گفتند, در سواحل افریقا و اروپا باشند و از اب بیرون بیاورنند ! ایا بنی ادم اعضای یکدیگرند?!
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
khosh bavar - ایران - یزد. هی بسیجی خبرو درست بخون سواد هم خوب چیزی ها
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
خب, کاری نداره که در اینده ما هم از کروزین برای اشپزی استفاده میکنیم. یر به یر !!!
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

kafar - المان - اخن
روغن خوراکی لیتری 1,25 یورو است ولی دیزل لیتری 1.40 یورو یا کم بیشتر که خیلی ها اینجا موتور دیزل دارند انرا با روغن خوراکی 2 به 3 پر میکنند .
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
dbsh3000 -: هی ضدبسیجی, 100 بار بخوان علم و منش من بسیجی را ! شاد و خوش باور بسیجی باشیم ! ای خوشم میاد که با کامنتم امثالی مثل ترا " مجبور " به نظر دادن میکنم که باعث ابروریزی و بیسوادیت میشی که دارای چنین شناختی هستی که اگر اینطور مرا محکوم به " بسیجی " میکنی, یعنی بطور غیرمستقیم greenpeace و انجمن حمایت از فقر و ضد کاپیتالیستی را هم محکوم به بسیجی میکنی ! اخ, کافر هم را به کیش خود پندارد ! داره به کی میگی که اصلا بتونه این حرفها را هضم کنه که مثلا با تهیه بنزین از موادغذایی, وسعت جنگلها نابود خواهد شد, و کشورهای فقیر این مواد غذایی را که مثلا در کشورش 1 دلار " بمردمش " میفروخت, میتواند انرا به چشم ابیها به 2 دلار بفروشد که انان از ان بنزین هواپیما درست کنند و به جهانگردی بپردازند و و و ! راستی, برای اینکه به بسیجی بودن 100% من مطمئن باشی, من موافق 100% سرمایه گذاری دختر رئیس ج. ترکیه در ایران هستم ! چرا ?! بهت نمیگم که هم نمیفهمی, زیرا ......و هم از طرفی بخودت زحمت بدهی که چرا برای ایران و مردم او " بهتره " که سرمایه گذاری بشود !
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
کاربران محترم سایت به کامنتهای dbsh3000 - سوئد - یوتبوری توجه بفرمایید : https://www.iranianuk.com/article.php?id=59839 ! شاد و پیش خود حساب باشیم !
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
دوستان لطفأ دفت کنید میگه از باز یافتِ " روغن خوراکی مصرف شده " .
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

f-shoresh - انگلستان - بیرمنگهام
سوخت زیستی مورد استفاده از بازیافت روغن خوراکی مصرف شده در رستوران ها، هتل ها و کارخانه ها تهیه و در آمریکا پالایش می شود.خوش باور جان لطفا قبل از جو گیر شدن و قاطی پاتی کردن مسائل مختلف باهم دوباره از اول مطلب رو بخون دوست گرامی.در ضمن خواهش میکنم ازهمه دوستان وکاربران گرامی که از دادن فحش ناسزایی چون بسیجی به خوش باور جان ما اکیدا خودداری بفرمایید که عمرا نمیگنجه.شاد وانتقاد پذیر باشیم
جمعه 3 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
f-shoresh عزیز, شما یکطرفه قضاوت کردید ! زیرا من طبق قانون " نصف لیوان پر و یا نصف لیوان خالی " شروع بنوشتن کردم, زیرا میدانم که شرکتهای جهانی از طریق " عوامفریبی " دست به چنین اقداماتی میزنند و چون به اندازه کافی سوخت ندارند, محصولات مواد غذایی را از کشورهایی مانند اندونزی / برزیل که بخاطر این ایده جدید جنگلها را نابود کرده که برای اکوسیستم کره زمین نقش بسزایی بازی میکنند, باعث تورم و گرسنگی مردم جهان را مسبب شده است ! از بابت جوگیر شدنم نوشتید که اینطور نیستم زیرا همیشه سعی کردم با احساسات ننویسم و از شعور و عقل سیاسیم کمک بگیرم ! در ضمن شاید به جرات میتونم " پز " بدهم که من از معدود کسانی هستم که در مورد همان موضوع عنوان شده, نظرم را بیان میکنم, زیرا نسبت به دیگران که با دیدن عکس خر و ماهی شروع به تعریف و تمجید قدرت خدایی میکنند ! بهرحال مرسی از توجه و تذکر و همراهیتان ! شاد و باهم باشیم.
جمعه 3 تیر 1390

پریستوک - ایران - تهران
khosh bavar jan نمی شه اینقد به این قضیه بدبین بود . من همه ی کامنت های شما رو می خونم و شما خیلی محترم هستید معمولاً کامنت ها تون و قبول دارم ولی اگر سوخت از طریق روغن بازیافت شده تامین بشه خیلی خوبه چون هم یک مشتری برای روغن ها ی مصرفی سوخته و بدرد نخور رستوران ها و هتل ها پیدا می شه و شیادایی که این مواد و از این مراکز می خریده و دوباره بسته بندی و به مردم بیچاره می فروختن دیگه نمی تونن به این کار ادامه بدن و یکی هم این که تقاضا برای نفت و بنزین پایین می یاد و طی همین پروسه نرخ های جهانی پایین تر می یاد که رو نرخ مواد غذایی هم تاثیر گذاره!
شنبه 4 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
پریستوک عزیز, امیدوارم حرف شما درست باشه ! و شما هم نسبت بمن خیلی لطف دارید و در ضمن اسم بسیار ملوسی هم دارید و از شما و dosh3000 و f-shoresh نهایت تشکر را بخاطر همفکری و همکاریتان را دارم ! پس تا بعد
شنبه 4 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.