محمدجواد لاریجانی:‌ قصاص بسیار زیباست

محمدجواد لاریجانی:‌ قصاص بسیار زیباست

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران گفته است غربی‌ها با ایران بر سر قصاص مشکل دارند، در حالی‌که قصاص «بسیار زیبا و مهم» است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد لارجانی چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ در نشست حقوق بشر در ایران گفت: «در قصاص حیات است و از قضات درخواست می‌کنیم که در احکامی که در مورد اعدام و قصاص صادر می‌کنند، تفسیر آن را هم بنویسند و تلگرافی رأی ندهند؛ زیرا ما هزاران پرونده اعدام و قصاص را ترجمه کرده و به جهان ارائه می‌کنیم.»

در قوانین ایران، قصاص در شمار یکی از احکام اسلامی محسوب شده است. در پرونده‌های قتل، متهمان با استناد به «قصاص» با طناب دار اعدام می‌شوند مگر آن‌که خانواده مقتول از قصاص طرف‌نظر کنند.لاریجانی افزوده «در بحث اعدام‌ها یک سئوال مطرح می‌شود که چرا در ایران اعدام زیاد است که دلیل آن این است که بیش‌ترین اعدام‌های ما مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است.»

ایران از جمله کشورهایی است که آمار اعدام در آن روند افزایشی دارد. در یکی از آخرین اعدام‌ها، هفته گذشته یک نفر در قزوین و چهار نفر در شیراز در انظار عمومی اعدام شدند.همچنین کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، چهارم خرداد سال جاری اعلام کرد در دو ماه و نیم گذشته، ۷۰ نفر در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام شده‌اند. بنا به این گزارش این اعدام‌‌ها در نیمه دوم اسفند ۱۳۸۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۰ و به‌طور «پنهانی و دسته‌جمعی» انجام شده است. اتهام اعدام‌شدگان «خرید و فروش مواد مخدر» بوده است. افزایش بی‌سابقه‌ موج اعدام‌ها در ایران در سال ۱۳۸۹ واکنش‌های بین‌المللی را نیز به دنبال داشته است. بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد اسفند ۱۳۸۹ طی گزارشی از «نگرانی‌های بین‌المللی» نسبت به شرایط زندانیان در زندان وکیل‌آباد مشهد خبر داد. سازمان عفو بین‌الملل نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد ایران پس از چین، بیش‌ترین اعدام‌های سال ۲۰۱۰ میلادی را به خود اختصاص داده است. عفو بین‌الملل در ژانویه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جدید میلادی هر هفته به طور میانگین ۲۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند. هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، یعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ایران یکی از این کشور‌ها است.

ولایت وقیح - ایران - تهران
و همچنین امریکا
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
پس منتظر قصاص مردم ایران هم باشید, هر چند مخالف قصاص, این حکم قهقهرایی هستم ! و امیدوارم مردم عزیزم " فریب " این حرفها را نخورنند و بعد از سرنگونی این رژیم ددمنشی بفکر قصاص نباشند, زیرا قصاص مساویست با کور بودن عقل و شعور انسان بالغ و عاقل و مدرن, زیرا ما و مردم ما مانند 1400 سال قبل زندگی نمیکنند که فاقد شعور و قانون باشند و از این حکم قصاص که تاریخچه یهودی دارد کمک بگیرنند, پس شاد و قانون باشیم .
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

hameshehbahar - انگلستان - لندن
آری بسیار زیبا است سر هر درختی یک آخوند دار زده شود و مخصوصا از همه زیبا تر خاینه ای از میدان شهیاد سر و ته آویزان شود. بگو آمین
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

Artosh - ایران - تهران
اینم از نمایندهء حقوق بشر جمهوری اسلامی. هر جای این نظام رو نگاه میکنی جنایت میبینی و جنایتکار.  
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
و رنگ سرخ خون به نظر خون اشامان این دین زیباتر//
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
پس برای حکم قصاص خودت به دامن اربابهای غربی خودت فرار نکن تا هزاران بار اعدام بشی. کثافت بیشرف
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

l3e4uty9irl - امریکا - بربنک
ای کاش روزی برسه خود این حرومی رو از زبونش اویزون کنند ببینیم باز این حرفو می زنه?. کثافتا الان لابد می خواهید هر جونی رو که می کشید بگید قصاص کردیم. نفرین به اون شیری که خوردین . اب
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
مردک تازی بازمانده دار و دسته وحشی عمر در ایران، ننگ بر ان نیاکان آدمکشت که بر ایرانیان تاخته و این بدبختی را برای ایران و ایرانی به ارمغان اوردند. موجود ذوب شده در نایب امام زمان ته چاه جمکران، دوران سیاهتان رو به پایان است و باید برگردید به همان بیابانهای حجاز به شتر سواری.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

azadazad - ایران - تهران
آن افسون کار به تو می آموزد که عدالت از عشق والاتر است - دریغا که اکژگر عشق به کار می بود هرگز ستمی دروجود نمی امد تا به عدالتی نابه کارانه از آن دست نیازی پدید افتد . این است گورستانی که آسمان از عدالت ساخته است (پس آنگاه زمین .. احمد شاملو )
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
پس شماها حیوانات را باید از دم تیغ گذراند
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
مرگ خوب است برای همسایه .قصاص خیلی خوب است تا پس از تغیر حکومت .پس از تقاص گرفتن از یک میلیون ودویست هزار اخوند واخوند صفت . دیگر قصاص ممنوع خواهد شد .حکم اعدامی اجرا نخواهد شد .اینطوری بهتراست .
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

r125 - ایران - یزد
من میخوام بدونم اگه یکی جونی یا هر کس دیگری رو میکشه باید چکارش کرد و اگر کسی بیاد داداش شما یا خواهر شما رو بکشه چکارش باید کرد . حکم قصاص در مواردی است که قتل عمد صورت گرفته باشه و در مواردی که قتل غیر عمد باشه مفهومی ندارد.
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
بســـکه جنایت کرده ..دیـــوانه شده !..هذیان میگه .!
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
پس منتظر روزی باش که خودت و برادرات هم قصاص بشن
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
اگر غیر از این میگفتی تعجب داشت!
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
هیچوقت نفهمیدم چرا این دین ضدانسانی باید با خون و جنایت و جنگ و خشونت به دنیا معرفی بشه.چرا هر چیز زیبایی در نزد این دین و پیروانش ممنوع اما در عوض هر کار غیرانسانی و غیر اخلاقی مجاز و حتی سفارش شده هست.چرا نمایندگان و مبلغان این دین همه بیمارو الوده و بدنام هستن و پیروانش وحشی و خشونت طلب و متجاوز!
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

Punisher - ایران - شیراز
آری بسیار زیباست / به امید روزی که هر چی آخوند و پامنبریه بببرن کویر و ببندنشون به خیش تا زمین ها رو شخم بزنن / یه کف دست نون و دو تا کله خرما هم بعنوان خوراک بهشون بدن چون علی هم همینگونه خوراک میخورد. پس از آبادانی کویر اونا رو بدن دم دستگاه ذرت خردکنی و بازده دستگاه رو ببرن کوره ی آدم سوزی بعد هم پول یکسال نفت رو بدن یه موشک و خاکستر اونها رو سوار بر موشک بفرستن خارج از منظومه ی شمسی تا زمین از نحسی نجات پیدا کند... /. آری قصاص بسیار زیباست...
پنج‌شنبه 12 خرداد 1390

Shomali - ایران - لاهیجان
hameshehbahar - انگلستان - لندن . آمین
جمعه 13 خرداد 1390

shahab46 - المان - هانوفر
انشالله قصاص خدا نصیب خودت وبچه هات کند
جمعه 13 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
khosh bavar - گرامی _یعنی واقعا مخالف قصاص هستین چرا? پس جواب قتل عمد چیه ?جواب یه تجاوزگر به یه دختر وزن وگاهی بیشتر چیه ?پس جواب اسید پاشیدن به صورت دیگران چیه? پس جواب معتاد کردن جوون یه خونه, پدر یه خونه, عزیز یه خونه, چیه پس جواب............./مجازات ویا قصاص زیبا نیست ولی شاید عدالت باشه!! ( نگین باید حکومت خوب بشه مردم وفرهنگ واداب متغیر بشن)دیوانه و خلافکار" همه جاوهمه دوران بوده -----ادم=هم خوب وهم بد--------تا پایان دنیا
جمعه 13 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
felora عزیز, اگر شخصی به هر دلیلی که دست به جنایت زده باشه که ممکن است عامل ان خریت, نفرت, جهالت و سادیسمی بودن ان شخص جنایتکار بوده است, با اجرای " قصاص " نمیتوان از امار این جنایتها کم کرد و تا انجایی که من مطلعم, تمام رفتار و کردار ما " گروگان " هورمون و ژن است و اگر شخصی در ایران سادیسمی و زورگو و انهم بمدت 32 سال شاهد سنگسار و دار زدن مردم بیگناه باشد و هر روز شعار مرگ بر . سر بدهد, چه انتظار بهتری را میتوان از مردم بیگناه و گرسنه ( غذا, محبت, عشق و رویا ) را داشت ?! بتازگی در usa اماری بدست اوردند که در ایالتی که حکم اعدام حذف شد, امار قتل هم بمراتب کمتر شده ! بقول گاندی, اگر همه جواب چشم کندن را با چشم کندن بدهند, در دنیا کسی دارای چشم سالمی نخواهد بود و در نهایت همه کور خواهند شد, پس شاد و بخشنده باشیم هرچند برای ماها درداوره و گران تمام میشود !
شنبه 14 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
khosh bavar -گرامی/ یعنی با مجرمین باید چه رفتاری کرد ! بخشش!!
یکشنبه 15 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
felora - : مانند کشورهای مترقی حکم اعدام را حذف کرد و به اندازه جرمشان به حبس ابد و یا بالای 20 سال زندانی بهمراه تراپی برای بهبودی انان بعد از ازادی از زندان محکوم کرد.
یکشنبه 15 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.