تجاوز و ضرب و شتم دختر دانشجو در داخل دانشگاه فردوسی مشهد

تجاوز و ضرب و شتم دختر دانشجو در داخل دانشگاه فردوسی مشهد

ادوارنیوز: در پی تعرض به یکی از دانشجویان دانشگاه مشهد، بیش از حدود هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه ازاواخر یکشنبه شب 15 خرداد در پردیس دانشگاه تحصن نموده که این تحصن، تا صبحگاه دوشنبه 16 خرداد ادامه یافت. اعتراض دانشجویان حول این موضوع بود که مدیریت دانشگاه به جای تامین امنیت دانشجویان و فراهم کردن امنیت در محیط دانشگاه، به فشار بر دانشجویان و دخالت در مسایل شخصی آنها، بگیر و ببندهای عقیدتی و سیاسی، و پادگانی کردن فضای دانشگاه پرداخته است.

به گزارش فیس بوک 10 اسفند، علیرغم درخواست متحصنین مبنی بر حضور ریاست دانشگاه، وی حاضر به حضور در جمع معترضین و پاسخگویی به دانشجویان نگردید و تنها پس از طولانی شدن تحصن و بالا گرفتن اعتراضات، یکی ازمعاونین دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شده که ایشان نیز با طرح مسائل و مباحث غیرمرتبط و تکذیب موضوع عملا باعث بالا گرفتن خشم دانشجویان گردید.

از طرح اتهام اخلاقی به فرد مورد تعرض قرار گرفته، تا سازمان یافته و توطئه آمیز بودن اعتراضات به قصد تنش در روزهای حساس خرداد ماه، پاسخی بود که به دانشجویان معترض داده شد و این امر باعث بالا گرفتن تنش ها و عصبانیت بیشتر دانشجویان شد. نهایتا با وعده پیگیری مساله و پاسخگویی به نمایندگان دانشجویان، تحصن موقتا در صبحگاه دوشنبه پایان یافت. برخی از شعارهای دانشجویان متحصن به شرح ذیل بود:

عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، دانشجوی با غیرت صاحب عزاست امروز

دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد
ای خواهر مظلومم حمایتت می کنیم دانشگاه معنوی خجالت خجالت گر دختر خودت بود، باز هم داستان همین بود پاسخ می خوایم، نه تهمتحراست کجا بود، خواهرم تنها بودعاشوری (ریس دانشگاه) عاشوری استغفا استغفا

شایان ذکر است که پیش از این نیز، موارد متعددی از تعرض به دانشجویان دختر دانشگاههای کشور گزارش گردیده است که در شاخص ترین آن، تصاویر ضبط شده ای معاون دانشجویی و ریس حراست دانشگاه زنجان را نشان می دهد که قصد تعرض به یکی از دانشجویان دختر دانشگاه را داشته است. این پرونده در سرنوشتی عجیب، نهایتا به محکومیت دانشجویان رسوا کننده به جای فرد متعرض انجامید.


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=lQACvtgTdCA


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=W_7YL7azxTQ

Royan - المان - المان
امنیت در این رژیم آخوندی مفهومی ندارد. یه مشت جنایتکار که تو حوزه عملیه (علمیه ) شرم حیا؛ براشون نمونده شدن همکاره مملکت , اینها مزه زندگیشون تهمت زدن و زندان کردن و کشتن و اعدام کردن افراد بیگناه , کثافتهای مفت خور حمال.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
بهترین روش برای مبارزه با این درنده خوها اینه که بچه های همون دانشگاه متجاوزین رو شناسایی و بطور مخفی به فجیع ترین شکل ممکن ادب کنند، دو بار که این اتفاق بیفته و بپیچه قول میدم این بزدل ها دست و پاشونو جمع میکنند. مشکل ما همین شعارها است، همین دست روی دست گذاشتن های مسالمت آمیز. تا از قوه قهریه استفاده نکنیم همین آش و همین کاسه. ما با یک گروه دموکرات و منطقی طرف نیستیم که بخوایم با همچین روشهایی اعتراضمون رو به کرسی بنشونیم. تا الان هم چه هزینه هایی که برای این نگرشمون ندادیم..
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

monairan - ایران - تهران
مرگ بر جمهوری اسلامی که اسلام واقی را پیاده کرد تا توانست کشت غارت کرد تجاوز کرد .زور گفت و با توهمات پوچ و تو خالی ملتی فریب خورده بیمار گرفتار و توخالی و خرافاتی بر حا گذاشت.و ارتشی بی غیرت و سپاهی ذزد و متجاوز را برمردم. مسلط کرد . به جای ایجاد امنیت یک مشت هار افتاده اند به جان مردم و مثل گرگ . دارند مردم را پاره می کنند. اگر این اتفاق زمان شاه می افتاد اخوند ها کل ایران. را قیامت کرده بودند حالا خفه شده اند . وای بر کشوری که ا رتشش بی غیرت. باشد و حکومتش ضد مردمش . مرگ و هزاران نفرین بر خامنه ای و خاندا نش. و اعقاب خمینی هندی و مزدوران متجاوز حرام خوارشان .ایران تهران
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
جالب لوگوی دانشگاه که حرم و قلم هست. هیچ ربطی‌ به هم ندارن. منگوله مشهدی - ایران - مشهد . با نظر شما موافقم، اینا تا سر خودشون نیاد دست از این کارا بر نمیدارن.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

