احمدی نژاد: آمریکا می‌خواهد در تأسیسات اتمی پاکستان خرابکاری کند

احمدی نژاد: آمریکا می‌خواهد در تأسیسات اتمی پاکستان خرابکاری کند

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران دولت آمریکا را متهم کرد که قصد دارد در تأسیسات اتمی پاکستان خرابکاری کند.

آقای احمدی‌نژاد در هفته‌های گذشته، از درون حکومت هدف فشارهای بی‌سابقه بوده است.

او روز سه شنبه ۱۷ خرداد (۷ ژوئن) در یک کنفرانس خبری در تهران گفت: "اطلاع دقیق داریم که آمریکا می خواهد برای تسلط بر پاکستان و تضعیف دولت و ملت این کشور، در تأسیسات اتمی پاکستان خرابکاری کند و بعد با استفاده از اهرم شورای امنیت و نهادهای بین المللی زمینه حضور و تسلط بیشتر خود در منطقه را فراهم نماید".

او در مورد بحران خاورمیانه هم گفت که دولت فلسطین باید در سراسر سرزمین های فلسطینی تشکیل شود و اسرائیلی ها باید به کشورهایی که از آن آمده اند باز گردند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار از آقای احمدی نژاد پرسید که آیا ایران از تشکیل یک دولت فلسطینی در بخشی از سرزمین های فلسطینی حمایت می کند یا خیر؟

آقای احمدی نژاد پاسخ داد که تشکیل چنین کشوری به معنای به رسمیت شناختن اشغال بقیه سرزمین فلسطین نیست و ایران در کنار ملت فلسطین خواهد بود.

هدفمند کردن یارانه ها و مسائل اقتصادی داخلی

رئیس جمهوری ایران در پاسخ به سئوال یک خبرنگار دیگر گفت که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را در مجموع مثبت ارزیابی می کند.

او گفت که تولید کنندگان از اجرای این طرح استفاده کرده اند و مشغول افزایش تولید هستند.

آقای احمدی نژاد گفت که بر اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، مصرف خانگی برق کاهش یافته و مصرف صنعتی آن افزایش پیدا کرده است.

او در بخش دیگری از نشست خبری امروز، در پاسخ به خبرنگار رادیو ایران گفت که منتقدانی که پیش بینی می کردند اجرای هدفمند کردن یارانه ها بحران ایجاد خواهد کرد، اشتباه می کردند.

آقای احمدی نژاد از این دسته از منتقدان خواست که اشتباه خود را بپذیرند.

خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد در مورد سیاست های دولت و تأثیر آن بر بی ثباتی بازار ارز و طلا از رئیس جمهوری ایران سئوال کرد.

آقای احمدی نژاد گفت که تلاطم در بازار ارز را چندان به سیاست های دولت و بسته های سیاست های پولی مربوط نمی داند، بلکه معتقد است که این امر بیشتر ناشی از نقایص ساختار بانکی است.

او گفت که اجرای برنامه تحول نظام بانکی که دولت در دست تهیه دارد، مشکلات را حل خواهد کرد.

حملات به دولت

آقای احمدی نژاد دو بار در پاسخ به سئوال دو خبرنگار که از او در مورد حملات اخیر علیه دولت می پرسیدند، گفت: "موضع ما سکوت است، سکوتِ الهام بخش وحدت".

خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد هشدارهای علما و روحانیان بلندپایه قم نسبت به اطرافیان رئیس جمهوری و مشکلات دولت با مجلس پرسید.

آقای احمدی نژاد گفت که ایران یک کشور آزاد است و همه حق اظهارنظر و انتقاد دارند.

او گفت که افتخار دولت این است که اجازه می دهد بیشترین حملات به آن انجام شود و تأکید کرد که این امر را مایه افتخار می داند.

رئیس جمهوری ایران گفت که دولت با وجود حملاتی که علیه آن در جریان است، کارها و برنامه های خود را با قدرت جلو می برد و مشکلی ندارد.

خبرنگار خبرگزاری آنا از آقای احمدی نژاد در مورد اتهام "جن گیری" و "انحراف" علیه بعضی از اطرافیان رئیس جمهوری سئوال کرد و خواهان پاسخگویی او شد.

رئیس جمهوری ایران گفت: "کسانی که به عنوان جن گیر معرفی می شدند بازداشت شده اند، دیگر رها کنند و اجازه دهند دولت کارش را انجام دهد".

او در باره آنچه در مورد "جریان انحرافی" گفته می شود گفت که "اگر منظور، تفاوت دیدگاه در اداره کشور است، ما از ابتدا گفته بودیم که دیدگاه متفاوتی داریم و با قدرت به اجرای آن ادامه می دهیم."

یکی دیگر از خبرنگاران از رئیس جمهوری ایران پرسید: "گفته می شود که اسناد مربوط به جریان انحرافی به شما تحویل داده شده است، آیا تأیید می کنید؟"

او با خنده پاسخ داد: "اگر سندی وجود داشت که نیازی به این همه سر و صدا نبود."

یکی از خبرنگاران خود را سخنگوی دانشجویان معرفی و اتهاماتی را علیه نزدیکان آقای احمدی نژاد مطرح کرد. او از آقای احمدی نژاد خواست که جلوی اظهارنظرهای جنجال برانگیز اطرافیان خود را بگیرد.

رئیس جمهوری ایران در پاسخ گفت که مایل نیست از اظهارنظر افراد جلوگیری کند و دانشجویان هم نباید چنین خواسته ای داشته باشند.

آقای احمدی نژاد و اطرافیان او در هفته های اخیر و در پی مقاومت چند روزه در برابر دستور رهبر ایران مبنی بر ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات، از سوی اصولگرایان و نهادهای حکومتی ایران هدف حملات بی سابقه بوده است.

اشتغال و مسکن

خبرنگار شبکه خبر در مورد عملی بودن وعده ایجاد ۲ و نیم میلیون شغل در سال جاری پرسید و آقای احمدی نژاد گفت که دولت تمام زمینه ها را برای این کار آماده کرده و همه کارآفرینان بسیج شده اند.

او اظهار امیدواری کرد که دولت، امسال رکورد ایجاد ۲ و نیم میلیون شغل را بشکند.

آقای احمدی نژاد در مورد مسکن هم گفت که طرح بزرگ دولت در مورد مسکن در راه است و با اجرای آن مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد.

سرپرستی وزارت نفت

یکی از خبرنگاران در مورد سپردن سرپرستی وزارت نفت به محمد علی آبادی و انتقادات مجلس به این امر سئوال کرد.

آقای احمدی نژاد گفت که مجلس به عنوان نهاد، با سرپرستی آقای علی آبادی مخالفت نکرده است، بلکه نمایندگان مختلف نظرات خود را مطرح کرده اند.

'مفسدان اقتصادی'

یکی از خبرنگاران به معرفی فهرستی از "مفسدان اقتصادی" توسط رئیس جمهوری به قوه قضائیه اشاره کرد و پرسید آیا او به اتهامات منتسب به نزدیکان خود هم حساسیت دارد و آیا آنها را پیگیری کرده است؟

او در پاسخ گفت که از قوه قضائیه خواسته است که به هر گونه تخلفی از سوی خود، خانواده یا نزدیکانش بدون هیچ ملاحظه ای رسیدگی کند.

بحرین

آقای احمدی نژاد اتهام دخالت ایران در بحران سیاسی بحرین را رد کرد و گفت که امیدوار است که خود بحرینی ها اختلافات خود را حل کنند.

او به مقامات بحرین هشدار داد که باز شدن پای دولت آمریکا به نفع آنها نیست و بعدا نخواهند توانست عواقب آن را برطرف کنند.

نامه های رئیس مجلس در مورد غیرقانونی بودن مصوبات دولت

یکی از خبرنگاران در مورد نامه های اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به آقای احمدی نژاد مبنی بر غیر قانونی بودن مصوبات هیأت دولت سئوال کرد.

آقای احمدی نژاد گفت که دولت در پی اجرای قانون است، اما طبیعی است که مجری قانون، برداشت خود را اجرا می کند و اگر قانونگذار نظر دیگری دارد باید آن را اعلام کند.

آقای احمدی نژاد گفت که نامه ای با مهر "به کلی سری" از مجلس برای او فرستاده شده بود، اما متن آن در تریبون مجلس خوانده شد.

او از آقای لاریجانی انتقاد کرد که به دولت انتساب جرم داده است و گفت که پاسخ حقوقی این انتقادات را خواهد داد.

رابطه رئیس جمهوری و رهبری

آقای احمدی نژاد در پاسخ به سئوال دیگری گفت که رابطه او و آیت الله خامنه ای رابطه ای مستحکم است.

او گفت که در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود تعابیری به کار برد که بعدا کسانی به آن تعابیر اعتراض کردند، اما هنوز بر همان تعابیر اصرار دارد.

اشاره آقای احمدی نژاد به تعبیر "رابطه پدر و فرزندی" میان او و آقای خامنه ای است که توسط گروهی از هوادران آقای خامنه ای مورد اعتراض قرار گرفت و گفته شد که این رابطه باید رابطه مطیع و مطاع باشد.

برنامه هسته ای

رئیس جمهوری ایران در بخشی از نشست خبری امروز خود گفت که ایران برنامه اتمی خود را دنبال می کند.

او گفت که گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فاقد اعتبار حقوقی است و تأثیری بر تصمیم ایران نخواهد گذاشت.

hameshehbahar - انگلستان - لندن
مموتی جون کی بهت خبر داده ؟ امام زمان یا اجنه ها؟
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
درود بر تدبیر جناب دکتر،از همینجا دستت رو میبوسم. لبیک یا خامنه ای
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
بکپ. به توچه مربوطه انتر . فکر لوطی خودت باش که درکارت خرابکاری میکند.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

arash803 - سوئد - سوئد
تمام مرده شور های دنیا جمع بشن نمیتونن جنازه مموتی رو بشورن از بس که این مرتیکه بو میده !!!
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
باز این گاگول حرف زد! بابا حرف نزنی نمی‌گن لالی! برو جن‌بازی‌تو بکن بابا! کشور همین‌جوری بدون رئیس جمهور بگرده بهتر اداره میشه آبرومون هم کمتر میره!!
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند