جداسازی کلاس های دختران و پسران دانشجو از مهر ماه

جداسازی کلاس های دختران و پسران دانشجو از مهر ماه

بحث تفیک جنسیتی در دانشگاهها یک سالی می شود که به طور جدی در وزارت علوم و در میان نمایندگان مجلس مطرح می شود.

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورا به خبرآنلاین می گوید: وزیر علوم اعلام کرد در تابستان که فصل تعطیلی دانشگاهها است تحقیقی انجام می شود تا ظرفیت دانشگاهها برای تفکیک جنسیتی مشخص شود و دانشگاههایی که امکان جدا شدن کلاسها را داشته باشند از مهر ماه تفکیک می شوند.

وی می افزاید: حتی المکان باید از اختلاط بی‌مورد دانشجویان دختر و پسر جلوگیری شود و این سیاستی است که خانواده ها، مجلس، روحانیت وعلاقمندان به نظام، مراجع تقلید بر روی اجرای آن تاکید دارند.

وی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی نام برد که امکان تفکیک جنسیتی در کلاس ها و سلف سرویس و....آن وجود دارد و ادامه می دهد: یکی از دغدغه‌های اصلی اولیا دانشجویان این است که فرزندانشان از هدف اصلی آموزش دور نشوند اما به دلیل رعایت نکردن برخی موارد این دانشجویان گرفتار می‌شوند .

کریمی فیروزجایی می گوید: وزیر علوم اعلام کرد که به جز جداسازی سیاست دیگر این وزارتخانه احداث دانشگاههای تک جنسیتی است و در این زمینه نیز هر گونه حمایت بودجه ای و قانونی که لازم باشد مجلس انجام خواهد داد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورا در رابطه با پوشش متحد الشکل برای دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی می افزاید: نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا دانشجو باید با پوشش مشخصی وارد محیط دانشگاه شود، دانشگاه یک فضای رسمی است و دانشجو باید در یک محیط رسمی حضور پیدا کند طبیعی است آن پوششی که در یک محفل خانوادگی و کوچه بازار دارد با پوششی که در دانشگاه باید داشته باشد، متفاوت است.البته زمان اجرای این طرح هنوز مشخص نشده است .

وی درباره موضوع سهمیه بندی جنسیتی می گوید: یکی از دغدغه های ما این است که در پذیرش رشته هایی مانند مهندسی معدن یا زنان و زایمان حتما به جنسیت دانشجو توجه شود و این موضوع هم حتما با جدیت دنبال خواهد شد.


*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
چه بد بنظر من با اجرای این طرح جداسازی دیگه رقابتی بین دانشجوهای دختر پسر نمیتونه باشه , وکمتر موفق میشن .
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
بهتر. جمهوری اسلامی باعث شد تا 99 درصد مغز جوونها (و حتا استادهای دانشگاه) با سکس و علاقه به سکس پر بشه. نتیجه این شد که دانشگاه ها شد بهترین محل فسق و فجور. حالا یا باید سیستم آخوندی مذهبی از ریشه برچیده بشه تا همه چی پاک بشه و یا اینکه بهتر که دختر و پسر جدا درس بخونن که شاید اگر خدا خواست کمی بتونن درس بخونن
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

عرق سگی - ایران - تهران
پسرونش میشه نرکده - ما به یه قسمت دانشگاهمون که فقط پسرا میرفتن میگفتیم نرکـــــــده.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

YAS ABI - لژ - برسل
نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا دانشجو باید با پوشش مشخصی وارد محیط دانشگاه شود، کجا اینطوری است? من قبول دارم که باید پوشش باشد ولی یونیفورم در هیچکشوی نیست.ب
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
حتما حیاط دانشگاه را دیوار و یا پرده میکشند و شاید چند سال دیگر در روزهای فرد, زنان اجازه خروج از خانه را دارند و یا .......... ! ننگتان باد که فقط بفکر مشکلات سطحی و من در اوردی اجتماع هستید !
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
YAS ABI - لژ - برسل) دروغ نگو و در مورد همه دنیا تصمیم نگیر. تو دانشگاه های انگلیس با شورت هم میتونی بری سر کلاس و کسی کاری باهات نداره. زمان تحصیلم اکثرا معمولی می پوشیدن ولی کسایی هم بودن که طوری می پوشیدن که آدم شاخ درمیاورد و همونطوری می رفتن سر کلاس و کسی حق نداشت چیزی بگه. خدمت شما عرض کنم در اروپا و امریکا قانونی است به اسم Free Will. یعنی تا زمانیکه باعث آزار کسی نشدی کسی حق نداره مانع کارت بشه. شما هم بی خودی داستان نباف واسه ایرونی های داخل کشور
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

javid.ur - ایران - ارومیه
همه چی به زودی حل می شه.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫با این کار آمار ازدواج هم بین جوانان پائین تر خواهد آمد،چون خیلی از همین جوانان دانشجو همسر ایده آل خود را در چنین محیطی علمی انتخاب میکنند،کم نیستند زوجهائی که در زمان دانشجوئی و در محیط دانشگاه با هم آشنا شدند،نابود باد فکر ارتجاعی.این است ارتجاع سیاه که زمانی شاه سابق ایران بارها این کلمات را در مصاحبه هایش به زبان می آورد،روحش شاد.
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
الان تمام مشکلات مملکت حل شده فقط مونده که دانشگاه‌ها رو جدا کنیم! اصلا فکر و ذکر این آخوندهای یابو از کمر بالاتر نمیره!
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

Kavkaz - ایران - تهران
javid.ur - ایران - ارومیه. دوست عزیز ارومی سلام.خیلی مختصر و البته با عرض معذرت غیر مفید نوشتی.چه چیزی به زودی حل میشود؟!!!وچطوری حل میشود؟!!!لطفا
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

felora - ایران - تهران
ای داد بی داد...........گشت عطار هفت شهر عشق را ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.