پسرسیدان - ایران - بیجار
باعرض معذرت از دانشجویان عزیز ولی هستند از دخترای دانشجویی که بخاطر یک یا دو نمره و مشروط نشدن چه قول و قرارهایی با استادشون میذارن البته در بین دانشجوهای عزیز تنها تعداد کمی از این روش پست جهت قبولی استفاده می کنن من خودم چند وقت پیش فایل صوتی یه دختر دانشجو رو گوش میدادم که در مقابل دریافت نمره قبولی از استادش وعده دیدار در شب جمعه را باهاش میداد
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
دانشگاه ارمانی ولی فقیه اسلام ناب,همان تبدیل دانشگاه به حوزه است.وگرنه لشکرکشی بسیج و اطلاعات به دانشگاه معنا نداشت.مرگتان باد که ننگ بشریتید.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
منگوله مشهدی - ایران - مشهد. بابا تو چرا این موضوع رو زیاد جدی میگیری؟! ..من خودم در 2 دانشگاه بودم در داخل دانشگاه هم مثل محیط بیرون همه جور آدمی پیدا میشه ..از جمله دخترهایی که تن فروشی میکنند {البته بیشتر به این دلیل که فرهنگشون اینطوری هست}..این قضیه هم مشکوک هستش ..شاید فکر کرده اینطوری میشه هم اخاذی کرد و هم به عنوان قربانی تجاوز مشهور شد!!..مگه میشه به یه دختر دانشجو سالم در محیط دانشگاه تجاوز کرد ..والا! ما که 4 سال دانشگاه بودیم کسی جرات نداشت به دختری که سرش تو کار خودش هست بگه بالا چشمت ابرو هست ..
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - شهر
اگر ظالمی و پست فطرتی و زورگوئی روشنائی از خودش میداد تو خراسون و مشهد هیچ موقع شب نمیشد ! .
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

damahi - ایران - بنرعباس
اسلام ناب محمدی یعنی غارت تجاوز قتل دزدیدن از همدیگر چشم به ناموس همدیگر داشتن وخلاصه کلام زورگویی و به دور بودن از انسانیت.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مردم ما بلانسبت سیب زمینی شدند چی بگه ادم واقعا ایران به کجا میرود
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

darkoob - ایران - تهران
حالا این تجاوز اگه بده چرا اینقدر تو امریکا زیاده. شایدم فقط برا ایران بده
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

holy_girl - ایران - مشهد
متاسفانه این مسایل وجود دارد و دختران دانشجویی هستند که به خاطر نمره و موقعیت تن فروشی می کنند . ولی شنبه و یکشنبه دانشگاه ها تعطیل بود!!!
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
پسر شجاع* - ایران - تهران-دوست عزیز ،همین شک وتردید و گناهکار شمردن دختر است ،که بسیاری اززنان و دخترانی که چنین مورد بیداد قرار میگیرند از ترس آبرو، رسوایی ومورد تهمت قرار گرفتن می ترسند و سکوت میکنند و همین سکوت گاهی به مرگ و خودکشی و یا یک عمرافسردگی آنها و جسور شدن متجاوزین می انجامد ،ولی اگر جامعه سریع در مورد زنان پیش داوری نمیکرد شاید هیچکس جرئت تجاوز بزنان را براحتی پیدا نمیکرد و سرنوشت بسیاری از دختران قربانی به مرگ وافسردگی نمیکشید .کار این دختر به بیمارستان کشیده آیا انصاف است بگویم بمیل خودش بوده . چرابجای سرزنش و مجازات مجرم ، قربانی را محکوم میکنیم .
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

ali1111 - ایران - تهران
معلوم نیست تو ایران چه خبر که هر روز باید خبر‌های اینگونه شنید؟! این تعرض یا تجاوز یک جنایت خیلی‌ کثیف و بزرگی‌ است که هرروز داریم تو اخبار می‌‌شنویم..بعضی‌ وقتها فکر می‌کنم اونجا دیگه اونقدر خرابه شده که دیگه غیر قابل درست شدنه.
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
darkoob - ایران - تهران-شما با این کامنتتان چه میخواهید بگوئید و منظورتان چیست !!؟ طوری نوشتی که انگار تجاوز چیز خوبی است،که چون درآمریکا اتفاق می افتد بنابراین چرا نباید در ایران هم این فاجعه اتفاق بیفتد ،درست مثل اینکه فکر میکنید حق ایران در این مورد ضایع شده .
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

monairan - ایران - تهران
darkoob - ایران - تهران واقعا منطورت چیه نکنه باز می خوای ایران را با امربکا مقایسه کنی ?در جوابت باید بگم امریکا ادعای حکومت اسلامی و عدل علی و ایدئولوژیک بودن حکومتش را نداره با اینکه جامعه ازادی هست هر اتفاقی هم بیفته. قانون از ادمها دفاع می کنه ولی اینجا چی فقط ادعا دارن .میلیونها و میلیاردها. خرج تبلیغ اسلام کردن و 33 سال به زور مردم را کردن در چادر و چاقچور .کلی سختگیری و بگیر و ببند و کشت و کشتار و ادعا دارن جامعه متعالی شده اینه تعالی?. قساد قتل تجاوز ظلم دزدی مواد مخدر زنان خیابانی کودک ازاری ییداد می کنه ایته. اسلامتون?اونوقت می خواهید دنیا را فتح کنید .خجالت بکشید ما را به همان اخلاق. پیش از انقلاب برگردانید باقی پیشکشتان . ایران تهران
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چه مملکتی درست کرد برایمان این کثافتها
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند