حضوردوباره معترضان انتخابات و تدابیر شدید امنیتی در تهران



حضور دوباره معترضان در سالگرد انتخابات و تدابیر شدید امنیتی در تهران


خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از شاهدان عینی گزارش می‌دهد که هزاران تن از نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از هر گونه تظاهرات مخالفان در دومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری در خیابان ولیعصر تهران مستقر شدند.

پیشتر، شورای هماهنگی راه سبز امید خواستار برگزاری راهپیمایی سکوت در پیاده‌روهای خیابان ولی عصر تهران، حد فاصل میدان ولی عصر تا میدان ونک، در روز یکشنبه، ۲۲ خرداد،  شده بود. این شورا چنین فراخوانی را نیز برای شهرهای دیگر ایران داده بود.

این فراخوان، پشتیبانی شماری از سازمان‌ها و تشکل‌های مخالف را به همراه داشت.

در این همین برخی گزارش‌ها حاکی از حضور ماموران انتظامی در خیابان‌های فاطمی، میدان فردوسی،  مطهری،  بهشتی، بهبودی و شادمان، و میدان توحید و دیگر کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به خیابان ولی‌عصر تهران است.

همچنین به گزارش وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح طلبان، نیروهای لباس شخصی سوار بر موتور نیز در مسیر خیابان ولیعصر تردد می‌کنند.

یک شاهد عینی نیز به رادیو فردا گفت که به مغازه‌های اطراف میدان انقلاب دستور تعطیلی داده شده بود.

از سوی دیگر به گزارش وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح طلبان، جمعیت زیادی در یکشنبه عصر، در خیابان‌های منتهی به میدان ونک و نیز در اطراف میدان ولیعصر تجمع کرده‌اند.

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میر حسین موسوی، نوشت: «حضور مردم در تقاطع مطهری- ولی عصر و پارک ساعی - ولیعصر، پرشمارتر از نقاط دیگر خیایان ولی عصر تهران بود و مردم در سکوت کامل در حال راهیپمایی بودند.»

کلمه همچنین گزارش‌ داده است که درگیری‌های پراکنده‌ای میان شرکت‌کنندگان در راه‌هپیمایی سکوت و نیروهای ضدشورش در میدان ولی عصر روی داده است.

 خبرگزاری  فرانسه نیز گزارش داده است که ماموران امنیتی در تهران مجهز به تفنگ‌های رنگ‌پاش هستند.

 همچنین برپایه دیگر گزارش‌هایی که به دست رادیو فردا رسیده نیروهای انتظامی به صورت پر شمار در میدان‌ها و معابر  اصلی شهر تهران مستقر شده است.

 برپایه این گزارش‌ها حضور نیروهای امنیتی به ویژه در خیابان‌های مطهری، فاطمی، بهشتی و میدان ونک چشمگیر است.

  این گزارش‌ها حاکی از آن است که ماموران امنیتی و  موتور سواران لباس شخصی در سطح شهر  هستند و حضور آنها به ویژه در محدوده خیابان ولی‌عصر پررنگ است.

همچنین گزارش می‌شود  چندین نفر در  محدوده خیابان ولی‌عصر بازداشت‌ شده‌اند و شمار معترضان در خیابان ولی‌عصر و پیاده‌روهای آن قابل توجه است.
محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
چند تا ساندیس واسه بسیجیها خریدم.آزادم کردن
دوشنبه 23 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
خفقان به تمام معنا, انقدر در توهم و ترس فرو رفته اند که تمام نیروهایشان رو با تمام تجهیزات و مهمات به خیابان میریزند, گویی به جنگ اعزام میشوند . واقعا شرم اور نیست واسه دولت از عقب و جلو اسلامی که برای جنگ با ملت خود لشگرکشی کند ?
دوشنبه 23 خرداد 1390

hamsafari - ایران - تهران
عجبا!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ .هیچ عکسی ! فیلمی! چیزی. نداشتید که بذارید تا لااقل این سیل خروشان معترضین را ما هم ببینیم!!!!!!!!
دوشنبه 23 خرداد 1390

sama128 - ایران - شیراز
هویجیان هرزه (بسیجی ها ) با شکم های سیر از جوجه و کباب عاشق زدن مردم بی گناه در قبال 10 الی 15 هزارتومان کارمزد خودفروشی ملبس به پشم بلند در ظاهر ریش با چماق - غداره بسته با غلاف - کلت به کمر - بیسیم زیر پیراهن - برخی اسلحه (همچون تفنگ شکارِی ) در دست به شکار آزادی می پرداختند در حالی که برایشان چای - ساندیس و کیک برای هضم جوجه و کباب می آورند و آنها در شکار آزادی بودند آزادی که مردم برای بدست آوردن آن سال 57 با وقاحت تمام علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند . چه صحنه ای حتی در عکس های سال 57 هم شما چند نیروی همچون لباس شخصی - انتظامی - سپاه و .. را در روبروی مردم نمی بینید فقط و فقط ارتش بود که کم و بیش رویاروی مردم بود چه بر سر ایران آمد خاک عالم بر سر همه خاک عالم ازیک چلغوز بت درست می کنند می کنندش خدا بعد میشینن دست و جای پاشو می بوسن پس با زمان جاهلیت و بت پرستی چه فرقی کرد آن موقع سنگ و چوب بود و الان که مردم بدبخت ترند همجنس خودشان را می کنند بت ولایت مطلقه...
دوشنبه 23 خرداد 1390

maziyar-m - ایران - مازندران
با سرنیزه میتوان حکومت کرد ولی نمیشه بهش تکیه کرد . ناپلون
دوشنبه 23 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.