تحریم شرکت‌های اسراییلی وونزوئلایی بدلیل معامله باایران

تحریم شرکت‌های اسراییلی و ونزوئلایی به دلیل معامله با ایران

در پی تشدید مجازات‌های جدید آمریکا علیه ایران هفت شرکت از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ونزوئلا، امارت متحده عربی، سنگاپور، اسراییل و موناکو در فهرست شرکت‌های تحریمی قرار گرفتند. به گفته وزارت امورخارجه آمریکا این شرکت‌ها متهم به معامله با جمهوری اسلامی بوده و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را نقض کرده‌اند.

در میان شرکت‌ها تحریمی، اهمیت شرکت دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) از همه بیشتر است. دولت ونزوئلا تحریم آمریکا علیه شرکت دولتی نفت این کشور را به عنوان «اقدامی خصمانه» محکوم کرد.
نیکولاس مادورو، وزیر امورخارجه ونزوئلا در روز سه‌شنبه (۲۴ مه/۳ خرداد) اعلام کرد که دولت متبوع وی «پاسخی مناسب به این تهاجم امپریالیستی» خواهد داد. آمریکا روزانه حدود ۲، ۱ میلیون بشکه نفت از ونزوئلا وارد می‌کند.به گفته مقامات آمریکایی شش شرکت دیگر در زمینه لجستیکی (کشتی‌رانی و نفت‌کش) و تهیه بنزین به ایران یاری رسانده‌اند. این شرکت‌ها در آینده از معاملات دولتی آمریکا محروم خواهند شد. شرکت دولتی نفت ونزوئلا همچنان اجازه فروش نفت به آمریکا و دیگر کشورهای جهان را خواهد داشت، اما اجازه معامله با دولت آمریکا را نخواهد داشت.وزارت امورخارجه آمریکا در اقدامی دیگر ۱۶ فرد و شرکت خارجی را به علت نقض فروش تسلیحات به ایران، کره ‌شمالی و سوریه تحریم کرد. برخی از این شرکت‌ها از کشورهای چین و بلاروس هستند. اتحادیه اروپا نیز در روزهای گذشته ۱۰۰ شرکت تجاری و پنج مقام ایرانی را مشمول تحریم‌های جدید خود کرد. هدف این تحریم‌ها تشدید فشارهای اقتصادی بر دولت ایران است تا از برنامه‌ی اتمی خود که غرب در صلح‌آمیز بودن آن تردید داردؤ دست بردارد.در گزارش جدید سازمان ملل متحد تصریح شده است که تحریم‌های بین‌المللی پیشرفت برنامه اتمی جمهوری اسلامی را کند ساخته است. اما این تحریم‌ها تاکنون تغییری در سیاست اتمی ایران بوجود نیاورده‌اند. به گفته آمریکا و متحدانش، جمهوری اسلامی از طریق معاملات نفت و گاز می‌کوشد، هزینه‌های لازم برای پیشبرد برنامه اتمی خود را تامین کند.
معامله ایران با یک شرکت اسراییلی

در میان شرکت‌های تحریمی که با ایران معامله داشته‌اند، نام یک شرکت کشتی‌رانی و حمل و نقل اسراییلی نیز دیده می‌شود. شرکت اسراییلی Ofer Brothers Group متهم به فروش یک نفت‌کش به مبلغ ۸ میلیون ۶۵۰ هزار دلار به شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی است. این شرکت اسراییلی یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کشتی‌رانی در جهان محسوب می‌شود. مسئولان این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند که «هیچ‌گونه کشتیی به ایران نفروخته‌اند.» پیشتر هیلاری کلینتون صریحاَ درباره شرکت‌هایی که مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد، گفته بود که این «شرکت‌ها می‌دانند و یا باید بدانند» که معاملات غیرقانونی با ایران مجازات‌هایی را در پی خواهد داشت.روزنامه اسراییلی هاآرتص می‌نویسد که شرکت‌های "اوفر برادرز گروپ" و "تانکر پاسیفیک" در سنگاپور متعلق به "سامی و یولی اوفر" یکی از ثروتمندترین خانواده‌های یهودی در اسراییل هستند. این شرکت در بخش‌های دیگر اقتصاد اسراییل همچون صنایع شیمیایی، پالایش نفت و غیره نیز سهمی عمده دارد.

khosh bavar - ایران - یزد
با تمام کشورها حتی با شیطان بزرگ اجازه دارند با انان معامله کنند, ولی با اسرائیل که اینقدر تظاهر به دشمنی با او میکنند و او را مزاحم ظهور امام مهدیشان میدانند نه ! از بچه های مومن سایت که روی اسم محمود نفتی و خاتمی و جنتی قسم میخورنند, چه جواب منطقی دارند که از یک طرف شعار میدهید کوکاکولا ننوشیم و لباس ادیداس نپوشیم که پولش به جیب یهودیها میره ! میگوید چکار کنم, ایا الان اجازه دارم کوکاکولا بنوشم یا نه ?! لباس ورزشی ادیداس بخرم یا نه ?!
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

reza791 - انگلیس - لندن
khosh bavar - ایران - یزد دوست گرامی با خیال اسوده کوکا بنوش. همه میدانند که اسراییل همواره حامی جمهوری اسلامی بوده. الان هم که یهودیان تازه مسلمان مثل احمدی نژاد و رحیم مشایی در راس اند. عسگراولادیهای یهودی هم که از ابتدا با این حکومت بوده اند پس کوکا بنوش و ادیداس بپوش..
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
reza791 : مرسی رضاخان, خیال منو راحت کردی ! ولی گناهم به گردن شما !
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
khosh bavar جان. منظورت از بچه های مومن سایت همون ساندیس خورهای ارتش ساندیسیه?!!! در این مواقع یا همه چیز تکذیب میشه و اسلام در خطره!!! شاد و سربلند باشی
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اشغالها از یک سو شعار مرگ بر اسرائیل از سوئی معامله ???قابل توجه خ...های رژیمی سایت!!!!!!!
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
sourena.de عزیز و ARTEMIS-SW محترم, زیاد حرص نخورید که همه میدانند که اینها چه " تخم جنی " هستند ! شاد و پیروز باشیم .
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
khosh bavar - ایران - یزد . دوست عزیز دیگر برای ما چه باقی مانده هر روز اخبار وحشتناک از ایران مگر اینکه مثل اکثریت کسانی که به خارج امده اند فکر و ذکرمان راحتی خودمان باشد و بس// گذشته از تروریستها ملایان هواداران کثیفشان در داخل و خارج--- در بعد یک انسان به این گفته ی ارنست همینگوی بیندیش که حال و روز من بعد از هر جنایتی در حق ایرانیان راستین است////...از من مپرس ناقوس مرگ که را می زنند..ناقوس مرگ مرا می زنند چرا که از بشریتم ومرگ هر انسان از من می کاهد/////شاد باشی و نماینده ی دیدگانم هر زمان که بر فراز موج شکن بندر پهلوی بودی و بیاد اور دختری بهترین خاطره ی زندگیش در انجا شکل گرفت و دیگر انجا را نخواهد دید.
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ARTEMIS-SW عزیز, لطفا اینطور فکر نکن و اینطور بزبان نیار : " دیگر انجا را نخواهم دید " , زیرا خواستن توانستن است و مشکل ما در حال حاضر, دودلی بودنمان است زیرا اگر مانند همین قشر ملایان میبودیم که با سجامت خود برای برکناری شاه دست بدست هم داده و به اهداف پلیدشان رسیدند و باز بعنوان مثال " بهار ازادی دنیای عرب " که با اراده مصمم باعث برکناری رژیمهای مفلوکشان میشوند, پس تنها چیزی که ما را از برکناری این رژیم وا داشته, همان نبود اراده مصمم ماست که امیدوارم مردم ما به خود و نیروی نهفته خود اعتقاد داشته باشند که باور بفرماید با حضور خود در خیابانها و انهم در عرض یک ماه باعث براندازی این ددمنشان خواهیم شد, پس عزیزجان امیدوار باش که صبح ازادی و دمکراسی بما لبخند میزند و منتظر ما میباشد, پس شاد و امیدوار باشیم و به امید روزیکه نه تنها شما بلکه میلیونها ایرانی به ارزوی دیرینه خود برسند .
جمعه 6 خرداد 1390

titan - ایران - ایران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . با سلام دوست عزیز. اما انزلی پیش از پهلویها نامش انزلی بوده اون خانواده به اسم خودش سند زده بود
جمعه 6 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +209یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید