آمریکا 'کشتن' هاله سحابی را قویا محکوم کرد

آمریکا 'کشتن' هاله سحابی را قویا محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای گفته است که هاله سحابی توسط ماموران امنیتی ایران کشته شده و آن را به قوی ترین لحن ممکن محکوم می کند.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در این بیانیه افزود شاهدان عینی و منابع موثق گفته اند که مرگ هاله سحابی در اثر اعمال شنیع ماموران امنیتی ایران رخ داده و حکومت نیز مانع برگزاری مراسم ترحیم او شده است.

وی گفت آمریکا به گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر درباره ایران توصیه خواهد کرد که "این حادثه را بطور کامل و در اولین فرصت ممکن بررسی کند."

بر اساس گزارش های منتشر شده خانم سحابی روز چهارشنبه هنگام شرکت در مراسم تشییع و تدفین پدرش، عزت الله سحابی، پس از درگیری با افراد لباس شخصی درگذشت و پیکر او توسط نیروهای امنیتی شبانه در لواسان دفن شد.

گفته می شود که مأموران امنیتی و لباس شخصی با مسدود کردن در ورودی مسجد حجه بن الحسن در خیابان سهروردی تهران از برگزاری مراسم ترحیم عزت الله و هاله سحابی جلوگیری و عده ای از حاضران در محل را بازداشت کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا گفته شده حکومت ایران تاکنون توضیح قانع کننده ای درباره این حادثه ارائه نکرده و گزارش شده است که نیروهای امنیتی این کشور اعضای گروه مادران صلح و مادران عزادار را مورد ضرب و شتم قرار داده تا از حضور آنها در مراسم ترحیم خانم سحابی جلوگیری کنند.

این بیانیه می افزاید: "این قابل تاسف است که حکومتی تا این حد از شهروندان خود می ترسد که دستور می دهد علیه دختری که در مراسم تدفین پدرش شرکت می کند از زور استفاده شود."

مراسم ترحیم عزت الله و هاله سحابی، فعالان منتقد حکومت ایران، قرار بود از ساعت ۱۳:۳۰ روز پنجشنبه برگزار شود.

اما به گفته شاهدان عینی، شمار بسیار زیادی از مأموران حکومتی در خیابان های اطراف مسجد مستقر شده و جو امنیتی سنگینی را حاکم کرده بودند.

وبسایت کلمه، پایگاه خبری نزدیک به مخالفان دولت، نوشته است که رفتار مأموران لباس شخصی و گارد ضد شورش "بسیار خشن و به دور از رفتارهای انسانی و دینی" بوده است.

حامد منتظری، نوه آیت الله منتظری به بی بی سی فارسی گفت که شاهد مضروب شدن خانم سحابی و بی هوش شدن او بوده است.

او گفت که ضارب، خود را در میان مأموران لباس شخصی و پلیس مخفی کرد و سپس از محل دور شد.

آقای منتظری می گوید که حاضر است مشاهدات خود را در هر دادگاه صالحی تکرار کند.

درگذشت هاله سحابی در روز تشییع جنازه پدرش واکنش های گسترده ای را در ایران و جهان برانگیخته است.

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت اول:. یادم میاد که یه چند نفری در گروهی که سهابی و بختیارو بازرگان و.. هم عضوش بودند بختیار را نوکر بی اختیار و نماینده امریکا و امپریالیست می نامیدند و مرحوم سهابی که فلسفه مصرف کردن گوشت گندیده با زدن سوس برای پختن "دین اسلام و سیاست" را پیشنهاد میکردند و چه بد گوئی هائی از بختیار میکردند بلاخره ایشان در تاریکی سیاست ارتجاع سیاه با گدوهای آویزان امپریالیست انگلیس ها و فرانسوی تصادم کردند و به گوشه ای پرت شدند ..ایشان باورداشتند که با کمک آخوند هندی زاده "خمینی"و سوره های قرآن میتوان به صنعت کامپیوترسازی ژاپنی ها رسید و امری کاملا شایسته بود که خمینی ده ها نفر اعدام بدست اوباشانش بعنوان طاغوتی ها و ضد دینی ها کشتند و کشور را برای تمدن اسلامی حاضر می نمودند..بلخره نوبت ایشان هم رسید و ازپنچره تمدن اسلامی به بیرون پرت شدند و زیر چرخ های تمدن سیاه اسلامی گرفتار شدند و .....بلاخره به اینجا ختم شد که شد !! .
جمعه 13 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
قسمت دوم ...:. امریکا شر بپا نکن برو حیا کن دیگه .....خندیدن و مسخره کردن هم حدی داره ها....دولتی های امریکائی برید کتاب ملانصرالدین رو بخرید و بخونید و باخوندنش هی بخندید ..و نه اینکه برای خندیدن تون به بد مشهدیه خامنه ای هی انگشتتون رو از پشت بهش برسونید ..این حیون وحشیه مشهدی که یهودی های انگلیس و فرانسه براش استخون میندازن اونوقت یهو از جاش می پره و وحشی میشه و دستور میده که در تشیح جنازه یه مرحوم شده هنوز مرحوم نشدش رو هم مرحوم کنند ....زهرمار امریکائی بی تربیت .. چیه که هر هر می خندی ...چی گفتی مستر ؟ میگی شما هم خوشحالید که اون دوتا رفتن تو قبر!!!.
جمعه 13 خرداد 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
حالا من که این قضیه هاله رو دقیق نمیدونم چی شده بنده خدا رو کشتن یا نه بماند ولی آمریکا هم اینجور جاهاست که دلرحمی خودش رو نشون میده . چه دولت دلرحمیه این دولت آمریکا کافیه خون یه مظلوم تو این دنیای درن دشت به ناحق بریزه اونجایه که سریع وارد عمل میشه و محکوم میکنه . الان هر چی آدم تو خاورمیانه دارن کشته میشن همه در بست منتظر محکوم کردن اون توسط آمریکان . باور ندارین برین از مردم عراق و مصر و بحرین و .. خلاصه همه جای دنیا بپرسین .
جمعه 13 خرداد 1390

emadr - ایران - کرج
آمریکا بره به جهنم . هر جا منفعت داشته باشن یه زری میزنن .همینا علیه مصدق کودتا کردن . علیه پهلوی به خمینی کمک کردن.علیه ایران به عراق کمک کردن . اگه راست میگن چرا اجازه میدن احمدی نژاد تو سازمان ملل به اون شکل وقیحانه عرعر کنه . اونا خودشون به این ایران نیاز دارن . در ایران با دموکراسی جایی واسه کاسه لیسی ندارن .
جمعه 13 خرداد 1390

Artosh - ایران - تهران
جای این محکوم کردن ها یکم به تحریم های خودش پایبند باشه. این جماعت دمپایی پوش گدا رو که با پول ملت سالی چند بار به امریکا سفر میکنن رو محدود کنه و اجازه نده جنایتکاران وارد خاک کشورش شن. در مورد اعمال محدودیت های اقتصادی که چیزی نگیم بهتره چون پای منافع به میان میاد و شاید صدای یکی از اعضای مجاهد پانترکیسم هم دربیاد...!
جمعه 13 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.