حبس یک بهایی از جمله به اتهام عضویت در فیس بوک


حبس یک بهایی از جمله به اتهام عضویت در فیس بوک

مقام های قضایی شهر آمل در شمال ایران یک شهروند بهایی به نام هوشنگ فنائیان، 48 ساله، را از جمله به اتهام عضویت در فیس بوک و تبلیغ دین بهائیت به چهار سال و نیم حبس محکوم کرده اند.در دادنامه آقای فنائیان که سایت هرانا (خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران) متن آن را منتشر کرده آمده است که آقای فنائیان: "... در جلسات غیرقانونی ضیافت و مناسبتهای فرقه ای در آمل شرکت نموده و بنابر آموزه های تشکیلاتی از فضای سایبری در جهت اهداف فرقه ای بهره برداری کرده و با عضویت در سایت ضدانقلابی فیس بوک و دوست یابی در این سایت با بیش از 500 نفر ارتباط برقرار کرده و با انجام کار فکری و ذهنی به روی آنان به تدریج آموزه های انحرافی و ضددینی خود را به آنها منتقل و به اصطلاح تغییرات و ذهنیتی در نگرش دینی افراد ایجاد می کند."

در این دادنامه از "کیس کامپیوتر و سی دی ها و کتب و جزوات آموزشی و تبلیغی فرقه بهائیت" به عنوان "آلات و ادوات جرم" نام برده شده است.

نوشتن نامه "اهانت آمیز" به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از دیگر اتهامات هوشنگ فنائیان است که به خاطر آن شش ماه حبس گرفته است.

او همچنین به اتهام "عضویت در گروه ها و سازمان های مخالف نظام" به تحمل سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است و به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به یک سال حبس محکوم شده است.

این تازه ترین اقدام دولت ایران علیه جامعه بهائیان این کشور است که آنها را متعلق به "فرقه ضاله" می داند و به رسمیت نمی شناسند.

چند روز پیشتر گزارش شد که نیروهای امنیتی ایران حداقل ۱۰ تن از مدیران و اساتید موسسه آموزش عالی آنلاین بهائیان را در چند شهر مختلف دستگیر کردند.

گفته می شود این دانشگاه نیمه حضوری و غیرانتفاعی در اواسط دهه ۱۳۶۰ خورشیدی با هدف تامین نیازهای تحصیلی جوانان بهایی که پس از انقلاب از ورود به دانشگاه های دولتی محروم بوده اند تاسیس شد و رشته های آن به تدریج گسترش پیدا کرده است.

این بهائیان در حالی بازداشت شده اند که محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اخیرا گفته بود در ایران هیچ کس به علت بهایی بودن دستگیر نشده و به زندان نمی ‌افتد.

بهائیان پس از انقلاب ایران از حق تحصیل در دانشگاه ها و مشاغل دولتی محروم بوده، مجامع آنها غیرقانونی اعلام شده و تعدادی از قبرستان های آنان در مناطق مختلف تخریب شده است.

پنج تن از مدیران سابق جامعه بهائیان ایران هم اکنون در بند امنیتی زندان رجایی شهر کرج بسر می برند.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
پس خودتان چی در رسانه ماهواره ای.50 کانال یکی از یکی مفتضحتر پخش میکنید.در اکثر کشور ها.مسجد.حسینیه.کتابخانه.پایگاه جاسوسی.مدارس شستشوی مغزی افتضاح کرده ای و از اسلام و بخصوص مذهب شیعه تبلیغ و خیرات میکنید اینها"آلات و ادوات جرم"نیستند.و در پناه این چاپلوسیها اپوزسیون خارج را ترور میکنید.پس چرا کشوری بی غیرت و ترسو شماها را محکوم نمیکند. الان بنده خدا نامه ای به رهبر چلاغعلی نوشته نوشته که نوشته مگر کعبه کچ شده.
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
درد و شرم اوره ! در چه عصری زندگی میکنیم که با داشتن یک عقیده, یک کتاب و یک اینترنت به کنج زندانها انداخته میشویم و حتی خانه های هموطنهای بهایی مان را در شمال با خاک یکسان میکنند و حتی روحانی که دم از اسلام ناب محمدی و جنبش سبز میزنند, خود را به کری و کوری میزنند و صدای اعتراضشان را نمیشنویم و ما اصلا از موضوع انان در مقابل این جنایت هولناک که مانند جنایت هیتلر در حق یهودیها میباشد, بیخبریم !
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
کسی که به عقاید و ارمان خود ایمان داشته باشه بیم و حراصی از ادیان و عقاید دیگر نداره. مگر کسی که خودش بدونه داره مردم رو سیاه میکنه و با تحریفاتش مردم رو گول میزنه طبیعتا ترس از این داره که برگ تقلبش رو بش و ملت پی به ماهییتش ببرن. بدین جهت هر دینی عقیده ای فکری که مطابق جفنگیات او نباشه از سر راهش بر میداره. و حدالمقدور سر به نیست میکنه. تا اینجایی که ما دیدیم معارفین دین اسلام همه شون این توهم و ترس و هول رو دارند. بی دلیل نمیتونه باشه. شاد باشین.
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
سایت ضدانقلابی فیس بوک و دوست یابی در این سایت ...?!!! بر روح پلید خمینی لعنت. مرگ بر خامنه ای و مزدوران احمق و جنایتکاش
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
از ثمرات عنقلاب شکوهمندتان..ایران را بدست تروریستهای اسلامی دادید و خود الفرار/ چقدر باید بی شرم باشید که بزرگترین فاجعه بعد از قاجاریه را بعنوان انقلاب به ملت حقنه کردید-- این یک ننگ برای یک ایرانیست که یک دگر اندیش دینی را به بهانه ی دین پر از خون زندانی کنند اعدام کنند/ای مرگ بر ملا دینش و خدایش.
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

omidvarit - ایتالیا - میلان
چقدر خونخوار اند این نظام اسلام.یعنی کسی به عقیده خودش حق زندگی ندارد. اینها پست ترین .حیوانترین.موجودات روی کره زمین هستند.همش هم از این دین اسلام نعشت گرفته.......
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
جالبه توهین به خامنه ای فقط 6 ماه حبس داره.عجب بی ارزش شده این جانی!!زمانی توهین بهش کمتر از اعدام مجازات نداشت
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
یارب آن زاهد خودبین که بجز عیب ندید دود آهیش در آیینه اداراک انداز!! امیدوارم این قبیله متعصب، دست از عناد و دشمنی بردارند و یا لااقل مطابق دستورات دینشان عمل کنند که :لا اکراه فی دین. ویا: دینی که از روی فهم نباشد دین نیست!! و هم چنین از آه مظلوم بترسید ولو کافر باشد!!! بهاییان بد خواه هیچکس نیستند و خواهان دنیایی بدون جنگ وبدون خشونت انهم در سایه محبت هستند. به امید آزادی همه عزیزان در بند و آزادی تمامی زندانیان بی گناه.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
وقتی این بدبخت حق دفاع از خودش را ندارد هر چه که میتوانید بهش ببندید
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
1- در شهر دهلی هندوستان بهائی ها عبادتگاهی بسیار بزرگ دارند که فرم ساختمان آن شبیه گل لوتوس میباشد و به سبک مدرن و بسیار زیبا ساخته شده است. دروازه این عبادتگاه برای همه مردم حتی برای ادیان مختلف باز است.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
2- جالب اینجاست که همه اشحاصی که دین بهائی را برگزیده اند/ انتخابشانرا با آزادی تمام انجام داده اند. در حالیکه اسلام به زور شمشیر به ایران و هندوستان و کشورهای دیگر تحمیل شد.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
3- از آنجائیکه خوشبختانه حماقت دولت خرافاتی اسلامی ایران نهایت ندارد. همین دستگیری ها و همین شکنجه ها و اعدام های پیروان بهائی باعث خواهد شد که نوجوانان ایران در مورد دین بهائی کنجکاو شوند و در مورد این دین مطالعه کنند. من مطمئن هستم که بسیاری از جوانانی که حالشان از کثافتکاریهای مذهب شیعه بهم میخورد / به آئین بهائی رجوع کنند و به آن بپیوندند. .
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
4- به مفهوم عمیق این جمله که یکی از آئین دین بهائی است/ دقت کنید." تجدید و تکامل ادیان از اصول این آئین است." یعنی با پیشرفت و تکامل جامعه / دین و احکام دین نیز باید تجدید و تکمیل شود. این اندیشه بسیار مدرن و پیشرفته / تا آنحائیکه من اطلاع دارم / فقط در این آئین وجود دارد. در حالیکه مذهب شیعه / احکام 1400 سال پیش را تا به ابد کافی میداند.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
هر روشنفکری باید از خودش بپرسد که چرا 60 میلیون شیعه در ایران با آنهمه طمطراقی که دارند / از آیین بهائی که فقط 40000 پیرو دارد / وحشت دارند؟ آیا این وحشت بخاطر حفظ بقای شیعه نیست؟ مذهب شیعه با آن همه عقاید مسخره و خرافاتیش باید هم وحشت داشته باشد. زیرا اگر هر انسان عاقل و واقع بینی از واقعیت آئین و اصول بهائی آگاهی یابد و در مقایسه با مذهب شیعه قرار بگیرد / حتما دین بهائی را بر میگزیند. زیرا در حالیکه امیدهای شیعه به چاه جمکران ختم میشود / افق اندیشه دین بهائی جهانگیر است و آئین آن میتواند مدرنترین جامعه را ایجار کند.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - / فرانسه - پاریس
SSEPEHR - ایران - ایران . اقا ی بهائی فراموش نکن//لا اکراه فی الدین// متعلق به 13 سال اول اسلام است که محمد قدرتی نداشت بعد که پس از کشتار یهودیان ثروتمند شد ایات و سوره های قتل و جنایت یکی پس از دیگری//لطفا تبلیغ دین خود را بکنید دفاع شما از اسلام خونریز شما را در ردیف قاتلان اسلامی می اورد به اندازه ی کافی در سایت مبلغ اسلام هست
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
SSEPEHR - ایران - ایران. دوست عزیز حداقل یه خورده راجع به دینت توضیح بده ببینیم حق با کیه. آیا همان حواشی ای که راجع به بهاییت میگفتند درست است یا اصلا با یک دین متحول شده ای مواجه هستیم. موید باشید//مرکز جهان
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
گند اسلامتان جهان را پر کرده.سنگسار واعدام وکشف حجاب پسران شیعه درکهریزک و خرافات جن واجنه وامام ته چاه و حمله به خوابگاه دانشجویان وترانزیت تریاک توسط سپاه و ترور روشنفکران ونویسندگان وظلم به اقلیتهای مذهبی وتقلب در انتخابات و زیرگرفتن مردم با ماشین پلیس وووووغیرونتوانسته شما ملاهای پاچه ورمالیده را ارضا نماید. مطمئن هستم.ظلم به مظلومین بهایی حس همدردی وحمایت مردم ایران وجهان را نسبت به این دین ایرانی وپیروانش افزایش میدهد. مرگ بر آخوندهای پاچه ورمالیده ومفتخور. بسرکردگی ضحاک علی
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

mazany - ایران - آمل
بیچاره دادستان آمل نمیدونه فیس بوک چیه
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
عرصه سیمرغ - ایران - تهران: دوست مهربان: بهترین راه برای آگاهی به آئین بهائی در اینرنت است. امیدوارم دسترسی به آن داشته باشی. پیروز و سربلند باشی
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
عرصه سیمرغ هموطن گرامی به بخشی از تعالیم دیانت بهایی اشاره میکنم: 1 تحری حقیقت 2 وحدت عالم انسانی 3 دین باید ایجاد محبت و اتحاد نماید 4 دین باید مطابق عقل وعلم باشد 5 ترک تعصبات 6 تعدیل معشیت و اقتصاد7 اصول همه ادیان یکی است 8 تعلیم وتربیت عمومی 9 زبان وخط عمومی 10 تساوی حقوق زن ومرد 11 صلح عمومی. باز اگر سئوالی راجع به دینم داشتی با کمال میل پاسخ میدهم پیروز باشید.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
هر زندانی بهائی پشتوانه پر ارزشی برای تائید اینست که این دین ارزش آنرا دارد که برای زنده نگهداشتنش به زندان و یا به پای اعدام برود. آینده نشان خواهد داد که با چه وسعتی ایرانیان جوان و روشنفکر به دین بهائی وارد خواهند شد. و با همین وسعت عقیده ئ پوسیده / فاسد / منحرف و خرافی پرور شیعه از ایران رخت بر خواهد بست و به دیار نابودی خواهد رفت.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
آرتمیس عزیز نمی دانم چرا فکر میکنید بنده قصد دفاع از اعمال زشت وبدور از انسانیت این به اصطلاح اسلامیون را دارم. دوست گرامی شاید با گفتن این مطلب باز هم محکومم کنید، آخر در دیانت بهایی در مورد همه ادیان و از جمله دین یهود و زرتشت و مسیح وهمیچنین اسلام به عنوان ادیان پیشین یاد شده. چون شما هیچ دینی را قبول ندارید و دین اسلام را دشمن ایران میدانید خوب نظرات بنده را هم قبول نمی کنید. اما یک مسئله ای خیلی مهم است این است که: از ماست که بر ماست ویا بقول معروف تا خم نشویم کسی نمیتواند از ما سواری بگیرد. ماو یا نیاکان ما بودند که اجازه دادند ایران به وضیعت کنونی برسد وآن شکوه و جلال را از دست دادیم. اما دوست خوبم که بدون شک نسبت به بنده محبت داری که نظراتم را میخوانی و راهنماییم میکنی. بدان وحتما هم میدانی که من و تو میتوانیم ما شویم وجدای از باورهایمان برای آبادانی این سرزمین پاک واهورایی به جان و دل بکوشیم وگامهای موثر برداریم به امید آنروز.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
پیروان دین بهائی بخاطر منطقی و مدرن بودن آئین آن / در تمام جوامع جهان هر روز در حال ازدیاد هستند. بر خلاف مذهب پوسیده و بی منطق شیعه / در این دین خشونت / اجبار و وحشیگری وجود ندارد. محبت و دوستی حتی با مخالفانش اساس این دین است. آئین این دین میتواند جامعه ایرانی را از فساد مسموم شیعه گری به دوستی و خوشبختی هدایت کند. جامعه ای که هر طرز فکری میتواند در آن آزادانه اظهار وجود کند.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
rezashah ایران تهران هموطن خوبم شما اطلاعات زیادی در مورد دیانت بهایی دارید و قبولش هم دارید پس چرا آتئیست هستید؟ امیدوارم از پرسشی که کردم ناراحت نشوید.
جمعه 6 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
SSEPEHR - ایران - ایران . دوست عزیز من یکبار نوشتم که با هیچ ائینی سر جنگ ندارم و اتفاقا پرداختن به سایر ادیان و ائینها و باورها با یک دست چند هندوانه برداشتن است و اینجا خط فکری من جدا از دیگر همفکرانم در سایت است شما می توانید به هر دینی احترام بگذارید چون مسئله ی ایران نیست ولی وقتی طبق دستور اسلام//بی هیچ اما و اگر// 15000 بابی زمان ناصرالدین شاه و کشتن طاهره قره العین در همان زمان اعدام مونا 16 ساله با پدرش در شیراز و ظلم و اعدامهای دیگر دقیقا بر گرفته از اسلام بر بهائیان را ندیده و محمد راهمردیف عیسی در مسیحیت می ذارید بنوعی اب در اسیاب اسلام است???اگر به اسلام احترام دارید پس به نازیسم استالینسم نیز باید احترام بگذارید چون انهم نوعی اعتقاد است/دیگر بحثی نداریم من مدافع اسلام را دشمن ایران و ایرانی می دانم حال هر که باشد. .دین من اعتقاد به شرف و نفرت از خون است بی هیچ اعتقادی به ماورا و انتظار پاداش از اسنانها/شاد باشید
جمعه 6 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
غل و زنجیر به پای یک بهایی 75ساله در شهر شهسوار میبندیدو بعد در شهر می چرخانید که لابد تبلیغ آزادی بهاییان با غل و زنجیر را بکنید و آنوقت بگویید بهاییان از حقوق شهروندی برخوردارند!!! به منازلشان یورش می برید و علاوه بر ایجاد ترس وحشت در کودکان بهایی پدر ویا مادرشان را برای نشان دادن آزادی در زندان!! به اسارت گاه میبرید تا به همه دنیا بگویید که بهاییان آزادندو مفهوم آزادی واقعی را بفهمانید!! حالا بماندکه مرده هایمان نیز از این برکت آزادی محروم نمی مانند! وقبرهایشان هم تخریب میشود و جان کلام اینکه چه حالی میدهد در هوای آزادی که پیشکشمان کردید نفس میکشیم!
جمعه 6 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
rezashah1919 - ایران - تهران . . خسته نباشین !!!
جمعه 6 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
آرتمیس هموطنم باور کنید کاملا احساس پاک شما را درک میکنم و براستی داشتن شرف وانسانیت مهم است اینکه انسان باشیم وبگذاریم هر کس هر باور واندیشه ای که دارد و به آن معتقد است داشته باشد و آزارمان به کسی نرسد چه برسد به اینکه باگستاخی و پلیدی هر چه تمام بخواهیم حق حیات را از کسی بگیریم و بعد خود را اشرف مخلوقات بنامیم! درد شما درد من هم هست، منتها باورهایمان متفاوت است. در هر حال امیدوارم روزی ایران و مردمانش روی اسایش را ببینند و همگی دست در دست هم برای آینده درخشان سرزمینمان تلاش کنیم.پیروز باشید.
جمعه 6 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
SSEPEHR - عزیز _ متاسفانه این بی عدالتی وبی احترامی به مردم وایین شما دل هر کسی که انسانیت در دل وقلبش نمرده باشه رو به درد میاره ... به خاطر ادب' وصبر' واحترام'به دیگران اینقدر فهیم برخورد میکنین' قبلا هم گفتم /جای تحسین بی اندازه ای شایسته شماست . دوستانه به شما میگم که جواب بعضیها خاموشیست ! واین انرژی با ارزشتون رو برای کسانی که تمام حرفاشون ضد ونقیض" ونشونه انرمالیه هدر ندین!!!!! چون قلب وذهن هر دو مسمومه!!!!
جمعه 6 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
SSEPEHR - ایران - ایران. دوست عزیز ممنون از اطلاعتتان ولی بنده سوالات کلی تری دارم؟آیا شما شعبه ای از اسلام حساب میشوید و یا اصلا حتی تعریف جدیدی از بهاییت ارایه شده(بر حسب مقتضیات زمانی که گفتی). از آن اصول اولیه دینتان چه درصدی اش پابرجا مانده یا لایتغیر محسوب میشود. آیا مناسک دینی هم دارید؟ خلاصه بنده تازه به سراغ این مقوله رفته ام و شایعاتی که پیرامون مسلک شماست ابتداییترین دانسته های بنده است راجع به بهاییت و بنده خواستم در قدم اول شما این ذهنیتها را اگر غلط است شفاف سازی کنید. موید باشید. مرکز جهان
جمعه 6 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
rezashah1919 - ایران - تهران. آقای محترم آنجا که صحبت از "الفت" بود این خصیصه جزو اخلاقیات است که خوشبختانه شیعیان در این زمینه کاسه داغتر از آش هستند(قضیه فلسطین). اگر خود شما نماینده بهاییت هستید پس من به دین شما کافرم چون شما به مقدسات ما توهین کردید و تناقض در پندار و کردار نشان دادید . https://www.iranianuk.com/article.php?id=62968 ///مرکز جهان
جمعه 6 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
1- SSEPEHR - ایران - ایران: دوست عزیز و هموطن گرامی من: وقتیکه من در مورد دین بهائی مطالعه میکردم/ به این واقعیت پی بردم که در واقع من بر مبنای اصول و آئین بهائی زندگی میکنم. آئین دین شما بسیار منطقیست و میتواند قابل قبول هر انسانی در هر کشوری باشد. همینکه در پیروان دین بهائی از هرملیتی دیده میشود/ نشان دهنده صحت ادعای نوشته شده فوق میباشد. . .
جمعه 6 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
SSEPEHR - منم میخوام کمی صادقانه از دینتون برامون بگین /یه دختر بهایی اجازه ازدواج با غیر هم دینش وداره?
شنبه 7 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
عرصه سیمرغ شما می توانید با مراجعه به سایتهاب بهایی به خیلی از پاسخهایی که می خواهید برسید چون جامع وکامل است. موفق باشید و بدرود.
شنبه 7 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
2- SSEPEHR - ایران - ایران: دوست پر ارزش من: اینکه سئوال کرده بودید که چرا آتئیست هستم / سعی میکنم کوتاه برایتان بگویم: من در مورد وجود یا عدم خدا سالهاست که مطالعه و بر رسی میکنم. در این مسیر هر چقدر از خرافات دور شدم / وجود خدا را بیشتر گم کردم. تا بجائی رسیدم که دیگر اورا ندیدم. در محکمه عدالت / اگر من در بینش خود اشتباه کرده باشم / خدا مقصر است. . .
شنبه 7 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
3- فرض گیریم که او هست و او ما را آفریده است و بر ما مسلط است. وظیفه اوست که به زبان انسان و نه فقط به زبان عربی بلکه به زبان هر کس / خود را به ما معرفی کند. حتی خود را به آن انسانی که در جنگلهای آمازون از همه جا بی خبر زندگی میکند. آنگونه که هست بشناساند. انسان نباید از مسیر خرافات به او برسد. متاسفانه در مسیر علم هم خداوند حتی نقش کاتالیزاتور را هم ندارد. .
شنبه 7 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
4- مسیر تکامل یک طرفه است. وقتی که انسان به یک واقعیتی دست میابد/ نمیتواند به حالت قبل از آن برگردد و خودرا نسبت به آن واقعیت نا آگاه نشان بدهد. من دیگر نمیتوانم وجود خدائی را بپذیرم. .
شنبه 7 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
5- حتما تعجب میکنید که پس چرا با وجود اعتقاد نداشتن به خدا / اینقدر دین بهائی را به دیگران توصیه میکنم. آنهائی که با منطق و شعور به نبودن خدا یقین دارند/ بدون شک انسانهای منطقی هستند. من معتقدم که هر کس نمیتواند به کمالی برسد که یقین حاصل کند که در سیستم طبیعت خدائی در کار نیست. من به این دسته از هموطنانی که در میان جاده اعتقاد سرگردان مانده اند و نمیتوانند به بیخدائی معتقد باشند/ دین بهائی را توصیه میکنم. زیرا این دین آنها را / هم خوشبخت و هم انسان میکند. شاد و سربلند باشید. .
شنبه 7 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
عرصه سیمرغ دوست گرامی دیانت بهایی دینی کاملا جدا از دیانت اسلام است البته همانطور که گفتم اصول ادیان یکی است مانند یکتا پرستی، که خوب همه دینها زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان ومسلمانان به یگانگی خدا ایمان دارند و ما نیز به آن معتقدیم؛ اما فرع دین است که با توجه به گذر زمان تغییر میکند مانند نماز وروزه و بعضی از احکام. به عنوان مثال در دین اسلام حقوق زنان نصف حقوق مردان است اما در دین ما (نزدیک به 200 سال از آن میگذرد و مظهر امرمان نیز ایرانی است) حقوق زنان با مردان برابر است. ما نماز میخوانیم و روزه میگیریم. حضرت بها الله شارع دیانت بهایی بعد از اظهار امرشان به دستور دولت آنزمان به دولت عثمانی(ترکیه) تبیعد شدند وبعد از آنجا به عکا (اسراییل کنونی) که آن موقعه در دست فلسطینیان بود تبیعد میشوند(ادامه دارد)
شنبه 7 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
عرصه سیمرغ دوست گرامی ودر ادامه باید بگویم که: حضرت بها الله بعد از چند سال تبعید در همانجا فوت نمودند و کسی که فوت کرد نباید مسافتی بیشتر از یکساعت را برای جابجایی اش طی نمود. این هم جز اعتقاداتمان است و به همین علت آنجا شد زیارتگاه بهاییان. آنزمان اسراییلی وجود نداشت ولی حالا که هست بهاییان را جاسوس اسراییل می نامند!!! که تهمت بی اساسی بیش نیست مثل اینکه بگویند مسلمانان جاسوس اعراب هستند چون زیارتگاه مسلمین در کشورهای عربی چون عراق و عربستان است آیا به نظر شما این تهمت شما را نمیرنجاند؟!
شنبه 7 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
felora ایران تهران هموطن گرامی، شما برای اطلاعات بیشتر از دین بهایی میتوانید از سایتهای بهایی کمک بگیرید. همانطور که گفتم ترک تعصبات از جمله اعتقادات ما میباشد و بهاییان میتوانند با افراد غیر بهایی ازدواج بکنند البته با رضایت والدین دو طرف. موفق باشید.
شنبه 7 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
SSEPEHR - ایران - ایران. درود برشما , که زحمت کشیدید , سوال دیگری داشتم که این آزار و اذیتها بعد از انقلاب به وجود آمده یا بعد از فوت آقای خمینی به وجود آمده ( با توجه به این که ما سبزها نایب ایشان را قبول نداریم ) یا این که همیشه تاریخ در عسر و حرج بوده اید . باز هم ممنون که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید .در ضمن ابراز همدردی میکنم با رنجهایی که تحمل میکنید.// در این چمن گل بی خار کس نچید آری // چراغ مصطفوی با شرار بولهبی ست //دوستدار شما , علیرضا
یکشنبه 8 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
هموطن گرامی علیرضا جان این اذیت و آزارها همیشه یعنی از ابتدای بوجود آمدن دیانت بهایی بوده که گاه شدت بیشتری می یافته و بعداز انقلاب نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد. همان اوائل انقلاب خیلی از بهاییان را اعدام کردند از جمله یکی از اقوام نزدیکم را. من آن موقعه 5 سال داشتم ولی هرگز نتوانستم آن روزها را فراموش کنم در هر صورت مرگ حق است و چه نیکوست حال کسی که حقیقت را شناخت و عاشقانه به سوی معبود شتافت. از همدردیت سپاسگزارم بهترینها را برایت آرزومندم.
دوشنبه 9 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +209یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید