وزیر خارجه روسیه: شاهدی برای نظامی‌بودن برنامه اتمی ایران وجود ندارد

وزیر خارجه روسیه: شاهدی برای نظامی‌بودن برنامه اتمی ایران وجود ندارد

سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه گفته «هیچ شاهد و دلیلی در دست نیست که نشان دهد ایران برای ساخت بمب اتمی تصمیمی گرفته باشد.»

 لاورف به شبکه بلومبرگ گفته: «اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، از این نتیجه‌گیری حمایت نمی‌کند که ایران هم‌اکنون در حال تولید بمب است.»

وی افزوده شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاکنون نتوانسته‌اند ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کنند، اما با این وجود به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران اهداف نظامی دارد.وزیر خارجه روسیه گفته تنها نباید به کاربرد تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران بسنده شود بلکه ادامه مذاکرات، فرایندی است که می‌تواند «موفق» باشد.خبرگزاری ریانووستی نیز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ گزارش داد لاورف در دیدار با موشه یالون، معاون نخست وزیر و وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفت روسیه آماده است که در رفع کلیه نگرانی‌ها نسبت به ماهیت برنامه هسته‌ای ایران از طریق مذاکرات مساعدت کند.

برنامه اتمی ایران همواره موضوعی بحث‌برانگیز بوده است. آمریکا و کشورهای غربی می‌گویند این احتمال وجود دارد که برنامه هسته‌ای ایران در جهت «مقاصد نظامی» باشد.

بر همین اساس، علاوه بر شورای امنیت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطعنامه، به تحریم‌ها علیه برنامه اتمی ایران و افراد و سازمان‌های مرتبط به آن رأی داده، آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها تحریم‌های یک‌جانبه‌ای نیز علیه ایران اعمال کرده‌اند. اما ایران می‌گوید که برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آمیز است.یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه ۲۴ می ۲۰۱۱ (سوم خرداد ۱۳۹۰) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ایران به‌طور «مخفیانه» در حال ساخت «کلاهک اتمی» است.یوکیا آمانو این گزارش را برای بررسی در نشست شورای حکام در اختیار اعضای آژانس قرار داد.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ششم تا دهم ژوئن ۲۰۱۱ (۱۶ تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۰) در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

آمانو در این گزارش گفته آژانس نمی‌تواند تأیید کند که همه برنامه هسته‌ای ایران، صلح‌آمیز باشد.

در این گزارش از احتمال طراحی «کلاهک هسته‌ای» توسط ایران برای نصب بر روی موشک شهاب سه خبر داده شده است.اما علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به گزارش آمانو، احتمال فعالیت‌های نظامی ایران در برنامه هسته‌ای را «مطالب تکراری و خسته‌کننده و اتهامات بی‌اساس» نامید.

love-iran - ایران - چابهار
ای بابا اصلا امیدوارم بسازن تا یک عده ساکت بشن اول که پاکستان و هند و اسرائیل و خودتون رو تکلیفتان رو مشخص کنید خاک تو سر جامعه جهانی که دارنده بمب یک کشور تو بخاطر شک اش تحریم کنن و به رفیقاشون هم کار ندارن
یکشنبه 15 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
چی شده که باز روسیه مهربان شده .باز چه کاسه ای زیر نیم کاسه است .چه وعده وعیدی داده شده .فرش ابریشمی رفته روسیه .یایک قرداد خرید اسلحه .سرگئی جون مادرت یک خبری هم بما بده .بابا یک زنگی بزن . چقدر رسیده .جون بچه هات راست بگو ..
یکشنبه 15 خرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
سگ زرد برادر شغال است !!
یکشنبه 15 خرداد 1390

bache shapoor - سوئد - یوسدال
مرگ بر روسیه, مرگ بر انگلیس. این دو کشور ما را بخاک سیاه نشاندند!!! مخصوصا این روسهای نامرد. این روسیه بجز نامرد و دخترهای خوشگل و عرق سگی چیز دیگه ای ندارد. این رو که نوشتم یاد دوست عزیزم عرق سگی-ایران-تهران افتادم.
یکشنبه 15 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
ای بیشرفهای کثیف پدرسوخته تر از روسها خودشان هستند به خاطر پول دست به هر کاری میزنند
یکشنبه 15 خرداد 1390

darkoob - ایران - تهران
حالا نظامیم باشه به کسی ربطی نداره. خودشون آره فقط ما نه!!
یکشنبه 15 خرداد 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
آشخال کثافت برو گم شو تو فقط بلدی چرند ببافی.هر وقت تقه به توقی بخوره چنین حرفهای مفتی از دهنت بیرون مییاد.نگبت کدام نشست.کدام مذاکره.کدام«موفق»هر وقت تحریمها بیشتر.موثرتر.فشار بیشتر و فضای سیا سی بر رژیم تنگترشد.آخوندا از پول نفت بیزبان باجی به شماها میدهند تا که این غلطها را بلغور کنید..هیچ وقت روسها پشت ایرانیها نبودند..این شعار شما فقط در حدی است که در رسانه ها بازتاب پیدا کند.وگرنه طرفداری و جانبداری روسها(.گ.و.ز.ی) ارزش ندارد که بخوای منت بذارید..ملت ایران هم هیچ وقت دلسوزی تو را نمیخواهند..مرگ بر شخص تو.روسیه.چین.و هر کشوری که ضد ایرانیست..چون آخوندا هم ایرانی نیستند که دلشان برای ایرانیان بسوزد پس مرگ و ننگباد هر چی آخوند بی مصرف عرب صفت چه کربلایی و چه کاظمینی و چه نجفی...ختم کلام.
یکشنبه 15 خرداد 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
مرگ بر عربستان و کشور های عربی که نوکری امپریالیست را میکنند.الان خاورمیانه باید تو دهن امریکاو روسیه و...بزنه اونوقت نوکری غرب را میکنند.منطقه خاورمیانه الان باید 10روز نفت را بر روی دنیا ببنده دنیا را به زانو دراره.اونوقت عربستان برداشت نفت را زیاد کرده تا به امریکا خدمت کنه .مرگ بر حکومت وابسته و فاسد عربستان.
دوشنبه 16 خرداد 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
بله از قدیم گفتن اگه حسین مرد واسه ذاکراش خوب شد. اگه ایران این ماس ماسک کیک زرد رو ساخت در عوض هزاران هزار مهندس بیکار روس رو به نون و نوایی رسوند.
دوشنبه 16 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.