اگر می‌خواهید عینک آفتابی بخرید، حتما بخوانید

عینک باید گران باشد؟

علاوه بر نکاتی که در این صفحه راجع به عینک می‌خوانید، بهتر است بدانید باید عینکی خریداری کنید که حتما از یکی از برندها و مارک‌های استاندارد خارجی باشد. عینک‌های ارزان قیمت که در شرکت‌های معتبر ساخته نشده‌اند، نه‌تنها کاری انجام نمی‌دهند، بلکه می‌توانند آسیب جدی به چشمان شما وارد کنند. متاسفانه شرکت‌های چینی و شرکت‌های مختلفی اقدام به ساخت عینک های تقلبی کرده‌اند که مدل آنها دقیقا مشابه مدل اصلی آنهاست و شما شاید با دیدن عینک، متوجه تقلبی بودن آن نشوید. بنابراین بهترین راه برای گریز از این مشکل، خرید عینک از مغازه‌هایی است که مارک‌دار هستند و برند مخصوصی را وارد می‌کنند.


لنـز

اگر چشمان شما حساس و روشن است، نسبت به اشعه‌های UV آسیب‌پذیرتر است، بنابراین باید لنزی را انتخاب کنید که تیره‌تر باشد. از شیشه‌هایی استفاده کنید که تیره‌تر بوده و ترجیحا از جنس پلاستیک پلی‌کربنات باشد.


بخش اتصال روی بینی

عینک نباید روی استخوان بینی و استخوان‌های گونه سنگینی کند. اگر بینی استخوانی و کوچکی دارید، از عینکی استفاده کنید که در محل قرار گرفتن روی بینی، لایی مخصوصی داشته باشد.


اندازه عینک

اندازه عینک باید به گونه‌ای باشد که چشمان و پوست اطراف چشم را به خوبی بپوشاند. فریم‌هایی را انتخاب کنید که عرض و پهنای آن به اندازه صورت شما باشد. علاوه بر این، فریم باید به گونه‌ای باشد که صورت و گوش را اذیت نکند و با آن احساس راحتی کنید.


فریم عینک

تعریق، آرایش صورت و محفظه‌های پوست هنگام تماس با فرِیم‌هایی که حاوی نیکل هستند، عکس‌العمل‌های شیمیایی ایجاد می‌کنند. بنابراین هنگام انتخاب فریم عینک، به جنس فلزی که در آن به کار رفته دقت کنید و فریم‌های با‌کیفیتی را که دارای تیتانیوم و یا پلاستیک است، انتخاب کنید.


تازه های بازار عینک آفتابی

  • عینک ناینوست




  • عینک ریبن




  • عینک اوکلی




  • عینک پرسول
bache shapoor - سوئد - یوسدال
مرسی از راهنمایی که کردید. خوب شد که خواندم. اتفاقا من میخواستم عینک بخرم و در اینجا یک مغازه ای هست بنام دلار و 95% جنسهاش چینی است و بخاطر همین اجناسی که در این مغازه فروخته میشود ارزان هست و من میخواستم از اینجا عینک بخرم ولی حالا با این مقاله ای که خواندم دیگه قیدش را زدم.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
عینک پرسول و عینک ریبن اخرشن
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫واسه اینهمه تبلیغ چقدر عاید نگارنده شده است؟!!!.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

odin - بلژیک - انتورپن
من از 18/19 سالگی همیشه در روز روشن افتابی یا غیر افتابی، عینک تیره میزنم. از مازراتی تا ری بن و پولاروید و شنل و پلیس وغیره همه را امتحان کردم و غیر از مازراتی که پلیس یوگوسلاوی از کیفم دزدید همه را دارم هنوز. بهترین عینکی که از همه این نظرها و البته وزن کم و درست در گودی چشم نشستن و هم برای صورتهای چاق و استخوانی و البته این که از همه مهمتره را نباید فراموش کرد عینک بدون اینکه به روی بینی فشار بیاره باید در صورت و پشت گوشها محکم بایسته و باهر حرکتی جابجا نشه و مجبور نباشی که موقعیتش رو درست کنی. بهترین عینک سیلوت تیتانیوم یا سیلهوت تیتانیوم هستش که من از روزی که خریدم عینک دیگه ای نزدم قیمتش هم 160 تا 180 یورو بیشتر نیست اما این رو هم گفته باشم بخاطر وزن کمش ناسا سفارش عینک فضانوردان را به اونها داده.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

Royan - آلمان - آلمان
ری بن بهترین من 14 سال پیش یه عینک ری بن خریریم هنوز هم مدلش تو فروشگاها هست اخ هم نگفته شیشه اش خط نیافته و چشم ادم یه ارامش خاصی داره و لی پارسال یه عینک دیگه خریدم که سر دوهفته انداختم دور با رفلکس نوری که داشت اشک از چشم میریخت دوباره رفتم سراع ری بنی که ازش خسته شده بودم با قربان صدقه و معذرت خواهی .
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

ali1111 - ایران - تهران
خیلی‌ مسخره است که تو این سایت مستقیماً تبلیغ چند برند می‌کنید. فقط لنز باید استاندارد یو وی ۴۰۰ باشه، مارک عینک مهم نیست؟!!
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

abreez77 - ایران - تهران
اگر عینک آفتابی مناسب واستاندارد نباشد در درازمدت باعث آسیب جدی به چشم می شود و طبق رابطه ای که بین شدت نور و سایز مردمک هست عینک غیر استانداردباعث می شود اشعه های مضر بیشتری به چشم برسند
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

armin53 - انگلیس - لیدز
فقط اوکلی ....
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
odin :پرسول رو هم تونستی تست کن پشیمون نمیشی!
جمعه 6 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
عینک افتابی در ایران اکثرا بی کیفیت است و به چشمها اسیب میرساند کسی خواست ریبن اصل بخره بره ابادان گیرش میاد
جمعه 6 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
اطلاعات خوبی هم سایت داد هم اودین خان.. مرسی.. یه بار بوشهر بودیم میخواستم از یکی یه ادرسی بپرسم از قضا اون طرف آبادانی بود. بهش گفتم فلان جا از کجا باید برم؟ منم که عینک آقتابی زده بودم با لهجه ی قشنگش گفت : کا اول از پشت شناسنامه ات بیا بیرون!!!
جمعه 6 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +209یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید