اعلام آمادگی ایران برای فروش آهن و گندم به مصر با ۱۰ درصد تخفیف ویژه

دیدار خصوصی العقیلی با احمدی نژاد و اعلام آمادگی ایران

برای فروش آهن و گندم به مصر با 10 درصد تخفیف ویژه


ایران به مصر پیشنهاد کرده است گندم را با 10 درصد تخفیف به این کشور بفروشد.به گزارش عصر ایران، روزنامه الاهرام چاپ قاهره در گزارشی به نقل از یکی از اعضای هیات مصری که اخیرا به ایران سفر کرده است می نویسد: آقای "آقامحمدی" معاونِ معاون اول رئیس جمهور ایران در امور اقتصادی، آمادگی کشورش را برای صادرات گندم به مصر با تخفیف 10 درصدی نسبت به قیمت این کالا در بورس های جهانی اعلام کرد.وی همچنین به هیات مصری گفته است که ایران می تواند تا پایان ماه رمضان امسال ، 400 هزار گردشگر را به صورت متوالی به مصر اعزام کند.به نوشته الاهرام ، آقامحمدی اضافه کرده است که حداقل خرج یک گردشگر ایرانی، پنج هزار دلار است که برای 400 هزار نفر، دو میلیارد دلار خواهد شد.وی این اظهارات را در دیدار با هیات مصری مطرح کرده است که اخیرا به دعوت دولت ایران، سفری 5 روزه به تهران داشتند.آنها در این سفر با رئیس جمهور، وزیر خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس صداوسیما دیدار کردند.علی اکبر صالحی نیز در دیدار با هیات مصری گفته است: ایران آماده است بدون هیچ قید و شرطی  و فورا روابط را با مصر از سربگیرد. ما اهمیت جایگاه مصر و ضرورت بازگشت روابط با این کشور به وضعیت عادی را درک می کنیم. صالحی پیش از این گفته بود ایران آمادگی دارد برای جبران خسارت مصر از کاهش ورود گردشگران پس از انقلاب این کشور، سالانه یک ونیم میلیون گردشگر ایرانی به مصر اعزام کند.همچنین قرار است این هیات مصری 45 نفره ، گروهی کوچکی از میان خود انتخاب کند تا این گروه ضمن دیدار با نخست وزیر و شورای نظامی مصر، نتایج سفر اخیر خود را به ایران مطرح کند. آنها گفته اند که در پیشنهادات خود به مقامات ارشد مصری، امکان فعال سازی پیشنهادات مقامات ایرانی برای همکاری مشترک برپایه های متمدنانه و آینده نگر و به دور از نگاه به گذشته و تمرکز بر حال و آینده  را مطرح می کنند.البته روزنامه الاهرام در گزارش مفصل تری به قلم "امانی ماجد" و با عنوان "سفر هیات مصری به ایران در مقابل هیات وزیران و شورای نظامی" می نویسد: پس از دیدار هیات مصری با رئیس جمهور ایران، یکی از اعضای این هیات خواستار دیدار خصوصی با احمدی نژاد می شود.آقای العقیلی یکی از بازرگانان مصری گفته است که در سفر به تهران، از مجتبی امانی رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران خواستم که به طور اختصاصی با احمدی نژاد دیدار کنم. با این دیدار موافقت شد. پس از دیدار احمدی نژاد با هیات مصری، به طور خصوصی با احمدی نژاد ملاقات کردم و او گفت که ایران آمادگی دارد تمامی تسهیلات را در اختیار ملت مصر قرار دهد.العقیلی اضافه کرد: سپس احمدی نژاد دستور داد تا با آقامحمدی دیدار کنم که وی نیز در همین دیدار وعده های تخفیف گندم و آهن و اعزام گردشگر را داد.ایران پیش از این و در دوره حکومت حسنی مبارک در مصر، نیز به مقامات این کشور پیشنهاد خرید گندم ایران را مطرح کرد اما با توجه مقامات قاهره روبه رو نشد.
محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
ساندیس کی ارزان میشه؟تخفیف بدین کلی میگیریما.با طعم آلبالو بسیجی
جمعه 20 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
لعنت خدا بر شما باد !
جمعه 20 خرداد 1390

majid63 - فرانسه - پاریس
راست میگن اهن میفروشه مثلا شاخه صد تومان و بعد شاخه اهن میخره ده هزار تومان به این میگن اقتصاد سالم و سیاست اخوندی . بعدخر از قبرس میارن!?
جمعه 20 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
حالا بعد از سوریه نوبت مصر شد برای چاپیدن ثروت ملی ایرانیان..بیشرفها مثل اینکه ثروت پدران سوسمارشان را می بخشند/
جمعه 20 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
شما که در غارتگری به محمد رفته اید چرا فقط اهن و گندم?بقیه را هم حراج کنید.
جمعه 20 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خدایا از پرویی و وقاهت ادم چه بگوید خودشان هر دو را وارد میکنند ان وقت به مصری ها تخفیف میدهند
جمعه 20 خرداد 1390

silverman - ایران - مشهد
خاک بر سرشون. فکر می کنن مصری ها اینا رو آدم حساب میکنن
جمعه 20 خرداد 1390

YAS ABI - بلژ - بل
ایران میخواهد مصر را در چتر خود در اورد. البته این کار احمدی نژاد نیست و باید یک باعرضه ای اینکاررا بکند. مصر برای رسیدن به دموکراسی اسلامی به زمان نیاز دارد ولی بعد خیلی عالی میشود. اسرائیل از طرف دریا راه برای فرار دارد.
جمعه 20 خرداد 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
تا پایان ماه رمضان امسال ، 400 هزار گردشگر را به صورت متوالی به مصر اعزام میکند,,زرشک..الان این بدبختهای مصری دل خوده شان را خوش کرده اند که ارز وارد کشوره شان میشود.ولی نه بس خیال خامیست.چون منظور و هدف رژیم صادرات نیروی تروریستی.و بچه آخوندهای طلبه است که در داخل و اطراف کشور مصر در ارتباط با اسلام و بخصوص دین شیعه تبلیغ کنند
جمعه 20 خرداد 1390

robinhoodd - استرالیا - ملبورن
تخفیفه ویژه 22 بهمن به روابط بین الملل هم میخوره پس...
جمعه 20 خرداد 1390

Ezhaq - ایران - تهران
هه هه .. فقط مانده که لیس شان بزنند. تف تف ..
جمعه 20 خرداد 1390

hameshehbahar - انگلستان - لندن
مموتی مجانی بده !! مال بابات که نیست
جمعه 20 خرداد 1390

romano - ایران - تهران
البته خود ایران جزو بزرگترین وارد کننده‌های گندم جهانه، مملکت همه‌اش باید خود کفا بشو (با لحجه امام راحل بخوانید آن یار سفر کرده از شرش راحت شدیم). ما تن فروشی به نرخ شنیده بودیم، مفتی ندیده‌بودیم که جمهوری اسلامی مثل اینکه در این زمینه‌ هم استثناست و تعهد کرده به کل عالم مفتی..
جمعه 20 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
خونخوارمنه ای " خامنه ای" گندم و نون مال مردم ایران رو می دزده می خواد بده عرب مجانی بخوره همینطور که هندی ها براشون نفت مجانی از ایران براشون میره !! چه کارها نیست که این اوباشان دزد ضد ایرانی به ضر ایرانی و به نفع عرب چه کارها نیست که نمی کنند
جمعه 20 خرداد 1390

saitama - ژاپن - توکیو
دموکراسی اسلامی?!!!!!اصلا اسلام دموکراسی حالیش هست. برو رنگتو عوض کن ابی
جمعه 20 خرداد 1390

Fereschteh.p - اتریش - وین
آره بیفتید به التماس به این کشور و اون کشور که ازتون جنس بخرن. سزای جنایتکاران همینه. دورود بر آمریکا که اینطوری به خاک سیاه کشیدتون.
جمعه 20 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
مال بابام که نیست 10 درصد نشد 20 درصدش میکنیم ما که عادت داریم حتی مجانی به پدران کپرنشین و سوسمارنشانمان هدیه کنیم. ریش و عبا و عمامه نشانه چیست? یعنی ما عرعرعرعرعربیم!!!!
جمعه 20 خرداد 1390

Kavkaz - ایران - تهران
دیگه این مصریها هم فهمیدن چطوری میشه سوار ایران شد.
شنبه 21 خرداد 1390

پسرسیدان - ایران - بیجار
من موندم به مصر دیگه چرا باید باج بدیم. بابا اینا روی قاجارو سفید کردن
شنبه 21 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
400 هزار گردشگر لباس شخصی و بسیجی اعزام میکنه زنان مصری رو دیدند هول شدن همینطور دارند تخفیف میدن حالا تا زمانی که بخوان از ایران برن مجانی هم میشه .
شنبه 21 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.