بررسی مطبوعات:مرگ هاله سحابی و استیضاح احمدی نژاد

مطبوعات مرگ هاله سحابی و استیضاح احمدی نژاد را مورد بحث قرار می دهند

روزنامه های انگلیسی زبان به ماجرای خاکسپاری عزت اله سحابی فعال سیاسی مخالف دولت و درگذشت دختر وی هاله سحابی دراین مراسم پرداخته اند.

وال استریت جورنال با چاپ عکسی از مراسم خاکسپاری عزت اله سحابی درصفحه اول خود می نویسد نیروهای امنیتی با حمله به مراسم، موجب مرگ دختر وی شدند. روزنامه با اشاره به برنامه جنبش سبز برای راهپیمایی ۲۲ خرداد به مناسبت سالروز انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری می نویسد یک جمعیت هزارنفری طرفداران دموکراسی گفته اند روز چهارشنبه هاله سحابی براثر حمله ماموران امنیتی -- بسیج و لباس شخصی ها -- به مراسم خاکسپاری پدرش، کشته شد. روزنامه در ادامه می افزاید مارک تانر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفته است اگر گزارشها دایر برنقش ماموران حکومتی در قتل هاله سحابی درست باشد این امر نشان دهنده بی احترامی تاسف انگیز بخشی از مقامهای جمهوری اسلامی به شرف و حرمت انسانی است.

گاردین چاپ لندن نیز به مرگ هاله سحابی درمراسم خاکسپاری پدرش پرداخته و می نویسد هاله از فعالان جنبش زنان، در اوین زندانی شده بود که به مناسبت درگذشت پدرش اجازه حضور درمراسم را یافت. گاردین از دستگیری شماری از شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری مهندس سحابی خبر داده و می نویسد سحابی، هم پیش از انقلاب و هم پس ازآن، زندانی دو رژیم بود.

گاردین همچنین به مقابله مجلس شورای اسلامی با محمود احمدی نژاد پرداخته و می نویسد ۱۶۵ نماینده مجلس به ارسال پرونده تخلف آقای احمدی نژاد به قوه قضائیه به خاطر زیر پانهاده شدن آشکار قانون از سوی وی رای داده اند. برکناری وزیر نفت و اتهام توسل به جن گیری و رمالی از سوی نزدیکان رییس دولت که از سوی نزدیکان آیت اله خامنه ای به گروه انحرافی موسوم شده اند علت اقدام مجلس است اما مشخص نیست که این امر راه را برای استیضاح احمدی نژاد هموار می کند یانه، اما درهر حال نشانه تازه ترین موج اختلاف و مبارزه ناخوشایندی است میان رییس جمهوری و آقای خامنه ای که زمانی مرشد وی به حساب می آمد.

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
اگر گزارشها دایر برنقش ماموران حکومتی در قتل هاله سحابی درست باشد این امر نشان دهنده بی احترامی تاسف انگیز بخشی از مقامهای جمهوری اسلامی به شرف و حرمت انسانی است.اگر?????????????????? اگر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جمعه 13 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
سالروز به درک واصل شدن خمینی جنایتکار بر همه آزادیخواهان مبارک باد. به امید برگزاری جشن سرنگونی حکومت شیطانی اش. شاد باشید و این روز زیبا را جشن بگیرید.
شنبه 14 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند