عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر در ایران، از زندان آزاد شد

عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر در ایران، از زندان آزاد شد

آقای باقی پس از پخش گفت و گویش با آیت الله منتظری از تلویزیون فارسی بی بی سی بازداشت شده بود

عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران که با اتهام "تبانی علیه امنیت ملی کشور" رو به رو بود، با طی کردن مجازات یک سال حبس، از زندان آزاد شده است.

محمد صالح نیکبخت، وکیل آقای باقی به بی بی سی فارسی گفته است که موکلش با تبرئه از اتهام "تبانی علیه امنیت ملی کشور" و پایان محکومیت یک ساله، از زندان آزاد شده است.

اتهام تبانی علیه امنیت ملی کشور، پس از بازداشت آقای باقی به دنبال پخش مصاحبه او با آیت الله حسینعلی منتظری در بی بی سی فارسی مطرح شده بود.

به گفته آقای نیکبخت، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران، او را از این اتهام که می توانست ۵ سال حبس در پی داشته باشد، تبرئه کرده است.

آقای نیکبخت می گوید هنوز هم قضاتی در دستگاه قضایی هستند که به دفاعیات مستدل وکلا توجه کنند.

وکیل مدافع اقای باقی می گوید که خبر تبرئه موکلش را بهمن ماه سال گذشته خورشیدی به اطلاع خانواده او رسانده، اما در عین حال آقای باقی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شده بود که دوران محکومیت خود را می گذراند.

دوران یک ساله محکومیت آقای باقی چند روز پیش پایان یافته بود اما به گفته اقای نیکبخت به دلیل مشکلات اداری، آزادی او بین ۱۰ تا ۱۹ روز به تاخیر افتاد.

فعالیت اصلی آقای باقی در سال های اخیر، هدایت یک انجمن غیر دولتی در زمینه دفاع از حقوق زندانیان بوده است.

آقای باقی "انجمن دفاع از حقوق زندانیان" را در سال ۱۳۸۱ پایه گذاری کرد.

انجمن دفاع از حقوق زندانیان به شکل غیردولتی و غیرسیاسی اداره می شد و خدمات مختلف فرهنگی و حقوقی به زندانیان ارائه می‌کرد.

این انجمن اولین سازمان غیر دولتی در خصوص حمایت از زندانیان در ایران بود.

آقای باقی پیش از تاسیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان سیاسی، در روزنامه های اصلاح طلب مقاله می نوشت.

از او چندین جلد کتاب در زمینه مسائل مربوط به روحانیت، تاریخ معاصر و جنبش دانشجویی منتشر شده است.

khosh bavar - ایران - یزد
درود بر تو و راه تو ! و بشما ازادیت را تبریک عرض میکنم و سر فرود میاورم و امیدوارم با اراده مصممتر براهت ادامه بدهی و باهم باعث رسوایی و نابودی دشمنان ایران زمین شویم و از ارزشهای جهانی حقوق بشر دفاع کنیم . شما و امثال شما کاوه زمان هستید و مردم بشما افتخار میکنند و سرمشق میگیرنند, پس شاد و باقی باشیم !
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
از نظر من ، هر کسی که از زندانِ این جانی ها آزاد میشه ، دوباره متولد شده .. آقای باقی ، تولدت مبارک . خوش اومدی ..
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

mashady - انگلیس - منچستر
شما الان ازادی اقای باقی ازاد در کشوری ازاد . ازادی تا ازادانه به تملق و چپلوسی از رهبر بپردازی و اگر نپردازی.و در خطی غیر از رهبری باشی باید شانس بیاری تا به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم بشی و از قاضی تشکر کنی که محبت کردند و 5 سال زندانی تون نکردند. در بهار ازادی جای شهدا خالی.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.