توکلی خواستار تعقیب قضایی سریع معاون اول احمدی نژاد شد

توکلی خواستار تعقیب قضایی سریع معاون اول احمدی نژاد شد

احمد توکلی دولت محمود احمدی نژاد را "قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب" توصیف کرده است

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس هشتم محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد را متهمی دانست که "نباید حتی یک ساعت معاون رئیس جمهوری باشد" و افزود "قوه قضائیه باید سریعا او را تحت تعقیب قرار دهد".

آقای توکلی شنبه ۲۱ خرداد (۱۱ ژوئن) اظهارات جدید محمود احمدی نژاد در مورد موافقت با رسیدگی به تخلفات اطرافیان خود را غیرواقعی دانست و گفت: "هنگامی که رحیمی مورد تعقیب واقع شد، احمدی نژاد تهدید کرد در مقابل این اقدام ایستادگی می کند".

وی در مصاحبه با خبرگزاری مهر اظهار داشت: "سه قاضی با سابقه آقایان اژه ای، رئیسی و خلفی... یک سال پیش به نزد احمدی نژاد رفتند و به وی گفتند ما سه قاضی، به اتفاق آرا تایید می کنیم که توجه اتهام به آقای رحیمی قطعی است و باید تعقیب شود، اما احمدی نژاد ۱۰۰ دقیقه برای این ۳ نفر سخنرانی کرد و از توطئه علیه دولت یاد کرد و به صورت قاطع از معاون اول خود حمایت کرد."

اظهارات رئیس مرکز پژوهش های مجلس، پاسخی به سخنان رئیس دولت دهم در مصاحبه مطبوعاتی چهار روز پیش خود است که گفته بود: "من تنها رئیس جمهوری هستم که اعلام کرد‌ه‌ام اگر تخلفی از من، خانواده‌ام، بستگانم و نزدیکانم صورت گرفت، رسیدگی و برخورد شود."

"قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب"

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از مصاحبه مطبوعاتی خود، در واکنش به نامه های اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در مورد غیرقانونی بودن تعدادی از مصوبات قوه مجریه، دولت های نهم و دهم را "قانونمندترین دولت ها" دانسته و در عین حال تاکید کرده بود که "دولت موظف است برداشت خود را از قانون اجرا کند و نه برداشت دیگران را".

احمد توکلی در واکنش به این بخش از سخنان آقای احمدی نژاد، با ذکر اینکه "موارد مکرر و متعددی از نقض قانون در دولت های نهم و دهم وجود داشته" گفته است: "اگر مجری به نحوی اجرا کرد و مجلس یا قاضی طبق قانون اساسی قضاوت کرد که خلاف قانون صورت گرفته، دیگر ادعای مجری مسموع نیست و لذا اینکه ایشان خود را قانونمندترین دولت از زمان مادها بداند فایده ای ندارد."

آقای توکلی با یادآوری نامه رئیس دولت به آیت الله خامنه ای در اواخر سال ۱۳۸۸ در مورد لزوم افزایش اختیارات رئیس جمهوری در موارد مختلف، اظهار داشته که رهبر ایران از شورای نگهبان خواسته با حضور نمایندگانی از دولت و مجلس به بررسی این موارد بپردازد، اما در نتیجه بررسی های انجام شده، "تقریبا تمامی ادعاهای دولت رد شده است".

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با توجه به مجموعه رفتارهای دولت محمود احمدی نژاد در سال های اخیر، آن را "قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب" توصیف کرده است.

احمدی نژاد "حق سکوت" ندارد

احمد توکلی همچنین اطرافیان رئیس قوه مجریه را متهم به "انحراف یا فساد" دانسته و افزوده است: "دولت وظیفه دارد در خصوص جریان انحرافی سخن بگوید و وظیفه ندارد سکوت کند و این سکوت وحدت آفرین نیست."

این سخن نیز واکنشی به مواضع محمود احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی اخیر است که در پاسخ به انتقادات مطرح شده علیه اطرافیان خود گفته بود که موضع وی در مقابل این انتقادات "سکوت الهام بخش وحدت" است.

آقای توکلی با تاکید بر اینکه "رئیس جمهوری حق سکوت در برابر انحرافات را ندارد" اظهار داشته: "از احمدی نژاد می خواهم مرحمت کند سکوت خود را کنار بگذارد و از انحرافات امثال مشایی و اطرافیانش دفاع نکند تا معلوم شود چه کسانی مشغول رانت خواری و خرج بیت المال برای اغراض سیاسی هستند. رئیس جمهوری باید در باره انحرافاتی که ارتباط با جن گیران فاسد یکی از آن هاست و از آن مهمتر اتهامات فساد مالی است پاسخ دهد."

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در خاتمه با بیان اینکه محمود احمدی نژاد نباید "بیش از این در خصوص اطرافیان منحرف و متهم خود طفره برود" به دستگاه قضایی نیز توصیه کرده که بیش از این با اطرافیان رئیس دولت "مماشات به خرج ندهد".

این توصیه احمد توکلی در حالی مطرح می شود که در هفته های اخیر، بسیاری از سیاستمداران محافظه کار خواستار برخورد قوه قضائیه با تعدادی از نزدیک ترین همکاران رئیس دولت دهم شده اند.

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
منم راضی ام اعدام بشه.از قیافش معلومه زیاد ساندیس گرفته
یکشنبه 22 خرداد 1390

iranynab - ایران - تهران
چه رویی دارید شما. هر جا به نفعتون باشه مردم میشن خوب و حرفاشون منطقی. این همون اقای توکلیه که هزار بار بهش پیچیدید هزار بار بهش توهین کردید هزار بار بهش گفتید دروغگو و جیره خوار و .... اگه فرض کنیم حرفا و نسبت های قبلی شما به تمام عوامل جمهوری اسلامی درست باشه پس چرا به حرف کسی استدلال میکنید که هم دروغگوئه هم جیره خواره هم . اهان حالا یهو یه شبه خوب شد و راست گو؟؟؟؟؟ از رو نمیرید شما؟؟؟؟؟
یکشنبه 22 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
مگه همین اقای توکلی نبود که در سهمیه بندی بنزین در دور اول ریاست چمپولی هپلو هپو داد سخن میداد طرف دار قاطع وراسخ به از بین رفتن یارانه بنزین بود وهمان شد که ایشان خواستند . خرش از پل گذشت حالا برایش تره خورد نمیکند .حالا دیگر دیر شده همه افتخارات نصیب احمدی شده ویارانه ها تو جیب کی میرود معلوم نیست صدایش باز درامده .من دعا میکنم شاید این بار هم موفق شود حداقل دست عده ای دزد وچپاول گر رو شود . تا گره از کار این بگم .بگم ها باز شود ..
دوشنبه 23 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.