اعدام در ملأ عام، اعدام در زندان، اعدام پنهانی


اعدام در ملأ عام، اعدام در زندان، اعدام پنهانی

بنای تاریخی میمون قلعه شهر قزوین صبح روز پنج‌شنبه (۵ خرداد / ۲۶ مه) شاهد به دار آویختن کسی بود که متهم به قتل پنج زن و سرقت اموال آنها بود. متهم "مهدی فرجی" به پنج بار قصاص نفس، دوسال حبس و ۷۲ ضربه شلاق محکوم شده بود.

چهار روز قبل در روز یک‌شنبه (اول خرداد / ۲۲ مه) نیز زندان مرکزی ارومیه شاهد سه اعدام بود. اتهام این سه نفر قاچاق مواد مخدر اعلام شده بود. در همان روز چند کیلومتر آنسوتر یک زندانی کرد در زندان سلماس به دار آویخته شد. جرم او نیز حمل و نگهداری مواد مخدر بود.

۱۰ روز قبل از این اعدامها در روز پنج‌شنبه (۲۲ اردیبهشت / ۱۲ مه) آژانس خبری موکریان اعلام کرد هشت نفر در آذربایجان غربی اعدام شده‌اند. به گزارش این پایگاه خبری، این اعدامها در زندان‌های ارومیه و میاندوآب انجام شده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نیز روز ۲۰ اردیبهشت (۱۰ مه) خبر از اعدام پنج نفر در زندان ارومیه داد.

اینها آمارهایی هستند که از مراجع رسمی دولتی اعلام می‌شوند.

اعدام‌های جمعی و پنهانی

هم‌زمان با این اعدامها برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که در زندان‌های مختلف اعدام‌هایی به صورت دسته‌جمعی و پنهانی انجام می‌شود.

بنا به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر، در سه ماه اسفند ۸۹ و فروردین و اردیبهشت سال جاری، ۷۰ نفر به طور پنهانی و دسته‌جمعی در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام شده‌اند.

هادی قائمی، سخنگوی این کمپین، در مصاحبه چندی قبل خود با دویچه وله گفت: «همانگونه که درمورد زندان وکیل‌آباد مشهد حداقل ۳۰۰ مورد اعدام اعلام‌نشده برای ما مسجل شد، در زندان‌های کارون و سپیدار اهواز و نیز زندان‌های دزفول و بهبهان، منابع ما از دهها مورد اعدام خبر داده‌اند.»

به گفته‌ی آقای قائمی، در زندان‌های بیرجند، تایباد، قزل حصار و ارومیه نیز اعدام‌های پنهانی صورت گرفته است.

اعدام‌های پنهانی در زندان وکیل‌آباد مشهد اولین بار توسط احمد قابل، پژوهشگر دینی و زندانی سیاسی این زندان، فاش شد. وی در شهریور ۸۹ پس از آزادی از زندان اعلام کرد که هر هفته بین ۶۰ تا ۷۰ نفر  به طور دسته‌جمعی و پنهانی در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام می‌شوند. آقای قابل به دلیل انتشار این خبر پس از آزادی‌اش دوباره دستگیر و روانه زندان شد.

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
ملت را روانی کرده اید با فقر مالی و فرهنگی رواج مواد مخدر..زن کشی دختر کشی چاقوکشی سرقت کودک ازاری و هزار کوفت و زهر مار دیگر هر جنایتی اتفاق می افتد شما مقصرید چون در یک جامعه ی سالم مجرم مفهوم دارد نه در ایرانی که سرتاپای وجودتان و طرفدارانتان غرق کثافت است/اینهمه اعدام در ملا عام اثر کرد پست فطرتهای جزیره العرب که در ایران جا خوش کرده اید?مرگ بر دینتان خدایتان
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

reza791 - انگلیس - لندن
سپاه بعنوان بزرگترین و سازماندهی شده ترین ارگان در قاچاق و ترانزیت مواد مخدر اجازه نمیدهد که هیچکس جایش را بگیرد و خود به تنهایی این سود میلیاردی روزانه را به جیب بزند اساسا دلیل راه اندازی فرودگاه خمینی تسهیل ترانزیت مواد مخدر توسط سپاه بود.حال کسانی که روزانه اعدام میشوند یا سیاسی اند یا رقبایی هستند که سپاه نمیخواهد در سودش شریک شوند و دسته دوم از سر فقر و ناچاری به این کار دست میزنند.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫با اعدام این هیولای آدم کش که در قزوین اتفاق افتاده موافقم،لااقل جگر بازماندگانِ آن پنج زن مقتول خنک میشود،اما بجرم حمل و فروش مواد مخدر باید رعایت عدل و انصاف را کرده که در اینصورت شاهد اعدام خیلی از حکومتیان خواهیم بود.وقتی مجرمی را به چند بار اعدام و یا قصاص نفس محکوم میکنند،حکم اعدام را چگونه انجام میدهند و فرق چنین مجرمی با مجرمی دیگر که یکبار محکوم به اعدام شده چیست؟ممنون میشوم اگر کسی که اطلاعاتی دارد،توضیح دهد.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

astara - ایران - استارا
. تصورشو بکنید بعد از سرنگونی چه فجایعی رو میاد که حتئ تصورشم ادمو میترسونه.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
وای بر ما ایران به کجا میرود مرگ بر جمهوری اراذل و اوباش اسها.....
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
دوست گرامی من ، جنابekman - ‫ایران - شیراز .جنایتکاری که به 5 بار اعدام محکوم میشود فرقش با جنایتکاری که به 1 بار اعدام محکوم میشود این است که : چون این قاتل جنایتکار 5 نفر را کشته است به 5بار اعدام محکوم میشود تا اگر حکم اعدامش به حبس ابد یا گذشت از طرف یکی از شاکیان روبرو شد ،،این قاتل باز با 4 بار اعدام روبرو باشد و نتواند از زیر مجازاتش به راحتی در برود و گرنه همان یک بار اعدام می شود و 5 بار دارش نمی زنند!!!!!!!!! در ضمن حکم اعدام آنهم 5 بار؛؛ اندازه و عمق جنایت انجام شده به دست این جانی قاتل را نشان میدهد و مقداری بار سمبولیک و نمادین نیز دارد.
جمعه 6 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
در ضمن ،،، یادمون نره که اگر فردا روزی ... جمهوری اسلامی به یاری مردم ایران سرنگون شد،،، دوستان و عزیزانی که با حکم اعدام به طور مطلق مخالف هستند بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و فرهنگی خاص ایران،، اون وقت نیان یه وقت از قاتلان ندا ها و صانع ژاله ها و بسیجی های متجاوز به ترانه موسوی و قربانیان کهریزک با ژست حقوق بشری دفاع کنند. من وقتی صحبت از حقوق بشر میکنم در درجه اول بشر را ندا میدانم نه بسیجیان قاتل ندا را. وقتی صحبت از حقوق بشر میکنیم آمنه بهرامی بشر است ، که با اسید سوزانده شد نه جانوری مثل مجید موحدی که به روی او اسید پاشید. آرزوی انصاف دارم برای خودم و همه عزیزان که گاهی هم خود را جای قربانی گذاشته و مظلوم و ستمدیده را دریابیم نه ستمگر و ظالم را.
جمعه 6 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
جناب ekman - ‫ایران - شیراز . درود بر شما. با سخنان شما بسیار هم رای و موافق هستم دوست گرامی. به نظرم متاسفانه عملکرد بسیار بد جمهوری اسلامی در تمامی امور باعث شده است که در مواردی این چنینی نیز که فرد قاتل و آدمکش و جانی هیولا مانندی چون این فرد به سزای جنایاتش میرسد نیز بسیاری از دوستان ما سوراخ دعا را گم کنند و جوگیر شده و این گونه اعدام ها را با اعدام های سیاسی عزیزان مبارز راه آزادی درهم نموده و عملا با این خطای بسیار بزرگ، متاسفانه اعدام شدگان و جانباختگان سیاسی را با اعدام شدگان جنایتکار و آدمکش در یک جایگاه بنشانند و این ستم بسیار بزرگی است در حق جانباختگان و مبارزان راه آزادی که به دست رژیم سفاک اسلامی در ایران اعدام یا کشته شده اند.
جمعه 6 خرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
این هم از دستاوردهای عن غلاب! اسلامی که تنها بدبختی و رنج و بزهکاری و فحشا و بیماریهای روانی را در ایران گسترش داد.
جمعه 6 خرداد 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫جناب بابک میهندوست−ایران−تهران:دوست عزیز خیلی ممنون از توضیحات مفیدتان ،دست شما درد نکنه،موفق باشید.
جمعه 6 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
بابک میهندوست - ایران - تهران . شما هم فراموش نکن///درد اعدام یک لحظه و بعد هیچ/// ولی زندان ابد محرومیت از تمام مواهب زیستن صدها برابر اعدام درد الود /من شاید بیشتر از شما درد خانواده های قربانی را درک می کنم ولی تائید احکام رژیم بی پدر مادری که خود رئیس قاتلها دزدان و بیماران جنسی است یعنی نادیده گرفتن مسبب اصلی تمام این فجایع/و فراموش نکنید این بی شرفها خود وارد کنندگان انواع مواد مخدر هستند و اعتیاد در بیشتر موارد قاتل و دزد می افریند.
جمعه 6 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
، بانوی گرامی ؛ سرکار خانم آرتمیس از پاریس - نخست: درود بر شما. دوم: همه ما به بی کفایت بودن و فاسد بودن این حکومت اسلامی آگاهیم ، اما این سبب نمیشه به صورت هیجانی از افراد جنایتکار و قسی القلبی مثل همین قاتل قزوینی، دفاع و حمایت کنیم که نه تنها شایستگیش رو ندارن ، بلکه افرادی هستند که برای لذات لحظه ای و شهوات بسیار حقیر و زودگذر خودشون ، و یا برای دزدی ؛جان چندین انسان ( که مهمترین و ارزشمندترین دارایی اون انسان هست) رو با وحشیانه ترین روش ازشون گرفتن . بنده با بازداشت و زندانی کردن و اعدام مخالف سیاسی و مدنی مخالفم. اما کسی که بصورت مکرر و سازمان یافته مرتکب جنایت میشه یک "جنایتکاره" و خودش ارزشی برای انسانیت ، حقوق انسانی و جان انسان قائل نیست. پس لازم نیست اینقدر احساساتی از اعدام جنایتکاران و آدمکشان به صرف این که حکومتی جنایتکار ؛ که همه ما از این حکومت بیزاریم؛ آنها را اعدام میکند؛ برآشفته شویم.
یکشنبه 8 خرداد 1390

بابک میهندوست - ایران - تهران
بانوی گرامی؛ آرتمیس از پاریس. در سیستم قضائی ایران ؛زندان برای قاتلین و جنایتکاران و متجاوزان به زن و بچه مردم مثل هتل می مونه و خبری از حبس ابد با اعمال شاقه و فشار رو این جنایتکارا نیست سرکار خانم. و بیشتر این قاتلین و متجاوزین و آدمکشا اگه اعدام نشن . تو زندون می مونن ؛ و اتفاقا خیلی هم بهشون خوش میگذره و اینم شما بدونین که پس از یه مدت از زندونم در میان و دوباره می افتن به جون مردم یا یه وقتی هم ممکنه برن عضو بسیج بشن و اونجوری خدمت به آغا!!! سید علی بکنن. پس من و شما بهتره زیاد در مورد اعدام جنایتکارا و قاتلا ؛گارد نگیریم و بیشتر به فکر زندانیای بدبخت سیاسی باشیم که در معرض اعدام و شکنجه هستن . به همون اندازه که از بسیجی و مزدور آدمکش رژیم نفرت دارم از دزد مسلح و اسید پاش و قاتل و متجاوز به زن و بچه مردم نیز نفرت دارم و به نظرم جامعه و مردم رو باید از شر این گونه افراد دور کرد.
یکشنبه 8 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.